Autor Wątek:  Hasler - specyfikacyjne wątpliwości  (Przeczytany 3116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« dnia: 12 Sierpnia 2017, 19:48:34 »
Witam,
Pytanie będzie dosyć nietypowe, bo niestety nie udało mi się znaleźć wszystkiego co potrzebowałem. Na początek link do wątku do którego będę się odnosił w pytaniach: http://eu07.pl/forum/index.php?topic=9195.0
Pytania:
1. Jaka jest indukcyjność jednej fazy silnika? Tzn. Jaka jest indukcyjność pomiędzy dwoma "nóżkami" silnika?
2. Jaka w przybliżeniu jest wartość "opornika węglowego" w przemienniku częstotliwości w lokomotywie? (Wspomniany jest tutaj: Strona 101, na obrazku 10 w poście #19).
3. Jaka jest wartość prądu płynącego przez jedną fazę silnika? (mniej więcej)
4. Z "praktycznych" rzeczy - części z kategorii wtyczka silnika, pokrywka żarówki itd. można dostać tylko w Darpolu i ewentualnie przy sprzyjającym szczęściu na szopie?
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2017, 19:53:17 wysłana przez Dziadek »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Sierpnia 2017, 21:16:53 »
Ad. 1 - Postaram się zmierzyć metodą techniczną, ale nie obiecuję, że się uda ;)
Ad. 2 - Nadajnik ma różne wartości rezystancji pomiędzy poszczególnymi segmentami, tyle wiem. A jakie konkretnie, to trzeba by mieć i pomierzyć.
Ad. 3 - Stabilizator w lokomotywach dwukabinowych stabilizuje prąd na 1,2A, a w jednokabinowych na 0,6. Prąd ten jest podawany na nadajnik, który sam w sobie też go trochę pobiera (ile, to trzeba by przeliczyć, a do tego znać rezystancje pomiędzy poszczególnymi segmentami). Jak są dwie kabiny, to później przez nadajnik prąd rozpływa się na dwa silniki Haslerów połączone równolegle, a jak jedna kabina, to płynie do jednego. Te 1,2A/0,6A to więc prąd całkowity pobierany przez nadajnik i trzy fazy silników/silnika - musiałbyś sobie to jakoś przeliczyć, ile idzie maksymalnie na jedną fazę.
Ad. 4 - Na szopie nie wiem, ale w Darpolu normalnie sprzedają części Haslerów (i nie tylko) nawet osobom prywatnym. Tylko tanie to nie jest - dla przykładu zielony filtr podświetlenia tarczy mieli jakiś czas temu po 35zł/szt. Taśmy też u nich dostaniesz, ale tu bym polecił innego dystrybutora, ze względu na jakość. Możesz jeszcze zapytać w Lok-Service lub w Rail Tech Papla - na ich stronie jest napisane, że są wyłącznym dystrybutorem Hasler Rail AG ze Szwajcarii, więc możliwe, że to od nich biorą części Darpol czy Lok-Service, to może będą mieć taniej, ale tego nie wiem.

EDIT.: A tutaj masz link do katalogu części Haslera ze strony Darpolu, także jak będziesz się o coś pytać, to najlepiej podawaj od razu numery katalogowe: KLIK
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpnia 2017, 21:30:32 wysłana przez miko22 »

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpnia 2017, 12:00:44 »
Cóż, co do tej indukcyjności to pewnie na tym skończę, miałem tylko nadzieję że ktoś coś wie, bo falownik bym se zaprogramował od razu przy zamawianiu, ale trudno. Opór segmentów nadajnika jest rozpisany dokładnie, ale brakuje wartości tego nieszczęsnego opornika, co utrudnia mi życie przy liczeniu.
Z prądem jest tak, że owszem, 0,6 i 1,2, ale czy część tego prądu nie leci przez te oporniki od razu do masy?

Zerknę potem na te strony i popytam, dziękuję za poradę co do części i link do katalogu :)

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2017, 22:40:28 »
Z prądem jest tak, że owszem, 0,6 i 1,2, ale czy część tego prądu nie leci przez te oporniki od razu do masy?
Tak, przecież napisałem ;) :
[...] Prąd ten jest podawany na nadajnik, który sam w sobie też go trochę pobiera [...]
A co do tej indukcyjności, to pomierzyłem, policzyłem i wyszło mi ok. 0,115H. Skorzystałem ze wzoru L=sqrt[ (U / I)^2 - R^2] / (2 * pi * f). W moim przypadku było to L=sqrt[ (10,6V / 0,23A)^2 - (28,6Ohm)^2] / (2 * 3,1415927 * 50Hz).
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2017, 22:41:43 wysłana przez miko22 »

Offline Dziadek

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Sierpnia 2017, 12:17:21 »
U mnie L = 161.0 mH  przy: 0.315A i 13.30V 50Hz,   R jednej fazy = 25.0 Ohm EDIT: powinno być: 37.5 Ohm, (w złe miejsce w obliczeniach popatrzyłem),   Z jednej fazy = 63.0 Ohm (jednej fazy, czyli jednego ramienia trójkąta silnika)

Czyli krótko mówiąc, co hasler to inaczej :)
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2017, 19:08:21 wysłana przez Dziadek »

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Sierpnia 2017, 19:01:42 »
Czyli krótko mówiąc, co hasler to inaczej :)
Elementy z rdzeniem są mocno nieliniowe, a przy pewnym prądzie ulegają nasyceniu.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2017, 19:20:45 wysłana przez biovital1 »