Autor Wątek:  zwrotnik rozjazdu krzyżowego  (Przeczytany 12191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6132
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 814
zwrotnik rozjazdu krzyżowego
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 21:48:52 »
otworzyć plik WzK.t3d i zastąpić treść następującą

wersja niedostępna

a) nie mam serwera żeby umieścić plik
b) nie znam wymiarów, na oko chyba są dobre
c) najważniejsze: "świeci" z obu stron
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Re: zwrotnik rozjazdu krzyżowego
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Sierpnia 2005, 22:04:47 »
Witaj.

Cytat: "youBy"
(...)
a) nie mam serwera żeby umieścić plik
(...)
Proszę bardzo, plik o treści, jaką podałeś w poście jest tutaj. Należy kliknąć prawym i wybrać "Zapisz element docelowy jako...".

Pozdrawiam serdecznie.

EDIT:

Wszystko fajnie, tylko, że @ EP08_015 właśnie zdążył przetestować ten zwrotnik i... niestety on źle wskazuje drogę przejazdu przez zwrotnicę. O ile przejazd "po łuku" z obu stron zwrotnik pokazuje dobrze, o tyle przejazd "na wprost" przez zwrotnicę nie jest dobrze pokazywany z obu stron.

Prawdopodobnie, w swoim modelu strzałki z obu stron zaprojektowałeś w poniższy sposób, choć nie wynika to moje przypuszczenie z analizy Twojego pliku WzK.t3d (na rysunku pokazałem tylko jedną parę strzałek):


Natomiast, aby wskaźnik na zwrotniku pokazywał dobrze, należałoby te strzałki zaprojektować nieco inaczej. Nie znam się na trójwymiarowych obiektach w 3D Studio Max, więc podaję dwie możliwości, z których można skorzystać w miarę ich wykonalności. Oczywiście narysowałem tutaj znowu jedną parę strzałek - drugą trzeba umieścić analogicznie z drugiej strony. OK, rysunki:[list=1][*]Sposób pierwszy:


[*]Sposób drugi:
[/list:o]Teraz słów parę o pliku *.inc, który miałby sterować tym modelem.

W plikach, które mam w swoim katalogu, a więc w scenery\krzyzowy8R150*.inc powtarza się następujący fragment kodu:event (p1)_Wz5 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 1 0 endevent
event (p1)_Wz6 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 0 1 endevent
event (p1)_Wz7 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 0 1 endevent
event (p1)_Wz8 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 1 0 endevent
Zatem, w obecnym modelu zwrotnika są po prostu cztery strzałki niezależnie od siebie sterowane. Korzystając zaś z mojego sposobu wystarczyłoby w modelu zwrotnika umieścić DWIE pary takich strzałek (według pokazanych rysunków), przy czym poustawiać tekstury dla "świecących" strzałek tak, żeby:
    [*]w jednej, dla "Light_Onnn" była jasna tekstura, a dla "Light_Offnn" - ciemna,[*]w drugiej, odwrotnie: dla "Light_Onnn" - ciemna, a dla "Light_Offnn" - jasna.[/list]Wówczas sterowanie tymi strzałkami w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc można by było zakodować w sposób podobny do tego:event (p1)_Wz5 lights 0.8 (p1)_Wz 0 0 endevent
    event (p1)_Wz6 lights 0.8 (p1)_Wz 1 1 endevent
    event (p1)_Wz7 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 endevent
    event (p1)_Wz8 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 endevent
    Przecież na dwóch kombinacjach cyfr "0" i "1" można zapisać cztery możliwości.

    Ot, wszystko. Zatem popraw te strzałki, potem porób odpowiednie poprawki w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc i... gotowe :-).

    Pozdrawiam Cię.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline youBy

    • Deweloper
    • Wiadomości: 6132
    • Co tam?
      • Zobacz profil
      • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
    • Otrzymane polubienia: 814
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #2 dnia: 04 Sierpnia 2005, 09:11:19 »
    poprawiłem zwrotnik wg uwag @Jarasa. Przy okazji: strzałki były robione tak jak na rysunkach, ale bez łączników.

    Wersja niedostępna


    a i chyba nie mogą być dwie strzałki(zestawy strzałek), ale jeszcze pomyślę
    Xoov
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #3 dnia: 04 Sierpnia 2005, 11:56:11 »
    Witam.

