Autor Wątek:  MaSzyna vs TD2  (Przeczytany 22047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 09:02:20 »
Ostatnio odpaliłem sobie najnowszą wersję TD2 i uparłem się, żeby przejechać wszystkie dostępne tam trasy. Czytałem wcześniej opinie (prawdopodobnie ludzi zaangażowanych w rozwój TD2), że "staruszka MaSzyna" powiedzmy... nie daje rady.

Myślę, że warto się nad tym zastanowić poważnie, i to "po obu stronach barykady".

Nie udało mi się przejechać wszystkich tras, oto dlaczego: TD2 uruchamia się bardzo szybko, co ważne, po uruchomieniu działa bardzo szybko. Na maksymalnych detalach graficznych mam pełne 60FPS. Istotny krok do przodu względem poprzedniej wersji, jednakże FPS stale spada podczas symulacji. Nie napiszę stabilnie, bo spadanie FPS i przerwy w odświeżaniu ekranu są nieregularne, losowe, niezależne od ilości wyświetlanych detali. Grafika wyświetla się coraz wolniej po czym nieuchronnie dochodzi do jednej z 3 rzeczy - zawieszenia symulacji, wysypania się symulacji do systemu, wyłączenia całego komputera. Krótko: TD2 jest bardzo niestabilny. Stawiam na wewnętrzne wycieki pamięci, błędy typu "race conditions" i podobne.

TD2 wciągnął mnie i zaangażował możliwością lepszego i bardziej realistycznego uruchamiania pojazdów. Szczególnie uruchamianie EP07 - wszystkie przełączniki działają, ponadto włączenie WS-a nie jest takie trywialne, musiałem troszkę pokombinować zanim mi się udało. Czy nie dałoby się tego zrobić w MaSzynie?

W MaSzynie powoli kończy się miejsce na klawiaturze. To bardzo dobrze, że prawie wszystkie klawisze działają w symulatorze. To sterowanie jest wygodne i szybkie, nic nie będzie szybsze, jeśli ktoś nie ma w domu specjalnego pulpitu. Z drugiej strony opcja klikania na elementach wirtualnego pulpitu i przestawiania kontrolek ogromnie podnosi realizm symulacji, do tego pozwala na symulowanie aspektów, które dotychczas nie były obsługiwane, chociażby na brak powiązanego klawisza.

Jeśli chodzi o poruszanie się po kabinie i rozglądanie się - tutaj IMHO MaSzyna wygrywa zdecydowanie. Model myszy poruszającej kursorem, a kamerą dopiero po naciśnięciu przycisku jest używany od dawna w wielu symulatorach. W większości, jeśli nie we wszystkich. Nie znaczy to jednak, że jest optymalny. Znaczy to tylko tyle, że ktoś kiedyś to wprowadził, a inni to dalej kopiowali. IMHO lepsze byłoby rozwiązanie, gdzie tryb działania myszy jest przełączany klawiszem na klawiaturze. Czyli tak jak do tej pory w MaSzynie (tryb domyślny), i powiedzmy po naciśnięciu Ctrl pojawia się kursor i mysz steruje kursorem. Do momentu puszczenia tego klawisza. To byłoby najbardziej naturalne. Najpierw należy spojrzeć na daną kontrolkę (to powinno być znakiem tego najszybsze) - dopiero po zlokalizowaniu występuje interakcja w postaci naciskania, przekręcania itd.

W maszynie dramatycznie brakuje sterowania rozrządem. W większości pojazdów nie ma znaczenia w jakim stanie zostawiło się kabinę A po przejściu do kabiny B. Zastanowiło mnie też, czy w obu kabinach jest wyłącznik baterii? Jeśli wierzyć odwzorowaniu z TD2, to jest tylko w jednej. Kolejną sprawą jest klucz nawrotnika. Nie może znajdować się w obu kabinach, mam rację? Klucz należy wyciągnąć przed zmianą kabiny, a wyciągnąć to się powinien dać tylko w położeniu neutralnym, prawda?

W poprzedniej wersji TD2 fizyka symulacji była siermiężna i skład reagował "nienaturalnie". Od przyśpieszania, przez utrzymywanie prędkości po działanie hamulców. W nowej wersji to wydaje się działać tak samo dobrze jak w MaSzynie. Czyżby autorom udało się wymyślić prawidłowo koło od nowa?

W TD2 i w MaSzynie daje się wysiąść z kabiny. W TD2 stoimy przy drzwiach wyjściowych lokomotywy, w MaSzynie wisimy nad czołem pojazdu. Niewielka zmiana pozycji kamery w MaSzynie niesamowicie poprawiłaby ten stan. Najczęściej wysiada się, żeby sprzęgać albo rozprzęgać składy. Konieczność dolatywania kamerą do sprzęgu jest mankamentem MaSzyny. Klawisz F4 miał w zamyśle chyba przełączać do widoku "z lotu ptaka", ale nawet tego efektu nie uzyskuje prawidłowo. Ogólnie powinny być 2 widoki: "od zewnątrz" i "wysiadanie". Te rzeczy powinny być rozdzielone od siebie po prostu. 2 różne kamery.

Lusterka! Tu w obu symulatorach jest słabo, ale w MaSzynie dużo lepiej. Control plus strzałki to po prostu idealne rozwiązanie. Dramatycznie brakuje tego w TD2. W zasadzie w TD2 trzeba jechać bez lusterek i okropnie to przeszkadza. Co do samych lusterek - niestety w obu symulacjach ich brak, ale rozumiem że wprowadzenie tego gadżetu jest pracochłonne (w odróżnieniu od dodania dodatkowej kamery).

Jakość grafiki: po pierwszym spojrzeniu na oba symulatory, zwłaszcza na teren za oknem wydaje się, że TD2 ma o klasę lepszą grafikę. Ale czar szybko pryska. Tekstury w MaSzynie są dużo wyższej jakości. Samo otoczenie stacyjne jest lepiej odwzorowane. Nawet kabiny wydają się lepiej wyglądać w MaSzynie.

Oba symulatory cierpią na ten sam paskudny artefakt graficzny: obiekty 3D "trzęsą się" przez cały czas. Statyczna scena nie jest nieruchoma, wszystko trzęsie się o kilka pikseli w każdym kierunku, jakby nie mogły się zdecydować gdzie mają być. W TD2 ponadto obiekty lubią też migać, czyli znikać i pojawiać się nagle bez żadnej widocznej przyczyny.

