Autor Wątek:  Ustawienia pogody  (Przeczytany 3256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 68
Ustawienia pogody
« dnia: 21 Września 2019, 20:35:34 »
Cześć, myślę, że fajnie byłoby ogłosić koniec grzebania w plikach, aby zmienić pogodę. Z tego co się orientuję z poziomu startera możemy zmienić niebo, godzinę oraz odcienie mgły, ale nie możemy zmienić parametru movelight oraz overcast (parametr z wpisu atmo). Dlatego, aby nie grzebać ręcznie w plikach postanowiłem stworzyć prosty program, w którym wprowadzamy tylko dzień roku oraz wartość dla overcast i zatwierdzamy nasze zmiany, uprzednio wybierając z listy scenerię, dla której chcemy te zmiany zastosować. Zostaje wtedy stworzona kopia zapasowa tego pliku i w dowolnym momencie, możemy przywrócić początkowe ustawienia pogody dla danej scenerii.

Planuję również wprowadzić kilka "domyślnych" gotowych pogód do wybierania, aczkolwiek z tym potrzebowałbym pomocy, gdyż nie wiem jakie wartości będą stosowne do tego, nie ogarniam dogłębnie kwestii technicznych symulatora, stworzyłem jedynie program edytujący wpis za nas. Jednorazowo, pierwszy raz po starcie programu wybieramy ścieżkę, gdzie zainstalowany mamy symulator. Jest to wersja "beta", nie finalna.

Program jest bezpieczny, wolny od wirusów.
Skan: https://www.virustotal.com/gui/file/92b1ad81d34ab3a971d165463d2e45a10dfc56a58377847e08302431dc549a52/detection

Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/22809/5sx8FJB%20-%20Imgur.png
https://eu07.pl/userfiles/22809/PzIP4d8%20-%20Imgur.png

Download:
https://eu07.pl/userfiles/22809/weather.zip

Będę wdzięczny, za wszelakie testy i zgłoszone błędy jeśli ktoś napotka.

PS. Mam nadzieję, że dobry dział ;)

EDIT 1
Update, zamiast podawać dzień roku, to podajemy datę w formacie DD:MM
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2019, 21:03:32 wysłana przez tor424 »
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Ustawienia pogody
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Września 2019, 20:40:26 »
Ja tam sie na tym nie znam, ale mnie byloby wygodniej wpisac dd:mm  (jako opcja) niz kolejny dzien w roku, gdybym chcial cos sobie ustawiac. Oczywiscie, ze moge sobie przeliczyc, ale skoro jest program, to niech on przelicza.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Ustawienia pogody
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Września 2019, 20:45:38 »
Opcja jest dostępna z poziomu symulacji (choć bez przeładowania materiałów warunkowych) i będzie w nowym launczerze, ale jak się bawisz, to propozycje:
Ikonka opadów zależna od overcast i pory roku.
Ikonka pory roku zależna od dnia.
Ikonka fazy księżyca, zależna od dnia w roku (rok z zegara systemowego jest brany).
Dodaj wybór godziny dyrektywą time.overide i daj ikonkę wysokości słońca. Może być powiązana z księżycem bo na co komu faza za dnia.
Mój kanał youtube

Offline tor424

  • Wiadomości: 129
  • Spokojny człowiek
    • Zobacz profil
    • Wielkopolska galeria kolejowa.
  • Otrzymane polubienia: 68
Odp: Ustawienia pogody
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Września 2019, 21:05:30 »
Zastosowałem się do propozycji Mariusza i wprowadziłem jego pomysł. Od teraz podajemy datę DD:MM, aktualizacja do pobrania w 1 poście.

Twoje propozycje Stele, są równie interesujące i sensowne, aczkolwiek jeśli to jest już wszystko zaimplementowanie dobrze w nowym launcherze, to nie ma sensu tego implementować do tego "szkieleta" obecnego programu. To takie tymczasowe narzędzie dla chcących zmieniać pogodę, a nie koniecznie chcących latać po plikach ;)
Pasjonat elektroniki, informatyki i programowania - C++,C#,Lua i reverse engineering