Autor Wątek:  Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-  (Przeczytany 2544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PSMK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 23 Stycznia 2019, 01:41:54 »
Hej Misiaki,
pobrałem maszynę 19.01, nowy folder, bin_x86, wszystko działa.
Na początku uruchomiłem td żeby sprawdzić czy wszystko poprawnie działa. Wszystko pięknie, ładnie, sprawnie i płynnie. Wybrałem scenariusz bałtyk-skm1 z nowym turbo kibelkiem.
Po odpaleniu symulacji, stojąc w peronach dostrzegłem, że manewrująca 6DG-1204 jedzie ale tak skocznie, jakby z lagami, tylko że nie teleportowała się po kawałku ale jechała przyśpieszając i zwalniając z dużą częstotliwością. O filmiku niestety nie ma co myśleć :/ . Jak wyszedłem z kabiny to jechała normalnie, płynnie jak na lokomotywę przystało.
Wracam do swojego turbokibla. Kierownik podaje odjazd, ruszam i...   ...i zaczynam jechać jak 6DG.
Sprawdziłem czy aby na pewno nie jest to wina fps. Nie, fps-y 57-62.
Żeby sprawdzić czy na innym scenariuszu się to powtórzy, odpaliłem scenerię Całkowo retro. Działała bez zarzutu. Nie wiem czym jest spowodowane to "skakanie" 6DG na bałtyku. Jeżeli jeszcze w jakimś innym scenariuszu zauważę podobną sytuację dam znać.
Pozdrawiam ;)

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Stycznia 2019, 01:53:31 »
W pliku eu07.ini odszukaj parametr pyscreenrendererpriority i ustaw jego wartosc na
pyscreenrendererpriority lower
lub, jesli to nie pomoze,
pyscreenrendererpriority lowest
(jesli parametru nie ma tam w ogole, dopisz go do pliku)

Skoki sa najprawdopodobniej spowodowane niewyrabianiem sie twojego komputera z rysowaniem ekranow w kiblu AKL. Wyjdzie pod to za jakis czas poprawka do exe, w miedzyczasie podany wpis ktory redukuje czestotliwosc odswiezania ekranow powinien pomoc.

Offline PSMK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Stycznia 2019, 02:20:02 »
Zmieniałem parametry i już mówię, co się z tego urodziło:
wraz ze zmianą wartości parametru "pyscreenrendererpriority" w pliku eu07.ini (normal->lower->lowest) wydłużały się odstępy od skoków 6DG jak i AKL-a. Uruchomiłem AKL na td i tam nie skakał.
W celu sprawdzenia czy problem dotyczy mojego pc czy konkretnie AKL-a, wybiorę kilka scenariuszy, w których pojeżdżę AKL-em. Zobaczymy czy gdzieś jeszcze ta sytuacja się powtórzy a po wszystkim napiszę jak przebiegły testy.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2069
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 442
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Stycznia 2019, 06:53:01 »
Sceneria testowa nie jest najlepszym miejscem do takich testów, ponieważ tam nie ma żadnych obciążeń. Jeżeli zacinało ci na Bałtyku to załącz Bałtyk.
Emerytowany teksturowiec i menager.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:40:28 »
Też można sprobować pokombinować z rozdzielczością cieni. Ja cały czas miałem shadowtune 8192 250 250 300, ale na Bałtyku SKM miałem identyczny problem i zmieniłem na shadowtune 4096 250 250 300 (czyli zmniejszenie rozdzielczości cieni). Jednocześnie zwiększyłem multisampling do ośmiokrotnego. W efekcie cienie może delikatnie się pogorszyły, natomiast te skoki zniknęły.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Stycznia 2019, 19:21:08 »
Jesli znajdziesz chwile, sprawdz czy zgloszony problem wystepuje dalej na biezacej wersji roboczej exe, ktora mozna pobrac z przyklejonego watku w dziale Na Warsztacie: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.0.html

Offline Pitek

  • Wiadomości: 197
    • Zobacz profil
    • pitek.rp1.pl
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Stycznia 2019, 19:54:39 »
U mnie też znaczny spadek wydajności na 19.01 w stosunku do 18.10/12. Sceneria Bałtyk faktycznie potężne lagi, na innych trochę mniej, ale te same scenerie na 18.10 śmigają bez zająknięcia. Będę miał chwilę to po generuję jakieś logi.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Stycznia 2019, 21:10:48 »
Zobacz przy okazji czy to samo bedzie na biezacej roboczej?