Zbiornik pantografów. Punkt dla MaSzyny - TD2 nie ma czegoś takiego. Nie ma sprężarki pomocniczej, a nawet jeśli ma, nie udało mi się do niej dotrzeć. Tak samo jak nie da się tam wejść do maszynowni. W MaSzynie jest brzydka i uproszczona, ale jest i działa. Może i w TD2 nie włączę WS-a jak w drugiej kabinie zostawiłem hebelek pantografów czy przełącznik rozrządu w złym położeniu, ale za to w MaSzynie nie włączę WS-a jak mam za małe ciśnienie w ZG.

W TD2 są rzeczy, które IMHO MaSzyna MUSI mieć i to pilnie: powiadamianie o przekroczeniu prędkości. Mała rzecz, a bardzo cieszy. Kolejna - standardowe komunikaty wysyłane do dyżurnego: gotowość do odjazdu i "zameldowanie się" ("zew"). Dojeżdżam do S5, klikam radiem i dostaję wjazd. Proste a za razem genialne. Da się zrobić w MaSzynie na poziomie scenerii (jak w całkowo-sn61), ale oczywiście nie ma sensu ręczne rzeźbienie tego w ten sposób. Po zmianie sterowania ruchem w MaSzynie to powinno być standardowe. Obydwa problemy będą rozwiązane.

Przeglądałem sobie też edytor scenerii w TD2. I nasuwa się pytanie: po jakiego grzyba tworzyć narzędzie 2D, jeśli ten sam silnik graficzny potrafi najlepiej wyświetlić wszystkie potrzebne zasoby? Zamiast tworzyć wyświetlanie scenerii w edytorze nie lepiej dodać edytor do symulatora, który już wszystko sam z siebie wyświetla? Tu punkt dla TD2. Opcja edycji scenerii przy użyciu komercyjnych programów CAD / 3D to żadna opcja. Owszem, są osoby, dla których to nie jest problemem, ale to raczej nie są "użytkownicy". To raczej ludzie, którzy mogliby zajmować się grafiką gamedev zawodowo.

Samotny mechanik... Tu zdecydowanie punkt dla MaSzyny. Jazda z milczącym radiem traci cały klimat. W MaSzynie symulacja dzięki radiu żyje. Co prawda komunikaty są statyczne, scenariusz musi przebiegać w określony sposób żeby dany komunikat miał sens i pasował. Mimo wszystko, tutaj po prostu TD2 "wysiada". Tryb jednoosobowy jest po prostu słaby. Tryb wieloosobowy nie ma nawet sensownego dema, które skłoniłoby wielu do wydania pieniędzy na płatne konto. Jak jest to nie działa. Nie udało mi się do niego wejść ani razu. "Brak slotów" czy jakoś tak. Sorki, ale to tak nie działa. Ludzie chcą najpierw zobaczyć czy warto, zanim kupią. "Kot w worku" nie zachęca do tego, nie wspomaga "budowania społeczności". Pierwsze podłączenia do serwerów powinny być GWARANTOWANE. To jest kluczowe, żeby ktoś, kto chce zobaczyć działanie tego pierwszy raz mógł to zrobić. Nowi użytkownicy powinni mieć dostęp priorytetowy wręcz. Ich zużycie zasobów nie będzie znaczące, jak ktoś nie ma doświadczenia w symulacji nie będzie w niej siedział nie wiadomo ile. Z resztą, po 30 minutach można testera wyrzucić (a mówiąc ładnie przenieść do opcji rejestracji płatnego konta).

Morał na koniec: staruszka MaSzyna jest stara, ale jara. Działa szybciej i bez porównania stabilniej. Nawet graficznie nie pozostaje tak bardzo w tyle, dzięki ogromnej ilości modeli i wysokiej jakości tekstur. Sama symulacja wydaje się działać bardziej realistycznie w MaSzynie - dzięki radiu, zaawansowanym scenariuszom, obecności maszynowni. "Jedzie się" też lepiej w MaSzynie, chociażby dzięki "lusterkom". W TD2 nie uświadczyłem też ani nocy, ani zmierzchów i świtów. A w MaSzynie są i to wyglądające wspaniale. Patrząc na rozwój nowego exe i pierwsze eksperymenty ze światłami pojazdów - tu MaSzyna może jeszcze pokazać pazury. Momentami nowy model oświetlenia wygląda szokująco dobrze. Po rozwiązaniu samego problemu "wielkich migających trójkątów" to będzie zupełnie nowa jakość.

I jeszcze jedno: szkoda, że oba zespoły wymyślają koło na nowo. Szkoda, że jest jakaś "barykada i jej strony". Gdyby te 2 symulatory połączyć, powstałby super-symulator.

Ostatnia rzecz: tempo rozwoju. Wg mnie MaSzyna rozwija się szybciej. W TD2 pewne rzeczy są lepsze, powstały rekordowo szybko, bo czasem łatwiej jest rozwijać coś bez balastu. Od zera. Ale po pewnym czasie, gdy projekt osiągnie pewien poziom złożoności następuje spowolnienie. I to ogromne. Problemy ze stabilnością TD2 są w zasadzie blokujące. Zniechęciły mnie całkowicie do tego symulatora.

Werdykt: MaSzyna FTW! ;)

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lutego 2017, 09:36:26 »
Spróboj wersji 64 bitowej TD2 dostępnej w launcherze jako developerska. Jest dużo stabilniejsza niż 32 bit wydana  jako główna z powodu "kompatybilności".
Więcej tego błedu nie popełnimy i w launcherze 32 bit będzie jako opcja.
Problem trzesących się tekstur został naprawiony.

