Autor Wątek:  Drzewko z oszukanymi normalnymi  (Przeczytany 2220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Drzewko z oszukanymi normalnymi
« dnia: 03 Lipca 2017, 23:19:12 »
W załączniku standardowe drzewko z wszystkimi wektorami normalnymi pionowo w górę. Dzięki temu nie reaguje na kierunkowe oświetlenie diffuse i ze wszystkich stron wygląda tak samo. Ma to jakiś sens? Jak wygląda lepiej? Jak się sprawdza przy shaderach?

Jak się spodoba, to spróbuję trawę i pola na kratce, tylko ogarnę jak się jawnie definiuje normalne w t3d.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Drzewko z oszukanymi normalnymi
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lipca 2017, 00:05:23 »
Na wersji bez shaderow -- z jednej strony jest nieco gorzej, bo brak oswietlenia w sytuacji gdzie ma to sens (np zachodzace slonce rzucajace silne swiatlo na obiekty, ale drzewa miedzy nimi pozostaja ciemne)  Z drugiej jednak strony jednolite oswietlenie duzo lepiej ukrywa "krzyzakowatosc" modelu i generalnie efekt jest chyba pozytywny.