Jeszcze jedno podejście do hybrydy:
Problemy z zasilaniem oraz chęć umożliwienia sprawnego poruszania się po odcinkach zelektryfikowanych zmusiły od stworzenia pociągu hybrydowego.
Tutaj pokonuje on scenerię Bałtyk korzystając z napędu spalinowego (wskutek problemów z trakcją).
Pociąg prowadzi EP 05, gdzie jest stanowisko maszynisty, dalej mamy 3 Bohuny. Napęd zapewnia SU 45 sterowana z pierwszej lokomotywy. Całość jest dość łatwa do uzyskania i osiąga na dieslu 110 km/h - jak widać. Gorzej jest w drugą stronę - jeśli byśmy chcieli sterować elektrowozem ze spalinowozu. Nie bardzo się da. Można podnosić i opuszczać pantografy.
W Alakowicach EP 05 podnosi pantografy, uruchamia się i przejmuje napęd.
Sceneria Bałtyk. Możemy przyjąć, że to na stałe jest połączone ze sobą
2.
https://youtu.be/A8NJoggL_lg6DG -1204 prowadzi skład osobowy z Bałtyku Plaża do Alakowic. Ponieważ jest zima ogrzewanie zapewnia wagon motorowy SN 61. I jest to ogrzewanie parowe Bipy.
3. Ciężki EZT jest przeznaczony do szybkiego i sprawnego przewożenia mas ludzkich szczególnie między aglomeracjami. Np. Kraków-Katowice (jak już zrobią tory). Zrobiony jest z 7 wagonów piętrowych tzw. Bohunów, dwóch Bonanz i lokomotywy ET 41 - której człony przeniosłem na końce składu. Skład ma ponad tysiąc samych miejsc siedzących i bez problemu przewiezie 2 tysiące pasażerów na trasie podmiejskiej.
Tu widzimy go na trasie Alakowice - Bałtyk: na jednej stacji drzwi się otwierają, na innej nie - zróbcie coś z tym. Da się wrócić z powrotem do Alakowic ale trzeba robić oblot całym EZTem,
https://youtu.be/SkwqnnE0doU4. Kolejna koncepcja ciężkiego EZT Połączenie EN 71 z tzw. Bohunami daje w efekcie dużą pojemność. połączoną z dobrym przyśpieszeniem.
https://youtu.be/ZCpCdHjkc64Problemy:
Dodawanie pasażerów. Każdy waży tonę. Słonie jakieś?
Faktycznie czasem drzwi na Bałtyku Interregio otwierają się i zamykają. Żaden pasażer się nie przedostanie.