Generalnie podsumowanie jest niezłe, dość uczciwe, poza sceneriami które w TD2 biją Maszyne na głowe. Pozatym zgadzam się, żę połączenie sił dałoby SUPER-SYMULATOR.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 09:42:22 wysłana przez stregielek »

Offline Radmorek

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lutego 2017, 09:45:17 »
Ja bym sobie nie brał opinii takich gagatków jak hulek, MikolajMK i inni do serca, MaSzyna trzyma klimat, którego TD2 nigdy nie osiągnie z racji innych założeń twórców symulatora.
Jeśli chodzi o najnowszą wersję, to faktycznie, są problemy z pamięcią i wysypy z tym związane, ale pamiętajmy że aktualnie TD2 jest w fazie Alpha, jeśli nie InDev, bardzo wiele rzeczy jest niedopracowanych, i bardzo wiele rzeczy "wisi na protezach". Również od najnowszej wersji osoby nie posiadające "supportera" mogą wchodzić nawet, gdy jest w grze 30 osób.

Niektórzy (oczywiście absolutnie nie mówię o tobie) sieją jakąś dziwną wojnę między symulatorami, która po prostu nie ma sensu, bo to porównywanie projektów z innymi założeniami. TD2 raczej nigdy nie będzie miał tak rozbudowanego i realnego trybu single, bo skupia się na multiplayer. I radziłbym się wstrzymywać z oceną "w MaSzynie jest więcej taboru/jest noc/jest to tamto", przypomnijmy ile lat tworzona była MaSzyna, a projekt TD2 ma niespełna półtorej roku, to wszystko kiedyś będzie... kiedyś.

Jedyne co łączy MaSzynę i TD2 to modele i tekstury. Nic więcej. Cała reszta jest zupełnie inaczej rozwiązana, TD2 stoi na Unity3D ze skryptami w C#, MaSzyna jest pisana bezpośrednio w C/C++, tego się połączyć po prostu nie da.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lutego 2017, 12:36:01 »
Niby są rzeczy, których się nie da, ale od czasu do czasu ktoś nie wie, że się nie da ;)

Największą słabością MaSzyny jest IMHO ten C++. Język przeszłości, w którym teoretycznie można napisać wszystko, ale potrzebny na to czas wydaje się puchnąć tak szybko, jakby P zmieniało się w NP. C# jest dużo lepszym rozwiązaniem, a od czasu .NET Core 1.0 - idealnym. (Niedługo wychodzi Core 2.0) Gdyby przepisać MaSzynę w C# z użyciem .NET Core, mogłaby chodzić pod Linuxem bez Wine. Unity to jedna z opcji. Całkiem niezła, ale jest jeszcze UnrealEngine, a ostatnio pomyślałem nawet, że można by stary silnik MaSzyny też przepisać po nowemu. Chociaż mam ogromny staż w kodowaniu, nigdy nie zajmowałem się grafiką (w sensie gamedev). Mimo tego, jak zacząłem sobie czytać w czasie wolnym (a mam go tyle co nic) o działaniu silników 3D - to nie jest aż takie magiczne jak się wydawało. I absolutnie nie wymaga C++. Dobrą grafikę na shader-ach da się robić w JavaScript-cie, więc po prostu nie widzę żadnego argumentu za C++ poza takim, że po prostu większość kodu MaSzyny jest w nim napisana. Całe rysowanie i tak robi GPU, a programowanie GPU (shader-y) nie zależą w ogóle od języka aplikacji. Co do liczenia fizyki w czasie rzeczywistym - więcej dla wydajności da optymalizacja na poziomie algorytmów niż mikro-optymalizacje na niskim poziomie. Lagi w MaSzynie nie powstają z powodu nieoptymalnej obsługi czy przydzielania pamięci, powstają, bo symulator wykonuje zbyt wiele operacji (nie pomija kroków nieistotnych, wykonuje nieoptymalne obliczenia itd.).

Exe-majstrzy już się zgodzili, że główne założenia konstrukcyjne stojące za budową MaSzyny są błędne i do zmiany. Np scenariusze. Powstały nawet nowe całkiem sensowne koncepcje zmiany tego. Owszem, po drodze będzie pewien problem z konwersją istniejących rzeczy, ale da się to zrobić. Skrypty muszą być i tu i tu. To jedyny sensowny sposób opisywania pojazdów czy scenariuszy. No niby można się uprzeć na format binarny, ale to nie byłoby sensowne.

Myślę, że i jeden i drugi symulator może osiągnąć sporo. Nawet różnice pomiędzy nimi mogą się kiedyś zacząć zacierać. Tak sobie myślę, że rywalizacja pomiędzy załogami ma też swoje plusy. Może TD2 będzie miało kiedyś lepszy tryb jednoosobowy. A MaSzyna doczeka się lepszego silnika graficznego i sterowania ruchem. To tylko po prostu zajmie jeszcze kilka lat.

MaSzyna ma fory w postaci ogromnej ilości zasobów audio-video. Ciężko będzie komukolwiek przebić MaSzynę pod względem ilości taboru. Z kolei TD2 ma fory w postaci nowocześniejszej technologii. Szanse są wyrównane. Ciekawe co będzie pierwsze - MaSzyna nadrobi zapóźnienie techniczne, czy TD2 nadrobi bazę taboru i scenerii. Nie mam pojęcia.

Jeszcze niedawno można by pomyśleć, że MaSzyna umiera ze starości. Przeszkodą nie do przeskoczenia był Borland. Ale znalazł się taki, co nie wiedział, że się nie da i przepisał ;) I teraz rozwój idzie aż furczy.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lutego 2017, 12:46:43 »
Bez edytora, łatwego w obsłudze, tez daleko nie zajedziemy. Chyba około 10 lat Kaliska.

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lutego 2017, 12:59:30 »
czy TD2 nadrobi bazę taboru i scenerii. Nie mam pojęcia.

