Autor Wątek:  Półsprzęgi  (Przeczytany 6082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Półsprzęgi
« dnia: 22 Marca 2020, 13:33:41 »
Póki co nowoczesny Schaku/Voith. https://eu07.pl/userfiles/23180/polsprzeg_schaku.7z
W planach mam jeszcze kawał żeliwa z odlewni przy zntk głęboka komuna.

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga polsprzegu:
-- polsprzeg mozna zamontowac na pojezdzie jesli przebywamy na zewnatrz, a w odleglosci mniejszej niz 25 m (ale nie mniejszej niz ~1 m) znajduje sie pojazd wyposazony w sprzeg automatyczny; montaz domyslnie odbywa sie przy uzyciu kombinacji Ctrl+Insert, demontaz kombinacja Ctrl+Delete
-- domyslnie jako model polsprzegu uzywany jest plik models/tabor/polsprzeg.t3d umieszczany na wysokosci 0.95 m nad glowka szyny i wysuniety 8.5 cm poza standardowa dlugosc pojazdu. Wartosci te mozna zmienic wpisem w sekcji models pliku .mmd:
coupleradapter: model, wysuniecie, wysokosc
-- oprocz tego w pliku mmd w sekcji internaldata: mozna zdefiniowac dzwieki:
coupleradapterattach: // odtwarzany przy zakladaniu polsprzegu
coupleradapterremove: // odtwarzany przy zdejmowaniu polsprzegu
Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem. Wtedy model by można uzależnić od tego, czy podpinamy się do elfa czy starego kibla. W końcu przejściówka jest wożona na wyposażeniu jednostki.
Od was oczekuję wymierzenia pozycjonowania do różnorakiego taboru. Origin modelu znajduje się w osi złącza automatycznego. Model ma 450mm od płaszczyzny stycznej automatycznego do leża haka.
W pojazdach z Scharfenbergiem istotna jest wysokość sprzęgu i jego model, bo to stąd sąsiad zaczytuje co ma sobie założyć. W tych ze śrubą istotna jest tylko odległość haka od bounding boxa, a domyślna jest zgodna z normą.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2020, 18:10:24 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Marca 2020, 16:24:09 »
Fajnie jakby model zależał od sąsiadującego pojazdu z automatycznym a nie od pojazdu z hakiem.
Ja to moze nieprecyzyjnie przedstawilem, ale tak wlasnie jest. Definicje modelu oraz punktu zawieszenia pobierane sa z mmd wykrytego w sasiedztwie pojazdu ze sprzegiem automatycznym, do ktorego w zalozeniu bedziemy sie podczepiac.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marca 2020, 18:11:12 »
Aktualizacja modelu w pierwszym poście. Miał źle ustawiony origin. Musiałem wczoraj nie zapisać pliku albo przypadkowo przesunąć.
Jeszcze kwestia dyskusyjna. Teksturę zostawić w 1k? Wszystkie mapy? Może 512 styknie?
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2020, 17:37:12 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marca 2020, 17:49:51 »
Jak nie ma wielkiej różnicy to 0,5 styknie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marca 2020, 17:54:06 »
No właśnie się pytam o to czy czuć różnicę. :P
Mój kanał youtube

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3467
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marca 2020, 18:13:36 »
Zeskalowałem sobie wszystko do 512, nie ma bardzo widocznej różnicy. Więc spokojnie może pójść jako 0,5k, szczególnie że to malowanka, a nie fototekstura.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Marca 2020, 08:48:45 »
Taka ładna przejściówka a nie mamy ładnego Scharfenberga w jednostkach.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Matip0698

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Marca 2020, 11:29:36 »
Proszę bardzo, sprzęgi są statyczne a nie dynamiczne.


Usunięcie notatki moderatora.
Proszę zapoznać się z regulaminem.
+10
Matek123
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2020, 18:40:44 wysłana przez matek123 »

Offline Hirek

  • Wiadomości: 296
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Marca 2020, 11:32:19 »
Ale nie zrobisz tak, że będzie dynamicznie. MaSzynowe modele mają statyczne modele sprzegow ktore sie ukrywaja i pokazuja zaleznie od stanu.
Z maszyną od PC 08.13
Tak, to ten furas co wydał MaSzynę xD

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marca 2020, 21:57:00 »
Moja motywacja dłubania modelu żeliwnego osiągnęła poziom zera. Proszę zwymiarować wysokość osi środka sprzęgów scharfenberga względem główki szyny w maszynowych pojazdach by ją podnieść o 10 pkt procentowych na zwymiarowany typ pojazdu. :)
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2020, 22:00:24 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwietnia 2020, 09:17:19 »
Proszę zwymiarować wysokość osi środka sprzęgów scharfenberga względem główki szyny
Wszystkie modele z en57_v1 mają wysokość 0,861mm.
ED72 tak samo.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2020, 09:23:20 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Kwietnia 2020, 10:27:20 »
Chyba że dojdzie do wysłużeń zestawu kołowego lub samego sprzęgu, wtedy będzie niżej.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Kwietnia 2020, 11:44:03 »
Dlatego staramy się przynajmniej raz do roku wypuszczać paczkę, w której są świeżo wygenerowane e3d, żeby ani zestawy kołowe, ani same sprzęgi, nie zdążyły się wysłużyć.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Półsprzęgi
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Kwietnia 2020, 20:43:32 »
Dorobiony żeliwny. Poszły oba na svn jako r5554. Podziękowania dla Joachimowicza i Matka za pomiary.
Jak w jakiejś lokomotywie będą znacząco nie pasować do haka na głębokość, proszę zgłaszać tu lub na trackerze. Najlepiej z pomiarem wnętrze haka-koniec bufora.
Mój kanał youtube