Autor Wątek:  Nowy zewnęrzny edytor ?  (Przeczytany 6310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2020, 11:19:27 wysłana przez MaciejM »

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipca 2020, 01:41:22 »
Zapraszam was do obserwowania postępu prac bezpośrednio poprzez repozytorium na githubie
https://github.com/skorakora/The_mikols_editor
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2021, 04:05:20 wysłana przez skorakora »

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipca 2020, 00:36:51 »
Przedstawiam wam test interfejsu użytkownika w menu głównym
Mianowicie lista wyboru scenerii.

Offline skorakora

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2021, 03:53:59 »
Tak się prezentuje edytor na dzień dzisiejszy - testowo załadowana linia61

PS:loader obiektów jest, ale przez swoją "Błędogenność" go wyłączyłem na razie