Co do scenerii to muszę dość mocno zaprotestować.
W codziennym ruchu TD2 są obecnie fikcyjne i realne LCS'y po 10-15km rozpiętości. z kilkoma stacjami w środku, obsługiwane przez żywego dyżurnego i z mijanymi po drodze kolegami :)
Nie da się tego porównac do jazdy z beczkami Orlenu po całkowicie po raz xxx. Kaliska to mały rozbłysk na czarnym jak atrament niebie.
Nakład pracy jaki jest potrzebny na stworzenie takiej mapki w TD2 jest o jakies kilka prędkości światła mniejszy niż w Maszynce.
Obecna integracja z edytorem rainsteda albo nakładanie map z geoportalu prosto do edytora, daje dwie proścutkie drogi tworzenie scenerii.
Ma to oczywiście swoje złe strony, bo powstają stacje-badziewiaki ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 13:00:36 wysłana przez stregielek »

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lutego 2017, 13:09:46 »
Największą słabością MaSzyny jest IMHO ten C++. Język przeszłości, w którym teoretycznie można napisać wszystko, ale potrzebny na to czas wydaje się puchnąć tak szybko, jakby P zmieniało się w NP. C# jest dużo lepszym rozwiązaniem, a od czasu .NET Core 1.0 - idealnym. (Niedługo wychodzi Core 2.0) Gdyby przepisać MaSzynę w C# z użyciem .NET Core, mogłaby chodzić pod Linuxem bez Wine. Unity to jedna z opcji. Całkiem niezła, ale jest jeszcze UnrealEngine, a ostatnio pomyślałem nawet, że można by stary silnik MaSzyny też przepisać po nowemu. Chociaż mam ogromny staż w kodowaniu, nigdy nie zajmowałem się grafiką (w sensie gamedev). Mimo tego, jak zacząłem sobie czytać w czasie wolnym (a mam go tyle co nic) o działaniu silników 3D - to nie jest aż takie magiczne jak się wydawało. I absolutnie nie wymaga C++. Dobrą grafikę na shader-ach da się robić w JavaScript-cie, więc po prostu nie widzę żadnego argumentu za C++ poza takim, że po prostu większość kodu MaSzyny jest w nim napisana. Całe rysowanie i tak robi GPU, a programowanie GPU (shader-y) nie zależą w ogóle od języka aplikacji. Co do liczenia fizyki w czasie rzeczywistym - więcej dla wydajności da optymalizacja na poziomie algorytmów niż mikro-optymalizacje na niskim poziomie. Lagi w MaSzynie nie powstają z powodu nieoptymalnej obsługi czy przydzielania pamięci, powstają, bo symulator wykonuje zbyt wiele operacji (nie pomija kroków nieistotnych, wykonuje nieoptymalne obliczenia itd.).
Język przeszłości? Ciekawe że jeszcze aktywnie rozwijany, prawie cały software na tym stoi. Zdecydowanie nie jest to najlepszy język, bo cały system templatów na którym opiera się cały język i stdlib to jedno wielkie badziewie, ale pod względem wydajności, wsparcia i wieloplatformowości to nie ma żadnej konkurencji. Jeszcze tylko brakuje modułów które niestety wyleciały z C++17, no ale może w końcu kiedyś będą żeby wywalić te cholerne nagłówki. Na nic tu z C#, który pod względem językowym to jest ładniejszy, wygodniejszy, ale wydajności i GC nie przeskoczysz.
Unity to kompletna kiła, nie tykał bym tego bez 10 metrowego kija.
Pod linuxem będzie chodzić, jeszcze tylko zmienić directsound na openal i kilka innych pierdół.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lutego 2017, 13:14:48 »
stregielek z kolei Ty przesadzasz z tym atramentem. Ja myślę, że będziemy się przebijać argumentami i nieważne czy obiektywnymi, czy subiektywnymi, bo jak wiadomo, każdy Żyd swoje g.. chwali. Do tego dochodzą gusta. Wątek uważam za nie mający sensu, a tylko w zasadzie prowokujący.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Lutego 2017, 13:17:14 »
Cytuj
codziennym ruchu TD2 są obecnie fikcyjne i realne LCS'y po 10-15km rozpiętości
Jest dośc istotna różnica między zrobieniem LCS'a na 15km a scenerii na 60 do 140km. Niewiątpliwie edytor ułatwia rzeczy, tego zaprzeczyć się nie da, no ale jednak inaczej jest jak ktoś robi 15km a 140km. Ale zakładając że osoby w MaSzynie by też robiły po 15km, to scenerie na 150km byłyby wydawane częściej.
Cytuj
beczkami Orlenu po całkowicie
Ekhem chyba po Całkowie.
Cytuj
obsługiwane przez żywego dyżurnego i z mijanymi po drodze kolegami :)
Jest to fajne ale z drugiej strony nie wiesz na kogo trafisz, co zamiast pomagać będzie przeszkadzać.

I MaSzyna i TD2 ma swoje wady i zalety, te które widać i te które nie widać. Możeby tak po prostu pomagać sobie nazwajem (nawet wymiana modeli, nie wiem, mi to obojętne i się wiecej nie wypowiem), projekty rozwijać oddzielnie (bo raczej nie ma szansy na połączenie obu w całość i założenia obu raczej powodują że takie połączenie mogłby być bezsensu), a dyskusje o wyższości jednych na drugimi zostawić dla siebie, bo zawsze będzie ktoś komu będzie się podobać jedno, a drugiemu drugie.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 13:25:00 wysłana przez dymus »

Offline MR6

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1953
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 752
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lutego 2017, 13:24:15 »
Moim zdaniem nie ma sensu kontynuować tego wątku, gdyź ten dąży nieustannie to gównobourzy, a nie o to chodzi. Każda z tych ma swoje zalety i wady i nie ma się co nad nimi pastwić. Nie można ich też ze sobą porównac gdyż w obu grach chodzi z deka o co innego, każda dostarcza innych wrażeń.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Lutego 2017, 13:30:39 »
Jako jedna z osób zaangażowanych w projekt, spróbuję co nieco się ustosunkować w sposób obiektywny.
Cytuj
Nie udało mi się przejechać wszystkich tras, oto dlaczego: TD2 uruchamia się bardzo szybko, co ważne, po uruchomieniu działa bardzo szybko. Na maksymalnych detalach graficznych mam pełne 60FPS. Istotny krok do przodu względem poprzedniej wersji, jednakże FPS stale spada podczas symulacji. Nie napiszę stabilnie, bo spadanie FPS i przerwy w odświeżaniu ekranu są nieregularne, losowe, niezależne od ilości wyświetlanych detali. Grafika wyświetla się coraz wolniej po czym nieuchronnie dochodzi do jednej z 3 rzeczy - zawieszenia symulacji, wysypania się symulacji do systemu, wyłączenia całego komputera. Krótko: TD2 jest bardzo niestabilny. Stawiam na wewnętrzne wycieki pamięci, błędy typu "race conditions" i podobne.
Od początku rozwoju symulatora, nie mieliśmy za wiele modeli i elementów. Często zdarzało się tak, że ktoś coś zrobił i braliśmy to bez namysłu, aby tylko był nowy obiekt do edytora. Sam zaczynałem modelować i średnio zważałem na ilość Vertex'ów czy Poly. Z czasem zacząłem robić z modelami porządek, co by te najbardziej zabójcze odchudzić, bądź całkowicie wymienić/usunąć. Sam nauczyłem się, jak modelować optymalnie. Pomału zaczynamy tworzyć wytyczne dla tworzenia scenerii, bo średnio mamy wpływ na to, jak ktoś wykorzysta dostępne modele z edytora. Zdarzają się jeszcze stacje, na których uświadczysz drzewa, składające się ze 150poly jedno. A można wstawić teksturowane plane'y, które mają po 4 poly. Użytkownicy u nas powiedzmy "uczą" się, jak robić stację, by wyglądała ładnie i była wydajna. Da się to zrobić, ale niektórzy upierają się na "źdźbło przy źdźble".
Co do wycieku pamięci, mamy z tym problem i ciężko znaleźć przyczynę. Gdzieś ostatnio nasz programista wyczytał, że może być to wina Unity w wersji 5.5.0. Często własnie od deweloperów Unity Engine wiele zależy i nie mamy na pewne rzeczy wpływu.

