Nie ma żadnych różnic, EP07 od EU07 różnią się tylko przełożeniem przekładni.
EP07-376 i 389 otrzymały silniki odpowiednio LKb535 i LKc535, gdzie pozostałe EP07 zachowały silniki EE541, ale z lepszą klasą izolacji. Głównym celem przebudowy EU07 na EP07 było obniżenie prędkości obrotowej silników trakcyjnych o około 15% bez pogorszenia własności trakcyjnych. Chodziło o to, aby wyeliminować dużą awaryjność silników przy dużych prędkościach lokomotyw EU07. Wyposażenie kabin zatem pozostawało bez zmian chyba, że pojawiła się klima i panel do sterowania nią lub mechanicy lub "warsztat" mieli jakieś inwencje twórcze (np. inne lampki SHP/CA, inny rodzaj przełączników)... Generalnie sposób uruchamiania, prowadzenia maszyny i hamowania zasadniczo nie uległy zmianie (w EP07-10xx zmieniono rodzaj lampek kontrolnych, ale ich funkcja była taka sama jak wcześniej).