Autor Wątek:  Robienie textur  (Przeczytany 9492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Robienie textur
« dnia: 07 Października 2019, 22:03:48 »
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić teksture na lokomotywe i jakich programów potrzeba?
Chciałbym pomóc w tworzeniu ale niestety nie umiem, więc pytam.
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1433
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3749
Odp: Robienie textur
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Października 2019, 22:33:12 »
Pobierz program GIMP. Pobierz dowolną skórkę na pojazd (są one w pctga/dynamic) z repozytorium: https://wiki.eu07.pl/websvn/ (login i hasło jak na forum), otwórz ją gimpem. Tekstury mają rozszerzenie .tga, na nich pracujemy, dopiero później są konwertowane do .dds, by ograniczyć zajmowane przez nie miejsce, ale dds-ów nie edytujemy, w ogóle ich nie dotykamy. Jeśli już otworzyłeś możesz zauważyć, że jest tu każdy "kawałek" np. lokomotywy czy wagonu. Każdy trójkąt modelu 3d ma swoje miejsce na teksturze np. trójkąty będące ścianą boczną lokomotywy mają swoje miejsce. Następnie z wątku ze zdjęciami na tekstury pobierz paczkę zdjęć, polecam na początek coś prostego np. wagon węglarkę (ja się na nich nie znam, tu ktoś inny by musiał podpowiedzieć która na jaki model pasuje). Jak masz już pobrane zdjęcia w gimpie sklejasz boki w całość, uprzednio prostując zdjęcia (narzędzia perspektywa, obrót, zniekształcenie soczewki (przy beczce na zdjęciu tzn. że proste linie na zdjęciu są zakrzywione, jeżeli tak jest używasz tego narzędzia, by usunąć beczkę. Polecam używać prowadnic, by upewnić się, że wszystko jest proste)) Zdjęcia powinny mieć część wspólną tzn. zawsze kawałek boku, który jest na jednym zdjęciu powinien być widoczny na następnym. Gdy już masz sklejone boki i wyprostowane czoła najłatwiej skopiować fragmenty i wkleić na jakąś starszą teksturę istniejącą na dany model. Pomocna może być siatka UV modelu wklejona na osobną warstwę w gimpie. Pokazuje ona dokładnie vdzie zaczyna się i kończy dany element modelu. Potem zapisujesz teksturę z rozszerzeniem tga z włączoną kompresją RLE i tworzysz wpis do pliku textures.txt, każdy tabor ma taki swój plik. Jako pierwsza w takim wpisie jest nazwa tekstury, nazywasz ją w przypadku wagonów numerem evn, a w przyp. lokomotyw serią i numerem lokomotywy lub typem fabrycznym i numerem lokomotywy. Myślę, że co nie co objaśniłem. Jak nie będziesz czegoś wiedział, nie będziesz mógł czegoś zrozumieć - pytaj, my nie gryziemy, szczególnie osób chętnych do pomocy i roboty.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline Kuba_PL

  • Wiadomości: 317
  • Otoczenie na l53 klepie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Robienie textur
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Października 2019, 15:21:47 »
Dziękuję za pomoc, spróbuje na jakiejs węglarce.

Offline JaworznoKolejNeds

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Robienie textur
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Marca 2021, 07:26:16 »
A jak mam własną skórkę?
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2021, 08:41:14 wysłana przez matek123 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Robienie textur
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Marca 2021, 07:32:02 »
I chcesz obejrzeć ją w symulatorze?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.