Ja też wolę C#, a zwłaszcza .NET 4.6.2 ;) Co do modeli - to już była taka dyskusja: jedni chcieli prostszych modeli (mniej trójkątów), inni jak najpełniejszych. Jaki z tego morał? Naturalnie powinien być wybór ilości detali w opcjach, ale dostosowanie symulatora w 2016 roku żeby chodził płynnie na komputerach i systemach z lat 2000 jak dla mnie, i chyba dla wszystkich mija się z celem. Jak na sprzęt muzealny, nie da się absolutnie nic w MaSzynie poprawić, przynajmniej w kwestii grafiki. Można ją tylko jeszcze bardziej okroić bo i to co jest to jest za dużo.
Jak dla mnie nie tyle chodzi o optymalizację, co ogólnie czy silnik da radę. Jak da, to można wyciskać potem dodatkowe FPS-y. Co do modeli to nawet nie wiem czy się da coś z nimi zrobić. Gdyby się dało, to nawet sensowna jest opcja LQ i HQ. Dwie osobne paczki do zgrania, w zależności od kompa na którym odpalasz.
Ja mam obawy o wydajność, bo na moim kompie (sprzed dajmy na to 4 lat) TD2 tnie okropnie. 20FPS mam przy dobrych wiatrach, a co najgorsze - wybór mniejszej ilości detali w opcjach specjalnie nie pomaga. Grafika wygląda bardzo zauważalnie gorzej i nadal tnie. Za to w MaSzynie mam prawie cały czas równe 60FPS, zacięcia zdarzają się bardzo rzadko i zawsze w tych samych miejscach, dosłownie maksymalnie na sekundę (przez sekundę mam 20FPS), potem znów przez całą drogę 60FPS. Generalnie TD2 chodzi u mnie zbyt wolno, żeby nawet próbować się nim bawić. Z kolei ilość detali absolutnie tego nie usprawiedliwia. Torowisko jest mało rozbudowane, sygnalizacji względnie mało, budynki i inne dekoracje proste jak pudełka po butach, tekstury słabe, modele jakieś mało szczegółowe, ogólnie bez szału. Jedyne co jest lepsze niż w MaSzynie to światła i cienie. I wychodzenie z kabiny.
Coś tam jeszcze nie tak jest z antyaliasingiem. Co by nie ustawić, to jakieś schody widać. A jak bez schodów, to rozmazane. I do tego tnie już nie niskim FPS-em, tylko pokazem slajdów. Tia, oprócz tego fizyka jazdy w TD2 kuleje. No jakoś nie czuć tego pociągu, nie czuć hamulca. Niby podkłady są chyba 3D, fajnie to wygląda, ale nie sądzę żeby to aż tak zamulało. W końcu to prosta bryła z kilku poligonów. Moja karta graficzna nie ma problemu z wyświetlaniem miliona takich obiektów przy 60 FPS. Tyle mam w Fallout 4, a grafika, cóż, w miarę na czasie.
Odpalam u siebie powiedzmy "World of Subways 2". Tam też są podkłady 3D, torowiska zrobione ładniej niż w MaSzynie i TD2. Dość proste stacje, ale same tunele bardzo szczegółowe. Do tego realistyczne światła i cienie. 60FPS równiutko. Jedyne co nie pasuje do reszty to ultra paskudne modele i tekstury samych kabin. Jakby z innej epoki. Za oknem powiedzmy 2012, wewnątrz 1995.
Tak na marginesie - port szeregowy to jakaś pomyłka. Wolny jak skurczybyk, we współczesnych komputerach go po prostu nie ma i można dokupić przejściówkę z USB jako opcję. W obsłudze nie jest nic prostszy od USB, jakby ktoś chciał coś prostszego to już lepiej LPT (ale znów skansen). Jak już to USB, są gdzieś uniwersalne stery w komplecie z chipami obsługującymi ten port.