Szczerze mówiąc nie czytałem dokładnie. W każdym razie w mojej wersji nie ma "udawania" sprężarkami - jest normalnie liczone ciepło wydzielane przez silnik (wartość opałowa spalonego paliwa wg charakterystyki minus obciążenie), zgodnie z przyjętymi współczynnikami wymiany ciepła i pojemnościami cieplnymi rozgrzewa się silnik, od niego ogrzewa się woda i olej, a potem oddaje ciepło w chłodnicach. Wydajność chłodzenia zależy od różnicy temperatur, otwarcia żaluzji, pracy wentylatorów, szybkości jazdy (dodatkowy przepływ powietrza) itd itp. Dlatego wrzuciłem cały skrypt, żeby jakiś exe-majster mógł z tego skorzystać.
Przy okazji rozpisane są też zależności do prawie wszystkich styczników i przekaźników.
"Na skróty" za to liczone jest ciśnienie oleju, jako funkcja obrotów silnika plus modyfikator od temperatury oleju (cieplejszy olej jest rzadszy, więc wtedy wskazanie manometru spada). Przy zatrzymanym silniku zaś po prostu pompka olejowa dobija do jakiejś tam ustalonej małej wartości.