Autor Wątek:  Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy  (Przeczytany 3990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 06 Listopada 2017, 16:38:01 »
Cytuj
Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto, przesłał nam stanowisko spółki, dotyczące braku decyzji o podpisaniu umowy z przewoźnikiem na wykonywanie przewozów aglomeracyjnych w Trójmieście i okolicach.
Rzecznik, z upoważnienia prezesa PKP SKM Trójmiasto Macieja Lignowskiego, napisał, że ze strony przedstawicieli województwa padły „przykre i krzywdzące spółkę PKP SKM i jej pracowników słowa”, m.in. że spółka „chciała wykorzystać sytuację i swoją pozycję do uzyskania wyższych stawek”. Mimo tego SKM-ka chce (a raczej musi) negocjować kontrakt z województwem, pomijając procedurę przetargową.

Lepsze możliwości negocjacji oferty

– Jesteśmy gotowi na niezwłoczne rozpoczęcie rozmów z urzędem marszałkowskim, ale w obecnej sytuacji to od urzędu zależy, kiedy te rozmowy się rozpoczną, a my deklarujemy, że chcielibyśmy je zakończyć szybko. Spółka jest gotowa do rozmów na warunkach partnerskich – a tryb negocjacji daje, według nas, możliwość innego rozłożenia pewnych ryzyk, które, zgodnie z warunkami przetargu, jednostronnie obciążały naszą spółkę (przykładem jest zaplanowana przez UMWP wspólna taryfa na odcinku Gdynia – Słupsk, której przewoźnik, podobnie z resztą jak i Przewozy Regionalne, nie zna, w związku z czym trudno oszacować na jej podstawie przychody z biletów – dop. reg) – czytamy w odpowiedzi PKP SKM Trójmiasto.

– Teraz, kiedy nie wiążą nas już warunki przetargu, będziemy starali się rozwiać wszelkie wątpliwości oraz ograniczyć możliwość wystąpienia tych ryzyk. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda się nam wypracować porozumienie korzystne dla pasażerów, organizatora przewozów oraz przewoźnika czyli naszej spółki – dodaje Tomasz Złotoś.

Przygotowania do startu pociągów w nowym rozkładzie trwają

Przewoźnik uważa, że złożył ofertę korzystną zarówno dla władz województwa jak i dla podróżnych. SKM posiada wszelkie potrzebne zasoby, takie jak pociągi i ich obsługę, potrzebne do realizacji przewozów zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy.

– Jesteśmy w trakcie zawierania umów m.in. na dostęp do torów, na dostawy energii trakcyjnej oraz paliw płynnych. Wszelkie wymagane w tym względzie zgody właścicielskie spółka PKP SKM pozyskała już wcześniej. Jak widać – mocno zaangażowaliśmy się w należyte przygotowanie do wdrożenia nowego rozkładu jazdy pociągów – czytamy.

Kontrakty jednoroczne to brak nowego taboru

Ponownie słuchać utyskiwania PKP SKM na warunki kontraktu w województwie, ponieważ po raz kolejny jest on jednoroczny. Nie pozwala to na pozyskanie kredytów bankowych na zakup taboru, który obecnie jest w większości archaiczny, z kolei samorząd województwa pomorskiego nie spieszy się z zakupem elektrycznych pociągów w związku z własnym projektem (po dziś dzień nie ma nawet przetargu na takie zakupy).

– Pragniemy zauważyć, że spółka PKP SKM w Trójmieście, praktycznie jako jedyny kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce, funkcjonuje na podstawie jednorocznych kontraktów przewozowych zawieranych z organizatorem przewozów czyli właśnie z Urzędem Marszałkowskim. To dla nas olbrzymia niedogodność. Trudno nam negocjować kredyty na pozyskanie nowego taboru, mając umowę na tak krótki czas. Banki nie są skłonne udzielać pożyczek bez gwarancji, że tabor będzie jeździł i zarabiał, co pozwoli spłacić zaciągnięte na jego zakup zobowiązania – czytamy w piśmie przesłanym do redakcji.

