Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 891772 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3120 dnia: 25 Lipca 2017, 21:30:35 »
Kolejne moje pytanie. Jaki element zuca cien na sciane piętrusa? Podczas ruchu kamery ten cien szarpie się i plywa. Efekt poszartpanego cienia widać na screnie. Sceneria TD. Czy u innych tez to wystepuje? Cien jest poszarpany u spodu i u góry.

https://youtu.be/Q6tuBSK2QcM
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2017, 21:35:27 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3121 dnia: 25 Lipca 2017, 21:34:25 »
Z mojego doświadczenia wynika, ze co nie istnieje, nie jest brane pod uwagę. Też tak myślałem, wstawiłem wpis dla włącznika baterii i nie działa. Na tej samej zasadzie w kabinie ET41_V1 nie ma zrobionej piasecznicy .
U mnie dziala(tm)
battery_sw: { none mov 0 0 0 soundinc: couplerattach.wav }
po zalaczeniu baterii odgrywany jest zdefiniowany dzwiek. To moze nie zadzialac dla wszystkich przelacznikow, bo funkcjonowanie niektorych jest powiazane z istniem submodelu (jako prymitywny sposob okreslenia, czy dane urzadzenie w kabinie w ogole wystepuje) ale dla urzadzen "podstawowych" tzn takich ktore potrzebne sa do uruchomienia i jazdy, a nie bajery w stylu swiatel w kabinie, ustawienie wartosci, i w konsekwencji odgrywanie dzwieku, nastapi normalnie.

edit:
Kolejne poje pytanie. Jaki element zuca cien na sciane piętrusa? Podczas ruchu kamery ten cien szarpie się i plywa. Efekt poszartpanego cienia widać na screnie.
To jest po prostu zacieniona strona wagonu (po pozostalych cieniach widac, ze slonce znajduje sie po drugiej stronie) Inaczej mowiac, elementem rzucajacym cien na sciane wagonu jest tutaj sam wagon.  Rzeczywiscie, ze wzgledu na rozdzielczosc mapy i obszar ktory jest cieniowany rozdzielczosc jest, jaka jest; efekt jest dodatkowo gorszy gdy niejako 'patrzymy pod swiatlo'.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2017, 21:40:34 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3122 dnia: 25 Lipca 2017, 21:45:23 »
Coi można zrobić by do maxa wygladzic krawędzie cieni? Trzeba przyznać ze to mocno psuje zamierzony efekt.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2017, 21:48:39 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3123 dnia: 25 Lipca 2017, 22:03:25 »
Podbić rozdzielczość shadowmapy do maksymalnej rozdzielczości obsługiwanej przez twoją GPU. Tyko zajmie ona wtedy kilkaset MB vramu i będzie się tworzyć wykładniczo dłużej. Na exe shaderowym jest lepiej i będzie jeszcze lepiej, gdy rozdzielczość będzie zależna od odległości od kamery.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3124 dnia: 25 Lipca 2017, 22:11:32 »
No tak tylko wtedy strasznie przycina pomimo ze fps jest rzedu 30 do 40 na kaliskiej. Na ulamki sekund zrywa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3125 dnia: 25 Lipca 2017, 22:14:41 »
U mnie nie ma cieni. Ktoś coś poradzi?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3126 dnia: 25 Lipca 2017, 22:24:24 »
Musisz zrobić dwa wpisy do eu07.ini. Przykładowo
shadows yes
shadowtune 2048, 200, 150, 100

Ja od siebie dorzucę taki filmik. Zachowanie cieni przy ruszaniu kamerą zewnętrzną. Ponadto dalej widać spore schodkowanie, a parametry podciągnąłem znacznie w górę.

shadowtune 16384, 500, 300, 200

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3127 dnia: 25 Lipca 2017, 22:26:05 »
Coi można zrobić by do maxa wygladzic krawędzie cieni? Trzeba przyznać ze to mocno psuje zamierzony efekt.
To niestety techniczne ograniczenie ktorego w exe bez shaderow raczej sie nie przeskoczy. Tzn do pewnego stopnia mozna to kontrolowac, albo zwiekszajac wielkosc mapy albo zmniejszajac obszar, na ktorym generowane sa cienie, bo moze byc 'albo duzo, albo dobrze'. Dla przykladu, w zalaczniku widac jak to wyglada przy zredukowaniu obszaru 5x  Cienie owszem, sa ostre, do tego stopnia ze zaczyna byc widac braki w modelu, ale z drugiej strony zasieg jest na tyle krotki, ze na lokomotywie cieni juz nie ma.