    Zmieniłem zawartość pliku WzK.t3d u siebie na serwerze - według Twojego drugiego posta. Proszę: oto on do ściągnięcia.

    Nie wiedziałem, że można zrobić bez łączników - myślałem, że jeden obiekt w 3D Studio Max składa się z jednego detalu (połączonych z sobą vertex'ów). Świetnie :-).

    Cytat: "youBy"
    (...) a i chyba nie mogą być dwie strzałki(zestawy strzałek), ale jeszcze pomyślę
    Na pewno mogą :-). To znaczy, w modelu zwrotnika musiałyby być rzeczywiście cztery pary takich strzałek, ale także parami połączone z sobą (a więc nie dokładnie tak jak wczoraj pisałem). "Połączeniem" tych par z sobą byłby fakt, że jedna "świeci", a druga jest "zgaszona" - opisuję to trochę dalej.

    Ja już pomyślałem wcześniej, rozrysowałem sobie to na kartce i zanalizowałem - nie miałem czasu tylko wykonać rysunków do tego posta.

    To, że można z sobą zamienić stany "świecenia" elementów modelu, wykorzystane zostało w sygnalizatorach przejazdowych dla ruchu drogowego (to są te dwa czerwone światełka nad krzyżem Św. Andrzeja, które mrugają na przemian) - tam właśnie jedno światełko ma ustawione odwrotnie tekstury "świecenia". Gdyby bowiem oba światełka miały ustawione tak samo tekstury - tak samo też by mrugały, a przecież mrugają na przemian.

    Podobnie więc sprawę można by było rozwiązać i tutaj.

    Zauważ, że przy zaproponowanym przeze mnie układzie strzałek: z jednej strony latarni zwrotnika jedna ze strzałek (prawa lub lewa) np. pokazuje u dołu, z którego toru jest wjazd na zwrotnicę, a z drugiej strony ta sama, odpowiednia strzałka (u góry, tym razem lewa lub prawa) pokazuje, który tor jest wyjazdem ze zwrotnicy. Tor, którym wjeżdżamy na tą zwrotnicę, powiedzmy lewy, jest tym samym (ale już prawym) torem, którym wyjeżdża się ze zwrotnicy patrząc na nią z drugiej strony. Wiem, że to trochę pogmatwane, ale jak sobie rozrysujesz to na kartce, to Ci się rozjaśni :-).

    I teraz, gdyby w każdym z tych zestawów (czyli lewa+prawa strzałka) pozamieniać w jednej ze strzałek tekstury "świecenia", to dla stanu "0" "świeciłaby" jedna strzałka (powiedzmy lewa dolna - oczywiście z drugiej strony zwrotnika to by była prawa górna), a druga by była "zgaszona" (w tym przykładzie prawa dolna - a po drugiej stronie lewa górna), zaś dla "1" - ta pierwsza by była "zgaszona", a druga by "świeciła". I to samo z drugim zestawem par strzałek, czyli w tym przykładzie lewą górną, a po drugiej stronie prawą dolną ORAZ prawą górną, a po drugiej stronie lewą dolną.

    Wiem, że rysunek pewnie by to dobrze zilustrował, ale nie bardzo mam czas, żeby go zrobić - ale, jak wspomniałem, sam rozrysuj wszystko na kartce i na pewno zobaczysz, że tak MOŻNA zrobić :-).

    Oczywiście, wtedy już nie obędzie się bez opisanych przeze mnie w poprzednim poście poprawek w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc.

    Pozdrawiam Cię serdecznie.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline youBy

    • Deweloper
    • Wiadomości: 6132
    • Co tam?
      • Zobacz profil
      • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
    • Otrzymane polubienia: 814
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #4 dnia: 04 Sierpnia 2005, 15:26:57 »
    należy pamiętać, że dwa różne światła, np. Light_Off00 i Light_on01 nie powinny się nakładć, bo wtedy wychodzą dziwne rzeczy gdy 00 jest zgaszone a 01 świeci
    Xoov
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #5 dnia: 04 Sierpnia 2005, 17:50:18 »
    Cytat: "youBy"
    należy pamiętać, że dwa różne światła, np. Light_Off00 i Light_on01 nie powinny się nakładć, bo wtedy wychodzą dziwne rzeczy gdy 00 jest zgaszone a 01 świeci
    Ale tu, Proszę Pana nic się nie musi nakładać :-).