– Mimo tych trudności, jesteśmy gotowi świadczyć usługę przewozową w nowym rozkładzie na nie gorszych warunkach niż w latach ubiegłych, a jednocześnie będziemy dokładali wszelkich starań, aby proces sukcesywnej wymiany taboru, którym obsługujemy obszar województwa pomorskiego mógł się rozpocząć w ciągu najbliższych 4 lat. Do tego jednak wskazany byłby długoletni, minimum 10-letni kontrakt przewozowy.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trojmiejska-skm-bez-umowy-negocjacje-z-marszalkiem-chcemy-zakonczyc-szybko-84276.html
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2018, 19:35:23 wysłana przez kacper52115 »

Offline kamil.s1.pl

  • Wiadomości: 36
  • ulubiony EZT EW58 :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopada 2017, 20:42:16 »
Mam wrażenie że ci ludzie którzy siedzą tam u góry, mają głęboko gdzieś ludzi którzy korzystają z SKMki. Codziennie korzystam (jeszcze jako pasażer) z usług Szybkiej Kolei Miejskiej i widać że robią co mogą z tymi nieszczęsnymi EN57 żeby nie straszyły, ale ile można to ciągnąć?  SKM ma w swoim taborze jednostki nawet z 1971 roku które są już dość znacznie wyeksploatowane co podczas jazdy po prostu czuć. Czas najwyższy wymienić ten tabor który już jest wyeksploatowany bo SKM wróci do sytuacji sprzed kilku lat ( Na szlak wyjeżdżały dosłownie EN57 - Zombie, jechało się tym dosłownie jak wrakiem po wyciągnięciu z krzaków po dziesięcioletnim odstawieniu). Dziś te jednostki śmigają jako EN57AKM, ale wątpię by SKM bawiło się w dalsze modernizacje EN57 skoro wyraźnie mówili że nie chcą już modernizować. W mojej opinii ci ludzie którzy są odpowiedzialni za taki stan rzeczy w Urzędzie Marszałkowskim powinni za to przysłowiowo "bęknąć", zwłaszcza że to nie pierwszy raz jest taka sytuacja, tyle że tym razem została ona nagłośniona. Może to i dobrze, może coś to da... koniec końców życzę SKM by w przyszłym roku im się udało podpisać umowę na dłużej.

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopada 2017, 21:02:44 »
SKMT w porównaniu z pomorskim PR to małe piwko. SKMT ma te 21 zmodernizowanych EZT a PR ma tylko 9, SKM ma dwa nowe EZT a PR nie ma wcale w dodatku kible SKM są na bieżąco modernizowane, dostają odświeżone wnętrze, SIP wygodniejsze siedzenia a kible PR nie, ewentualnie dostają nowe PolRegiowskie barwy albo UMowskie. Kible SKM nie wężykują tak, są czyste, schludne, zadbane i mniej awaryjne a PRowskie wręcz przeciwnie. Mogę wymieniać w nieskończoność. Poza tym SKM ma lepsze zaplecze techniczne, duża elektrowozownia Gdynia Cisowa a PR oprócz warsztatów w Słupsku, warsztaciku w Gdyni Cisowej i zakładów naprawczych dla szynobusów w Chojnicach nic nie ma. P4 dla EZT przeprowadzane są tylko w Słupsku, w Gdyni jedynie P1/P2. Wg mnie i nie tylko mnie SKM     o wiele bardziej się spisuje niż PR, a że tabor stary to tylko wina marszałka bo gdyby zawarł kontrakt na conajmniej 10 lat to bank by udzielił SKM kredytu i nowy tabor by został zakupiony a tak to lipa. :-<

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Listopada 2017, 21:40:54 »
No i zostały 23 dni do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy a SKM nadal nie ma umowy z Urzędem Marszałkowskim.
Cytuj
Po tym, jak marszałek województwa pomorskiego odrzucił ofertę PKP SKM Trójmiasto na wykonanie przewozów aglomeracyjnych na terenie Trójmiasta i w okolicznych gminach, wciąż nie udało się dogadać stronom. Nie przeszkadza to przewoźnikowi… wywieszać nowych rozkładów jazdy.
Jeśli stronom uda się dogadać, przewozy aglomeracyjne według nowego rozkładu ruszą 10 grudnia. Trudno wyobrazić sobie sytuację, że od tej daty kręgosłup komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej przestanie działać i tak zapewne się nie stanie. W ostateczności – jeśli strony nie uzgodnią jaką sumę zechcą spożytkować na przewozy, istnieje możliwość aneksowania w trybie warunkowym przewozów np. na miesiąc.

