Autor Wątek:  Szczekociny 2012  (Przeczytany 10388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:21:02 »
Dzisiaj mija piąta rocznica Szczekocin i jak myślicie, czy po tym wypadku PKP IC nabrało jakiegoś nowego doświadczenia? Czy teraz coś zmieniono w systemie szkoleń dyżurnych ruchu i maszynistów by takie wypadki wyeliminować?
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline koper

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Marca 2017, 12:34:41 »
To już piąta rocznica? Jak ten czas szybko leci. Miałem okazję jechać IR Jan Matejko miesiąc przed katastrofą i nigdy bym nie przypuszczał że to właśnie ten pociąg będzie brał udział w tragedii. Podsyłam także filmik z youtuba który przedstawia ET22-1105 z IR Jan Matejko na kilka godzin przed katastrofą. Ci pasażerowie którzy są widoczni na filmie, żadnemu z nich nie przyszło na myśl że zmieżają do stacji 'śmierć'.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5900
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Marca 2017, 12:36:05 »
Głosu w dyskusji nie zabiorę. Nie wiem czy nie ma lepszych miejsc na takie dyskusje niż EU07.pl. Temat drażliwy, wyjątkowo podatny na chlapnięcie czegoś z gatunku poufne, lub klepanie przez osoby nie mające żadnej wiedzy. Ale to tylko moje zdanie, jak coś olejcie je. ;)
O proszę, nie na temat i spam.
W ramach pamięci o ofiarach proszę o przemyślane wypowiedzi i nie emanowanie emocjami wywoływanymi choćby linkami do filmów.
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2017, 12:40:35 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Marca 2017, 13:15:28 »
Chciałbym tylko upamiętnić ofiary katastrofy, gdyż na pewno Szczekociny powinny zostać w pamięci naszej, a szczególnie kolejarzy. Zgadzam się z @Krzyskiem626 żeby w tej sprawie pisać przemyślane posty, bo znam parę takich dyskusji na temat tej katastrofy i zazwyczaj się one kończą oskarżaniem raz maszynisty, a raz dyżurnego ruchu. Moim skromnym zdaniem powinniśmy pamiętać o tej katastrofie, a nie dowodzić kto zawinił i oskarżać bezpodstawnie, bo do prawdy możliwe, że nigdy nie dojdziemy.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marca 2017, 14:48:52 »
Polecam każdemu lekture raportu z tego wypadku. Troche ciarki przechodą po plecach ...

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Marca 2017, 15:00:47 »
Raport jak raport. Może to i tajemnica ale co tam najwyżej nieokreśleni sprawcy odwiedzą. Zawiniła dyżurna, która bez sprawdzenia co jest powodem nieprzekładania się rozjazdu i co za tym idzie niepodania sygnału zezwalającego na semaforze - podała SZ na jazdę na tor lewy bez wyświetlenia W24, dupy dał maszynista który pojechał na krzywo bez zapytania się o powód niewyświetlenia się W24. Dwie osoby z ważnymi badaniami...

Wystarczyłoby potrzymać pośpiecha pod wjazdem, zejść na grunt, rozjazd zabezpieczyć, zadzwonić do sąsiedniego posterunku dowiedzieć się o stanie zajętości szlaku, a w przypadku braku odpowiedzi zadzwonić do dyspozytora PLK.

Raport nic nie mówi o obyczajowości dyżurnych. @Stele
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 01:28:25 wysłana przez Stele »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2297
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Marca 2017, 15:18:19 »
Ja wiem, że w pisaniu merytorycznych postów jesteś wyjątkowo kiepski, jednak przeczytaj ten raport. Może wtedy napiszesz rzeczowy post?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1403
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Marca 2017, 15:42:53 »
Polecam każdemu lekture raportu z tego wypadku. Troche ciarki przechodą po plecach ...

5 lat, a w tamtym tygodniu na szkoleniu prezes PKBWK przypominał to zdarzenie.... Łącznie to 12 osób tam zawiniło w sposób bezpośredni / pośredni. Czy się coś zmieniło? Powstał wskaźnik W27C, którego np. PLK dalej nie wdrożyła, a u innych zarządców jest. Wydaje mi się, że takie wypadki mają formę edukacyjną, np. miesiąć, dwa po pilnujemy się, a potem wszystko wraca do rzeczywistości.

Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Marca 2017, 16:05:08 »
jednak przeczytaj ten raport

<ciach> Oficjalny raport ze zdarzenia umieszczony na kurierze kolejowym bardziej przypomina biuletyny powypadkowe, które przychodzą od tygodnia do kilku miesięcy po zdarzeniu na wszystkie posterunki ruchu w całej Polsce. Natomiast nie ma w nim umieszczonych pierwszych zeznań pracowników obu posterunków, które są najważniejsze.

Bez takich tekstów proszę. @Stele
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 01:25:11 wysłana przez Stele »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2297
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 143
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Marca 2017, 16:24:10 »
Oficjalny raport ze zdarzenia umieszczony na kurierze kolejowym bardziej przypomina biuletyny powypadkowe
Oficjalny raport, który przypomina biuletyn, a do tego umieszczony w Kurierze Kolejowym? Zapoznaj się z PRAWDZIWYM oficjalnym raportem - jest dostępny na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Dupy dała dyżurna
Ta dyżurna miała na imię Andrzej.
która bez sprawdzenia co jest powodem nieprzekładania się rozjazdu i co za tym idzie niepodania sygnału zezwalającego na semaforze - podała SZ na jazdę na tor lewy bez wyświetlenia W24
W zamyśle dyżurny ruchu chciał podać na prawy. Tu akurat wyszła jego całkowita niekompetencja.
Wystarczyłoby potrzymać pośpiecha pod wjazdem, zejść na grunt
Jakbyś czytał raport, w którym znajdują się wysłuchania pracowników wiedziałbyś, że dyżurny zeznał iż sprawdzał położenie rozjazdu na gruncie (chociaż jest to wątpliwe).
zadzwonić do sąsiedniego posterunku dowiedzieć się o stanie zajętości szlaku.
Zrobił to, zapis rozmowy jest chyba najtragiczniejszą częścią raportu.


No i tak na koniec - wymienianie tylko dwóch osób, które przyczyniły się do powstania katastrofy to dowód na to, że słabo znasz całą sprawę.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 01:25:27 wysłana przez Stele »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Marca 2017, 17:38:32 »
Ja sobie zadanie pytanie, kto dopuścił tego dyżurnego do pracy, po wpadce z dnia poprzedniego ze złym szlakiem i cofaniem.
Ta osoba powinna być imiennie wymieniona w raporcie i uczestniczyć w postępowaniu sądowym.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2854
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Marca 2017, 18:03:17 »
@centarail, napiszę to w sposób dobitniejszy niż zrobił to @EU07-483. Notabene, maszynista. Jeden z lepszych.
A napisać Ci chcę jedno. Stul pysk i przeczytaj ten prawdziwy raport. Nie ten na rynku-kolejowym. Bo nie popisujesz się wiedzą tylko swoją najzwyklejszą głupotą. Widać też, że nie zdajesz sobie sprawy ile było w tym wszystkim zaniedbań. Oprócz tego, widać też, że ten temat lata Ci koło wałka i piszesz co Ci się po prostu podoba.
Powtórzę jeszcze raz. Zrób światu przysługę i... stul pysk!

Przekaz może i słuszny, ale styl już niekoniecznie.  Mięśnie napinaj na siłce, a nie na forum.
Warn.
AtapiCl
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2017, 16:15:20 wysłana przez AtapiCl »

Online biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 150
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Marca 2017, 18:06:51 »
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.

Ja nie widziałem ani razu...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5900
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Marca 2017, 18:37:11 »
Regula potwierdza wyjatek. Byl linkowany na forum, pewnie nie czytasz wszystkich postow.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Marca 2017, 20:56:36 »
No i teraz dokładnie o godzinie 20:57 mija piąta rocznica katastrofy pod Szczekocinami.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2854
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Marca 2017, 20:58:17 »
Niech im ziemia lekką będzie.

