Autor Wątek:  Jest przetarg na dostawę 12 nowych EZT dla PKP IC  (Przeczytany 1671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Jest przetarg na dostawę 12 nowych EZT dla PKP IC
« dnia: 28 Grudnia 2017, 16:54:18 »
PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Cytuj
Kolejowy przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę i utrzymanie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. O tym, że zamówienie zostanie ogłoszone jeszcze przed końcem roku szefowie spółki informowali na tegorocznych targach Trako.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania do poziomu P4. Zamawiający skonstruował przetarg w taki sposób, że, mając w pamięci kłopoty z eksploatacją poprzednio kupowanych eztów, chce się najpierw przyjrzeć nowym pociągom. Dostawa dwóch pierwszych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Kolejne mają być dostarczane w ciągu 48 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, lecz nie wcześniej niż po zakończeniu sześciomiesięcznej eksploatacji obserwowanej pierwszych dwóch pojazdów.

Utrzymanie po stronie dostawcy i wysokie wymagania dotyczące sprawności

Oferenci muszą też zapewnić utrzymanie pojazdów do poziomu P4 w specjalistycznym warsztacie utrzymania technicznego. Odbywać się tam będzie świadczenie usług utrzymania nieplanowego oraz naprawy pogwarancyjne pojazdów i ich czyszczenie. Usługi utrzymaniowe mają być wykonywane w Warszawie lub w Łodzi. Usługa utrzymania dla każdego pojazdu ma trwać do momentu wykonania pierwszej naprawy głównej (P5).

Opieka nad pociągami ma im zapewnić wysoki poziom sprawności. Zamawiający wymaga gotowości technicznej taboru na poziomie co najmniej 95 proc. od początku eksploatacji do zakończenia obsługi poziomu P4, oraz współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 98 proc. kwartalnie oraz dostępności w każdym czasie minimum 90 proc. ogółu dostarczonych pojazdów. Każdy z pojazdów z osobna, w cyklu 350 tys. km, ma prawo tylko czterokrotnie stracić zasadnicze cechy eksploatacyjne.

Kryteria przetargu

W przetargu cena jednostkowa każdego z eztów będzie ważyła 40 proc. wśród kryteriów oceny ofert. Taką samą wagę (40 proc.) będzie miała stawka za usługę utrzymania pojazdów. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za zaoferowanie warunków lepszych od wymaganych przez PKP Intercity – deklarowany wyższy współczynnik gotowości technicznej (7,5 proc.), współczynnik niezawodności taboru (7,5 proc.), a także za jak najniższą maksymalną liczbę zdarzeń, które spowodują utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych.

Na oferty czekają w kolejowej spółce do 20 lutego. Oferenci muszą się wykazać posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 61,5 mln zł, ubezpieczeniem od odpowiedzialności za czynności związane z przetargiem w wysokości 20 mln zł. Muszą się też wykazać doświadczeniem w postaci należytego wykonania w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej pięciu dostaw fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także wykonaniem co najmniej 20 usług utrzymania pojazdów na poziomie co najmniej P2, w tym minimum pięciu na poziomie P5. Wadium w przetargu określono na 12,5 mln zł.

Dokładną specyfikację techniczną poznamy wkrótce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-rozpisalo-przetarg-na-12-ezt-85040.html