Ankieta

W jakim programie ustawiacie słupy trakcyjne?

W Rainstedzie
3 (18.8%)
W 3dsmax
7 (43.8%)
W Blenderze
0 (0%)
nigdy tego nie robiłem/robiłam
5 (31.3%)
W innym programie
1 (6.3%)

Głosów w sumie: 15

Autor Wątek:  Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019  (Przeczytany 2277 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« dnia: 15 Stycznia 2019, 19:57:44 »
Witam.
Mam pytanie: Jaki jest sposób na szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w maksie? (Szukałem na forum, ale nie mogłem nigdzie się tego dowiedzieć.)
PS Próbowałem ustawiać te słupy, ale niestety żeby ustawić poprawnie słup trakcyjny w maksie potrzeba wiele poprawek i edycji dot. zmiany miejsca i wysokości (położenia) słupa.
Jakby była jakaś metoda tego typu na pewno ustawianie byłoby łatwiejsze i nie wymagające wiele czasu na jeden słup:)
Jeśli jakiś poradnik byłby na ten temat, to poproszę o link.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2019, 21:51:22 wysłana przez gg »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Stycznia 2019, 23:21:35 »
Metoda działa i na prostych i łukach i pochyleniach. Trzeba jedynie znać na łukach odległości między słupami, bo to pomaga, tak żeby się nie zastanawiać jaka odległość jest potrzebna. Wykres odległości dobrany doświadczalnie (działa i na łuku z przechyłką i bez) działa spokojnie na promieniach 200m w górę.
W skryptach ustawić wstawianie drutów, a w snap toogle zaznaczyć vertex oraz edge/segment (i oczywiście zaznaczyć samo snap toogle). Podstawić koło toru odcinek sieci (pojedynczy odcinek) o długości jak jest potrzebny, ustawić go (przesunąć w okolice toru i obrócić w kierunku wstawiania) mniej więcej równolegle do toru. Następnie przez vertex przyciągnąć po kolei 1 i 2 koniec odcinka do toru. Ważne żeby "ciągnąć" z vertexa odcinak sieci, bo inaczej źle się wstawi. Snap przez vertex jest zaznaczany krzyżykiem, do segment/edge kwadratem. Dzięki przyciąganiu z edge/segment będzie to przyciągać do obojętnie jakiego miejsca w torze (ale nadal ciągnąc przez 'vertex' druta). Mając ustawiony 1 kawałek drutu, w skryptach dać add to previous, pojawi się przedłużenie istniejącego już odcinak druta (dlatego na początku ustawia się go zgodnie z kierunkiem wstawiania), ale mający już potrzebną długość. Następnie zaznaczając i przeciągając vertex nowego odcinka przeciąga się go do toru. Potem znów add to previous znów przeciągnąć itd. dla następnych słupów.
Tą metodą otrzymuje się krzywą łamaną która odpowiada sieci trakcyjnej ale na wysokości toru. Więc trzeba po skończeniu wstawiania podnieść tą krzywa o około 5,4-5,5 m nad tor i przez make zigzag wstawić słupy. Na torach prostych ma być wire mnt. shift i current shift jakie jak tam jest (0,2), na łukach dać oba na 0.0.
Oczywiście w rzeczywistej też słupy są lekko wysunięte poza środek toru na zewnątrz łuku a nie centralnie nad nim (jak tutaj) ale takie uproszczenie pozwala na szybkie wstawianie.


Tą metodą fajnie się wstawia i na łukach i na prostych, sprawdza się w obu przypadkach, a na długich prostych o stałym pochyleniu znaleźć sobie pochylenie, np. 1 segmentem drutu, przeciągając wertexy na końce odcinak tak żeby pokryły się z torem, dzięki temu segment drutu ma znane pochylenie i kierunek toru i można go albo pociąć przez divide na daną ilość fragmentów albo potraktować go jako linię kierunkową i stawić tradycyjnie sieć (ustawiając jej pochylenie w skryptach i wstawiając resztę).

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Stycznia 2019, 18:39:34 »
Dziękuje za obszerny poradnik. Nie testowałem jeszcze tej metody, ponieważ nie mam teraz czasu, ale na 100% się przyda:)
@dymus z jakich skryptów korzystasz? Z "poradnika .scn"?

« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 18:44:40 wysłana przez gg »

Sebol82

  • Gość
Odp: Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Stycznia 2019, 19:28:28 »
GG każdy korzysta z własnego doświadczenia i nabytych umiejętności. Wstawiając sieć trzeba niestety nagiąć niektore realia pod synka. Pamiętać też należy o tym, że każde przęsło jest inne. Każda stacja ma inaczej rozwiązane zasilanie i inne takie.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2019, 18:23:10 »
Sama trakcja nie stanowi już problemu (dzięki @dymusowi), jednak w moich skryptach nie mogę ustawiać słupów przez make zig zag. @dymus czy Tobie w symulatorze po ustawieniu słupów słup podpiera trakcję?
Jest jeszcze jakiś innych sposób na słupy, aby podpierały trakcję? (Żeby naprężacz trzymał drut, aby nie wisiał w powietrzu?)
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2019, 19:06:27 wysłana przez gg »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Szybkie ustawianie słupów trakcyjnych w 3dsMax 2019
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2019, 19:24:50 »
Make zigzag działa dopiero na ułożone druty, trzeba kliknąć make zigzag i wskazać drut do którego słupy chce się dodać.
Cytuj
z jakich skryptów korzystasz? Z "poradnika .scn"?
Jakaś stara wersja, nawet pewnie bardzo stara.