Autor Wątek:  Opady - zależność rodzaju.  (Przeczytany 4324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Opady - zależność rodzaju.
« dnia: 23 Lutego 2020, 00:46:37 »
Witam,

mam taką propozycję, czy nie lepiej by było uzależnić rodzaj opadów występujących podczas symulacji od aktualnie występującej temperatury otoczenia niż sztywno od kalendarza, czyli pory roku? Trochę to nie realistyczne, że niezależnie od temperatury ustawionej w scenariuszu w styczniu zawsze pada śnieg, a nigdy deszcz, a z kolei w czerwcu jest odwrotnie? Myślę, że nie wiele byłoby z tym zachodu, a jednak poprawa realizmu byłaby niemała...
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lutego 2020, 00:57:54 »
Uzaleznienie jest na ten moment od pory roku bo niemal zadna sceneria nie ma wpisow temperatury i nie ma zaimplementowanej kalkulacji poziomu temperatury zaleznie od pory roku. Dodatkowym problemem jest ze przy padajacym w zimie deszczu a nie sniegu na 100% znalazlby sie ktos, komu przeszkadzalby w takiej sytuacji lezacy na scenerii snieg, a tekstur dla zimy bez sniegu nie mamy.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lutego 2020, 02:51:43 »
Rozumiem. A nie można wprowadzić zależności, że jeżeli jest podana temperatura, to od jej wartości, a jeżeli jej nie ma, to wtedy od pory roku?

Dodatkowym problemem jest ze przy padajacym w zimie deszczu a nie sniegu na 100% znalazlby sie ktos, komu przeszkadzalby w takiej sytuacji lezacy na scenerii snieg, a tekstur dla zimy bez sniegu nie mamy.

To niestety rzeczywiście jest wielce prawdopodobne... :-) Choć ja dla takich osób miałbym dwa argumenty:
1. W rzeczywistości zdarza się i to wcale nie rzadko przy ciepłym froncie w zimie np. przy wietrze halnym, że jest nagłe ocieplenie i choć na ziemi jest pełno śniegu, to z nieba pada deszcz, a temperatura powietrza to nawet powyżej +5 st. C potrafi być.
2. Jeżeli komuś to bardzo przeszkadza mimo powyższego, to zawsze może sobie odpowiednim wpisem w scenerii lub jej pliku tymczasowym zmienić. Z kolei w obecnym stanie rzeczy dostosowanie rodzaju opadu jest możliwe tylko przez zmianę pory roku, a to pociąga za sobą dużo więcej efektów ubocznych. Innymi słowy przy zależności opadów od temperatury wzrasta, a nie maleje realizm, a do tego jeżeli komuś się nie podoba, to może sobie zmienić. Natomiast w obecnej sytuacji jest to dużo mniej realistyczne, a do tego praktycznie nie możliwe jest dostosowanie rodzaju opadów do temperatury powietrza (tylko przez zmianę pory roku, ale to z kolei wpływa negatywnie na wiele innych rzeczy - choćby kwestie związane z dniem i nocą, przez co jest praktycznie bezsensu, a w dodatku aburdalne.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lutego 2020, 02:54:36 »
Przy okazji tego wątku i tej dyskusji mam jeszcze inny wniosek/pytanie:
czy byłaby możliwość, by w logu, podobnie, jak wcześniej zapisywane było które konkretnie dźwięki zostały przypisane w danym pojeździe?
Przepraszam, że w tym wątku, ale to tak, żeby nie mnożyć bytów :-)
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1605
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1286
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lutego 2020, 06:22:24 »
Takie coś było (i jest) tylko na exe Milka.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marca 2020, 00:37:31 »
No wiem, tylko z kolei wg mojej wiedzy exe Milka różni się z kolei innymi kwestiami od tmj, czyli tego, które jest w paczce całościowej... Nota bene, ja mam to z paczki całościowej i o ile dotąd zawsze był w logu zapis ładowanych dźwięków, to obecnie go nie ma (przynajmniej w wersji, którą dysponuję)... Czy nie dałoby się tego jakoś przywrócić, a swoją drogą ujednolicić?
Chyba, że to ja mam coś nie tak w ustawieniach, ale szczerze mówiąc zupełnie nie kojarzę, w którym miejscu i w jaki sposób mogłem wyłączyć zapis informacji o ładowanych plikach dźwiękowych?

Choć w sumie nie wiem, czy Twoje przywołanie exe Milka dotyczy tematu opadów, czy zapisu dźwięków? :-) Tak, czy inaczej osobiście uważam, że warto byłoby te dwie kwestie dograć i wydaje mi się (jeśli jestem w błędzie, to bardzo przepraszam), że nie kosztowałoby to zbyt dużo pracy. Jeśli miałbym z kolei wybierać, to wbrew pozorom kwestia logowania plików dźwiękowych jest dla mnie osobiście ważniejsza.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2020, 00:41:39 wysłana przez AntoniS »
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Marca 2020, 00:42:58 »
Nie. Dobrze myślisz. Zapis wczytywania dźwięków jest tylko u Milka. W 20.01 jest exe tmj. W sumie wciśnięcie mu tego do gałęzi mogłoby być dobrą rozgrzewką na zapoznanie się z kodem, nie wymagającą programowania. :)
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marca 2020, 21:18:15 »
W sumie wciśnięcie mu tego do gałęzi mogłoby być dobrą rozgrzewką na zapoznanie się z kodem, nie wymagającą programowania. :)

Czy sugerujesz, żebym spróbował to zrobić?
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Marca 2020, 22:07:56 »
Tak.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Marca 2020, 22:18:25 »
Mogę spróbować. Przyznam szczerze, że nie bardzo czuję się na siłach, bo wprawdzie nie przyglądałem i nie wgłębiałem się jak dotąd w temat, tak tylko rzuciłem okiem na folder ze źródłami symulatora, no i nie wiele z tego rozumiem. Jednak może rzeczywiście, gdy się zagłębię w temat, to nie będzie to wszystko takie nie jasne. Póki co, to nie bardzo w siebie wierzę, więc tym bardziej będę miał satysfakcję, jeżeli by mi się udało. Najgorsze, to znaleźć na to czas - nie wiem kiedy uda mi się uda, ale się postaram. W razie czego pozwolę sobie zwrócić się z prośbą o pomoc - oczywiście, nie na zasadzie zrób to za mnie :-) tylko ewentualnie o wskazówki lub podpowiedz :-).

Pozdrawiam!
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Opady - zależność rodzaju.
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Marca 2020, 22:38:58 »
Nie miałem pojęcia jak. Ale podłubałem chwilę i znalazłem. U Milka jest to audio.cpp wiersz 30. U tmj ta funkcja wygląda inaczej i sposób logowania chyba odrobinę też się różni, wiec trzeba przejrzeć jakieś inne informacyjne zapisy do logu pod kątem składni i zastanowić się w które miejsce tworzenia bufora to wsadzić.
Mój kanał youtube