Autor Wątek:  Wstawki kompozytowe  (Przeczytany 14099 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Września 2017, 22:01:18 »
Dziękuję za konkrety obydwu kolegom za przykłady. Najważniejszy wniosek z całej dyskusji, to niewątpliwie zachowanie rozsądku w stosunku do nowych technologii.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Września 2017, 23:53:15 »
Zgadzam się z tobą, dlatego myślę, że KE powinna raczej przynajmniej w początkowej eksploatacji zalecać kompozyty, niż nakładać obowiązek zakładania ich.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Września 2017, 23:57:50 »
Krzysiu. Pęknięcia wieńca są spowodowane naprężeniami powstałymi w wyniku blokowania ich momentu obrotowego.
Co mam(y) rozumieć poprzez pojęcie "blokowania momentu obrotowego"?

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Września 2017, 00:12:51 »
Koła obracają się z pewną prędkością obrotową, a kompozyty mają to do siebie, że w czasie hamowania przyblokowują koło, i wówczas moment obrotowy kół jest blokowany, dlatego też nie można stosować kół obręczowych, gdyż większe prawdopodobieństwo jest, że obręcz się obluzuje.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Września 2017, 15:04:48 »
Gwoli ścisłości. Dzisiaj obejrzałem dokładnie fotki z tym pękniętym czeskim monoblokiem. W mojej ocenie wstawki nie były kompozytowe tylko żeliwne (miały rdzawe ślady przegrzania), bez otworów delatacyjnych.
A więc to połączenie żeliwnych z monoblokami zakończyłi się pęknięciem wieńca.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Września 2017, 20:32:28 »
Możesz zamieścić tu te zdjecia? Bo we wspomnianym *.pdf jest tylko zdjęcie przegrzanego koła monoblokowego i nie jest to to koło gdzie doszło do pęknięcia. Druga sprawa wstawki kompozytowe mogą mieć drobiny metalu. Spotkałem się nie raz z kompozytami na których był lekki rudawy nalot.
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2017, 20:35:23 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Września 2017, 22:55:33 »
Na pierwszych zdjęciach widać te pęknięcia.
Fotki tego przypadku z czeskim wagonem, który przed laty widziałem, prześlę Tobie Marcel na pw.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Września 2017, 22:22:09 »
Najlepiej to złe bo złe i tyle. Z jakiego gatunku stali wykonuje się koło bose taboru kolejowego? Z jakiego gatunku obręcz koła, jaki proces technologii obróbki cieplnej. Z jakiego gatunku stali wykonuje koła monobloki? Przecież w przypadku monobloków nie przeprowadza się obróbki cieplnej hartowania całego koła tylko obrzeża. Oba rodzaje kół można przetoczyć do pewnej granicy.  Ciekawe że koła monoblokowe tak samo się ostukuje młotkiem rewidenckim. Może wystąpić pęknięcie, co objawi się głuchym odgłosem. Pęknięcie może być spowodowane wadą struktury materiału, wadą obróbki cieplnej.
Szyny powinny mieć twardość większą od kół, koła większą od wstawek hamulcowych.
Jak wstawki żeliwne są takie idealne, to skąd biorą się na kołach nalepy i płaskie miejsca?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Września 2017, 22:29:44 »
Gdybyś miał o tym szersze pojęcie, to wiedziałbyś że to efekt ,,jazdy na smyku".
I tu przyznaję ci rację. Nic nie jest w stanie na długo wytrzymać temperaturę ponad 500 stopni C. Czy to żeliwne czy kompozytowe.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #39 dnia: 15 Września 2017, 22:56:02 »
Cytuj
Ciekawe że koła monoblokowe tak samo się ostukuje młotkiem rewidenckim. Może wystąpić pęknięcie, co objawi się głuchym odgłosem.
Nie prawda. Młotkiem bada się zupełnie co innego, na pewno nie pęknięcia obręczy. U cywilizowanych przewoźników bada się metodą ultradzwiękową, która określa zmęczenie materiału. Link z odpowiednią wiedzą:
http://delibra.bg.polsl.pl/Content/1425/rozprawa%20doktorska%20mgr%20in%C5%BC.%20%20Micha%C5%82a%20Szudygi%202011.pdf

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #40 dnia: 15 Września 2017, 23:29:11 »
Też to przeglądałem. Nie napiszesz, że w warunkach eksploatacyjnych sprawdza się zestawy kołowe metodą ultradźwiękową, wiroprądową lub magnetyczną. Można to zrobić w zakładzie naprawczym lub u producenta. Defektoskopia jest to badanie ciągłości materiału, czyli pęknięcie.
 http://www.transportszynowy.pl/zestawykolowe1.php
Cytuj
Koła monoblokowe również kontroluje się przez uderzenia młotkiem. Nieodpowiedni, głuchy dźwięk informuje nieprawidłowości w strukturze materiałowej koła.
Każda obręcz / wieniec posiada mikropęknięcia, które bada się metodą DEFEKTOSKOPOWĄ. Przekroczenie dopuszczalnych parametrów mikropęknięć powoduje konieczność wymiany lub napawania obręczy lub wieńca koła monoblokowego.
Swego czasu tu na forum była dyskusja wyższości wkładek żeliwnych nad kompozytowymi. Skończyło się na tym, że albo wszystkie są żeliwne, albo wszystkie kompozytowe. Najgorsze jest mieszanie, bo wtedy wagony różnie hamują.
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2017, 23:33:57 wysłana przez Anrej »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Września 2017, 08:26:00 »
Transport szynowy nie jest dla mnie żadną wyrocznią. Cytat z tej strony nie podaje źródła tej wiadomości, więc jest ona bez pokrycia. Link do pracy doktorskiej przedstawiłem, bo jest to dokument najwyższego zaufania. Pukać to sobie możesz, szczególnie jak rewident ma kiepski dzień, jest głuchawy lub obok przejeżdża bruttto 4000tys ton. Puknięciem co najwyżej sprawdzi ci wkładki zluzowały lub niektóre błędy ułożyskowania. Cala praca ma ponad 100 stron, trudno jest ją przytoczyć, choćby nawet to, że całość zestawów monoblokowych jest ulepszana cieplnie. Podane są też statystyki uszkodzeń i ich powody, wkładki kompozytowe nie są specjalnie wyszczególnione. Proszę nie pisać już więcej głupot na ten temat. Katastrofa pod Eschede bardzo dobrze zaowocowała odpowiednimi standardami kontroli układu jezdnego.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Września 2017, 00:50:44 »
Tak samo jak Ty nie jesteś dla mnie żadną wyrocznią. Wcześniej odwołujesz się do Transportu szynowego, jakoś źródło wiadomości tobie nie przeszkadza. Dlaczego to ma być najwyższego zaufania, dlatego że to Ty podałeś? Też mnie argumenty jak jest głuchawy, to nie powinien na tym stanowisku pracować. Jak ma kiepski dzień, to tak samo nie rozróżni dźwięku metalicznego od głuchego. Mnie w tej chwili nie interesuje całe 100 stron pracy. Tylko to odnosi się do:
Cytat: EU40
Kilka lat temu spotkałem się z pękniętym wieńcem na monobloku w jednej z czeskich knajp.
Co wmówisz mnie, że cały monoblok ma taką samą strukturę materiału i taką samą twardość. Proszę nie zachowywać się, jak by się było Alfą i Omegą, a u Ciebie to dość często występuje.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Wstawki kompozytowe
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Września 2017, 01:16:33 »
Anrej..mam for your question.
-Czy chciałbyś być normalny?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.