Przetarg został przeniesiony na marzec 2021 o ile się nie mylę. Startuje standardowo Arriva i Polregio. Umowa na 25 lat świadczenia przewozów.
Co do VT - dla pasażerów nie jest to godny następca. Mają one problem z toaletami - posiadają obieg zamknięty, lecz nie jest chyba na tyle szczelny, gdyż cały czas można czuć ten smród z toalety w przedziale pasażerskim. Maszyniści je w miarę lubią za to, że przypominają MR/MRD ale jednak to nie to samo. Nie posiadają one również klimatyzacji w kabinie (która jest mega mała) przez co w wysokich temperaturach.. no cóż hah.
Jasne, mogę postarać się o foty.
Fot MR/MRD raczej nie jest w stanie nikt zrobić. Arriva może je używać na pociągi specjalne itd, nawet w planach było "Pożegnanie MR/MRD" ale chyba się poddali (wiadomo jaka jest polityka te formy niestety). Może jest szansa, że na kolejny Pol'and'Rock Festival 2021 pojadą.
Na początku miały iść na wynajem do Kolei Wielkopolskich za potłuczone VT-ki, lecz coś nie wyszło.
Jak ktoś chce modelować te MR/MRD to niech to lepiej robi teraz, bo jak pójdą na kasację to po ptakach.
Edit1. MR/MRD nie mogą wcale wrócić do planowych rozkładów. Nie są planowane żadne odstępstwa od tego, więc obawiam się, że nigdy ich już nie zobaczymy.
Samemu byłem zaskoczony, jak zobaczyłem, że VT-ki jeźdzą a MR/MRD już nie ma. Wycofali je wszystkie na rzecz VT-ków. Tylko 1 MR/MRD nie spełniał wymagać - był to MR/MRD 4055/4255, gdyż posiada od powyżej 40 lat, pozostałe egzemplarze w ruchu mogły być do końca 2020, lecz Arriva zdecydowała całkowite zastąpienie ich niestety.