– Mamy wykonywać usługę przewozów w trybie tzw. powierzenia. Rozmowy z urzędem marszałkowskim potrwają jeszcze przynajmniej tydzień. Kwestią sporną jest m.in wysokość dotacji UMWP do przewozów pasażerskich – poinformował Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wciaz-nie-ma-umowy-miedzy-pomorskim-a-skm-jest-za-to-rozklad-jazdy-84439.html
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2018, 19:35:59 wysłana przez kacper52115 »

Offline koper

  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Listopada 2017, 16:14:28 »
W najnowszym wydaniu Echa ziemi Lęborskiej mój kolega wypowiada się na temat zmiany przewoznika na linii Lębork-Słupsk co wiąże się z pogorszeniem oferty, zmniejszenia komforty podróży i podwyżką cen biletów. 
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2018, 19:36:14 wysłana przez kacper52115 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 426
W Pomorskiem.
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Czerwca 2018, 20:38:42 »
Uprawnienia Marszałka województwa dotyczą nie tylko lokalnych przewozów. Zasiegnalem gdzie nigdzie języka. Wychodzi na to, ze w wielu miejscach w Polsce sytuacja odbiega od tej wymarzonej przez pasażerów. Teraz każdy może założyć wątek na naszym forum, jak to władza źle zarządza koleją. Tylko po co? Lokalne gazetki pełne są opisów nieprawidlowosci i sensacji, u mnie Życie Pabianic, którego nie czytam. Twój kolega udziela się w wielu miejscach, a skoro go przytoczyłeś, to ja się z nim generalnie nie zgadzam. Ten wątek toczy się już od wielu miesięcy i nie widać końca. W tej sprawie rządzą układy i kasa, także polityka. Sugeruję nie pisać więcej o tym, nie jesteśmy w stanie pomóc rozwiązać tą sprawę.

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 186
Odp: Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwca 2018, 21:00:43 »
Trochę odbiegnę od tematu kolejowego Pomorza. W zeszłym roku mój przełożony zadzwonił do mnie, że otrzymam na szkolenie praktykanta na konduktora. Nie pierwszy i nie ostatni przeze mnie wyszkolony, więc się zgodziłem. Okazało się, że to zapalony miłośnik kolei ale tych z pokroju co walczą o kolej na szlakach już dawno zapomnianych, urządzają przejazdy drezynami i piszą do Urzędu Marszałkowskiego i PKP PLK. Nic w tym by nie było złego gdyby nie ów praktykant zamiast się uczyć to co go czeka w drużynach konduktorskich, całe służby potrafił gadać tylko o rewitalizacji dwóch zapomnianych przez świat linii kolejowych i że oni to uruchomią. Nawet będąc praktykantem próbował uzdrawiać kolej w mojej firmie. Jako, że mam charakter taki a nie inny, odechciało mi się go szkolić i powiedziałem swojemu przełożonemu aby go zabrał ode mnie i dał do kogoś innego. Dodam fakt, że bardzo upierał się w swoich racjach i wymyślał swoje przepisy kolejowe i jednym z przykładów to "sygnał zatrzymania pociągu trzy krótkie gwizdawki". Oczywiście nie ma takiego sygnału ale musiał się ze mną kłócić, że taki sygnał jest. Owszem ale sygnał "stój", który skwitował, że jest to samo. Następnie zagroziłem mojemu przełożonemu, że jak go nie zabierze to idę na dwa tygodnie chorobowego a przed nami szykowało się Boże Narodzenie i Sylwestra. Powiem wam, że nigdy tak przekichanego miesiąca w pracy nie miałem jak z tym praktykantem, który zwał się miłośnikiem kolei i chciał swoimi filozofiami uzdrawiać kolej. Miałem go dosyć i jak to w życiu bywa nie powiodło mu się w mojej firmie i nie zdał trzech egzaminów. Dlatego apeluję do młodych miłośników kolei - nie uzdrowicie kolei ani jej niedoskonałości pisząc bzdety na forach, pisząc do UTK, gazet wyborczych czy TVN Turbo. To są odgórne decyzje na szczeblach organizatora przewozów. Nastolatek nie kupi dwudziestu Elfów ani nie wyremontuje stu kilometrów szlaku. Ja też bym chciał żeby benzyna była po 1,50 zł ale co ja mogę zrobić jako szary obywatel ? NIC !
Młodzi miłośnicy kolei ! Nic nie uzdrowicie, żadnej patologii na kolei nie naprawicie. Lepiej brać się do nauki, zdobyć wykształcenie i jak was pasjonuje kolei to od kuchni inaczej będziecie śpiewać. Po latach poczytacie sobie swoje posty o patologii na kolei to będziecie boki zrywać ze śmiechu jakie głupoty wypisywaliście. Znam tu wiele osób z forum osobiście, które pamiętam jako czynnych miłośników kolei ale z tym zdrowym rozsądkiem. Dzisiaj są maszynistami, maszynistami instruktorami, dyspozytorami, naczelnikami - robią karierę na kolei i idźcie ich tropem !

Zamykam na prośbę autora. @Stele
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2018, 00:33:51 wysłana przez Stele »
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8