    Muszę się tylko uczciwie przyznać do pomyłki, jaką popełniłem wskazując Ci prawidłowe ustawienie strzałek. Kiedy rozrysowałem sobie to wszystko jeszcze raz na kartce, okazało się, że tamto ustawienie strzałek jest złe i zwrotnik też przy tym pokazywałby niewłaściwie drogę przez zwrotnicę.

    Spójrz na poniższy rysunek - przypatrz się uważnie strzałkom i cyferkom na nich:

    Oczywiście obie strzałki oznaczone np. "1.", to ten jeden zestaw połączony z sobą, podobnie dla "2.", "3." i "4.". Rysunek z prawej pokazuje to dla jednej pary strzałek oznaczonych "4." analogicznie jak w moim poprzednim poście, tylko, że teraz nareszcie prawidłowo :-).

    Zatem, skoro są cztery zestawy, to dwa z nich będą "świecić" dla "1" i będą "zgaszone" dla "0" (dla "event ... lights ... " w pliku *.inc), a dwa - odwrotnie: będą "świecić" dla "0" i będą "zgaszone" dla "1". Ot, proste.

    Oczywiście na obrazku powinny być oznaczenia "Light_Onnn" oraz "Light_Offnn", a nie "Lightnn_On" oraz "Lightnn_Off" (takie moje przeoczenie), ale na pewno będziesz wiedział o co chodzi :-).

    Ja mówię, że to się DA ZROBIĆ i nie powinno być żadnych dziwnych rzeczy :-).

    A jeśli Ty nie chcesz tego zrobić, to ja to zrobię na Twoim pliku, potem poprawię pliki scenery\krzyzowy8R150*.inc, wrzucę do paczki i wystawię (oczywiście jako Twojego autorstwa, ale poprawione). Tylko, że nie mając modelu z pliku *.max będzie mi ciężko grzebać w tym WzK.t3d i przez to zajmie mi to o wiele więcej czasu. Dlatego lepiej i szybciej by było, abyś Ty to zrobił.

    Pozdrawiam Cię.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline EP08_015

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 4220
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 247
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #6 dnia: 04 Sierpnia 2005, 19:29:56 »
    Teraz zle podaje jazde po boku :( Wczesniej bylo to dobrze ale źle podawał jazde po przekatnej.

    Oznaczmy rozjazd ten punktami ABCD


           
                      A     C
                         X
                      B     D

    Zakładamy jazde z A na B to zwrotnik podaje {>} czyli ok.

    Z koleji od tyłu jak jedziemy z B do A to zwrotnik podaje {<} tak jakbysmy jechali z D na C. :(



    W pierwszej wersji pliku było z jazdą po boku ok ale zle było z jazdą po przekątnej gdzie zwrotnik podawał na odwrót:



                  A       c
                      X
                  B       D

    Jedziemy z A na D zwrotnik podawal {/} jak dla jazdy z C na D :(


    A jak jechalismy z D na A to pokazywal {\} czyli ok.


    Juz inaczej tego nie wyjasnie :(
    Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
    http://chomikuj.pl/EP08-015

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #7 dnia: 04 Sierpnia 2005, 21:24:55 »
    @ EP08_015, a zanalizowałeś to ostatnie ustawienie? Bo tylko napisałeś, że jest źle i nikt, kto dokładnie czyta wątek już sam teraz nie wie, która wersja jest zła.

    Przecież sam napisałem, że pomyliłem się we wcześniejszym ustawieniu. Epek, czemu nie czytasz dokładnie wątku?

    Ja, w każdym razie jestem już PEWIEN NA 100%, że ta ostatnia wersja (opisana w poście z tym potrójnym rysunkiem) jest dobra. Zresztą, jeśli ma się trochę wyobraźni, wystarczy popatrzeć na mój rysunek i wszystko jest jasne.

    Pozdrowienia.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline youBy

    • Deweloper
    • Wiadomości: 6132
    • Co tam?
      • Zobacz profil
      • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
    • Otrzymane polubienia: 814
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #8 dnia: 05 Sierpnia 2005, 09:59:34 »
    to trzeba będzie przerabiać ince na osiem świateł, jest chętny?

    EDIT(MÓJ):
    przyznaję, że nie zapoznałem się dokładnie z ostatnimi odpowiedziami, które zawierały pewne stwierdzenia o błędach, więc pomyślałem od razu, że trzeba będzie zrobić każdą strzałkę osobno i poprzerabiać ince na obsługę ośmiu świateł.
    a z tym nie daniem się to chodziło o dwa światła. dokończe ten zwrotnik, nie ma co się martwić
    Xoov
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #9 dnia: 05 Sierpnia 2005, 10:15:44 »
    Eee tam...

