Autor Wątek:  Projekt Kołobrzeg  (Przeczytany 11254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« dnia: 25 Maja 2005, 11:06:59 »
Witam wszystkich! Właśnie rozpocząłem prace nad nową "trasą". Jest w cudzysłowie, ponieważ będzie to jedna stacja (Kołobrzeg) gdzie będziemy kierować, a właściwie manewrować sm42. Docelowo sama stacja będzie wyglądała zupełnie inaczej niż w ralu (chodzi mi tu głównie o budynki itd.). Realistyczny ma być układ torowy oraz rozkład jazdy. Chciałbym zamieścić prawdziwy obieg składów pasażerskich i towarowych, oraz wszystkie trudności z tego wynikające. Mam pytanie, czy ktoś w ogóle jest zainteresowany taką trasą? Patrz dalej... drugi post
Piotpal

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maja 2005, 11:18:49 »
Tam wyżej to ma być real :).
Mniej więcej zapoznałem się z trudnościami jakie mnie czekają. Wiem że AI nie potrafi się łączyć, więc chciałbym w scenerii umieszczać lokomotywy jako wagony, które by łączyliśmy ze składem. Czy można tak? Cała sceneria obejmowałaby 24h, przy czym planuję sesję po jakieś 2h. Wtedy też podczas pierwszej sesji podstawialibyśmy skład, a w drugiej mógłby już ruszać w drogę (tak planuję rozwiązać problem lokomotyw).
Niektóre zwrotnice miałyby być uruchamiane poprzez klawisze, byłoby to odzwierciedlenie zwrotnic ręcznych w bocznych torach. Czy to jest mozliwe?
I jeszcze jedno. Mam komputer 1,66 GHZ, 256 DDR Ram, Geforce4, czy uciągnie on stację z jakimiś sześcioma torami zelektryfikowanymi i dość rozbudowanym układem torowym?
Z przyjazdami pociągów problem mam tak rozwiązany że w miejscach niewidowcznych (czasami bardzo odległymi) mam zrobione pętle (jeżeli pociąg wyjeżdza na szlak, a po jakimś czasie przyjeżdża taki sam skład) bądź też eventy, które uruchamiają inne pociagi. Czy to będzie działać?
Sorki że tak duzo pytań, ale nie chciałbym, aby w czasie kończenia okazało się że wszystko jest do... no wiecie.
Obecnie mam układ torowy, sieję trawkę. Pewnie najwięcej roboty będzie przy eventach.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Piotpal

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maja 2005, 13:04:51 »
Witam!!!
Z mojego własnego doświadczenia wiem, że nie warto brac się za tak duże projekty jeżeli nie potrafi się robić małych i nie umie rozwiązywać chodźby drobnych błędów. Nie zniechęcam cie do robienia w/w trasy ale, jeżeli brak Ci doświadczenia to napotkasz sporo problemów. Przyznam, że projekt jest duży - ba być moze nawet większy niż inne.
Druga sprawa to takich tematów na forum było już kilkanaście - "projekt XXX", "projekt YYY" i do tego czasu nie widać żadnych wyników - albo słuch o nich przepadł i twórca "wyparował", ale zdał sobie sprawę, że pisał chciał zrobić niestworzone rzeczy :).
Zachęcam do tworzenia krótszych ale ciekawszych tras niż do robienia jakiś kombajnów.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maja 2005, 12:37:29 »
Z jednej strony: nie będę się zarzekał, że trasę dokończę, ale z drugiej strony nie wydaje mi się to tak bardzo skomplikowane. Mam już zrobioby cały układ torowy i powierzchnie. Teraz zabieram się za budynki. Wiem, że to dopiero poczatek, ale sceneria będzie zawierać tylko jedną, średnią stację. Najwięcej roboty będzie pewnie z eventami. Pracuję w notatniku i całkiem nieźle to wychodzi. Wystarczy trochę wyobraźni przestrzennej. Pozdrawiam wszystkich.
Piotpal

