0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Reflection a nie normal, bo normal nikt z was nie chce robić. ;)Normalmapa w gimpie:1. Instalujemy plugin do generowania normalmap.2. Określamy najbardziej wystające miejsce i najbardziej wklęsłe, które chcemy uwypuklić. Szacujemy jego wysokość. Maksymalna wysokość to będzie 100% białego, głębokość 100% czarnego.3. Tworzymy obraz 50% szarego. Na podkładkę dajemy teksturę diffuse. Malujemy mapę wysokości. Wszystkie elementy do uwypuklenia malujemy jaśniejszymi odcieniami szarości, zależnie jak mają wystawać. Tu warto namalować żaluzje, ramy okien, nr wozu itp. ciemniejszym malujemy elementy wklęsłe. Szczeliny klapek rewizyjnych itp. Skośne żaluzje mają mieć gradient piłokształtny.4. Pluginem konwertujemy mapę wysokości z odcieni szarości na mapę normalnych RG.Teraz reflectionmapa:1. Tworzymy obraz w skali szarości, cały biały.2. Malujemy elementy mające odbijać. 100% czarnego na lusterka, szarości dla szyb warto spróbkować z jakichś siódemek czy wagonów, gdzie jest dobry efekt. Trzeba pamiętać, że odbicie jest mnożone przez RGB diffuse, więc na czarnym nie będzie widoczne. Lusterka powinny mieć białe diffuse, szyby też jasne. Można dać jeszcze na lakier lekkie, jak świeży i na listwy.3. Ustawiamy ten obrazek jako kanał alfa normalmapy. Na oko powinien powstać przezroczysty obraz z różnymi gradientami niebieskiego na elementach błyszczących.Tworzymy plik materiału, definiując mu shader normalmap. Jako mapę diffuse podajemy skórkę, jako mapę normal podajemy to co zrobiliśmy.