Autor Wątek:  Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów  (Przeczytany 6518 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« dnia: 12 Września 2005, 13:26:40 »
Problem dotyczy wersji 160704:
Wczytywanie przebiega prawidłowo (nie ma komunikatów o brakujących teksturach czy obiektach) lecz niektóre obiekty nie są wyświetlane.
Przykłady:
 * Brak wózków w siódemce - nie brak tekstury, ale brak CAŁEGO obiektu - widać po prostu same koła
 * Brak części semaforów - np semafor świetlny jest wyświetlany jako słup i daszki nad światłami. Brak czarnego tła, a same światła są rozmiaru jednego piksela
 * Brak słupów trakcyjnych

Karta graficzna to VIA/S3 UniChrome Pro zintegrowana z płytą główną. Zmiany sterowników nie pomagają. System WinXp Home SP2, Proc Sempron 2800+, 512MB RAM. Problem pojawił się niedawno, i nie wiem z czym jest związany - jakis czas temu wszystko działało prawidłowo. Obecnie od kilku dni system jest po reinstalacji i całkowitym formatowaniu partycji systemowej, symulator również przeinstalowałem i nadal występują w/w błędy. Co ciekawe na exe 220204 wszystko wyświetla się prawidłowo.

PS problem występuje tylko w trybie pełnoekranowym. W oknie wszystko wygląda OK (tyle że FPS i tak b. niski drastycznie spada)

SCREEN: (siódemka bez wózków)

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Września 2005, 14:48:41 »
hmmmm z moze to blad tekstur alpha ?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Września 2005, 15:14:22 »
Jeżeli chodzi o ustawienie 'render alpha' to błędy występują w obu pozycjach. Natomiast ten sam zestaw plików (te same katalogi) tylko z podmienionym exe wyświetla się prawidłowo.

Chyba że to chodzi o jakiś problem karty graficznej - faktycznie, chyba wszystkie brakujące obiekty mają tekstury tga (wózki, semafory)... Tylko ciągle intryguje mnie skąd to się wzięło i dlaczego tylko nowsze exeki mają ten problem, chociaż wcześniej go nie miały...

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Września 2005, 16:02:51 »
Też tak kiedyś miałem, ale w ET21. Przypadkiem nadpisałem plik z wózkiem, który był razem ze scenerią Krewetkowo, ale później znów podmieniłem na inny i już było dobrze. Spróbuj podmienić teksturę wóżków np. z wersji 220204.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Września 2005, 16:10:40 »
Testowałem już wszystkie kombinacje *.exe i katalogi z danymi. Poza tym w trybie okienkowym jest OK, a i w logu też wszystko wygląda poprawnie. Coś czuję że winna jest w jakiś sposób egzotyczna karta...
Poza tym problem dotyczy nie tylko wózków, ale także słupów, semaforów, a raz na trasie "strzęsowiec" zniknęły nawet całe wagony Bdu pokryte teksturą tga - zostały tylko koła na szynach ;-)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2005, 16:40:59 »
Ja bym pozyczyl od jakiegos kumpla jakiegos gf2 czy cos takiego i sprawdzil na nim...

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2005, 20:20:44 »
To już zostało sprawdzone - obok stoi komp z GF4MX i na nim chodzi pięknie - tylko że to nie mój komp ;-). A w swoim nic nie mogę zmienić bo to laptop :-/

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2005, 20:24:45 »
jestem ciekawy jak twoja karta kocha OpenGl :/

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2005, 20:33:50 »
a sprawdź loga, czy pod jakimiś teksturami nie ma wpisu FAILED.

Jeśli jest, to sprawdź czy w danym katalogu jest ta tekstura. Może być to spowodowane np. błędną że tak powiem wersją tekstury...

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2005, 20:50:36 »
U mnie takie coś oznaczałoby 100% złego cośtamrobienia;) z alpha. Jak jechałem pasażerem w BDU to patrząc przez jego szyby znikały wózki itd, zupełnie jak u Ciebie. Zmieniłem nieco ustawienie kamery, żeby pasażer mógł powdychać nieco powietrza z dziur w wagonie :-))), i wózki się znalazły. W kabinach lokomotyw chyba nie ma zrobionych szyb, więc nie miałem takiego problemu. Nie wiem czy to coś pomożę w rozwikłąniu sprawy, ale mam nadzieję że tak. W TRS też znikały mi wózki rumuna, przestawiłem TRSa na chyba DX i się znalażły.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Września 2005, 21:05:04 »
Cytat: "OlO_EU"
jestem ciekawy jak twoja karta kocha OpenGl :/


Jak widać, nie bardzo. Wersja OpenGL to 1.2 .

