⇕
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strona Główna Forum
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
- Symulator MaSzyna -
»
MaSzyna International
»
EU07 Simulator English forum
»
Texture trouble
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: Texture trouble (Przeczytany 10290 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
IXIAI
Wiadomości: 32
Otrzymane polubienia: 2
Texture trouble
«
dnia:
04 Września 2016, 13:34:10 »
Hi,
I've made a texture for the Z1 coaches; now, what I have to do to see it in Maszyna?
Thanks!
Zapisane
Angelo - Parlo italiano
Lelek
Zasłużony dla Symulatora
Wiadomości: 265
Otrzymane polubienia: 13
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #1 dnia:
05 Września 2016, 09:43:02 »
The texture must be in TGA or DDS format. You will copy it to folder, where are also another textures for the model. There should be also file
textures.txt
. In the file will be lines like this:
Kod:
[Zaznacz]
FILE.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
You will copy and paste one of them and the part FILE.EXT you will change to name of your texture with extension and save the file.
Then you will open Rainsted and go to
Current Vehicles
tab and click
Check current vehicles
(the operation will take a while). Then you can go to
Trainsets
tab.You should find there your new texture (name will be like you wrote to
textures.txt
as FILE.EXT, but the miniature will be same like some another car has.
This is enough, when you want to only check your texture in MaSzyna. Once you will want to publish it, you should also do the miniature for Rainsted. This we will learn you later :)
Zapisane
M.
IXIAI
Wiadomości: 32
Otrzymane polubienia: 2
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #2 dnia:
07 Września 2016, 08:52:22 »
Thank you very much!
Now, how I do the miniature?
Thanks.
Zapisane
Angelo - Parlo italiano
Stele
Zasłużony dla Symulatora
Wiadomości: 10133
Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #3 dnia:
07 Września 2016, 16:34:33 »
Here are instructions:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14288
But scaling normal screenshot or render from yours 3d program will do, just give it the same background as other miniatures. If it won't display properly, make a copy of some old miniature, rename it, open it in MSpaint and paste your content.
Zapisane
Mój kanał
youtube
Lelek
Zasłużony dla Symulatora
Wiadomości: 265
Otrzymane polubienia: 13
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #4 dnia:
07 Września 2016, 16:43:02 »
It's described in
this
post. It's Polish, but there is a lot of pictures which can help you. Shortly:
Download file
mini.scm
, link is at the bottom of the Polish manual and save it to folder
scenery
.
In Rainsted in list of sceneries choose the scenery mini and set there your car. To be able to launch simulation without any driveable locomotive, in occupancy option set headdriver. While starting, you'll get Player Train Init Failed error. Press Enter to continue loading. If this procedure will fail, set together with your car any driveable locomotive and in connection options uncheck everything.
When the scenery is loaded, go to external view and make screenshot of your car by pressing PrinScreen.
NOW DIFFERENCE FROM THE ORIGINAL MANUAL: Go to
textures/mini
folder and open any file there. In the file paste the screenshot. Some users have problems with miniatures created as new file.
Trim your picture like is shown in picture 5 in the Polish manual (height of frame must be 150 px), scale to five times smaller resolution (so the height will be 30 px) and Save As BMP to same folder.
Open textures.txt. Line for your car is:
Kod:
[Zaznacz]
FILE.EXT=MODEL,MINI,MINIPLUS
change MINIPLUS to name of miniature you created and save the file.
«
Ostatnia zmiana: 07 Września 2016, 17:09:45 wysłana przez Stele
»
Zapisane
M.
IXIAI
Wiadomości: 32
Otrzymane polubienia: 2
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #5 dnia:
09 Września 2016, 20:06:11 »
Thanks! I drew two bitmaps, one of them has a height of 150px and the other one is 30px; the background colour is the same of others bmps.
Tomorrow I'll put them in Maszyna folders and I'll check if they work.
My texture uses bogeys and windows made by Maacius, so I'd show nothing until he answers to my message writing me I can publish my work; I just tell you that the texture I've made maybe is the first Italian train in Maszyna and I hope I can make others.
Bye!
Zapisane
Angelo - Parlo italiano
matek123
Moderator
Wiadomości: 6253
Otrzymane polubienia: 2174
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #6 dnia:
09 Września 2016, 20:22:34 »
Height and widh of textures should be 2^n (2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024,2048). For e.g. 1024x512. I'm sory, I was thinking, about texstures, not about mini.
«
Ostatnia zmiana: 09 Września 2016, 20:27:07 wysłana przez matek123
»
Zapisane
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.
Stele
Zasłużony dla Symulatora
Wiadomości: 10133
Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #7 dnia:
09 Września 2016, 20:23:10 »
You can use and modify all released assets without permission as long as it's for internal usage. Permission is needed when you want to use some abandon/still tested material or use it outside of Maszyna.
Matek, ale on mówi o mini.
Zapisane
Mój kanał
youtube
IXIAI
Wiadomości: 32
Otrzymane polubienia: 2
Odp: Texture trouble
«
Odpowiedź #8 dnia:
09 Września 2016, 21:31:17 »
Very well! So I'll try mini and I'll ask to publish the texture.
Zapisane
Angelo - Parlo italiano
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
- Symulator MaSzyna -
»
MaSzyna International
»
EU07 Simulator English forum
»
Texture trouble