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maja 2005, 12:39:45 »
Moglbys pokazac jak to wyglada obecnie, jakis screen z gory?
Notatnik, hm, nie za bardzo sobie wyobrazam zebys odpowiednie krzywe lukow i inne wazne promienie (np. zwrotnic) byl w stanie realistycznie odtworzyc za pomoca notatnika...
Pozdrawiam,
Winger

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maja 2005, 13:50:34 »
a mozna skopiowac gotowe wpisy, np. poprosić kogoś aby przygotował kilka łuków i zwrotnic
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maja 2005, 15:01:32 »
Zwaz tylko na to, ze o ile mozna jeszcze skopiowac istniejace dane luku / zwrotnicy, to nie wyobrazam sobie by w notatniku manipulowac przestrzennie tymi danymi. Po prostu uklady tworzone tym sposobem bardziej przypominaja rollercoaster czy tez linie tramwajowe niz kolejowe...
Pozdrawiam,
Winger

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Maja 2005, 18:57:12 »
ale mi chodziło o to, że ktoś zrbiłuk w 3ds czy gmax, wyeksportuje i da autorowi. a mając wyobrażnię to da się zrobić, tylko może wyjść lekko krzywo
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Maja 2005, 19:28:27 »
No wlasnie o te 'lekko krzywo' mi chodzi.
Poza tym nie sadze by ktos byl w stanie 'w glowie' obrobic wspolrzedne np. rozjazdu zeby po obroceniu nie byl zdeformowany.
Pozdrawiam,
Winger

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Maja 2005, 19:48:51 »
jak "po obróceniu" o kąt to da się zrobić
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maja 2005, 20:14:03 »
Oczywiscie ze sie da, dziure w scianie tez lyzka wywiercisz, ale nie lepiej wiertarki uzyc?

Wciaz czekam na screena z rzutem z gory.
Pozdrawiam,
Winger

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Maja 2005, 10:41:11 »
To ja może skończę tą rozmowę, pisząc że używam także jeta. Jest dla mnie podstawą i przepraszam, że go nie uzględniłem (w tym miejscu głęboki ukłon dla twórcy jeta) w moim ostatnim poście.
Piotpal

Offline eumaniak

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Maja 2005, 16:43:55 »
Coś mi się wydaje, że kręcisz. Tak, sam nie umiem tworzyć tras ale za pomocą tego forum uczę się podstaw, z jakiego oprogramowania korzystać itp. Tak więc jeżeli ty myślisz że to łatwe, mylisz się. Tak samo uważałem ja, jednak gdy wziołem się za to odrazu zrezygnowałem bo to dla mnie za trudne i nie znam podstaw. To tyle co chciałem przekazać.
Gram w Symulator Pojazdów Szynowych :)

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Lipca 2005, 12:08:43 »
Witam! Dlugo sie nie odzywalem, ale mialem sesje i projekt zostal chwilowo wstrzymany. Ponizej dolaczam screnny ze stacji Kolobrzeg (oczywiscie fikcyjna i nie piszcie ze w rzeczywistosci wyglada inaczej). Mam tylko pytanie: mam bardziej skupic sie na manewrach i czy milej widziana bylaby jakas dluzsza trasa.









Aha, i nie ma sieci poniewaz chce wprowadzic rozklad 1985/1986, a wtedy elektryfikacja nie dotarla do Kolobrzegu.
Piotpal

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lipca 2005, 13:05:56 »
A jakimi pojazdami wtedy prowadzono pociagi? Chyba nie same SN61 :)

Innych w symku nie mamy :(
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lipca 2005, 14:16:17 »
Jak to ma byc nastawnia to bedzie mialo co jezdzic.
Jezeli trasa, to mamy jeszcze drezynki :P
Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lipca 2005, 15:25:55 »
Cytat: "EP08_015"
A jakimi pojazdami wtedy prowadzono pociagi? Chyba nie same SN61 :)

Innych w symku nie mamy :(

No jest jeszcze SM03 i udawane SM42, ale przydałoby się coś wiecej
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Projekt Kołobrzeg
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lipca 2005, 16:32:30 »
A co z Twoją kabinką do 42? masz już coś więcej zrobione?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015