Autor Wątek:  SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa  (Przeczytany 5225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fiergloo

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
    • Blog motoryzacyjny
  • Otrzymane polubienia: 0
SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« dnia: 17 Lutego 2018, 20:46:40 »
Ostatnio na Polskich torach często pojawia się wagon kontenerowy, platforma Sggnss.

Niby to ma 4 osie, niby taki jakiś wydłużony 20 metrowy Sgnss, ale tu mamy do czynienia z 26 metrową platformą na dwóch dwuosiowych wózkach. Co ciekawe ostatnio się dowiedziałem, że wagon ten nawet w stanie próżnym jest zgłaszany do PKP PLK jako skrajnia.

O ile nie jest to nic nadzwyczajnego w intermodalu, bo właściwie każdy wagon z kontenerem HC zgłasza się jako skrajnia, tak tutaj można się chwilę zastanowić skąd ta skrajnia tu się bierze?

Czy jest to kwestia rozstawu między czopami wózków? Czy może te rozszerzenie na wysokości wózków? W tym ostatnim coś może być bo gdy stałem między torami, podczas wstawiania grupy wagonowej musiałem się nieco "przytulić" do wagonu żeby nie zostać potrąconym właśnie tym "rozszerzeniem".

Wagony te prowadzi Metrans i umożliwiają załadunek dwóch 40', ale również innych kombinacji jak np 45'+30', 4x20', 2x30', czyli w sumie jak standardowe Sggrss, ale również 3x24'. Rzecz jasna na torach PLK obowiązuje nas obciążenie torowisk klasy C. Zdjęcie tablicy w załączeniu.
Blog o samochodach głównie regionu śródziemnomorskiego: http://fiergloo.pl/

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5575
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lutego 2018, 09:01:30 »
Cześć. Czy mógłbyś zrobić zdjęcia na tekstury, chociaż boku takiego wagonu? Tak na przyszłość, może ktoś zrobi model :) http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lutego 2018, 11:06:05 »
Jeżeli wagon, kontenery są wysokie bądź szerokie to nawet jako próżny jedzie jako Towar Nadzwyczajny. W tym przypadku te wagony same w sobie bez kontenera są szerokie, tak wiec dlatego są tak zgłaszane. Niektóre kontenery innofreight są zgłaszane jako Towar Nadzwyczajny a niektóre nie, z racji tego, że niektóre kontenery są o kilkadziesiąt centymetrów wyższe. :) Te niższe sięgają górną krawędzią do górnej części okna na czole w ET22 zaś te wyższe są niemalże na równi z najwyższą krawędzią poszycia dachu w ET22.

Offline fiergloo

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
    • Blog motoryzacyjny
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lutego 2018, 22:25:23 »
Jeżeli wagon, kontenery są wysokie bądź szerokie to nawet jako próżny jedzie jako Towar Nadzwyczajny. W tym przypadku te wagony same w sobie bez kontenera są szerokie, tak wiec dlatego są tak zgłaszane. Niektóre kontenery innofreight są zgłaszane jako Towar Nadzwyczajny a niektóre nie, z racji tego, że niektóre kontenery są o kilkadziesiąt centymetrów wyższe. :) Te niższe sięgają górną krawędzią do górnej części okna na czole w ET22 zaś te wyższe są niemalże na równi z najwyższą krawędzią poszycia dachu w ET22.


Kontenery mają sformalizowane wysokości i te DV mają 8,6 stopy wysokości(tj.2,62m), ale często wykorzystuje się również typ High Cube, a te już mają 9,6 stopy wysokości (ok 2,92m).

Na pierwszym zdjęciu widać elegancko różnice między kontenerem DV a HC. Niebieski NYK jest "niski", a zaraz przy nim jest brązowy "leasing", który potocznie nazywa się "wysokim".
I ten "wysoki" to towar nadzwyczajny z urzędu, chyba , że stoi na niskopodwoziówce, takiej jak wagon Sgkkms, ale tutaj swojego czasu miałem mały spór z odprawiaczem z PKP Cargo na ten temat.
 
Blog o samochodach głównie regionu śródziemnomorskiego: http://fiergloo.pl/

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5575
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lutego 2018, 22:29:29 »
HC są traktowane jako skrajnia. Długość wagonu i rozstaw wózków w przybliżeniu taki sam jaki mają wagony Z1, więc pewnie skrajnia wychodzi z tych szerokich części. Tylko ciekawe, dlaczego nie ma na nich naklejki o przekroczonej skrajni.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline fiergloo

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
    • Blog motoryzacyjny
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Stycznia 2019, 18:18:05 »
Wedle ostatniego telegramu skrajniowego PKP PLK, wagon SGGNSS uznaje się za skrajniowy w stanie próżnym przez rozstaw osi powyżej 17 metrów.
Blog o samochodach głównie regionu śródziemnomorskiego: http://fiergloo.pl/

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5575
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Stycznia 2019, 18:19:30 »
Czyli na łukach za bardzo może wystawać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.