Autor Wątek:  Procedura odhamowania, proba hamulca  (Przeczytany 2059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartek_N

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Procedura odhamowania, proba hamulca
« dnia: 27 Stycznia 2020, 06:57:04 »
Witam serdecznie wszystkich,
pytanie jak w temacie, jak robice probe hamulca po podczepieniu skladu, sa materialy w necie ale odnosza sie do przepisow i proceur z PKP!?
Przyklad, podlaczam sklad, przewody i nie moge... ruszyc, przez radio slysze polecenie proby hamulca...
Jesli ten temat byl poruszony to prosze o link i zamkniecie tematu.

Bardzo dziekuje
Bartek

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 164
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2020, 10:03:29 »
Po podłączeniu składu musisz nabić ciśnienie ( klawisz num_4 - trzymasz przez dłuższy czas ). Gdy już masz pod F1 ( pomocnik ) w 2 linijce frazę "ciśnienie" i na sam start masz 400.00. W przewodzie głównym masz 0.00. Gdy przytrzymasz num_4 to ciśnienie zacznie Ci się nabijać do przewodu głównego. W przewodzie głównym będziesz posiadał prawie 400.00 kPa. Gdy posiadasz taką wartość to dopiero możesz ruszać.

Co do próby hamulca to w momencie otrzymania takowego polecenia hamujesz skład i zauważysz, że ciśnienie z przewodu głównego zacznie spadać. Gdy dostaniesz już polecenie, aby odhamować to naciskasz num_6 ( aby kran hamulca był w pozycji 0 ) po czym trzymasz odluźniacz, czyli num_4. Czekasz aż nabije Ci się ciśnienie do prawie 400.00 kPa w przewodzie głównym i możesz ruszać (oczywiście gdy masz podany sygnał zezwalający ).

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3492
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2020, 10:45:25 »
Jakie 400?! 500kPa to ciśnienie do jazdy w przewodzie głównym. Przestawiasz kran hamulca w pozycje jazda (num 6) lub napełnianie uderzeniowe w celu szybszego napełnienia przewodu głównego (num .)  i trzymasz odluźniacz (num 4). Jeśli używasz napełniania uderzeniowego po kilku sekundach wracasz do pozycji jazda.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2020, 10:57:49 »
Kontrowersyjna teza: Żaden z obecnych scenariuszy nie wymaga tej próby hamulca (jeszcze), więc możesz to po prostu olać. Skup się na początku na podstawowych rzeczach, naucz się odhamowywać skład, ruszać, hamować.

Offline Bartek_N

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2020, 17:08:24 »
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, Czarodziej, dla mnie nie jest problemem jazda, ruszanie ani zmiana kabiny! Ja nie moge odblokowac skladu?! Chce wiedziec dla czego i co robie nie tak! Zazwyczaj jesli jest to sklad ciezki, np weglarki, lokomotywa ciagnie wiszisz jej maly ruch ale jest blokowana przez sklad z tylu!
Czyli sklad jest domyslnie zahamowany (logiczne), po podlaczeniu przewodow i nabicu cisnienia w przewodzie glownym odblokowanie powinno nastapic samoczynnie?

Czy moze jest zawor ktory trzeba otworzyc poprzez chwilowe podniesienie cisnienia pozyzej 500kPa, nie wiem czy jest to modelowanie, dlatego pytam bo chce poznac to rozwiazanie i jak prawidlowo powinno sie to robic.

pzdr
Bartek

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2020, 17:52:12 »
Tak, przy długim składzie należy zwiększyć ciśnienie w przewodzie głównym ponad 0,5 MPa aż do zaobserwowania odbicia, czyli chwilowego cofnięcia się wskazówki w okolice ciśnienia roboczego. Wtedy cofasz kran w jazdę i odczekujesz jeszcze kilka minut by ciśnienia się ustabilizowały. Poczekaj też aż sprężarka nabije do końca zbiornik główny by mieć powietrza na napełnienie całego składu na raz. Samą jazdą też wyluzuje, ale przy długim składzie możesz sobie czekać i kwadrans. Z kolei jak za długo potrzymasz podwyższone ciśnienie, możesz przesterować zawory rozrządcze w wagonach i po pierwszym hamowaniu nie będą chciały wyluzować od 0,5 MPa.
W każdym razie nic nie musisz odkręcać dodatkowo. Podłączenie przewodów pneumatycznych jest równoznaczne z odkręceniem zaworów na nich.
W panelu debugowym F12 możesz podejrzeć ciśnienia w najbliższym kamery pojeździe. Przejdź się wzdłuż składu i zobacz jak on reaguje na sygnały z lokomotywy. Ile czasu zajmuje dojście fali do ostatniego wagonu, jak napełniają się cylindry.
Mój kanał youtube

Offline Bartek_N

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Procedura odhamowania, proba hamulca
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Stycznia 2020, 19:46:49 »
Super, dziekuje za odpowiedzi.
Czas troche pojezdzic i zastosowac wasze porady i uwagi w praktyce.

Uwazam temat za wyczerpany i prosze Admina o zamkniecie.

Bartek