    Widzę, jak dokładnie zapoznałeś się z moim postem i tak starannie zrobionym rysunkiem :-(. Gdzie tam było o rozpisywaniu ośmiu świateł w *.inc?event (p1)_Wz5 lights 0.8 (p1)_Wz 0 0 endevent
    event (p1)_Wz6 lights 0.8 (p1)_Wz 1 1 endevent
    event (p1)_Wz7 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 endevent
    event (p1)_Wz8 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 endevent
    Tylko może nie tak dokładnie te "0" i "1" jak w przytoczonym kodzie - trzeba by było dobrze popatrzeć.

    Jesli nie chcesz tego robić, to zrób tylko ten model *.t3d, ale dokładnie tak, jak pokazuje rysunek (no i żeby numerki przy strzałkach się zgadzały) i ja się zajmę resztą (plikami *.inc).

    Też EDIT zatem ;-):

    OK. :-)

    Pozdrowienia.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline youBy

    • Deweloper
    • Wiadomości: 6132
    • Co tam?
      • Zobacz profil
      • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
    • Otrzymane polubienia: 814
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpnia 2005, 11:03:03 »
    Już zrobione według Twoich rysunków, powinno działać jak należy, trochę go podwyższyłem, żeby sygnały nie były na ziemi, ale jest jeden problem. W incach do krzyżowych przy BC jest Wz8 a przy AD jest Wz7. Pamiętam, że jak kiedyś bawiłem sie krzyżowymi, to jak coś miało jechać AD to dawałem BC, żeby był odpowiedni wskaźnik. Tak więc w incach powinno być odwrotnie.

    I takie pytanie: jakich rozjazdów krzyżowych używacie? Ja korzystam z tych zrobionych przez @Paula, przerobiłem trochę skrypty i nie mam większych problemów.

    Strzałki zostawiłem normalnie (świecą na biało, gasną na czarno), żeby nie dewastować inców i działa dobrze. Ale trzeba w incachWz7 na Wz8 zmienic i odwrotnie.
    nie widzę sensu kombinowania z dwoma światłami, skoro łatwiej działa i się robi na cztery. Ja bym to zostawił.

    otorzyć plik WzK.t3d z katalogu models i zawartość zastąpić następującą:

    EDIT: był błąd, który już poprawiłem i wklejam tutaj

    // Zwrotnik rozjazdu krzyżowego działający z obu stron
    // Autor: youBy
    // Konsultacja: Jaras

    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: none
    Type: Mesh
    Name: Box01
    Anim: false
    Ambient: 255.0 255.0 255.0
    Diffuse: 255.0 255.0 255.0
    Specular: 229.5 229.5 229.5
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 1.0
    Opacity: 100.0
    Map: WzK.bmp
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               1.0 0.0 0.0 0.0
               0.0 1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 1.0 0.0
               0.0 0.0 0.1 1.0
    NumVerts: 60
    2
    -0.25 -0.15 -0.1 0.875542 0.579218
    -0.25 0.15 -0.1 0.875542 0.371768
    0.25 0.15 -0.1 0.967351 0.371768

    2
    0.25 0.15 -0.1 0.967351 0.371768
    0.25 -0.15 -0.1 0.967351 0.579218
    -0.25 -0.15 -0.1 0.875542 0.579218

    4
    -0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.0975137
    0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.235814
    0.1 0.15 0.6 0.87321 0.235814

    4
    0.1 0.15 0.6 0.87321 0.235814
    -0.1 0.15 0.6 0.87321 0.0975137
    -0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.0975137

    8
    -0.25 -0.15 -0.1 0.5231 0.0214774
    0.25 -0.15 -0.1 0.837418 0.0214774
    0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312

    8
    0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312
    -0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312
    -0.25 -0.15 -0.1 0.5231 0.0214774

    8
    -0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312
    0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312
    0.1 -0.15 0.6 0.743123 0.938381

    8
    0.1 -0.15 0.6 0.743123 0.938381
    -0.1 -0.15 0.6 0.617395 0.938381
    -0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312

    16
    0.25 -0.15 -0.1 0.37563 0.0782493
    0.25 0.15 -0.1 0.478178 0.0782492
    0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988