Offline Finder

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Stycznia 2019, 23:58:57 »
Zobacz przy okazji czy to samo bedzie na biezacej roboczej?

Mam również podobną sytuację z AKŁ i podobnymi pojazdami z ulepszonymi wyświetlaczami (tj. Traxx, Dragon itp.). Testowałem kilka rozwiązań, które się tutaj pojawiły (zmiana wartości dla parametru pyscreenrendererpriority oraz zmiana rozdzielczości cieni - mam ustawione na 2048) zarówno na podstawowym .exe z paczki 19.01, jak i na Twoim, ale zmiana parametru wyświetlacza na lower, lowest i idle nic nie pomaga w kwestii tych "skoków" podczas gry. Testy odbyłem również na innych scenariuszach, ale wynik był podobny. Zauważyłem, że przy wyższych prędkościach "skoki" się już nie pojawiają.

PS. Komputer działa poprawnie przy takich grach, jak GTA V czy ETS 2, więc nie jest to kwestia sprzętu, no chyba, że znowu jest to powód karty graficznej Radeon :D
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2019, 00:09:51 wysłana przez Finder »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Stycznia 2019, 00:10:56 »
Mam również podobną sytuację z AKŁ i podobnymi pojazdami z ulepszonymi wyświetlaczami (tj. Traxx, Dragon itp.). Testowałem kilka rozwiązań, które się tutaj pojawiły (zmiana wartości dla parametru pyscreenrendererpriority oraz zmiana rozdzielczości cieni - mam ustawione na 2048) zarówno na podstawowym .exe z paczki 19.01, jak i na Twoim, ale zmiana parametru wyświetlacza na lower, lowest i idle nic nie pomaga w kwestii tych "skoków" podczas gry. Testy odbyłem również na innych scenariusza, ale wynik był podobny. Zauważyłem, że przy wyższych prędkościach "skoki" się już nie pojawiają.
Czekaj, zebysmy sie tutaj dobrze zrozumieli. Na wszystkich wymienionych wersjach exe i dla wszystkich wartosci parametru pyscreenrendererpriority nie ma zadnej roznicy w efekcie "skokow"?

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Stycznia 2019, 11:12:55 »
U mnie na parametrach sprzed kombinowania z tymi skokami nadal jest to samo, tzn. shadowtune 8192 250 250 300, multisampling 4x i pyscreenrendererpriority normal. A tak jak wcześniej pisałem: na shadowtune 4096 250 250 300 i multisampling 8x skoki te są praktycznie niezauważalne.

EDIT: Z tym, że nie wiem czy to od pythona może być, bo teraz jadę na ST45 na SKM_2 i też się zacina. A ST45 jakiegoś rozbudowanego ekranu raczej nie ma.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2019, 11:28:15 wysłana przez Maciej »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Stycznia 2019, 13:46:48 »
No wlasnie kwestia ustalenia najpierw o co w ogole chodzi :v  Tzn czy to jest zwiazane z pythonem, czy tez moze ilosc danych przekracza fillrate danej karty, czy jeszcze cos innego.

Offline Finder

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Stycznia 2019, 14:14:27 »
Czekaj, zebysmy sie tutaj dobrze zrozumieli. Na wszystkich wymienionych wersjach exe i dla wszystkich wartosci parametru pyscreenrendererpriority nie ma zadnej roznicy w efekcie "skokow"?

