Autor Wątek:  [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów  (Przeczytany 11657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
[CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« dnia: 11 Października 2019, 22:25:18 »
Przypisanie do kanału zmienia dźwięk z odgłosu sceny na dźwięk radia. Zmienia się wtedy jego źródło z podanego punktu na radiotelefon obsadzonej lokomotywy, odtwarzany jest tylko, jeśli mamy wybrany odpowiedni kanał i jego głośnością można sterować potencjometrem radia.

Po pierwsze musimy określić z jakich kanałów korzysta dana sceneria. W tym celu analizujemy rozkłady jazdy oraz szukamy w terenie wskaźników W28. Ja sporządziłem sobie mapę, wygenerowaną w rainstedzie i zaznaczyłem na niej kluczowe punkty. Możemy użyć do tego STV, 3dsa/blendera. Czegokolwiek co nam wczyta tory albo i narysować sobie od ręki jak linia jest prosta. Nanosimy współrzędne wskaźników W28 i strefy obowiązywania danych kanałów. (patrz załącznik; przepraszam za wagę, ale istotny jest rozmiar obrazka)

W pliku scn szukamy plików z definicjami dźwięków. Zazwyczaj będzie to plik ctr. Tu na l61 czasami są to scm różnicowe po unifikacjach mapy przez Ra. Szukamy wpisów node sound, przykładowo:
node -1 0 wjedzie_towarowy sound 41825.081 272.6 -15678.073 radiotelefon/wjedzie_towarowy.wav endsoundOdczytujemy jego współrzędne źródła 41825.081 272.6 -15678.073 i sprawdzamy na mapie gdzie to jest. Wychodzą okolice Ozimka. Obowiązuje tam kanał R2 (R3 musi być dalej na Opole). Znajdujemy event odtwarzający ten dźwięk:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 endeventI przypisujemy go do kanału drugiego:
event wjedzie_towarowy sound 15 wjedzie_towarowy 1 2 endevent
Gotowe. Powtarzamy to dla każdego odtworzenia dźwięku w scenariuszu.
W folderze radiotelefon znajdują się również błędnie zapowiedzi dworcowe. Zazwyczaj da się je wyłowić po nazwach plików lub eventów, ale w wątpliwych sytuacjach zawsze warto odsłuchać dany plik. Dłuższe manewry możemy dać na R9, ale wtedy w opisie scenariusza trzeba dodać informację o konieczności zmiany kanału w pewnym momencie.

Cały proces pokazany w początkowej części nagrania:


Dla wzbogacenia scenariusza w okolicach wskaźników W28 warto dodać próbę radia po wciśnięciu ZEW3. Tworzymy eventlaucher:
node -1 0 uruchom_test_radiotelefonu eventlauncher 0 0 0 -1 radio_call3 0 uruchom_test_radiotelefonu uruchom_test_radiotelefonu endWklepujemy współrzędne, spory zakres.
Trankei u siebie dodał komórkę zabezpieczającą przed odtworzeniem kilkukrotnym na raz:
event uruchom_test_radiotelefonu multiple 0 test_radiotelefonu_mem test_radiotelefonu_set test_radiotelefonu_reset l053test_odtwarzaj condition memcompare * 0 0 endevent
 node -1 0 test_radiotelefonu_mem memcell 0 0 0 nic 0 0 none endmemcell
 event test_radiotelefonu_set updatevalues 0 test_radiotelefonu_mem * 1 1 endevent
 event test_radiotelefonu_reset updatevalues 10 test_radiotelefonu_mem * 0 0 endevent
Pod l053test_odtwarzaj dajemy dialog z dyżurnym na obowiązującym kanale. Można to jeszcze rozszerzyć o odczyt nr pociągu gracza eventem whois i na tej podstawie zmieniać numer wywołującego pociągu w dialogu. Czy dawać głos maszynisty jako nieradiowy i niezależny od kanału. Pełny algorytm na najnowszych scenariuszach Transkeia, ale podstawowy wariant bez badania składu wystarczy.
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2019, 22:42:29 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Października 2019, 19:04:56 »
Zainspirowany filmem Stelego, zrobilem swoj film w wersji skrotowej:

Moze sie komus nada...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: [CTR] Przypisywanie nagrań radiotelefonu do kanałów
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Listopada 2019, 21:00:30 »
Uniwersalny blok kodu próby radia bez numerów pociągów czy nazw posterunków. Wymaga plików scenerii Stary Jawor.
node -1 0 skp_eszelon_probadrez sound 0 0 0 radiotelefon\stary_jawor\skp_eszelon_probadrez.flac endsound //definicja dźwięku zgłoszenia się; podać współrzędne W28 i zredukować zasięg
node -1 0 skp_noc_proba1 sound 0 0 0 radiotelefon\stary_jawor\skp_noc_proba1.flac endsound //definicja dźwięku odzewu dyżurnego; podać współrzędne W28 i zredukować zasięg
node -1 0 uruchom_test_radiotelefonu eventlauncher 0 0 0 -1 radio_call3 0 uruchom_test_radiotelefonu uruchom_test_radiotelefonu end //wyzwalacz na klawisz zew3; podać współrzędne W28 i zredukować zasięg
node -1 0 test_radiotelefonu_mem memcell 0 0 0 nic 0 0 none endmemcell //definicja komórki blokującej kilkukrotne odtworzenie
event uruchom_test_radiotelefonu multiple 0 test_radiotelefonu_mem test_radiotelefonu_set test_radiotelefonu_reset test_radiotelefonu_odtwarzaj condition memcompare * 0 0 endevent //zakolejkowanie próby gdy komórka blokująca ma wartość * 0 0
event test_radiotelefonu_set updatevalues 0 test_radiotelefonu_mem * 1 1 endevent //ustawienie komórki na * 1 1
event test_radiotelefonu_reset updatevalues 10 test_radiotelefonu_mem * 0 0 endevent //ustawienie komórki na * 0 0
event test_radiotelefonu_odtwarzaj multiple 0 none skp_eszelon_probadrez skp_noc_proba1 endevent //zakolejkowanie dźwięków próby
event skp_eszelon_probadrez sound 1 skp_eszelon_probadrez 1 endevent //odtworzenie po 1s wywołania jako dźwięku sceny
event skp_noc_proba1 sound 5 skp_noc_proba1 1 1 endevent //odtworzenie po 5s odzewu jako dźwięku radia na kanale 1
Mój kanał youtube