    16
    0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988
    0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988
    0.25 -0.15 -0.1 0.37563 0.0782493

    16
    0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988
    0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988
    0.1 0.15 0.6 0.478178 0.444954

    16
    0.1 0.15 0.6 0.478178 0.444954
    0.1 -0.15 0.6 0.37563 0.444954
    0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988

    32
    0.25 0.15 -0.1 0.00990937 0.00779505
    -0.25 0.15 -0.1 0.327111 0.00779502
    -0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976

    32
    -0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976
    0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976
    0.25 0.15 -0.1 0.00990937 0.00779505

    32
    0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976
    -0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976
    -0.1 0.15 0.6 0.231951 0.942012

    32
    -0.1 0.15 0.6 0.231951 0.942012
    0.1 0.15 0.6 0.10507 0.942012
    0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976

    64
    -0.25 0.15 -0.1 0.355862 0.0251443
    -0.25 -0.15 -0.1 0.493145 0.0251443
    -0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644

    64
    -0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644
    -0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645
    -0.25 0.15 -0.1 0.355862 0.0251443

    64
    -0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645
    -0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644
    -0.1 -0.15 0.6 0.493145 0.3837

    64
    -0.1 -0.15 0.6 0.493145 0.3837
    -0.1 0.15 0.6 0.355862 0.3837
    -0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_On00
    Anim: false
    Ambient: 255.0 255.0 255.0
    Diffuse: 255.0 255.0 255.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               -0.707107 -1.68587e-007 0.707107 0.0
               -0.707107 0.0 -0.707107 0.0
               1.85033e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0299999 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.0300001 0.25 -0.16 0 0
    0.0299999 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.0299999 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0299999 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.0799999 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.0799999 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0
    0.0799999 0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_On01
    Anim: false
    Ambient: 255.0 255.0 255.0
    Diffuse: 255.0 255.0 255.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               -0.707107 -1.68587e-007 -0.707106 0.0
               0.707106 2.44085e-007 -0.707107 0.0
               2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.03 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    -0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    -0.08 0.03 0.16 0 0

    1
    -0.25 -0.0299999 0.16 0 0
    -0.08 -0.03 0.16 0 0
    -0.25 0.0300001 0.16 0 0

    1
    -0.08 0.03 0.16 0 0
    -0.25 0.0300001 0.16 0 0
    -0.08 -0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_On03
    Anim: false
    Ambient: 255.0 255.0 255.0
    Diffuse: 255.0 255.0 255.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               0.707106 1.68587e-007 -0.707107 0.0
               0.707107 2.44085e-007 0.707106 0.0
               2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.0300001 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_On02
    Anim: false
    Ambient: 255.0 255.0 255.0
    Diffuse: 255.0 255.0 255.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               0.707108 1.68588e-007 0.707106 0.0
               -0.707106 0.0 0.707108 0.0
               1.85034e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.03 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    -0.0799999 -0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    -0.08 0.03 0.16 0 0

    1
    -0.25 -0.0300002 0.16 0 0
    -0.0799999 -0.03 0.16 0 0
    -0.25 0.0299998 0.16 0 0

    1
    -0.08 0.03 0.16 0 0
    -0.25 0.0299998 0.16 0 0
    -0.0799999 -0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_Off00
    Anim: false
    Ambient: 0.0 0.0 0.0
    Diffuse: 0.0 0.0 0.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               -0.707107 -1.68587e-007 0.707107 0.0
               -0.707107 0.0 -0.707107 0.0
               1.85033e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0299999 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.0300001 0.25 -0.16 0 0
    0.0299999 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.0299999 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0299999 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.0799999 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.0799999 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0
    0.0799999 0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_Off01
    Anim: false
    Ambient: 0.0 0.0 0.0
    Diffuse: 0.0 0.0 0.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               -0.707107 -1.68587e-007 -0.707106 0.0
               0.707106 2.44085e-007 -0.707107 0.0
               2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.03 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_Off03
    Anim: false
    Ambient: 0.0 0.0 0.0
    Diffuse: 0.0 0.0 0.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               0.707106 1.68587e-007 -0.707107 0.0
               0.707107 2.44085e-007 0.707106 0.0
               2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.0300001 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0


