Autor Wątek:  Pytanie o wskazania semafora.  (Przeczytany 19815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 03 Października 2016, 22:06:01 »
Witam. Mam pytanie. Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole,pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową? Czy interpretujemy go że przy wyjazdowym 100 a w przodzie mamy 2 odstępy wolne i mamy tak regulować prędkość zeby zatrzymaç pociąg przed S1..aczkolwiek takiej interpretacji nie ma w E1 jeśli chodzi o S7.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2016, 22:08:30 wysłana przez oko »

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 583
  • Profilowe nie kłamie.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Października 2016, 07:18:48 »
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h. S7 na wyjazdowym oznacza, że jedziesz na wprost po anglikach, a następny sygnał to S5 (z tym, że na blokadzie czterostawnej). De facto (nie nazwa programu) można jechać szlakową po minięciu granicy przetaczania, ale należy mieć na uwadze, że może nam wyskoczyć S5 a wtedy musimy zwolnić. Gdy zobaczymy jednak S2 lub S3, nie musimy zwalniać i jedziemy pełną szlakową.
W skrócie:
-===-S7---g---S5---
za semaforem wyjazdowym można jechać 100km/h
można jechać od granicy przetaczania do następnego sygnału SBL 160km/h
za semaforem SBL 100km/h

-===-S7---g---S3---
za semaforem wyjazdowym można jechać 100km/h
można jechać od granicy przetaczania 160km/h

--- tor
=== pociąg
S3, S5, S7 - sygnały
g - granica przetaczania
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2016, 07:20:06 wysłana przez jakubg1 »
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Października 2016, 09:47:00 »
Dlaczego od granicy przetaczania a nie od ostatniego rozjazdu...? Bzdure mi tu zapodajesz kolego. Moim zdaniem gdy na wyjazdowym masz s7 a na następnym sbl nawet s2 to 100 powinno sie miec przy s2 bo nak kogoś trafisz to ci powoedza z jaką predkością jechales a jest to opcja bezpieczniejsza niz sypanie 160.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Października 2016, 10:32:48 »
Tiaaa, a potem odzywa się dyżurny ćwierć inteligent na radiu i pyta dlaczego pan wydłuża czas jazdy. Ostatni rozjazd i jedziesz tak by reagować na wskazania następnego semafora.

Wiadomość raportowana. Obowiązki, pkt. 11a. Nie cytujemy ostatniego posta. | @Stele
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2016, 11:31:07 wysłana przez Stele »
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 583
  • Profilowe nie kłamie.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Października 2016, 16:49:42 »
Dlaczego od granicy przetaczania a nie od ostatniego rozjazdu...? Bzdure mi tu zapodajesz kolego.
Tak gdzieś przeczytałem.
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Października 2016, 17:11:07 »
A ja zapytam z innej beczki. Skąd taka sytuacja Ci przyszła do głowy? Miałeś taki przypadek gdzieś, czy czysto z ciekawości pytasz, co należy zrobić? Bo dobre pytanie (chociażby na egzamin).
Izabela Łęcka była...

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Października 2016, 17:29:53 »
Wystarczy ze przed Tobą wyjechał pociąg masz 2 odstepy wolne i dostajesz wyjazd na semaforze S7  bo po drodze masz tam kilka anglików. Instrukcja swoje życie swoje jak widać.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2016, 17:34:30 wysłana przez oko »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Października 2016, 17:48:00 »
(...)Przy tym i następnym semaforze. Hmmm, ja chyba bym jechał 100km/h do momentu minięcia czołem pierwszego semafora SBL z S2.
Izabela Łęcka była...

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Października 2016, 18:07:21 »
Przeczytajcie opis w Ie1
Cytuj
b)  semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.
Blokada samoczynna nie informuje o prędkościach przy semaforach, a o zajętości odcinków. Oprócz ostatniego semafora SBL.

Wiec ostatni rozjazd i jedziemy rozkładową.
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2016, 18:11:49 wysłana przez Tomcio »
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Października 2016, 18:47:09 »
Zgodze się z Tomkiem. Sblk nie mówi nam o prędkościach. Ale bezpieczniejszą opcją jest jechanie 100 do 1 sblki. Wydaje mnie się że obie opcje są zgodne.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Października 2016, 19:20:48 »
Tak. Bezpieczniejszą jest opcją. Jeszcze bezpieczniej było by jechać do 20 km/h na widoczność. Ale sprawa jest jasna i zdefiniowana przez przepisy. Znajomość szlaku też maszynista posiada i wie gdzie jest semafor by odpowiednio reagować. Jak wiemy że jedzie coś wolniejszego przed nami to faktycznie można wolniej by dać mu trochę czasu. Gdy na wyjazdowym jest S7 to zazwyczaj następny zanim dojedziemy będzie na zielono, bo przed nami pociąg już uciekł.
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2016, 17:15:21 wysłana przez Tomcio »
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Października 2016, 08:20:03 »
Pierwszy sbl też na zielono, lub zielono migająco, bo jak wolniejszy to dwa odstępy muszą być wolne ;)

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Października 2016, 14:49:10 »
interpretujemy go że przy wyjazdowym 100 a w przodzie mamy 2 odstępy wolne
Ta wersja jest poprawna.

