Mam taki problem, że listwa zębata z rysikiem prędkości za bardzo się obniża (1. załącznik), co obniża też wykres prędkości rysowany na taśmie o ok. 10-12km/h (2. załącznik) i uniemożliwia prawidłowe działanie rysików znajdujących się poniżej - listwa opiera się o nie. Spróbowałem podnieść ją o 3 ząbki do góry na kółku zębatym, które nią porusza, ale po zakręceniu wałkiem napędowym mechanizmu pomiarowego opadła ponownie, a do tego także wskazówka na tarczy opadła poniżej zera. Wyjąłem więc cały mechanizm i zauważyłem, że po jego uruchomieniu (przekręciłem palcami zębatkę napędzaną normalnie z wałka) koło zębate, na którego osi osadzone jest wskazówka, przekręca się o wiele za bardzo w lewo (3. załącznik). Dalej jest już blokowane przez taki "kołek" w kole zębatym oznaczonym na zdjęciu (koło z kołkiem), co wyjaśniło też, dlaczego mimo zwiększania obrotów silnika, wskazówka nie mogła pokazać więcej niż 125km/h. Jednocześnie w takim położeniu wskazówki jak na zdjęciu, zaznaczony drucik wchodzi w wycięcie na krzywce koła zębatego poruszającego wskazówką. Próbowałem podnieć to kółko i przekręcić je tak, aby było blokowane w pozycji wskazówki 0km/h przez kółko z bolcem, ale wtedy wskazówka zachowuje się dziwnie przy małych prędkościach, tzn. wspina się do góry na jakieś 10-15km/h i kiedy mechanizm pomiarowy zaczyna działać (sprężyna wystarczająco się napnie), wskazówka opada na 0-2km/h, a kiedy mechanizm się zatrzyma, wskazówka znowu się wspina itd. Nie wiem, jak jest w rzeczywistości w lokomotywie przy jeździe te 1-3km/h, ale nie wygląda mi to na prawidłowe zachowanie, tym bardziej, że wtedy drucik nie wchodzi w wycięcie krzywki pod wskazówką (może jest za krótki?).
Teraz pytanie do fachowców od Haslerów (mam nadzieję, że jest ktoś taki na forum...): w którym miejscu coś jest nie tak, jak powinno być? Pytam, bo z inną usterką samych rysików sobie poradziłem, ale tam było widać, co jest źle, a tutaj nie mam pojęcia.