Mutopompka:
Tekstury 'niewidzialnych' obiektów są wczytywane (w logu wpis OK) - poza tym przypominam, że w trybie okienkowym jest OK.

TruckeR:
'Niewidzialne' obiekty są niewidzialne cały czas, niezależnie od ustawień kamery - po prostu tak, jakby wogóle ich w modelu nie było.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że problem występuje tylko na 'większych' trasach z dużą ilością eventów typu "Strzęsowiec" etc - np w Jelitkowie wszystko wygląda tak jak powinno...

Wygląda na to, że sprawa jest beznadziejna :-/ Pozostaje jeździć w okienku albo na kompie młodszego brata ;-).

----------------------------------------------------
13.09.2005:
Problem się rozwiązał :-)) Przyczyną 'ogłupiającą' kartę graficzną było przechodzenie między oknami w trakcie uruchamiania (w celu śledzenia logu, etc) - dzisiaj uruchomiłem wersję 160704 nie naciskając ani razu magicznych klawiszy alt+Tab i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu trasa wyświetliła się w końcu normalnie :-)

W każdym razie dzięki wszystkim za dobre rady i poświęcenie swojego czasu.

Chyba temat można zamknąć ;-)

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Września 2005, 12:35:42 »
Cytat: "adamst"
Przyczyną 'ogłupiającą' kartę graficzną było przechodzenie między oknami w trakcie uruchamiania (w celu śledzenia logu, etc) - dzisiaj uruchomiłem wersję 160704 nie naciskając ani razu magicznych klawiszy alt+Tab i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu trasa wyświetliła się w końcu normalnie :-)


Hmm... Ja zawsze "podglądam" log symkowy właśnie z alt+tab i nie mam żadnych problemów z brakującymi texturkami. Grafa: GF2MX 32MB, stery omegadrivers: 1.5303, system winXP, OpenGL 1.4.1

Czy w oknie, czy w trybie pełnoekranowym odpalam symka, nie mam kłopotu. Może to jest spowodowane tym, że masz starą wersję OpenGL-a, oraz sterów, które mają kłopot z inincjalizacją tego standardu? Może po prostu "gubi" parę textur przy wyswietlaniu???


PS. Proponowałbym także zwiększyć w biosie ilośc pamięci dla AGP za 128 lub 256MB lub o ile Twoje zasoby finansowe na to pozwalają kupić grafę na AGP, np. Radeonika 9550 lub GF 6200A. (koszt tych kart około 200zł). Wtedy sam zobaczysz jak drastycznie podskoczy Ci FPS... Bo procka masz OK a winą za tragiczną wydajność przejmuje niestety ta grafa.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Września 2005, 14:16:29 »
Cytat: "Mutopompka"

PS. Proponowałbym także zwiększyć w biosie ilośc pamięci dla AGP za 128 lub 256MB lub o ile Twoje zasoby finansowe na to pozwalają kupić grafę na AGP, np. Radeonika 9550 lub GF 6200A. (koszt tych kart około 200zł). Wtedy sam zobaczysz jak drastycznie podskoczy Ci FPS... Bo procka masz OK a winą za tragiczną wydajność przejmuje niestety ta grafa.


Zdaję sobie w 200% sprawę z beznadziejności mojej karty graficznej. Chętnie bym ją wymienił (kasa prędzej czy później by się znalazła) ale nigdzie nie widziałem kart graficznych typu GF do laptopa - nie wiem nawet czy moja płyta ma możliwość instalacji czegoś takiego - chociaż jest wersja mojego komputera z tą samą płytą ale z zainstalowanym GF FX5900, więc może jest jakiś sposób... ??

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
Błędy w wyświetlaniu grafiki - brak niektórych obiektów
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Września 2005, 22:24:29 »
raczej nie laptopy sa przewaznie w tym wzgledzie nierozbudowywalne