W przypadku, gdy na semaforze wyjazdowym jest podany sygnał S7, szlak jest wyposażony w blokadę samoczynną czterostawną, to ograniczenie prędkości w tym przypadku do 100km/h obowiązuje przez całą głowice rozjazdową całym składem (za ostatni rozjazd). Zielona komora pulsująca informuje nas, że w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne.
I nie mylić ze wskaźnikiem W5. Wskaźnik ten informuje nas o granicy przetaczania, a nie o końcu głowicy rozjazdowej. O tym świadczy ostatni rozjazd.
Niestety instrukcja E1 zawiera jeszcze błędy, niedopowiedzenia, nieścisłości. Mam nadzieję, że z kolejną poprawką dojdzie to wszystko do ładu i nie będzie problemów i nieporozumień z jedną z najważniejszych instrukcji.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Października 2016, 20:04:55 »
Dziwne to jest rozumowanie. Jak masz sygnał S2 to jedziesz z prędkością rozkładową. Jak masz światło pomarańczowe z zielonym światłem, to jedziesz 100km/godz.. Rozkładowa cię nie interesuje. Jak masz sygnał S7, to znaczy, że za tym semaforem możesz jechać max 100km/godz.. Przy następnym należy oczekiwać też ograniczenia do 100km/godz.. Sygnał S5 wskazuje, że na następnym jest S1. W przypadku SBL następny odcinek jest zajęty. Jak szlakową 160km/godz., to też jedziesz 100km/godz.? 

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Października 2016, 21:04:37 »
Jak masz światło pomarańczowe z zielonym światłem, to jedziesz 100km/godz..
Coś mi się nie wydaje. Jeśli jest zielony paś świetlny, pomarańczowe i zielone ciągłe, wtedy możesz jechać do 100km/h.
Izabela Łęcka była...

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Października 2016, 17:19:50 »
Jak masz światło pomarańczowe z zielonym światłem, to jedziesz 100km/godz..
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?

Rozkładowa cię nie interesuje.
Dokąd? Do końca trasy? Do następnej stacji?
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.

Jak szlakową 160km/godz., to też jedziesz 100km/godz.? 
Yyyy.. Pomidor?
Proszę rozwinąć, jakże ciekawy skrót myślowy.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Października 2016, 19:39:39 »
Cytuj
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Ja nie rozumiem czym może różnić się ten sam sygnał podawany na semaforze wyjazdowym czy drogowskazowym? Albo świetlnym czy kształtowym?

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Października 2016, 20:56:35 »
Usunięto zbędny cytat. | @macius5991

Proszę uprzejmie. Dobre źródło, polecam.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/a_Ie-1_od7_10_12.08.pdf
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2016, 16:22:16 wysłana przez macius5991 »
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Października 2016, 21:54:55 »
Tak powinno być. Jak masz pomarańczowe światło i zielony pas, możesz jechać do 100km/godz..
Cytat: Marcin S
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?
Od kiedy to dolne światło może być zielone? Pomijając prehistoryczną sygnalizację.
Cytat: oko
Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole, pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową?
Czyli jak mam sygnał S7, to jadę z prędkością 100km/godz., rozkładowa mnie nie interesuje. Dopiero jak dostanę sygnał S2, jadę rozkładową.
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Od kiedy?
Cytat: jakubg1
S7 na wyjazdowym oznacza, że jedziesz na wprost po anglikach, a następny sygnał to S5
Na następnym semaforze należy oczekiwać sygnału S9, S8, S7, S6.
Cytat: Marcin S
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Też tego nie rozumiem. Możesz wyjaśnić, a nie podawać linka do instrukcji.


Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Października 2016, 09:20:50 »
Cytat: Marcin S
Gdzie? Na czym? Światło pomarańczowe na górze i zielone na dole, czy odwrotnie?
Od kiedy to dolne światło może być zielone? Pomijając prehistoryczną sygnalizację.
No sam sobie odpowiedziałeś. Nie taka prehistoryczna, bo wciąż jest i ma się świetnie.

Cytat: oko
Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole, pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową?
Czyli jak mam sygnał S7, to jadę z prędkością 100km/godz., rozkładowa mnie nie interesuje. Dopiero jak dostanę sygnał S2, jadę rozkładową.
Już opisałem to wyżej jak ma się zachować. Lekką podpowiedź możesz przeczytać w §3 pkt 13, ppkt 3, ust. B.

Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Jak znajdziesz mi taki przepis w E1, punkt dla Ciebie.

Cytat: jakubg1
S7 na wyjazdowym...
Na następnym semaforze należy oczekiwać sygnału S9, S8, S7, S6.
Następny semafor. Mam rozumieć, że SBL'ka może podać, którąś z tych opcji...?

Cytat: Marcin S
Na sieci PKP jest stosowana sygnalizacja prędkościowa. Sygnały zezwalające na jazdę z ograniczoną prędkością obowiązują "odtąd, dotąd" w zależności, czy jest to semafor kształtowy, czy świetlny, następnie jest jeszcze różnica czy jest semaforem wjazdowym, wyjazdowym lub drogowskazowym.
Też tego nie rozumiem. Możesz wyjaśnić, a nie podawać linka do instrukcji.
Ehh.. (solidny łyk kawy)
Sygnał Sr3. Zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40km/h, począwszy od semafora do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. W przypadku semafora wjazdowego lub drogowskazowego prędkość ograniczona do 40km/h obowiązuje na całej drodze przebiegu.
§3, pkt 8. Jeżeli sygnał na semaforze świetlnym zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością, to jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem, z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 583
  • Profilowe nie kłamie.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Października 2016, 15:07:17 »
Mógłbym nie odpowiadać, ale z obowiązku szukania takich rzeczy z gąszcza nowych postów odpowiem:
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Od kiedy?
Cytat: jakubg1
S5 na czterostawnej ogranicza prędkość do 100km/h.
Jak znajdziesz mi taki przepis w E1, punkt dla Ciebie.
Oto cytat:
Cytat: Wikipedia
S 3

Jazda z największą dozwoloną prędkością [...] przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h.
Dwa odstępy blokowe wolne.
W E1 tego nie ma. Było w innej instrukcji która dziś już nie obowiązuje.
Dalej nie ma sensu prowadzić tej dyskusji. S5 na czterostawnej = 160km/h. Z tym że jeśli przejedziesz z tą prędkością obok tego sygnału to możesz przerżnąć S1 na następnym.
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Października 2016, 16:10:26 »
W E1 tego nie ma. Było w innej instrukcji która dziś już nie obowiązuje.
Było w E1, z 98' odnośnie sygnału S3. Ludzie, czytajcie najnowsze i aktualne instrukcje, a nie opieracie się na instrukcji sprzed 20lat i jest nie potrzebne zamieszanie. Dobrze, że jeszcze nikt nie opiera się na E1 z lat 50'tych gdzie był Sr4 z trzema ramionami i trzema światłami zielonymi. To było kiedyś i takie instrukcje są jako ciekawostka, że kiedyś coś takiego było.

S5 na czterostawnej = 160km/h. Z tym że jeśli przejedziesz z tą prędkością obok tego sygnału to możesz przerżnąć S1 na następnym.
Znowu. No gdzie masz, że S5 na samoczynnej blokadzie czterostawnej = 160km/h?
Sygnał S5, czyli jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze oznacza, że następny semafor wskazuje sygnał "Stój". Koniec. Nic nie ma na temat prędkości.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Października 2016, 18:48:35 »
Oficjalnie w instrukcji tego nie ma, ale maszynista musi posiadać ważną znajomość szlaku skąd  wie, czy odstęp czterostawnej SBL to 500, czy 1000, a może 1300m* i tak własnie zwalnia przy semaforze z S5.
*) ocena po kilometrażu, bo nikt nie będzie biegał z miarką na SBL ;P

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4386
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 156
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Października 2016, 18:53:52 »
Tak jak Marcin wspomniał, jest to kwestia znajomości szlaku i wiedzy, że sygnał ten jest na semaforze wyjazdowym na szlak z samoczynną blokadą liniową. Wasza niepewność polega na niepełnym sprecyzowaniu instrukcji Ie-1 dla każdego sygnału z tym górnym zielonym migającym, gdyż rozwinięcie tematu odstępów jest tylko pod sygnałem S3. Jednakże sytuacja jest analogiczna. Jedyna różnica to ograniczenie prędkości do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem (§3 pkt 8. Ie-1).