Testowałem to na dwóch exe (wersja 64 bit dołączona do paczki) i Twoja aktualna wersja exe. Zmieniając te parametry było cały czas widać te skoki, ale raz trwały one szybciej i były to mocniejsze szarpnięcia, a raz były to łagodniejsze, ale częstsze szarpnięcia. Może nie utrudnia to aż nadto w graniu, ale przy Sandomierzu to już FPS-y lecą w dół i przy tych skokach robi się małe klatkowanie.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Stycznia 2019, 14:27:18 »
Zrobiłem dwa testy teraz: 1. wyjazd z Alakowic na EU07 i 2. manewry na Bałtyku Głównym SU45. W obu przypadkach na taborze z ekranami się zacinało (mówię to o tych moich pierwotnych ustawieniach). Teraz oba testy z EU07 i SU45 nie wykazały zacinania się. Czyli wychodzi na to, że jednak python.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1468
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Stycznia 2019, 14:59:15 »
No sek w tym ze jesli odpowiedzialny jest python to problem powinien zniknac na aktualnej wersji exe, nie mowiac juz o tym ze zmiana takie efekty jak zmiana "dlugosci" szarpniec a nie tylko ich czestotliwosci rowniez nie ma sensu, bo python dla danego pojazdu rysuje to samo, jedynie czesciej lub rzadziej. Nie wiem czy nie zachodzi tutaj sytuacja ze te rozne opisy dotycza roznych czynnikow i sytuacji, a na slepo raczej nie jestem w stanie tego rozstrzygnac.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Stycznia 2019, 15:49:54 »
No właśnie testuję na ostatniej wersji i problem jest cały czas.

Offline PSMK

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Stycznia 2019, 11:57:50 »
Zrobiłem kilka testów i wszystkie problemy ze skokami pojawiały się tylko na nowszym technologicznie taborze, tak jak Finder wcześniej napisał. AKŁ, E6ACT, EU43, 40CC, 6DG, BR 285 - jednostki z monitorami. Skoki nie pojawiały się w zależności od scenerii bo na td było dokładnie to samo co na każdej innej. W dodatku robiąc testy na w/w jednostkach na td miałem fpsy nieprzekraczające 30. Zmiana wartości parametrów, o których rozmawialiśmy nie przynosiła efektów albo przynosiła nie takie, jakie byśmy chcieli. Posiedziałem chwilę w pliku eu07.ini i w części "parametry wydajnościowe" zmieniłem:
dynamiclights z wartości domyślnej 7 na 3-zalecenie dla starszych kart graficznych
gfxrenderer z full na simple
Skoki zniknęły a teraz fpsy mam na poziomie 130-150.
Ciężko mi obwiniać mój sprzęt do grania. Nowy nie jest ale i nowsze tytuły chodzą mi na przyzwoitych ustawieniach graficznych bez niekontrolowanych spadków fps-ów.
-EDIT- Jednak nie rozwiązało to problemu do końca. Skoki dalej są. Tylko nie rozumiem bo teraz nie pojawiają się od razu tylko po jakimś czasie
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2019, 12:09:16 wysłana przez PSMK »

Offline Finder

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Stycznia 2019, 20:26:22 »
Dzisiaj odpaliłem sobie siódemkę na TLK w Sandomierzu i zdziwiłem się, jak zobaczyłem te skoki podczas wjeżdżania byka ze składem Regio. Myślałem, że tylko przy tych nowszych lokomotywach z wyświetlaczami są takie skoki, ale jednak przy starszych także (na wcześniejszych wersjach Maszyny tego nie było). Również, jak PSMK, zmieniałem wartości dla parametrów w pliku .ini, ale zmniejszały się jedynie "szarpnięcia" skoków (po wyłączeniu cieni siódemka z bykiem chodziła płynnie, ale problem z nowszymi lokomotywami pozostał).

Offline Finder

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Stycznia 2019, 02:39:54 »
Sorki, że post pod postem, ale omawiane "skoki" występują również na filmie o aktualizacji 19.01 autorstwa Pancerny Janek (od 7:00, a najbardziej można to zauważyć patrząc się na semafor wyjazdowy).

https://youtu.be/79nVBCi_edU?t=420