    //---------------------------------------------------------------------------------
    Parent: Box01
    Type: Mesh
    Name: Light_Off02
    Anim: false
    Ambient: 0.0 0.0 0.0
    Diffuse: 0.0 0.0 0.0
    Specular: 0 0 0
    SelfIllum: false
    Wire: false
    WireSize: 0
    Opacity: 100
    Map: none
    MaxDistance: 1000
    MinDistance: 0
    Transform:
               0.707108 1.68588e-007 0.707106 0.0
               -0.707106 0.0 0.707108 0.0
               1.85034e-007 -1.0 0.0 0.0
               0.0 0.0 0.3 1.0
    NumVerts: 18
    1
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.0 0.0 -0.16 0 0

    1
    -0.03 0.25 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0

    1
    0.03 0.08 -0.16 0 0
    -0.03 0.08 -0.16 0 0
    0.03 0.25 -0.16 0 0

    1
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.0 0.0 0.16 0 0
    0.08 -0.03 0.16 0 0

    1
    0.25 0.03 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.0299999 0.16 0 0

    1
    0.08 -0.03 0.16 0 0
    0.25 -0.0299999 0.16 0 0
    0.08 0.03 0.16 0 0



    i jeszcze na koniec zastanawia mnie jedno. Dużo użytkowników narzekało na zły zwrotnik, ale czemu nikt ię tym wcześniej nie zajął?
    Xoov
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

    Offline lagerkvist

    • Wiadomości: 54
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 0
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #11 dnia: 05 Sierpnia 2005, 18:41:36 »
    Bo to zadanie było wprost idealne dla Ciebie! Świetna robota.

    Offline EP08_015

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 4220
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 247
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #12 dnia: 05 Sierpnia 2005, 18:47:29 »
    Kolego Youby a nie bedzie ci łatwiej umieścić gotowy plik do pobrania? z instrukcja gdzie go podmienic.
    Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
    http://chomikuj.pl/EP08-015

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #13 dnia: 05 Sierpnia 2005, 18:55:58 »
    OK, świetnie.

    Cytat: "youBy"
    (...) jest jeden problem. W incach do krzyżowych przy BC jest Wz8 a przy AD jest Wz7. Pamiętam, że jak kiedyś bawiłem sie krzyżowymi, to jak coś miało jechać AD to dawałem BC, żeby był odpowiedni wskaźnik. Tak więc w incach powinno być odwrotnie.
    Wszystko się zrobi, Panie Kolego ;-).

    Cytat: "youBy"
    Strzałki zostawiłem normalnie (świecą na biało, gasną na czarno), żeby nie dewastować inców i działa dobrze. Ale trzeba w incachWz7 na Wz8 zmienic i odwrotnie.
    nie widzę sensu kombinowania z dwoma światłami, skoro łatwiej działa i się robi na cztery. Ja bym to zostawił.
    Na razie zrobię tylko tak jak powinno być, a potem już sam sobie pokombinuję - może coś wymyslę. Ale może i masz rację z tymi światłami, zobaczymy.

    Cytat: "youBy"
    i jeszcze na koniec zastanawia mnie jedno. Dużo użytkowników narzekało na zły zwrotnik, ale czemu nikt ię tym wcześniej nie zajął?
    Bo po prostu wszyscy mają to chyba w dupie, jak im wskaźnik na rozjeździe wskazuje. O sposobie poprawienia tego pisałem już daaawno, daaawno temu przy okazji testowania pewnej trasy. Nikt się nawet tym nie zainteresował.

    Cytat: "lagerkvist"
    Bo to zadanie było wprost idealne dla Ciebie! Świetna robota.
    Taaa? A może Ty byś się chciał z tym pobawić? Zapewniam, że nie jest to takie proste, jak Ci się wydaje. I dlatego chociaż słowo "dziękuję" należałoby się dla @ youBy.

    Cytat: "EP08_015"
    Kolego Youby a nie bedzie ci łatwiej umieścić gotowy plik do pobrania? z instrukcja gdzie go podmienic.
    Spokojnie, Epek, nie gorączkuj się ;-).

    Na razie nie wystawiam na swoim serwie tego pliku, bo równocześnie z poprawieniem WzK.t3d, trzeba będzie popoprawiać pliki *.inc sterujące rozjazdem (jeśli dobrze zrozumiałem posta @ youBy). I właśnie, kiedy to wszystko zrobię, wtedy wystawię gotową paczkę.

    Dzięki, @ youBy i pozdrawiam Cię.