Jeżeli macie dwa odstępy za semaforem wyjazdowym wolne, to z toru głównego zasadniczego z reguły (jeżeli nie ma przeciwwskazań na gruncie w postaci np. rozjazdów krzyżowych) wyświetli się wam sygnał S3. Natomiast z torów głównych dodatkowych górne światło zawsze będzie zielone migające wraz z pomarańczowym w dolnej komorze, z ewentualnym pasem świetlnym w zależności od uwarunkowań miejscowych (rozjazdy na 100/60 km/h oraz wariacje podwyższające prędkość wraz ze wskaźnikiem W21).
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Października 2016, 19:44:50 »
Kombinujesz jak koń pod górę. Pojedyncze światło zielone ciągłe S2 oznacza jazdę maksymalną prędkością. Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne. Całkiem inaczej to wygląda jak masz wskazanie dolne, samo światło pomarańczowe, pomarańczowe z pasem pomarańczowym, lub pasem zielonym. Wtedy górne zielone migające oznacza, następnie ograniczenie do 100km/godz., S11, S11a, S7. Górne zielone ciągłe oznacza, następnie jazda z maksymalną prędkością, S10, S10a, S6. W drugim przypadku opisanym przez ciebie, najczęściej jest sygnał S10.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4386
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 156
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Października 2016, 20:08:49 »
Nawet nie jesteś świadom, jak bardzo jesteś w błędzie :)
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Października 2016, 20:49:21 »
Pojedyncze światło zielone ciągłe S2 oznacza jazdę maksymalną prędkością.
Dobrze.

Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne.
Dobrze, pod warunkiem, że jest to semafor samoczynnej blokady liniowej (z wyjątkiem ostatniego) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, ewentualnie jeszcze semafor wjazdowy na posterunek odgałęźny, który nie jest wyposażony w semafory wyjazdowe.

Całkiem inaczej to wygląda jak masz wskazanie dolne, samo światło pomarańczowe, pomarańczowe z pasem pomarańczowym, lub pasem zielonym. Wtedy górne zielone migające oznacza, następnie ograniczenie do 100km/godz., S11, S11a, S7. Górne zielone ciągłe oznacza, następnie jazda z maksymalną prędkością, S10, S10a, S6. W drugim przypadku opisanym przez ciebie, najczęściej jest sygnał S10.
Taa.. w tym momencie nalanie sobie szkockiej jest dobrym pomysłem.
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Października 2016, 20:17:47 »
§3 pkt 8. Ie-1
Jeżeli sygnał na semaforze zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością. To jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. Z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.
Sygnał S 10
Sygnał S 10 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 10 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 10a
Sygnał S 10a zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 60 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 10a jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 6
Sygnał S 6 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h i informuje, że na następnym semaforze, jeżeli semafor nadający sygnał S 6 jest z nim uzależniony, nadawany jest sygnał zezwalający na jazdę z największą dozwoloną prędkością. Jeżeli nie ma takiego uzależnienia, to o sygnale na następnym semaforze informuje tarcza ostrzegawcza.
Sygnał S 7
Sygnał S 7 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h i informuje, że na następny semafor zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h.
W przypadku sygnału S 7 nie ma klauzuli o uzależnieniu. Czyli całe wasze rozumowanie idzie w łeb. Jak można uzasadniać, że sygnał S 7 to to samo co sygnał S 3. Trzeba w miarę dokładnie cytować, bo ktoś zarzuci nieścisłość.
Cytuj
Cytat: Anrej w 18 Października 2016, 19:44:50
Pojedyncze światło zielone migające S3 oznacza jazdę z maksymalną prędkością, z przodu dwa odstępy wolne.
Dobrze, pod warunkiem, że jest to semafor samoczynnej blokady liniowej (z wyjątkiem ostatniego) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową, ewentualnie jeszcze semafor wjazdowy na posterunek odgałęźny, który nie jest wyposażony w semafory wyjazdowe.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2016, 21:42:26 wysłana przez Stele »

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Października 2016, 21:17:36 »
Rozróżniaj jeszcze semafory na wjazdowe, wyjazdowe, drogowskazowe, rodzaj blokady itp. Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem opis pod S3 szczególnie punkt b który cytowałem wcześniej.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
    • YT
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Października 2016, 23:31:20 »
Jak mawiał jeden z klasyków.. "Nie idźcie tą drogą, nie idźcie!..". Naprawdę nie sądziłem, że wręcz podstawy sygnalizacji będą stwarzać, aż takie problemy.
Ta wzmianka o uzależnieniu na którą się powołujesz oparta jest na tym, iż semafory, które mogą nadać sygnały S2, S6, S10, S10a nie muszą być uzależnione od następnych semaforów. W pozostałych przypadkach, gdzie na jakimś sygnale jest zawarte zielone pulsujące, pomarańczowe, lub pomarańczowe pulsujące, no to logiczne, że semafor nadający taki sygnał musi być uzależniony z następnym, prawda? Na litość Boską..
Brudne kible, spóźnienia, dziwni ludzie. Śmierć, odchody i rdza. Wszystko to znajdziecie na torach.
- PKP Cargo S.A. C.Z.S. -