Offline Tadek40

  • Wiadomości: 38
  • Weź nie komentuj tylko daj mi wyjazd.:P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Marca 2017, 21:00:14 »
Módlmy się za tych którzy zginęli w tym wypadku. Jeśli to spam to mocno przepraszam.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Marca 2017, 21:04:06 »
Świeć Panie nad ich duszami.....
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5900
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marca 2017, 21:05:48 »
Zapaliłem świeczkę.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Stycznia 2018, 14:43:20 »
Odświeżam, bo ważne rzeczy w tej sprawie się dzieją. Przede wszystkim wyrok sądu II instancji SA w Katowicach, usłyszymy 26 stycznia, przypomnijmy też, że sąd I instancji w Częstochowie wydał wyrok na Andrzeja N, dyżurnego z Starzyn 4 lata więzienia, a Jolante S z Sprowy, 2,5 lat więzienia. Sąd uzasadnia że ze wzglądu na zawiłość sprawy wyrok wyda 26 stycznia.
Więcej:
http://inforail.pl/wyrok-sa-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami-26-stycznia_more_102020.html
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 272
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Stycznia 2018, 19:17:23 »
Sąd II instancji w Katowicach orzekł 6 lat dla Andrzeja N i 3,5 dla Jolanty S. Na marginesie ciekawe jest co mówi obrońca Andrzeja:
Cytuj
W tak strasznej sprawie rola obrońcy jest bardzo trudna – nie mamy kontaktu i sądzę, że nie będziemy mieć. Boję się tego, jak się zachowa" – dodał adwokat i podkreślił, że już przed katastrofą N. "nie był sobą". "Dzień wcześniej puścił pociąg na niewłaściwy tor i nie było żadnej reakcji" – powiedział.
Linki do dwóch artykułów na ten temat:
http://inforail.pl/sad-wyroki-ws-szczekocin-sygnalem-dla-odpowiadajacych-za-bezpieczenstwo-_more_102207.html
http://inforail.pl/zapadly-prawomocne-wyroki-za-katastrofe-pod-szczekocinami_more_102204.html
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Felipe089

  • Wiadomości: 2
  • Top 3 lokomotywy: 3.EP09 2.EU/EP07 1. EU160 Griffi
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Listopada 2020, 02:15:39 »
Niech Pan Bóg ma ich w swojej opiece na wieki wieków. Amen
Kolej, taniec, gry i MaSzyna

Offline Felipe089

  • Wiadomości: 2
  • Top 3 lokomotywy: 3.EP09 2.EU/EP07 1. EU160 Griffi
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Listopada 2020, 23:25:55 »
Zarys sprawy znam. Andrzej N. faktycznie dokonał zaniedbań i pokazał pewną niekompetencję podczas obsługi urządzeń SRK. Dyżurna ze Sprowy, bez uzgodnienia tego z dyżurnym że Starzyn, układała szlak dla IR Jan Matejko. Ale dyżurny że Starzyn układał trasę dla TLK Brzechwa. Zawinił faktycznie najbardziej Andrzej N. Jednak to NIE usprawiedliwia tego, że wyszlo iż PLK nie ponosi konsekwencji. Ale przecież to oni szkolą  dyspozytorów. To oni powinni ich zaznajomić z systemem SRK. Jeśli się w czymś pomyliłem to proszę napiszcie.

Jeśli Twoja wiadomość jest ostatnia w wątku użyj opcji "Modyfikuj".
@MaciejM
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2020, 21:15:04 wysłana przez Felipe089 »
Kolej, taniec, gry i MaSzyna

Offline k_wojak

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Listopada 2020, 09:30:45 »
Polecam materiał odnośnie katastrofy na kanale Kuracyja, w którym poruszona jest m.in. kwestia odpowiedzialności PLK.
Pozdrawiam

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Listopada 2020, 09:56:08 »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2854
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 208
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Listopada 2020, 10:54:35 »
Polecam oficjalny raport PKBWK dostępny w "internetach" a dopiero potem przeglądnąć co koledzy podrzucili.
Książka Karola Kramera również ciekawie opisuje katastrofę polecam przeczytać ją całą od deski do deski.
Raport wiele wyjaśnia.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2020, 10:56:15 wysłana przez ST44-003 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2127
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Listopada 2020, 15:41:23 »
Polecam materiał odnośnie katastrofy na kanale Kuracyja, w którym poruszona jest m.in. kwestia odpowiedzialności PLK.

A ja serii tych filmów nie polecam, gdyż sa swobodną interpretacja autora nie koniecznie podparta na faktach. Najbardziej uwidoczniło to się w filmie o katastrofie pod Julianką.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 489
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #27 dnia: 10 Listopada 2020, 17:27:14 »
Akurat opis samego zdarzenia jest oparta na protokole komisji, więc tutaj nie ma za bardzo co dyskutować. Fakt, końcówka jest już wolną interpretacją, ale niedopuszczalne powinno być skierowanie do pracy osób nieprzeszkolonych z obsługi urządzeń na których pracują.
http://mareczek.szczecin.pl - Galeria Fotograficzna Mareczka

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2127
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #28 dnia: 10 Listopada 2020, 19:17:00 »
Julianka? Chyba żartujesz.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 489
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Szczekociny 2012
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Listopada 2020, 19:49:26 »
http://mareczek.szczecin.pl - Galeria Fotograficzna Mareczka