Cytuj
W poprzedniej wersji TD2 fizyka symulacji była siermiężna i skład reagował "nienaturalnie". Od przyśpieszania, przez utrzymywanie prędkości po działanie hamulców. W nowej wersji to wydaje się działać tak samo dobrze jak w MaSzynie. Czyżby autorom udało się wymyślić prawidłowo koło od nowa?
Siódemki są na obwodach LD, a w skryptach otrzymały poprawki. Rozróżnienie mają również EU07/EP07/EP08. Hamulce wymagają jeszcze pracy, bo czasami jest dziwny problem z popełnieniem. 

Cytuj
Lusterka! Tu w obu symulatorach jest słabo, ale w MaSzynie dużo lepiej. Control plus strzałki to po prostu idealne rozwiązanie. Dramatycznie brakuje tego w TD2. W zasadzie w TD2 trzeba jechać bez lusterek i okropnie to przeszkadza. Co do samych lusterek - niestety w obu symulacjach ich brak, ale rozumiem że wprowadzenie tego gadżetu jest pracochłonne (w odróżnieniu od dodania dodatkowej kamery).
Na razie uznajemy lusterka jako zbędny gadżet. Impuls kiedyś miał kamery na monitorze, co obniżało drastycznie fps. Musimy zorganizować inne rozwiązanie, ale to na razie kosmetyczna sprawa i ma najniższy priorytet prac.

Cytuj
Jakość grafiki: po pierwszym spojrzeniu na oba symulatory, zwłaszcza na teren za oknem wydaje się, że TD2 ma o klasę lepszą grafikę. Ale czar szybko pryska. Tekstury w MaSzynie są dużo wyższej jakości. Samo otoczenie stacyjne jest lepiej odwzorowane. Nawet kabiny wydają się lepiej wyglądać w MaSzynie.
Trochę jak wyżej. Średnio mamy wpływ na to, co ktoś sobie postawi na stacji i jaką ma wizję. Druga sprawa, to ograniczenie z wykorzystaniem obiektów. W MaSzynie jest ten plus, że jak ktoś robi swoją stację, to wrzuca swoje obiekty, które wymodeluje. U nas jeśli ktoś chce jakiś budynek, to musi go podesłać do nas, abyśmy go na stałe wstawili do edytora.
Co do lokomotyw, część siódemek ma takie same tekstury jak tutaj.

Cytuj
Oba symulatory cierpią na ten sam paskudny artefakt graficzny: obiekty 3D "trzęsą się" przez cały czas. Statyczna scena nie jest nieruchoma, wszystko trzęsie się o kilka pikseli w każdym kierunku, jakby nie mogły się zdecydować gdzie mają być. W TD2 ponadto obiekty lubią też migać, czyli znikać i pojawiać się nagle bez żadnej widocznej przyczyny.
Sprawa już nieaktualna. Problem polegał na odjeżdżaniu od środka scenerii. Im dalej byłeś od punktu 0,0,0, tym bardziej telepało. W obecnej wersji jest to poprawione i nie spotkałem się u siebie z tym zjawiskiem jeszcze. W MaSzynie faktycznie, dalej jeszcze telepie na niektórych sceneriach.

Cytuj
Zbiornik pantografów. Punkt dla MaSzyny - TD2 nie ma czegoś takiego. Nie ma sprężarki pomocniczej, a nawet jeśli ma, nie udało mi się do niej dotrzeć. Tak samo jak nie da się tam wejść do maszynowni. W MaSzynie jest brzydka i uproszczona, ale jest i działa. Może i w TD2 nie włączę WS-a jak w drugiej kabinie zostawiłem hebelek pantografów czy przełącznik rozrządu w złym położeniu, ale za to w MaSzynie nie włączę WS-a jak mam za małe ciśnienie w ZG.
No na razie możemy pomarzyć o takim przedziale, jaki robi chociażby Adamstan w Trainz. Problemu z podłączeniem całości przedziału maszynowni nie ma, szczególnie jak wszystko pracuje na LD. Niestety wymodelowanie środka loka wymaga kupę godzin pracy, a rąk do tego typu spraw jest malutko. Plus oczywiście pod tym względem dla MaSzyny, lecz TD2 i MaSzyna są 100 lat za murzynami przy działaniu Adamstana z Trainz.

