Pobierz program GIMP. Pobierz dowolną skórkę na pojazd (są one w pctga/dynamic) z repozytorium:
https://wiki.eu07.pl/websvn/ (login i hasło jak na forum), otwórz ją gimpem. Tekstury mają rozszerzenie .tga, na nich pracujemy, dopiero później są konwertowane do .dds, by ograniczyć zajmowane przez nie miejsce, ale dds-ów nie edytujemy, w ogóle ich nie dotykamy. Jeśli już otworzyłeś możesz zauważyć, że jest tu każdy "kawałek" np. lokomotywy czy wagonu. Każdy trójkąt modelu 3d ma swoje miejsce na teksturze np. trójkąty będące ścianą boczną lokomotywy mają swoje miejsce. Następnie z wątku ze zdjęciami na tekstury pobierz paczkę zdjęć, polecam na początek coś prostego np. wagon węglarkę (ja się na nich nie znam, tu ktoś inny by musiał podpowiedzieć która na jaki model pasuje). Jak masz już pobrane zdjęcia w gimpie sklejasz boki w całość, uprzednio prostując zdjęcia (narzędzia perspektywa, obrót, zniekształcenie soczewki (przy beczce na zdjęciu tzn. że proste linie na zdjęciu są zakrzywione, jeżeli tak jest używasz tego narzędzia, by usunąć beczkę. Polecam używać prowadnic, by upewnić się, że wszystko jest proste)) Zdjęcia powinny mieć część wspólną tzn. zawsze kawałek boku, który jest na jednym zdjęciu powinien być widoczny na następnym. Gdy już masz sklejone boki i wyprostowane czoła najłatwiej skopiować fragmenty i wkleić na jakąś starszą teksturę istniejącą na dany model. Pomocna może być siatka UV modelu wklejona na osobną warstwę w gimpie. Pokazuje ona dokładnie vdzie zaczyna się i kończy dany element modelu. Potem zapisujesz teksturę z rozszerzeniem tga z włączoną kompresją RLE i tworzysz wpis do pliku textures.txt, każdy tabor ma taki swój plik. Jako pierwsza w takim wpisie jest nazwa tekstury, nazywasz ją w przypadku wagonów numerem evn, a w przyp. lokomotyw serią i numerem lokomotywy lub typem fabrycznym i numerem lokomotywy. Myślę, że co nie co objaśniłem. Jak nie będziesz czegoś wiedział, nie będziesz mógł czegoś zrozumieć - pytaj, my nie gryziemy, szczególnie osób chętnych do pomocy i roboty.