Witam wszystkich serdecznie po długiej przerwie!
Przerwa wynikała z tego, że:
1. Miałem duuuuużo nauki.
2. W ciszy pracowałem nad moim symkiem.
Postanowiłem samemu zrobić symulator i na nim zarobić, ale zaraz.
Oto demko, tylko zwracam uwagę, na to, że jeżeli gracie na tosterze, to nie liczcie nigdy na coś takiego u Was:
Nagrywane GTX 960 (w miarę dobra), IntelCore i5 (szału nie ma), 8GB RAM
Wciągu ostatniego pół roku pracowałem po 3 godziny dziennie, 5 razy w tygoniu (oprócz 2-miesięcznej przerwy) i musiałem przeczytać z 3 książki, żeby dojść do aktualnego stanu.
Problemy, które był, ale się zmyły:
1. Nie ma problemu z Geometry-clipping (czy jak to się zwie). Nie ważne ile byśmy nie przejechali, pulpit ani tory nie będą "migać".
2. Nie ma problemu z mapami do 100km. Dalej nie sprawdzałem, bo tnie okrutnie dytor, ale nie grę.
3. Na aktualnym komputerze gra chodzi na stałych FPSach 60~100, co w z dodatkowym efektem rozmycia spodowanym ruchem daje maksymalne wrażenie ruchu (na demku nie ma).
4. Dzięki obniżeniu dokładności i obliczaniu "co trzecią klatkę". Fizyka pozwala na 10-wagonowe składy. (Inaczej by było przy wózkach Jacobsa, ale tego nie sprawdzałem).
5. Wszystko w HDR, lokomotywa tworzy refleksy w czasie rzeczywistym (no dobra, co 3 sekundy xD, ale nikt nie widzi).
6. Efekty graficzne (poświata, rozmycie ruchu, flary soczewek, okluzja).
7. Crash testy wyglądają trochę lepiej, niż w demku #8, tylko czasem się buguje z powodu braku stref zgnieceń i tabor wychodzi na orbitę.
8. Tory pięknie ustawia się w edytorze moim fajnym skryptem oszczędzając mi czasu na tworzenie poszczególnych modeli.
9. Zastosowanie Billboardującej roślinności technologi SpeedTree, sprawia, że wszystko wydaje się bujne, chociaż jest obliczane bardzo prosto i przyjemnie.
10. Podkłady 3D, naturalnie oświetlana sieć trakcyjna.
11. Dużo, dużo wincyj, ale nie mam siły pisać, do jutrzejszej konferencji sejmowej komisji młodzieżowych rad się szykuję.
Nie zależy mi szczególnie na hajsie Polaków, którzy go i tak za dużo nie mają w stosunku do zachodu, tylko na wciśnięciu tego symka właśnie zachodowi. To obcokrajowcy pisali maila z prośbami o sprzedanie półproduktu. MaSzynistom i TD2owcom, którzy opświęcili chociaż kwadrans na pomoc z chęcią oddałbym go za darmo, tylko nie mam pojęcia jak coś takiego zrobić. Dostałem od nich wiele pomocy, dobrych rad. Ogólnie wolałbym trafić po prostu do dużej ilości klientów ultra-dopracowanym produktem za 5~10€, a nie śmieciem za 20€. Chciałbym też na pewno stworzyć w przyszłości przyjazne API, które pozwoli dokładać własny tabor, mapy i inne dodatki. Mam też koncept, w którym tabor można personalizować - jak ktoś chce mieć w kabinę zdjęcie z PlayBoya to będzie miał, a jak ktoś woli Matkę Boską, to też będzie miał (raczej obu na raz to nie).
A jak nikt nie będzie chciał pomóc to sam sobie wszystko poznajduję, tylko wiem, że to trochę nie tak.
Tylko jeszcze małe coś: nie piszcie: "to dlaczego td2 tak nie wygląda?", dlatego, że to jest porównanie socjalizmu do kapitalizmu. Nie chcę obrazić TD2-owców, tylko taka jest prawda: jak coś jest wszystkich to jest niczyje i potem poszczególne elementy nie współpracują. Każda duża grupa ma duż potencjał, ale wątpię, żeby tam był taki zapaleniec xD
A niżej postaram się dodać parę dodatkowych screenów, żeby pokazać potencjał tej symulacji. Filmik z wersją a efektami ze screenów nagram, kiedy skończę chociaż jedną mapę. (Brakuje mi paru wskaźników i sygnalizatorów)
Serdecznie proszę o komentarz - negatywne opinie z dobrym komentarzem wspierają dobre pomysły.
PS Przepraszam, jeżeli brzmiałem "pyszałkowato", tylko szczerze powiem, że tak bardzo chcę ten projekt skończyć, że aż byłbym godny prezydentowi Dudełowi napyskować xD