Potwierdzam - miałem te same problemy - paczka pobrana 19.listopada. Do złamania dochodzi na odcinku pomiędzy tarczą ostrzegawczą a semaforem wjazdowym do Furman od strony WPA. Próbowałem doszukać się czegoś w pliku trakcji, ale nic nie znalazłem - z tym, że się na tym nie znam - nie ma co ukrywać. Co ciekawe dla dokładnie tak samo zdefiniowanej trakcji dla tego odcinka na scenerii l053_całkowo_służba-tlk-1. Na tamtej scenerii łamanie pantografu (w tym miejscu i tym samym kierunku ruchu) nie występuje (ani razu na kilkanaście przejazdów). Z kolei dla scenerii l053_cargo_part2 w tym miejscu pantograf jest zawsze łamany - chyba, że się go wcześniej złoży. Logów tego też nie miałem - jedynie o zanikach napięcia, w tym w miejscu złamania.
Może to coś pomoże: zauważyłem obserwując podczas jazdy od zewnątrz, że w momencie złamania, podobnie jak i kilkukrotnie wcześniej na odcinku WPA - Furmany - ślizgacz znacznie wychodzi ponad przewód jezdny trakcji (podczas jazdy, złamanie pantografu następuje dopiero przed Furmanami). Natomiast w tych samym miejscach, gdy się ten pantograf opuści i podniesie (nawet bez jego całkowitego położenia, a tylko tak, by opadł poniżej przewodu jezdnego), to po podniesieniu wraca on na właściwe miejsce tj. szczotka ślizgacza opiera się na przewodzie jezdnym - nie wychodzi już ponad ten przewód - aż do czasu....