Autor Wątek:  ET22-2000  (Przeczytany 3482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
ET22-2000
« dnia: 16 Grudnia 2019, 16:29:17 »
Doskonale zdaję sobie sprawę, że ta lokomotywa to maszynowy zabytek, ale może dałoby się ją nieco odkurzyć.
Zauważyłem następujące problemy:
  • Strzałka od tempomatu pokazuje aktualne ograniczenie prędkości. To jest banalne do naprawienia w renderer.py, po prostu jest tam zła zmienna ze słownika
  • Nie da się ustawić tempoomatu. To pewnie wymaga ingerencji w exe
  • Komputer pomija pozycje bocznikowania w pozycjach nastawnika S i SR. To pewnie też wymaga ingerencji w exe
Rozumiem, że model jest starożytny, ale można przynajmniej naprawić mu fizykę, może ktoś kiedyś będzie chciał zrobić ładniejszy pulpit, czy coś.

Czy jest na forum ktoś, kto orientuje się jak w praktyce działa przestawianie oporów i pozycji nastawnika przez komputer? Nie wydaje mi się, żeby to w praktyce było zaprojektowane tak, żeby jechać na oporach. Również nie wiem, jak działa zadawanie prędkości przez tempomat.

PS. Wybaczcie 10 edycji posta, na macOS skrypt forum zapisuje post po naciśnięciu alt+s.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2019, 16:34:58 wysłana przez Czarodziej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Grudnia 2019, 17:14:52 »
Przepięcie strzałki tempomatu pod właściwą zmienną spowoduje, że będzie na zerze z braku obsługi tempomatu w pojazdach z silnikami szeregowymi.
Mój kanał youtube

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Grudnia 2019, 22:19:07 »
Tak się właśnie stało. Co prawda nawet tak wolę, bo pokazywanie prędkości na komputerku to ETCS któregoś wyższego poziomu. Czyli dobrze rozumiem, że wymagałoby to grzebania w exe? Domyślam się, że dopisanie tego do exe nie byłoby bardzo problematyczne, tylko ktoś musiałby powiedzieć jak to działa w prawdziwej lokomotywie i powiedzieć mi w którym miejscu w kodzie zacząć.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Grudnia 2019, 22:48:48 »
Zacznij analizę tu https://github.com/tmj-fstate/maszyna/blob/master/McZapkie/Mover.cpp#L6690 i pamiętaj o odniesieniach w pierdyliardzie innych miejsc. Przy zabezpieczeniach, hamulcach, wyprowadzeniach do kabiny i ekranu...
Co mam o 201em poszło na pw.
Mój kanał youtube

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Grudnia 2019, 23:22:07 »
Dobra, dzięki.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Grudnia 2019, 08:52:19 »

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Grudnia 2019, 09:04:42 »
@biovital1: Jeśli dobrze zrozumiałem, to jest to tryb zadawania prędkości? Przejrzałem tę dokumentację i wynika, że były dwie wersje tego programu kontrolnego. Pierwsza ma chyba tylko tryb zadawania prędkości, druga ma jeszcze tryb manualny i zadawania prądu rozruchu. Na początek zrobiłbym zadawanie prędkości, wydaje się najwygodniejsze i jest w obu wersjach.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Grudnia 2019, 09:44:02 »
@biovital1: Jeśli dobrze zrozumiałem, to jest to tryb zadawania prędkości?
Tak. Na filmie z 2010 roku jest pokazany sposób zadawania prędkości. Tryb sterowania "po pozycjach" i zadawania "mocy" dodano wiele lat później.
Pozdrawiam

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Grudnia 2019, 09:49:02 »
@biovital1: Dziękuję. W takim razie Maszyna te tryby też dostanie wiele lat później :D