Cytuj
Samotny mechanik... Tu zdecydowanie punkt dla MaSzyny. Jazda z milczącym radiem traci cały klimat. W MaSzynie symulacja dzięki radiu żyje. Co prawda komunikaty są statyczne, scenariusz musi przebiegać w określony sposób żeby dany komunikat miał sens i pasował. Mimo wszystko, tutaj po prostu TD2 "wysiada". Tryb jednoosobowy jest po prostu słaby. Tryb wieloosobowy nie ma nawet sensownego dema, które skłoniłoby wielu do wydania pieniędzy na płatne konto. Jak jest to nie działa. Nie udało mi się do niego wejść ani razu. "Brak slotów" czy jakoś tak. Sorki, ale to tak nie działa. Ludzie chcą najpierw zobaczyć czy warto, zanim kupią. "Kot w worku" nie zachęca do tego, nie wspomaga "budowania społeczności". Pierwsze podłączenia do serwerów powinny być GWARANTOWANE. To jest kluczowe, żeby ktoś, kto chce zobaczyć działanie tego pierwszy raz mógł to zrobić. Nowi użytkownicy powinni mieć dostęp priorytetowy wręcz. Ich zużycie zasobów nie będzie znaczące, jak ktoś nie ma doświadczenia w symulacji nie będzie w niej siedział nie wiadomo ile. Z resztą, po 30 minutach można testera wyrzucić (a mówiąc ładnie przenieść do opcji rejestracji płatnego konta).
Prawda. Jazda jednoosobowa u nas leży, szczególnie ze względu na ubogie sterowanie semaforami. O AI nawet nie wspominam. Ale u nas raczej nie tędy droga. Skupiamy się na rozgrywce online, ktoś chce super realny tryb jednoosobowy, może pojeździć tutaj. Co do radia, mamy TSa z podziałem na kanały. Czasami jest jeden wielki jazgot, ale przy odpowiedzialnych graczach można poczuć klimat jazdy. Sam chciałbym przygotować graczy od nas, aby pomału rozsiadali się po kanałach od R1-R7 i wraz z podłączaniem do scenerii przełączać się na odpowiedni kanał.
Co do darmowych slotów. Sprawa była, jest i będzie sporna. Nowicjusze często nie mają zielonego pojęcia na temat jazdy, czy dyżurowania. Ten problem Was tutaj nie dotyczy, bo jak zrobią bałagan składem to nie uziemią całej scenerii dla innych graczy. A u nas tak jest i trzeba było to ukrócić. Nie jest to też nasze widzimisię, a decyzja ludzi, którzy już premium mają. Dlatego obecnie jest 5 darmowych gwarantowanych slotów dla maszynistów i jeden slot dla dyżurnego non-premium na serwerze EU. Jeśli ktoś inny chce sprawdzić symulator, ma inne serwery, na których może umówić się z innymi osobami non-premium. Nie widzę problemu. Teraz, jeśli nie udało Ci się trafić w wolne sloty, oznacza, że już 5/6 osób wspólnie z nami się bawi. Rankami bądź wieczorami późnymi jest luźniej i też każdy może sprawdzić, czy mu symulator odpowiada czy nie ;)

Cytuj
I jeszcze jedno: szkoda, że oba zespoły wymyślają koło na nowo. Szkoda, że jest jakaś "barykada i jej strony". Gdyby te 2 symulatory połączyć, powstałby super-symulator.
Barykada jest niestety poprzez prywatne sprawy ludzi, które przekładają się na wymierne korzyści dla obydwu symulatorów. Ciesze się, że niewiele osób znam osobiście i nie wciągam się w "kłótnie", bo w ten sposób więcej można zyskać, a mniej stracić ;)

Cytuj
Ostatnia rzecz: tempo rozwoju. Wg mnie MaSzyna rozwija się szybciej. W TD2 pewne rzeczy są lepsze, powstały rekordowo szybko, bo czasem łatwiej jest rozwijać coś bez balastu. Od zera. Ale po pewnym czasie, gdy projekt osiągnie pewien poziom złożoności następuje spowolnienie. I to ogromne. Problemy ze stabilnością TD2 są w zasadzie blokujące. Zniechęciły mnie całkowicie do tego symulatora.
No cóż, trochę mógłbym tu nawrzucać, że macie tak szeroką scenę, tylu ludzi w Wami współpracuje, a przez ostatnie lata dla szarego, końcowego użytkownika nie zmieniło się nic. Teraz dopiero widać zaangażowanie przy przepisywaniu na C/C++. Ale dla szarego Kowalskiego na razie nic to nie zmienia. Macie ludzi z wiedzą, wielu tutaj takich jest, a czasami mam wrażenie, że średnio tym zarządzacie i słabo to idzie. Tempo dla mnie jest mizerne.
U nas za to programista jest na wagę złota, ale jak weźmie się do pracy, to w 2 miechy mamy wyprostowanych większość błędów i możemy szykować się do wprowadzenia większej liczy składów i tekstur.

Nie wiem czy jest sens łączyć, dzielić symulatory. Niech każdy idzie swoim torem, a ew. współpracujmy między sobą pod względem pomysłów, wiedzy, czy wymiany obiektów. Moje serce zawsze będzie przy MaSzynie i zawsze do niej wracam na te kilkanaście minutek jazdy. Ale głównie swoje upodobania opieram na TD2, gdzie mogę z innymi porozmawiać, jazda nie jest sztywna (nigdy nie powtarza się ten sam scenariusz), sytuacje na szlaku są dynamiczne, a kiedy znudzi mi się jazda, mogę otworzyć własną scenerię, którą sobie stworzyłem w edytorze.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Lutego 2017, 13:39:38 »
A MaSzyna doczeka się lepszego (...) sterowania ruchem. To tylko po prostu zajmie jeszcze kilka lat.
@Paul zrobił sterowanie eventami z zewnętrznej aplikacji już lata temu, a 3 lata temu sam mi to zaprezentował. Do TD2 pewnie nie było problemu tego przystosować.

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Lutego 2017, 13:48:36 »
A MaSzyna doczeka się lepszego (...) sterowania ruchem. To tylko po prostu zajmie jeszcze kilka lat.
@Paul zrobił sterowanie eventami z zewnętrznej aplikacji już lata temu, a 3 lata temu sam mi to zaprezentował. Do TD2 pewnie nie było problemu tego przystosować.

Przecież SCS jest w codziennym użytku TD2 od bardzo dawna :) Obecnie obsługuje SBL oraz przejazdy stacyjne i szlakowe z ToP.
Stacje na semaforach kształtowych stały się w sumie podobną ciekawostką jak w rzeczywistości.
Niczym niezwykłym są stacje obsługiwane na 3-4 standardowych ekranach SCS.
Jako przykład ekstremalny, pulpit w rozmiarach 4K do obsługi LCS Jastrzębie.



« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 15:27:54 wysłana przez stregielek »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Lutego 2017, 15:14:53 »
No cóż, trochę mógłbym tu nawrzucać, że macie tak szeroką scenę, tylu ludzi w Wami współpracuje, a przez ostatnie lata dla szarego, końcowego użytkownika nie zmieniło się nic.

Zgadza się. I nikogo nie zdziwi fakt, że to jest uzależnione od braku narzędzi do tworzenia własnych scenerii, które byłoby: a) w zestawie z symulatorem; b) przyjazne użytkownikowi. Nawet układanie czegoś w samym 2D bez możliwości aranżacji terenu na żywo w 3D po prostu nie przyciąga. W takiej sytuacji klepanie kolejnej tekstury siódemki mija się z celem.

Cytuj
Teraz dopiero widać zaangażowanie przy przepisywaniu na C/C++. Ale dla szarego Kowalskiego na razie nic to nie zmienia.

Nie od razu Rzym zbudowano, ale skoro się udało wyprostować kwestię Borlanda i zaszłości Pascalowych, to myślę że niedługo zacznie się zmieniać coś i w tej kwestii. Tylko to muszą być przemyślane działania.
Cytuj
Macie ludzi z wiedzą, wielu tutaj takich jest, a czasami mam wrażenie, że średnio tym zarządzacie i słabo to idzie. Tempo dla mnie jest mizerne.

Pełna zgoda, tylko że to był ten moment, gdzie dalszy rozwój siłą rzeczy był uzależniony od zmian w exe (czyt. na dzień dobry wywalenie Pascala i Borlanda jako środowiska sprzed dwóch dekad). Jeśli nie było komu tego zrobić, ba - a kod był niedostępny przez długie lata, to potem tak wychodzi. A nikogo nie zmusimy. Zresztą - ten moment zbiegł się właśnie z powstawaniem TD2 i rozmawiałem wówczas z Marcinem, który jest "ojcem" obu symulatorów. I mówiłem, że skoro staruszka Maszyna dogorywa, a jednocześnie mamy sporą społeczność, to można jeden projekt jakoś odłożyć, a wykorzystać społeczność i pójść do przodu z tym drugim. I to z oddaniem grabek na forum, bo jesteśmy tutaj dla symulatora, a nie dla bycia sobie adminami. Marcin miał inną wizję, obawy że tutaj jest zamordyzm itd, bazując też na Waszych [współpracownikach w TD] opiniach. Efekt? Td sobie żyje i ma się dobrze, Maszyna też jakiś renesans przeżywa powoli. Zobaczymy co da przyszłość :)

Cytuj
U nas za to programista jest na wagę złota, ale jak weźmie się do pracy, to w 2 miechy mamy wyprostowanych większość błędów i możemy szykować się do wprowadzenia większej liczy składów i tekstur.

To dobrze :) Aby do przodu.

Cytuj
Nie wiem czy jest sens łączyć, dzielić symulatory. Niech każdy idzie swoim torem, a ew. współpracujmy między sobą pod względem pomysłów, wiedzy, czy wymiany obiektów. Moje serce zawsze będzie przy MaSzynie i zawsze do niej wracam na te kilkanaście minutek jazdy. Ale głównie swoje upodobania opieram na TD2, gdzie mogę z innymi porozmawiać, jazda nie jest sztywna (nigdy nie powtarza się ten sam scenariusz), sytuacje na szlaku są dynamiczne, a kiedy znudzi mi się jazda, mogę otworzyć własną scenerię, którą sobie stworzyłem w edytorze.

+

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Lutego 2017, 16:35:33 »
Już wiele razy o tym wspominałem, wspomnę po raz kolejny - w mojej ocenie polski "rynek" twórców Symulatorów jest zbyt mały, żeby utrzymało się kilka dużych projektów. Inaczej mówiąc: zbyt mało jest osób chętnych do pracy nad technicznymi aspektami symulatorów, aby projekty te utrzymały się i rozwijały się dalej. MaSzyna, Trainz, MSTS, TD2... jakieś "połączenie sił" dużo by tutaj pomogło. W sferze marzeń mam obecnie jakąś bazę zdjęć na tekstury, bazę modeli w uniwersalnych formatach, bazę nagrań dźwiękowych itd... uzupełnianą przez twórców w/w symulatorów, aby elementy te swobodnie były wykorzystywane przez twórców tychże symulatorów, i tak ktoś ze sceny Trainz wrzuciłby do takiej bazy jakieś zdjęcia, ktoś inny zrobiłby jakiś prosty model i wszystkie te elementy mogłyby być wykorzystywane przez twórców innych symulatorów. Taka baza miałaby oczywiście przejrzystą strukturę, dobry interfejs, byłaby przyjemna w użytkowaniu. Może brzmi to jako tako prosto, ale znacznie ułatwiło by pracę nam wszystkim.