    PS.: Mam tylko do Ciebie prośbę. Czy mógłbyś przeedytować tamte poprzednie posty i wywalić z nich treść tego "złego" pliku WzK.t3d? Wtedy łatwiej by się czytało wątek. Z góry dziękuję :-).
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline uetam

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 2641
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 6
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #14 dnia: 05 Sierpnia 2005, 23:51:30 »
    Mhm, A u mnie to zamiast jazdy na wprost pokazuje jazde w bok ;-)

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #15 dnia: 05 Sierpnia 2005, 23:54:50 »
    Cytat: "Mateu"
    Mhm, A u mnie to zamiast jazdy na wprost pokazuje jazde w bok ;-)
    A kto Ci kazał to ściągać, skoro jest to jeszcze nie dokończone? :-P

    Napisałem, że jak będzie gotowe, to wystawię paczkę do pobrania.
    Jarosław Krasuski (@ jaras)

    Doc: tutaj.
    No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

    Offline jaras

    • Wiadomości: 224
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 12
    zwrotnik rozjazdu krzyżowego
    « Odpowiedź #16 dnia: 06 Sierpnia 2005, 05:09:43 »
    OK, хорошо, ready ;-).

    @ youBy zrobił nowy model zwrotnika, który teraz prawidłowo pokazuje sygnały z obu swoich stron, ja go nieznacznie poprawiłem (w Notatniku :-), bo dwie strzałki były źle ustawione i przy pewnych położeniach nie było widać tych "zgaszonych". Dodatkowo zamieniłem z sobą miejscami dwie strzałki, tak, że teraz zgadzają się one z obecnymi plikami *.inc dla rozjazdów krzyżowych. Przetestowałem ten zwrotnik na obecnych plikach *.inc (np. na trasie @ Wingera) i działa dobrze.

    Uwaga: proszę ściągnąć paczkę ode mnie, gdyż po skopiowaniu kodu z ostatniego postu @ youBy zwrotnik nadal będzie źle działał!

    Następnie zrobiłem (w Jet'cie 1.0 beta) małą sceneryjkę testową, w której można sobie dowolnie ustawiać położenie rozjazdu:
      [*]Shift+1 - położenie "ac",[*]Shift+2 - położenie "ad",[*]Shift+3 - położenie "bc",[*]Shift+4 - położenie "bd".[/list]W paczce utworzone są odpowiednie katalogi, a w nich umieszczone są odpowiednie pliki. Paczkę należy rozpakować do katalogu z symulatorem (tam, gdzie jest plik EU07.exe), zastępując stare pliki nowymi, w razie zapytania.

      Pozostałe informacje w pliku WzK_info.txt wewnątrz paczki.

      >> Download << (WzK.zip, 4273 bajty)

      Mile widziane sugestie, podziękowania czy wyzwiska ;-).

      Ja również dziękuję @ youBy za model. Jeśli zostanie przetestowany, to możesz wrzucić paczkę do tego prawdziwego "Dowlandu" ;-) na stronie głównej.

      Pozdrawiam serdecznie.
      Jarosław Krasuski (@ jaras)

      Doc: tutaj.
      No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

      Offline youBy

      • Deweloper
      • Wiadomości: 6132
      • Co tam?
        • Zobacz profil
        • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
      • Otrzymane polubienia: 814
      zwrotnik rozjazdu krzyżowego
      « Odpowiedź #17 dnia: 06 Sierpnia 2005, 08:51:23 »
      nie myślałem, że już gotowe.

      a w paczce są ince czy nie i czy jest dzisiejszy model z pozamienianymi Ligh_*02 i 03, bo były na odwrót ustawione?

      miałem wcześniej wysłać coś takiego:
      Cytuj
      w incach trzeba tylko Wz7 i Wz8 pozamieniać miejscami, bo tak ogólnie to jest w dobrze. no i może jeszcze sterowanie, bo czasem są z tym problemy w oryginalnych plikach, a wewszstkich incach należy dać:

      rozwiązanie1, ustawia tylko potrzebne zwrotnice

      event (p1)ac multiple 0 none (p1)_Wz6 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_c0 endevent
      event (p1)bd multiple 0 none (p1)_Wz5 (p1)_bV100 (p1)_b0 (p1)_d0 endevent
      event (p1)bc multiple 0 none (p1)_Wz7 (p1)_aV40  (p1)_b1 (p1)_c1 endevent
      event (p1)ad multiple 0 none (p1)_Wz8 (p1)_bV40  (p1)_a1 (p1)_d1 endevent


