Autor Wątek:  Odświeżanie Quark-u  (Przeczytany 11756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odświeżanie Quark-u
« dnia: 10 Lipca 2020, 18:12:11 »
Odświeżamy od jakiegoś czasu z przerwami, scenerię quarkmc2007, jako że sceneria jest zróżnicowana, postanowiliśmy nią odświeżyć i "od pustelnić"

Obecnie zajmujemy się odcinkaki:
@koszowy - Dejawy Kopalnia
@hubernator23 - Koniewice
@Stele - Skwarki
Ja zajmuje się odcinkiem Wielki Kac - Dejawy Kopalnia
Jeżeli jest ktoś chętny, aby dołączyć proszę bardzo, Potrzebna będzie osoboba do kolejnych części scenerii, również do ogarnięcia includów, ponieważ edytor wypluwa wpisy które potrem trzeba zmienic na include. W załączniku szopa w Wielkim kacu oraz plan zagospodarowania przestrzennego stacji Koniewice.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia 2020, 11:51:03 wysłana przez Piotr93 »

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lipca 2020, 18:21:10 »
Czy jest to wersja Quarka sprzed czy już po modyfikacjach @Ra?
Pozdrawiam

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipca 2020, 18:25:18 »
To jest wersja z paczki, czyli z modyfikacjami @Ra.

Offline wysek44

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipca 2020, 18:27:01 »
Dobra, zaraz po tym jak zgłosiłem poprzedni swój wpis, bo poznałem odpowiedź, to spojrzałem dokładnie na mapę i wszystko stało się jasne. Niemniej, dzięki za info.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2020, 18:28:05 wysłana przez wysek44 »
Pozdrawiam

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lipca 2020, 18:42:18 »
Jako że pół dnia przepłynęło dzisiaj w dejawach, postanowiłem odświeżyć wygląd kopalni.

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lipca 2020, 21:08:37 »
A będzie się dało zrobić urozmaicony profil pionowy, aby można się trochę ciężkim bruttem "powspinać"?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lipca 2020, 21:11:53 »
Nie, do tego trzeba zmian w geometrii terenu, plus przesunięć obiektów w pionie. Praktycznie to sceneria prawie od zera.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2020, 23:14:27 wysłana przez Miłosz Dorsz »
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline koszowy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 497
  • MZK Koszalin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lipca 2020, 21:13:28 »
My zajmujemy się tylko dekorowaniem scenerii o kolejne domki czy drzewka. Nic w terenie czy torach nie zamierzamy zmieniać.
Lubię MANy. Ale Scanie też okej.

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipca 2020, 22:52:00 »
Tak sobie myślę... czy nie warto Waszego potencjału, umiejętności i szanownego czasu poświęcić na zrobienie czegoś czego efekt końcowy wywoływałby większy entuzjazm niż udekorowanie tej płaskiej scenerii...
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lipca 2020, 23:02:28 »
Nie oszukujmy sie ze akurat profil pionowy i "mozliwosc wspinania sie bruttem" to jest cos co powoduje u mikoli masowe przebieranie nogami. Zatem wzbudzanie entuzjazmu lub jego brak to w duzej mierze kwestia indywidualna. No i zagadnienie jest czysto teoretyczne, bo o ile sie orientuje to zadnych golych scenerii z profilem pionowym ktore czekaja na urozmaicenie zamiast tej to w symulatorze chyba nie ma.

(jest l061, ale powodzenia w dojsciu do ladu z autorem)

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Lipca 2020, 23:07:13 »
Moczniki.

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Lipca 2020, 23:13:39 »
No i zagadnienie jest czysto teoretyczne, bo o ile sie orientuje to zadnych golych scenerii z profilem pionowym ktore czekaja na urozmaicenie zamiast tej to w symulatorze chyba nie ma.
Zaraz może być L61. Położyć teren i będzie można dekorować. A profil pionowy na niej jest dość ciekawy. Góry też można by ozdabiać, tam gdzie skończyłem już teren, projekt przynajmniej by nie umarł i można by udostępnić jakiś jej kawałek.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lipca 2020, 00:32:35 »
Zaraz może być L61.
Tak jak napisalem doslownie w nastepnym zdaniu -- powodzenia w dogadaniu sie z autorem.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Lipca 2020, 01:15:31 »
Jan21 robi inną część L61, od Cz. Stradom do Koniecpola, wiec nie ma potrzeby dogadania się z kimkolwiek, skoro to całkiem nowa rzecz i on jest autorem ;)

Online JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Lipca 2020, 01:18:56 »
A żeby tą obecną L61 zrobić ładnie to trzeba by wyrzucić wszystko w kosz i robić od nowa. Do pomocy przy mojej części przyjmę każdego chętnego :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Lipca 2020, 07:12:33 »
Nie oszukujmy sie ze akurat profil pionowy i "mozliwosc wspinania sie bruttem" to jest cos co powoduje u mikoli masowe przebieranie nogami

Ale jednak najnowsze wytyczne co do scenerii narzucają tworzyć profil pionowy.

Odrestaurowywanie Quarka (oczywiście wg mnie) to cofanie się, szczególnie biorąc pod uwagę, że nie robią tego żółtodzioby tylko ludzie którzy wiem że sporo potrafią, a biorąc pod uwagę, że takowych (ludzi) nie jest dużo, szkoda aby nie powstało coś nowocześniejszego (czyt. zgodnego z wytycznymi).

« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2020, 07:23:37 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 661
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 416
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Lipca 2020, 08:38:13 »
Ale jednak najnowsze wytyczne co do scenerii narzucają tworzyć profil pionowy.
A gdzie w wytycznych jest napisane by sceneria posiadała profil pionowy? Chyba, że jestem ślepy.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2020, 08:40:00 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1492
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1119
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Lipca 2020, 21:01:30 »
Profil pionowy jest w Dejawach przy wjeździe od strony Koniewic. Dziękuję dobranoc.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Lipca 2020, 13:07:52 »
Gdyby każdy narzekał tylko na to co jest, a czego nie ma to żaden twórca by nic nie robił. Bardzo byłbym zadowolony, gdyby po odświeżeniu tej scenerii, doszedł choć jeden scenariusz. Fajnie byłoby prowadzić ciężki skład węgla z dejaw, gdzie wcześniej SM42 by przytargała świeżo załadowane wagony.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2020, 13:14:39 wysłana przez Piotr93 »

Online AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Lipca 2020, 13:44:07 »
Ale jednak najnowsze wytyczne co do scenerii narzucają tworzyć profil pionowy.
A gdzie w wytycznych jest napisane by sceneria posiadała profil pionowy? Chyba, że jestem ślepy.

Kiedyś była na forum rozmowa na ten temat i ktoś decyzyjny coś takiego pisał, nie mogę na szybko teraz tego znaleźć, a szkoda mi czasu na szukanie... zamiast grzebać w historii już wolę w tym czasie chociażby porobić zdjęcia współczesnego taboru na tekstury którego w symulatorze dużo nie ma.

Oczywiście każdy ma prawo wybrać czy woli odgrzewać starego kotleta czy chociażby pomóc koledze JAN21 który napisał, że chętnie przyjmie pomoc w nowym projekcie...


« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2020, 13:45:51 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Lipca 2020, 13:45:22 »
Ja tylko proszę o nieodbieganie od tematu.

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Lipca 2020, 13:27:30 »
Czy będzie również wersja retro?

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1598
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1293
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Lipca 2020, 13:44:32 »
Nie.
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Listopada 2020, 21:59:40 »
Odświeżę temat. Jakiś czas temu była mowa o połączeniu Quark z Tarniowo, ale póki co jej nie ma. Więc od strony Mydelniczki ( odnoga w kierunku Tarniowa ) Na końcu scenerii zbudowałem wieś Pogórze wraz ze stacją i ustawiłem tam piętrowy skład osobowy na spalinówce. Docelowo trasa składu to Pogórze - Mydelniczka - Wielki Kac - Dejawy - Psiary - Jelonkowo. Rozkład jazdy dla tego pociągu wraz z ułożeniem trasy w toku. Dalej można wg uznania jechać piętrusiem np. Do Bruchniewa na bocznice. Wciąż próbuje sił w dekorowaniu, a nóż się kiedyś przydam :)

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1651
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Lutego 2021, 18:21:34 »
Odkopałem ostatnio projekt, ulepszyłem trochę stację w Wielki Kacu, dodałem nowe perony autorstwa MaciejaM w wersji "old" Stację w WK próbuję dostosować w miarę 2007 roku przed modernizacją, czyli niskie perony, wiata peronowa jednej długości na środku peronu, wejście do zejścia peronowego końcach peronów. We współpracy z @Ra dochodzą również poprawki układu torowego w WK, ulepszona została południowa głowica, drobne poprawki, zmapowane skrzyżowanie, poprawiono wyjazd z WKD (był na Sr2, powinien być na Sr3, prędkość na Drożdżownię zmieniono z 70km/h na 40km/h bo na łuku R=280m się nie poszaleje.


Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Lutego 2021, 14:19:24 »
A będzie się dało zrobić urozmaicony profil pionowy, aby można się trochę ciężkim bruttem "powspinać"?
To ja też dołożę swoje. Quaek nie jest płaski. To jest założenie osoby, która przynajmniej powinna posiadać jakieś informacje na ten temat. Jako że jesteś zarejestrowany od 2004r to łatwo będzie Ci sprawdzić, że sceneria ma różnicę poziomów rzędu kilkunastu metrów.
To nie jest sceneria rzeczywista, realna. Jednak jako że tam jest Wieli Kac, to myślę, że powinna być nie ruszana jej struktura pionowa. Wszak Wielki Kac(k), nie leży w terenie górzystym. Były scenerie górzyste, to je z paczki wyrzucono.
Pozdrawiam maszynowców, długim RP1.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2021, 19:55:56 wysłana przez matek123 »

Offline marmartin3

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Lutego 2021, 22:14:13 »
Wielki Kack faktycznie nie leży w terenie górzystym, ale z WK do Gdyni Główniej jest różnica poziomów. I to spora (kilkanaście mietrów, o ile nie więcej). Z Gdańska Osowej do Gdyni Głównej to jest cały czas w dół. Różnica poziomów więcej niż naście metrów.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odświeżanie Quark-u
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Lutego 2021, 21:43:04 »
I Quark ma taką różnicę poziomów, co zaznaczyłem poprzednio. Ta sceneria według mnie nie nadaje się kompletnie na ciężkie brutto. Amen.