Ankieta

Jakie nieba chcesz w kolejnej paczce?

Tylko dynamiczne (te 2 co są).
14 (56%)
Pozostawić statyczne tam gdzie to sensownie wygląda.
6 (24%)
Więcej dynamicznych (ja, użytkownik, zrobię nowe tekstury chmur).
5 (20%)

Głosów w sumie: 25

Autor Wątek:  Skyboxy w kolejnej paczce  (Przeczytany 5472 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Skyboxy w kolejnej paczce
« dnia: 23 Kwietnia 2017, 11:39:21 »
Kolejna paczka będzie używać exe z nowym oświetleniem dynamicznym sceny.
Następujące zmiany są pewne:
sky_dynamic_stratus.t3d > skydome_clouds.t3d
skystars.t3d > skydome_stars.t3d
Bo są to stare nieba dynamiczne z usuniętymi ciałami niebieskimi, teraz generowanymi programowo.

Wszystkie scenariusze mają teraz włączone oświetlenie dynamiczne. Można w nim kontrolować:
- Dzień w roku (godziny świtu i zmierzchu, wysokość słońca nad horyzontem).
- godzinę symulacji (wysokość słońca)
- nasycenie koloru światła i tła (zachmurzenie)

Od wersji 17.3.125.12639 Rainsted nie ma problemu z parametrem overcast we wpisach scenerii. Przyjmuje wartości 0-1 (*0.75 w kodzie potem...). Podajemy go jako ostatni parametr za wpisami koloru mgły w sekcji atmo:
Cytuj
atmo 0.6 0.722 0.757 1000 3000 0.745 0.714 0.655 0.9 endatmo

No i teraz decyzja co robimy ze starymi fototeksturowymi skyboxami? Część z nich może mieć złą orientację kierunków geograficznych. Część ma słońce/księżyc narysowane na teksturze. Te muszą wylecieć. Część jednak jest ładna i daje urozmaicenie.
Dla mnie optymalne byłoby dorobić więcej tekstur półprzezroczystych chmur, tak jak ja kiedyś przerobiłem altostratus_004. Nie mam jednak ochoty ani czasu nad tym siedzieć, przy ilościach błędów w paczce wymagających poprawek. Ktoś musiałby to ogarnąć.
Mój kanał youtube

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:28:40 »
Na tę chwilę odcinamy stare nie dające się dostosować skyboxy i czekamy na wolniejszą chwilę ze zrobieniem nowych.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 13:37:43 wysłana przez macius5991 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:37:26 »
Wydaje mi się, że naturalną drogą rozwoju w tym momencie będzie porzucenie starych skyboxów, skoro mamy możliwość symulacji nieba o wyższym poziomie realizmu.

http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast0.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast0.5.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast1.0.png
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:54:21 »
Na tę chwilę odcinamy stare nie dające się dostosować skyboxy i czekamy na wolniejszą chwilę ze zrobieniem nowych.
Tak zaglosowalem, choc dlugo sie zastanawialem. Zreszta przy dzisiejszych pojemnosciach dyskow nie widze problemu, aby ktos zostawil sobie cala obecna paczke obok nowej.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Kwietnia 2017, 16:00:21 »
Widzę mamy dwóch chętnych na robienie nowych skyboxów. Szkoda, że nie ma opcji jawnej ankiety, bo nikt się nie wpisał, a ciekaw jestem kto jest tak cwany. ;)
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Kwietnia 2017, 16:14:32 »
Tak nawiasem mowiac, to czemu robiony byl osobny t3d dla kazdego zdjecia chmur z osobna, zamiast jednego modelu z replacableskin do ktorego mozna by przypisywac dowolna teksture nieba?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Kwietnia 2017, 16:18:22 »
Bo ok. 10 lat temu umiałem zrobić tylko wczytywanie gotowego modelu bez replacableskin i tak to trwa aż do dzisiaj.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Kwietnia 2017, 16:24:05 »
OK, to ma jakis sens xD

Co do ankiety to osobiscie zostawilbym chyba czesc istniejacych tekstur, bo faktycznie sa ladne. Ale rownie dobrze mozna wyciac, i przyjrzec sie zaimplementowaniu czegos bardziej elastycznego, skoro juz uplynelo te 10 lat.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Maja 2017, 13:32:04 »
W sytuacjach gdy są same gwiazdy albo czyściutkie niebo wywalam skyboxa.
W sytuacjach gdy jest gęsta mgła daję jakiegoś overcasta na przesłonę.
W innych sytuacjach daję stratusy. Dzień staram się dopasować do lata/zimy i możliwie do pory dnia na starym skyboksie na danej scenerii.
Ogarnąłem od Bałtyku do L053 włącznie, czyli gdzieś połowę. Jakby ktoś ogarnął resztę do kolejnego weekendu, byłoby fajnie. Zmiany od razu na repo róbcie, ewentualnie jak nie macie dostępu to paczkę scn dajcie do merga.
Chwilę to trwa a skończyć trzeba by składać paczkę.

Skończyłem. Rev 1749 zawiera ostatnie scenariusze.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2017, 20:28:02 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Szperacz

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Czerwca 2017, 18:15:15 »
Zawsze gdy jeżdżę na kaliskiej zmieniam niebo z domyślnego - które o ile się nie mylę jest nowym ("skydome_clouds") - na inne, np. sunset008. Różnica w "urealistycznieniu" sceny jest duża.

Nowe skyboxy, jak załączone w poście @macius5991, nie przypominają tak dobrze rzeczywistości - nieodparcie przywodzą mi zaś na myśl niebo generowane komputerowo. Tzn. nie mogę patrząc na nie pozbyć się świadomości, że patrzę na sztucznie wygenerowane niebo w grze komputerowej.

Patrząc na stare niebo chwilowe ominięcie tej świadomości jest możliwe, scena jako całość jest momentami fotorealistyczna (na 4k z dobrym antyaliasingiem).

Może to tylko kwestia za małej rozdzielczości nowego skyboxa? Albo widocznych przejść kolorów (lub przezroczystości)? Trudno mi to ująć.

Jestem też świadom ograniczeń starych w stosunku do nowych. Prywatnie wolałbym jednak te, które pomagają mi zapomnieć, że to gra, nawet kosztem czasowo-przestrzennych realiów tego, co na tym niebie widać.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Czerwca 2017, 18:22:29 »
Nowy skybox nie jest idealny. To zrobiona naprędce parę lat temu przeróbka jednej tekstury. Trzeba poczytać jak zrobić ładne i to zrealizować. Współczesne gry chyba mają ładniejsze nieba, niż nieruchome zdjęcie chmur?
Mój kanał youtube

Offline Szperacz

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Czerwca 2017, 18:28:04 »
Rozumiem. W żadnej mierze nie była to krytyka, jestem pod nieustającym wrażeniem całościowej dobrej roboty ;)

[edit]
No dobrze, w pewnej mierze była to krytyka, ale niezupełnie krytyczna ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2017, 18:29:08 wysłana przez Szperacz »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Czerwca 2017, 09:04:45 »
Tak naprawdę w starych skyboxach wystarczy usunąć słońce z tekstury i powinno być to wystarczające.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Czerwca 2017, 11:48:23 »
Znam się na meteorologii w miarę dobrze i skybox skydome clouds przypomina mi niskie chmury stratocumulus. I w mojej ocenie to niebo jest lepsze od starych skyboxów.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2017, 11:50:36 wysłana przez Tomnord15 »
T.N