Witajcie.
Sposób na usuwanie łączeń który dziś przedstawię może być dla niektórych osób nieoczywisty, dlatego dzielę się nim z Wami.
Zaczynając - metodę te możemy użyć w większości taboru w którym bok jest podzielony na 2 części (np.eu07) lub gdy oddzielone jest tylko czoło(np. st43).
Po pierwsze najpierw musimy spasować bok tak by wszystkie linie, paski, rynienki były na tej samej wysokości i ładnie sie pokrywały. Teraz możemy zacząć usuwać łączenie - jak ktoś chce może użyć sobie
siatki UV by zobaczyć gdzie się zaczyna/kończy mapowanie. Zaznaczamy jakiś interesujący fragment na jednym z boków (
*UWAGA*- wszystkie rynienki, paski trzeba będzie kopiować i robić tą metodą oddzielnie by uzyskać najlepszy efekt, my przyjmiemy że rynienka ma już pozbyte łączenie). Zaznaczamy obszar w którym kończy się mapowanie.
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-1.jpg.
Kopiujemy (oczywiście wcześniej odznaczamy widoczność warstwy z uv). Przenosimy na dolny bok i odwracamy w poziomie
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-2.jpg.
Ważne by dać ją równo co do piksela by efekt nie był mniej więcej taki
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-6.jpg.
To jak dokładnie umiejscowić ten fragment szacujemy na podstawie tego ile sięgała warstwa wyżej w tym przypadku rynienka, przyjmijmy że warstwa z rynienką wyglądała tak:
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-8.jpg,
więc fragment z zielonym pasem umiejscawiamy tuż pod nią.
UWAGA- teraz należy wyeksportować naszą teksturę i sprawdzić np w symulatorze jak się prezentuję łączenie. Jeśli coś jest nie tak to albo coś źle zrobiłem, lub problem zostanie rozwiązany w dalszej części poradnika. Może zaistnieć przypadek (często w przypadku rynienki), że trzeba będzie leciutko zeskalować fragment w górę - na przykładzie zielony odcinek
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-4.jpg.
Teraz jeśli wymaga tego sytuacja możemy usunąć fragment zasłaniający część drzwi z tego pasa
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-3.jpg.
Następnie scalamy zielony pas z warstwą pudła (tworzymy grupę warstw do której wrzucamy warstwę pudła i zielonego fragmentu, po czym klikamy po czym lewy przycisk myszy na utworzoną grupę i połącz grupy warstw
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-9.jpg).
Wszelkie łączenia zamazujemy nie łatką, a rozmyciem czyli kropelką o rozmiarze max 4. W tym przypadku łatka zepsuje nam łączenie
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-5.jpg.
Na przedstawionym przykładzie sytuacja nie wymagała użycia rozmycia. Teraz odpalamy naszą lokomotywę i patrzymy na efekt
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-7.jpg.
Jak widać łączenie jest praktycznie nie widoczne.
Ważna informacja!. Teraz mieliśmy do czynienia z EU07 303e, ale w przypadku 4E nasze części boku nie są proporcjonalne do siebie jak w 303e i fragment trzeba nieco zeskalować
http://eu07.pl/userfiles/24487/priv-10.jpg.
Czasem nawet wielokrotnie o bardzo małe wartości jeśli łączenie będzie budziło nasze niezadowolenia.
Jeśli łączenie nie jest w pobliżu drzwi tak jak na zdjęciu wcześniej a fragment jest dość sporej szerokości to możemy użyć łatki(a nawet jest to zalecane), ważne by jedynie użyć jej na krawędziach z łączeniem, a nie na całym fragmencie. Należy na bieżąco sprawdzać lokomotywę w symulatorze by upewnić się że czegoś nie zepsuliśmy.Tak samo postępujemy w przypadku np st43 z czołem. Czasem łączenia nie da się w całkowicie usunąć, ale nie martwcie się, jest to spowodowane najpewniej modelem. Po prostu starajcie się jak najbardziej zminimalizować efekt.
Mam nadzieje że pomogłem.
Jeśli coś trzeba dodać do piszcie.