      rozwiązanie2, ustawia wszystkie zwrotnice

      event (p1)ac multiple 0 none (p1)_Wz6 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_b0 (p1)_c0 (p1)_d0 endevent
      event (p1)bd multiple 0 none (p1)_Wz5 (p1)_bV100 (p1)_a0 (p1)_b0 (p1)_c0 (p1)_d0 endevent
      event (p1)bc multiple 0 none (p1)_Wz7 (p1)_aV40  (p1)_a1 (p1)_b1 (p1)_c1 (p1)_d1 endevent
      event (p1)ad multiple 0 none (p1)_Wz8 (p1)_bV40  (p1)_a1 (p1)_b1 (p1)_c1 (p1)_d1 endevent


      znalazłem błąd, bo światła 3 i 4 były pozamieniane miejscami, poprawkę wkleiłem w poście wyżej

      Cytuj

      Bo to zadanie było wprost idealne dla Ciebie! Świetna robota.

      ale moje możliwości kończa się na kilkudziesięciu, może stu-dwustu poly, tak więc za dużo nie zrobię
      Xoov
      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

      Offline EP08_015

      • Zasłużony dla Symulatora
      • Wiadomości: 4220
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 247
      zwrotnik rozjazdu krzyżowego
      « Odpowiedź #18 dnia: 06 Sierpnia 2005, 11:20:47 »
      Witam.

      No szanowni koledzy doskonała robota. Gratuluje.

      Jesli pozwolicie to i ja bym dorzucił maluteńkie ziarenko do tego czego dokonaliście. Otóż w sceneriach nocnych nie widać ustawień zwrotnika. Zmieniłem pare parametrów w pliku t3d i o to efekt :

      http://members.lycos.co.uk/ep08/zwrotnik.bmp

      Zmieńcie parametry strzałek zapalonych z:

      SelfIllum: false

      na:

      SelfIllum: true

      Dzieki temu w dzień ładnie je widać i w nocy tak samo.

      Jeszcze raz gratuluje porządnej roboty :)

      Plik t3d o którym mówię jest tu > http://members.lycos.co.uk/ep08/WzK.t3d

      Pozdrawiam.
      Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
      http://chomikuj.pl/EP08-015

      Offline jaras

      • Wiadomości: 224
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 12
      zwrotnik rozjazdu krzyżowego
      « Odpowiedź #19 dnia: 06 Sierpnia 2005, 11:21:38 »
      Cytat: "youBy"
      (...) a w paczce są ince czy nie i czy jest dzisiejszy model z pozamienianymi Ligh_*02 i 03, bo były na odwrót ustawione?
      @ youBy, przeczytaj proszę dokładnie mojego posta i plik WzK_info.txt w paczce :-).

      W razie wątpliwości pytaj (ale najpierw czytaj ;-).

      Pozdrowienia.
      Jarosław Krasuski (@ jaras)

      Doc: tutaj.
      No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

      Offline EP08_015

      • Zasłużony dla Symulatora
      • Wiadomości: 4220
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 247
      zwrotnik rozjazdu krzyżowego
      « Odpowiedź #20 dnia: 06 Sierpnia 2005, 11:23:44 »
      Jest wsio ok sprawdzałem to.
      Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
      http://chomikuj.pl/EP08-015

      Offline jaras

      • Wiadomości: 224
        • Zobacz profil
      • Otrzymane polubienia: 12
      zwrotnik rozjazdu krzyżowego
      « Odpowiedź #21 dnia: 06 Sierpnia 2005, 11:33:25 »
      Cytat: "EP08_015"
      (...) w sceneriach nocnych nie widać ustawień zwrotnika. Zmieniłem pare parametrów w pliku t3d i o to efekt :

      http://members.lycos.co.uk/ep08/zwrotnik.bmp

      Zmieńcie parametry strzałek zapalonych z:SelfIllum: false na:SelfIllum: trueDzieki temu w dzień ładnie je widać i w nocy tak samo.
      OK, Szefie, zmieniłem według Twoich wytycznych :-).

      Plik do ściągnięcia jest pod tym samym adresem:

      >> Download << (WzK.zip, 4275 bajtów)

      Pozdrowienia.
      Jarosław Krasuski (@ jaras)

      Doc: tutaj.
      No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.