Bo z siedzeniem samemu w swojej piaskownicy i nie wpuszczanie nikogo z zewnątrz to kiepskie rozwiązanie.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Lutego 2017, 18:07:30 »
Tak sobie mysle, czy zespoly danych symulatorow traktuja sie symetrycznie? Mam na mysli, gdybysmy sie zareklamowali na TD2, jakie byloby przyjecie na tamtym forum, albo cos dostac np. modele w max itp.
Zrobcie sprawdzian i w zaleznosci od wyniku, traktujmy podobnie w mysl zasady jak Kuba...
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 18:09:50 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lutego 2017, 18:15:36 »
Z MSTS jest problem, bo większość osób z Polski korzysta z microsoftowskiego narzędzia do modelowania i nie da rady wczytać/eksportować do zewnętrznego. Podziwiam użytkowników forum Trainza, mają ogromną bazę zdjęć na tekstury. Przeglądając wątek, nie ma tygodnia, żeby nie pojawiła się paczka ze zdjęciami na tekstury wagonu/lokomotywy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Lutego 2017, 18:19:13 »
Ze swojej strony pisałem, że nie ma problemu z modelami, wystarczy się odezwać. Podesłałem Wam również ostatnio pakieciaki i przyciski do loków, ktoś je tam zgarnął i implementował, więc problemu nie ma. Ja tam modeli nie hoduję ;)
Inna sprawa to taka, że z Waszej strony ciężko coś wziąć, bo "zgarniamy hajs". Sprawdzić można ile jest supporterów, pomnożyć przez 23zł i szału kwota nie robi... Więc na Bahama nie pływamy ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lutego 2017, 18:33:54 »
Moim zdaniem, gdyby zrobic bilans, to od Maszyny wiecej macie niz my od Was. Bywaly takie glosy z naszej strony, czym motywowane, nie pamietam. Natomiast oprocz twoich pakieciakow, za co dzieki, nie wiem, czy raczej cos dostalismy, ale chyba nie.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lutego 2017, 18:35:52 »
Na siłę przecież nie będę uploadował wam obiektów, jeśli coś potrzeba to musicie się zgłosić ;) U nas było i jest zapotrzebowanie na pojazdy, to o nie prosimy. Bodajże wysyłałem jeszcze rogatki i kontenery Bombardiera do Stele.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Lutego 2017, 18:39:07 »
Z drugiej strony mamy nadmiar(?) tekstur siódemek. Ja tu się zgodzę z całą rozciągłością z @Atapim. Zbyt długo nie było dopuszczone do głosu wiele osób z pomysłami i możliwościami. Podejrzenie o zamordyzm słuszne, sam się na tym poślizgnąłem i mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie już do głowy na tym forum, regulować według własnego widzi mi się pomysłów i ich realizacji. Mam swoją satysfakcję, usłyszałem ostatnio:
Cytuj
...cieszysz się światłami jak szczerbaty po zjedzeniu suchara...
Tak cieszę się, że mamy zdolny zespół, że mogą już pracować i nikomu -mam nadzieję- to nie przeszkadza. Zgadzam się, że absolutnie nie powinniśmy porównywać, konkurować i zwalczać się z TD2. Jeśli jest możliwość, to należy współpracować. Ale nic na siłę, tu odstraszyliśmy część osób, mają prawo do własnych ocen i własnych działań. Oceniać TD2 nie będę, spróbowałem pobrać, pojechać. Mam swoje przyzwyczajenia, stąd szalenie trudno mi się przyzwyczaić do nowości w TD2. Tym projektem jestem też onieśmielony, nie widzę się w trybie multiplayer w TD2, co na tamtejszym czacie napisałem.
Tak długo walczyłem o światła w MaSzynie, a teraz mam to światełko w tunelu. Moje podziękowania dla @Atapi za odkręcenie śruby. Podziękowanie dla ludzi widzących przyszłość w C++ @firlejczyk, @tmj, @milek7 i dla tych, o których nic nie wiem a pewnie maczali w tym palce.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 18:40:08 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Lutego 2017, 18:52:32 »
Ok pitek (sorry, ze z malej litery, ale klawa na fonie zepsuta), trzymamy za slowo :)

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Lutego 2017, 19:45:34 »
Od siebie dodam jeszcze kilka fotek z autorskiej scenerii odwzorowującą Oławę, z najnowszej wersji 0.9.0.

Offline stregielek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Lutego 2017, 22:18:37 »
Tym projektem jestem też onieśmielony, nie widzę się w trybie multiplayer w TD2, co na tamtejszym czacie napisałem.

To jest mi najciężej zrozumieć bo jeżdza u nas zarówno zawodowi maszyniści jak i kilkunastoletnie dzieciaki ;)
Na zachęte screen z podg Kraków Przedmieście.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 22:22:03 wysłana przez stregielek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Lutego 2017, 22:24:19 »
O, widzę też macie zawijanie tekstur po V, dające krzyżyki nad drzewkami z ośmiu trójkątów. :P
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Lutego 2017, 23:33:27 »
A MaSzyna doczeka się lepszego (...) sterowania ruchem. To tylko po prostu zajmie jeszcze kilka lat.
@Paul zrobił sterowanie eventami z zewnętrznej aplikacji już lata temu, a 3 lata temu sam mi to zaprezentował. Do TD2 pewnie nie było problemu tego przystosować.

Przecież SCS jest w codziennym użytku TD2 od bardzo dawna :) Obecnie obsługuje SBL oraz przejazdy stacyjne i szlakowe z ToP.
Stacje na semaforach kształtowych stały się w sumie podobną ciekawostką jak w rzeczywistości.
Niczym niezwykłym są stacje obsługiwane na 3-4 standardowych ekranach SCS.
Jako przykład ekstremalny, pulpit w rozmiarach 4K do obsługi LCS Jastrzębie.


Mhm, nikt nie mówi że TD2 nie ma SCS, tylko że to z czego TD2 korzysta to jest oprogramowanie które pierwotnie było pisane pod MaSzynę i nigdy nie weszło do użytku. Fajnie, że przynajmniej w TD2 jest to wykorzystane. ;)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Lutego 2017, 23:41:46 »
A to nie było przeznaczone do niedoszłego SPT, tak jak siódemki @Barta? To jednak nie to samo co MaSzyna. Jeśli jednak jest inaczej, czemu to gniło aż do powstania TD2? Dobrze, że chociaż TD2 skorzystało. Za to siódemki zgniły.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2017, 23:43:37 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Lutego 2017, 23:47:19 »
A czemu to co Paul wrzucił z miesiąc temu spotkało się z nikłym odzewem? Ludzie boją się nowego.
Mój kanał youtube

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Marca 2017, 02:33:56 »
Haba haba haba.
Akurat z Całkowem to strzał kulą w płot, bo co chwilę pojawiają się tam nowe scenariusze z Odysei Spalinowej. Może jeszcze popych powstanie.
Owszem - jest problem z dialogami bo dla mnie trudne jest do przyjęcia, że ktoś kto kłapie coś tam w tle to jestem niby ja, skoro nie wyzwalałem tego tekstu w żaden sposób. Może to ja, może to kto inny nawija - nie wiem.Dalej: do marudzenia jeden z drugim pierwszy, a do zrobienia skryptu Bałtyku - mało kto.

Z kolei do mnie nie przemawia docieranie się z dyżurnymi itp, bo szkoda moich nerwów.


Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: MaSzyna vs TD2
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Marca 2017, 13:52:39 »
Może dlatego, że Bałtyk ma średnio zrobiony model terenu (szczególnie nasypy Alakowice- Bałtyk Gł.).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.