Autor Wątek:  Odblaskowe wskaźniki.  (Przeczytany 8340 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odblaskowe wskaźniki.
« dnia: 14 Listopada 2017, 22:50:37 »
Witam,

mam takie pytanie: jak można zwiększyć odblask wskaźników? Pytam, bo zdarza się, że przy jeździe w nocy, zwłaszcza w zakręcie lub na bardziej zarośniętej linii np. sceneria Całkowo, wskaźnik nie jest widoczny/jest zasłonięty, gdy znajduje się w zasięgu reflektorów. Potem, gdy można byłoby go już zobaczyć, to już nie jest bezpośrednio oświetlany i w efekcie też go nie widać. W związku z tym chciałbym nieco zmienić wskaźniki jeśli chodzi o ich odblaskowość (tj. odbicie światła), bo te obecnie stosowane są powiedziałbym matowe, co chyba nawet nie jest zgodne z rzeczywistością. Czyli sprawić by były pomiędzy obecnymi (matowymi), a starymi czyli świecącymi.

Będę wdzięczny za pomoc!
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopada 2017, 22:59:12 »
Obecnie nie da się. Może w przyszłości, gdy będziemy mieli shadery i odbicia światła liczone dla reflektorów lokomotywy. Przy shaderze phong-blinn mamy jednak tylko ambient (nie czytany z t3d obecnie), diffuse, już maksymalnie biały, specular i glossines (ustawiany na sztywno). Podkręcenie spec&gloss zwiększy połyskliwość, ale to wręcz pogorszy czytelność wskaźnika, bo w świetle reflektora będzie białą płaszczyzną.
Mój kanał youtube

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopada 2017, 23:09:15 »
No tak... rozumiem i dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Listopada 2017, 05:18:59 »
Kolejna sprawa jest taka że większość wskaźników na kolei jest nieodblaskowa.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Listopada 2017, 21:01:28 »
To może od innej strony: czy można by nieco rozszerzyć wiązki światła z reflektorów? Przyszło mi to do głowy oglądając filmiki nagrywane podczas jazd nocnych z kabin maszynistów. Na nich bezpośrednie otoczenie torów (w tym słupy, wskaźniki itd.) jest oświetlone praktycznie do samego tj. do momentu, gdy nie wyjdzie z pola widzenia w przedniej szybie - reflektory loków dają znacznie szersze wiązki niż te w symulatorze, gdzie "pobocze" torów przestaje być oświetlane na kilka dobrych lub nawet więcej metrów przed zderzakami lokomotywy.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Listopada 2017, 21:10:24 »
U nas masz jedno światło z czoła lokomotywy, gdzie w rzeczywistości masz trzy. Przesunięcie źródła do wnętrza pojazdu raczej nie jest rozwiązaniem. :/
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Listopada 2017, 21:23:19 »
Zgadza sie, na ta chwile ustawienie swiatel jest kompromisem miedzy szerokoscia na dalszym dystansie, i polozeniem takim by czesci przednia modelu nie byla oswietlana 'od srodka'. Przy oswietleniu kalkulowanym przez shadery mozna bedzie pomyslec o jakichs ulepszeniach, ale na razie jest jak jest.

Offline AntoniS

  • Wiadomości: 81
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odblaskowe wskaźniki.
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Listopada 2017, 15:14:01 »
OK, dzięki rozumiem.
Pozdrawiam,

Antoni Ślebodziński