Autor Wątek:  Głośność dźwięku  (Przeczytany 7565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Głośność dźwięku
« dnia: 01 Czerwca 2019, 14:26:53 »
Mamy taki oto wpis:
runningnoise: {
 range: -1
 amplitudefactor: 0.4
 amplitudeoffset: 0.1
 crossfade: 90
 sound0: silence1.wav pitch0: 40
 sound1: silence1.wav pitch1: 40
 sound3: idle_1.wav pitch3: 40
 sound40: idle_2.wav pitch40: 40
 sound60: idle_3.wav pitch60: 60
 sound80: idle_4.wav pitch80: 80
 sound100: idle_5.wav pitch100: 100
 sound200: idle_5.wav pitch200: 200 }

Która wartość odpowiada za natężenie głośności? "Kurła, kiedyś to obok runningnoise sobie wpisywał wartość, a teraz to liczbów nastawiali, że nie idzie się połapać".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Głośność dźwięku
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Czerwca 2019, 14:31:13 »
range: -1
 amplitudefactor: 0.4
 amplitudeoffset: 0.1


Range spłaszcza krzywą. Amplitudefactor to mnożnik wartości Y. Amplitudeoffset przesuwa całość po Y. Jest dokładnie tak samo, jak od zawsze, tylko zamiast luźnych cyferek, masz podany klucz co zaś przed liczbą.
Mój kanał youtube

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Głośność dźwięku
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Czerwca 2019, 14:46:55 »
Toś mnie wyjaśnił po fachowemu, a mnie trzeba na chłopski rozum: "to je wajcha i jak tą wajchę przekryncisz to wyskoczysz z fotela". Czyli, krótko - chcę trochę ściszyć to którą wartością mam się pobawić?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Głośność dźwięku
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Czerwca 2019, 14:48:57 »
Dowolną z tych trzech, bo każda ci ściszy, tylko w inny sposób. Offset o stałą wartość na całym zakresie. Factor proporcjonalnie do wartości kontrolnej (mniejsze wzmocnienie przy wysokich obrotach przykładowo). Range skróci zasięg, czyli będzie ciszej, dalej od źródła.
Mój kanał youtube

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Głośność dźwięku
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Czerwca 2019, 14:51:00 »
No i ta odpowiedź w pełni satysfakcjonuje! Dzięki.

A w przypadku trąbek jest tak samo tylko, że te trzy wartości są pisane w jednym poziomie? Dobrze czaję?
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2019, 15:12:42 wysłana przez centarail »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Głośność dźwięku
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Czerwca 2019, 15:16:58 »
To nie kwestia trąbek czy nie trąbek tylko starej i nowej składni:
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_multimedi%C3%B3w_(mmd)#Sekcja_sounds:
https://wiki.eu07.pl/index.php/Mmd_stare_sounds
W starej składni miały tylko range, jak wszystkie niemodulowane dźwięki. W nowej nie wiem, czy złapią więcej. Może offset, ale factoru na pewno nie, bo nie są modulowane żadną zmienną.

Przykładowy wpis po staremu:
horn1: zuk_horn.wav zuk_horn.wav silence1.wav 200I to samo po nowemu:
horn1: {
    soundbegin: zuk_horn.wav
    soundmain: zuk_horn.wav
    soundend: silence1.wav
    range: 200
}
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2019, 15:19:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube