Autor Wątek:  Maszyna vs Reshade  (Przeczytany 1831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 874
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 331
Maszyna vs Reshade
« dnia: 08 Czerwca 2020, 19:45:35 »
Postanowiłem że napiszę krótki poradnik pierwszy i zapewne chaotycznie opisany, jak zainstalować "szadery" z "Reshade", można tym samym poprawić sobie efekt wizualny.
1. Pobieramy sobie program z tego linku: https://reshade.me/ (screen1)
2. Po pobraniu, klikamy w program i pojawia nam się okienko, klikamy w "Click here to select a game and manage its Reshade instalation" (screen2)
3. Pojawia nam się kolejne okienko, z grami i aplikacjami na które także możemy zainstalować owe "szadery". (screen 3)
4. Klikamy browse a następnie wybieramy exe z którego korzystamy (screen 4)
5. Pojawia nam się kolejne okienko, wybieramy "OpenGL", następnie w kolejnym okienku wybieramy "szadery" które zostaną pobrane. Dajemy okej i przechodzimy dalej. W trakcie pobierania wyskoczą kolejne okienka, jest to lista plików "szaderów" które chcielibyśmy zaistalować zalecam dawać po prostu "ok" (screen 5, 6 i 7)
6. Po zainstalowaniu wszystkiego, powinno pojawić się spowrotem okno opcji, tym razem z napisem, że instalacja przebiegła pomyślnie, zamykamy więc program. (screen 8)
7. Uruchamiamy MaSzynę, na górze powinien pojawić się pasek że instalacja przebiegła pomyślnie i musimy nacisnąć przycisk "home" żeby przejść lub przeskipować tutorial" (screen 9)
8. Wybieramy przycisk "home" i ukazuje się okienko z listą z zainstalowanymi "szaderami", dla lepszej przejrzystości ponumerowałem na screenie, żeby było wiadomo co do czego
a więc (screen 10):
(1). tutaj zaznaczamy który szader chcemy nałożyć
(2). nazwy szaderów
(3). opcje dzięki którym możemy sobie ustawić pod siebie dany szader czy też nakładkę.
Niestety nie ogarnąłem do czego służy reszta zakładek, więc klikanie w nie, jest na własną odpowiedzialność. Trzeba pamiętać że im więcej tychże nakładek czy też "szaderów", tym bardziej spada wydajność, dlatego nie zalecam przesadzać z efektami.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2020, 19:51:34 wysłana przez fuji8 »

Offline Kakson

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Maszyna vs Reshade
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca 2020, 20:00:39 »
Trzeba też dodać, że po dodaniu jakichkolwiek flirtów nie można naciskać myszą przycisków na pulpicie w pojeździe bo nie reagują. :(

Offline koszowy

  • Betatester
  • Wiadomości: 439
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 255
Odp: Maszyna vs Reshade
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2020, 20:05:34 »
Po instalacji shaderów (oczywiście pokazuje, że  instalacja przebiegła pomyślnie) klikając w wcześniej wybranego exeka z trybem renderowania full pojawia się konsolka i znika. Komunikat wystąpił na konsoli, cytat z loga:
Cytuj
Bad init: failed to create glfw window
Można wywnioskować, że chodzi o jakieś okno. Ktoś, coś? Zainstalowałem jak w poradniku. Dodam, że to nie pierwszy raz gdy problem się pojawił. We wcześniejszych wersjach MaSzyny to samo.
Rezygnacja.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 874
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Maszyna vs Reshade
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Czerwca 2020, 20:11:13 »
jakie exe wybrales? zapomnialem dodac, ze w moim przypadku bylo to najnowsze exe od tmj. Moze w tym tkwi problem.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2020, 20:13:18 wysłana przez fuji8 »

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9111
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1885
Odp: Maszyna vs Reshade
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwca 2020, 20:11:57 »
Glfw to bilbioteka opeglowego menadżera okien, używana przez maszynę. Ten błąd oznacza, że sterownik gpu nie obsłużył podstawowych api opengla, wymaganych do zbudowania okna. Może filtry reshade'a wymagają czegoś więcej od podstawki i twój sterownik tego nie wspiera.

A co do wszystkich filtrów i postprocesów, to zachęcam do poczytania źródeł zaciągniętych z reshadem i implementacji bezpośrednio do maszyny. Nie jest to jakieś skomplikowane, a zwiększy wydajność.
Mój kanał youtube