Autor Wątek:  Modernizacja szlaku  (Przeczytany 2693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gumastic

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja szlaku
« dnia: 21 Kwietnia 2005, 13:14:48 »
Odnośnie trwającej właśnie modernizacji odcinka Szczecin Dąbie - Goleniów, z Kuriera Szczecińskiego:
Cytuj
Na zmodernizowanym odcinku pociągi będą mogły rozwijać prędkość 120 km na godzinę. Mogłyby jeździć szybciej, ale trzeba by jeszcze poprawić automatykę sterowania ruchem.

Sterowanie to rzeczywiście jest bardzo stare. Ciężko w to uwierzyć, ale na tak obciążonym szlaku są jeszcze semafory kształtowe.
Pytanie: jeśli w tym przypadku od strony mechanicznej jest wszystko pięknie, to dlaczego nie można pojechać szybciej? W jaki sposób wiek sterowania przekłada się na prędkość szlakową? Czy ktoś wie, na czym polega to ograniczenie, co konkretnie jest nie tak z tym sterowaniem, że nie pozwoli ono na rozwinięcie większej prędkości?

Offline Piter

  • Wiadomości: 104
  • We8, mordo ty moja!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Modernizacja szlaku
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Kwietnia 2005, 11:53:00 »
Mozliwe, ze idzie o dlugosc odstepów pomiedzy tarczami ostrzegawczymi a semaforami, do których sie odnosza. Tak samo w symku nie wolno np. na trasie Quarka jechac szybciej niz 100 km/h.

Offline Gumastic

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Modernizacja szlaku
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Kwietnia 2005, 18:57:51 »
Oooo nie! To tylko o to chodzi? Tyle kasy poszło na ułożenie nowych torów, pewnie grube miliony, a nie starczyło na przekopanie kilku słupów? Przecież to na jedną tarczę tylko parę godzin pracy dla kilku osób, plus kabel, plus dokumentacja. Wydaje mi się, że grosze w zestawieniu z kosztem całej inwestycji.
No chyba, że nie da się sterować tarczą kształtową z większej odległości niż teraz jest, wtedy rzeczywiście może być problem.