@biovital1: SU45-001 to był inny typ, inny silnik, inne rozwiązania i nie można było jej adoptować na inne cele... To był typowy prototyp.
ST45 to też inny typ, a jednak dało się wykorzystać pudło i wózki SU45 :)
Trochę upraszczasz temat, ale widocznie zakłady HCP podejmując się wyzwania produkcji lokomotyw liniowych miały swój tok działania, pewne priorytety i konkretne plany oraz na pewno działały rozsądnie jak na lata 60 i 70. Poza tym od samego początku maszyna ta (SU45-001) była traktowana jako egzemplarz doświadczalny.
Powstanie współczesnej ST45 możliwe było po adaptacji SU45 i niejako SU45 były dedykowane do tej modernizacji, ale czym innym jest adaptacja, a czym innym budowa od podstaw pozornie podobnej maszyny. BTW, już na przełomie lat 60/70 myślano o serii ST45.
@Alan stępień: w tym przypadku nie musiało być szczególnego prototypu do objeżdżania, bo z SP45 wyrzucono kocioł Vapor, dołożono prądnicę ogrzewczą, dokonano zmian w instalacji elektrycznej, dostosowano pulpit do sterowania ogrzewaniem, zmieniono sposób łączenia na sterowanie wielokrotne i zamontowano sprzęgi elektryczne (wymieniłem główne zmiany). Była to modernizacja wykonana podczas Naprawy Głównej, a próby przeprowadzono na pierwszej przebudowanej maszynie SP45-074 dopiero w sezonie grzewczym 1988/1989 pomimo, że NG została zakończona pod koniec 1987. Próby eksploatacyjne dotyczyły zatem tylko wymienionych podzespołów, a sama lokomotywa z napędem była seryjną produkcją.