Jak nie zapomne to podlacze pokrywany obszar do parametrow shadowtune wiec bedzie mozna sobie bardziej indywidualnie dopasowac co kto woli, jakosc czy zasieg.

edit:
jako ciekawostka, zalacznik numer 2. przy skrajnie zredukowanym (1-2 wagony) zasiegu robia sie nawet cienie poreczy i wycieraczek na szybie ;d
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2017, 22:43:10 wysłana przez tmj »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3128 dnia: 25 Lipca 2017, 22:52:14 »
Exe ostatnie. Wygąda tak że kabina czytana z .t3d - przynajmniej dla kilku kabin - (paczka np. z repo) wygląda tak poszarpana (screeny), czytana z wygenerowanych świeżo .e3d dla tego samego modelu wygląda ok, to tak na marginesie - bo sprawa raczej dotyczy paczek dla twórców niż użytkowej dds - nie wiem czy tak powinno być, bo w założeniu z paczki t3d powinno też działać dobrze ;) Więc ogólnie nie jest to problem raczej, ale taką rzecz widzę.
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2017, 22:54:52 wysłana przez dymus »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3129 dnia: 25 Lipca 2017, 22:59:58 »
Zdecydowanie dla sprzętów świeżych, działało mi maksymalnie na 2048 przy 17 FPS na TD, gdzie przy multiasamplingu x16 jest ~120 :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3130 dnia: 25 Lipca 2017, 23:21:41 »
A z ciekawości - co z cieniami w kabinach? Możliwe to?

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3131 dnia: 26 Lipca 2017, 01:42:17 »
Witam.
 Porównałem sobie efekt cieni, miedzy exe @Tmj, a ostatnią wersją Milka na shaderach. Jedne jak i drugie exe generuje je jak powinno. Jak dla mnie jednak wersja Milka7 wygląda lepiej, cienie nie schodkują podczas ruchu, krawędzie są ładnie rozmyte, a różnica w wydajności pomiędzy nimi nie jest zbyt duża ( na korzyść wersji @Tmj). Tu raczej niestety, albo stety od tych nieszczęsnych shaderów nie da się uciec, chcąc mieć ładną grafikę w symulatorze. Chyba że jest inny sposób.
 Co do spadku Fps, takie wodotryski pożerają sporo zasobów. Gdyby dodać do tego jeszcze efekty cząsteczkowe, na niektórych sprzętach pokaz klatek byłby pewny.
 Wypowiem się także na temat cieni w kabinie podczas jazdy. Według mnie jest to bardziej urealnienie niż wada. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby światło i cienie wpadały jedynie przez szyby. W tym przypadku dość irytujące jest podświetlanie kabin przez ściany. 
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2017, 01:43:24 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3132 dnia: 26 Lipca 2017, 01:54:31 »
TD:
eu07++ng.exe - 145 FPS (+ duże ciemności, nie śledziłem w całości wątku więc może trzeba jakiś parametr atmo zmienić)
eu07-x64_170725.exe - 293 FPS

i7 3770, DDR3 8GB 1600MHz, GTX660 OC 2GB DDR5, HDD 7200, Win7 Pro 64-bit.
(otwierane w oknie, 1600x900, w opcjach NVidii wszystko dot. jakości na max)
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2017, 01:58:45 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3133 dnia: 26 Lipca 2017, 02:20:33 »
U mnie ta różnica nie jest aż tak wielka, ok 15-20 Fps. Prawdopodobnie co komputer to inny wynik będzie. 

Offline Siwydym

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3134 dnia: 26 Lipca 2017, 07:23:08 »
U mnie na C++ z 60FPS przy starej wersji na nowej obecnie różnie zależy od scenerii od 100 do 200FPS

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3135 dnia: 26 Lipca 2017, 11:40:09 »
Zauważyłem błąd, jednakże nie wiem czy występuje on tylko u mnie. Po pewnym czasie jazy cienie po prostu się wyłączają. Czym może być to spowodowane?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3136 dnia: 26 Lipca 2017, 13:32:08 »
Zapewne jest to wspomniany przy publikacji blad -- w niektorych lokacjach cienie z jakiegos nieustalonego jeszcze powodu nie wyswietlaja sie.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki urzadzen w kabinie powinny byc odtwarzane na wszystkich zdefiniowanych pozycjach

- poprawka, usuwanie zdegenerowanych trojkatow ostrozniej wybiera geometrie do usuniecia

- zasieg generowania cieni (a tym samym, takze ich jakosc) jest teraz kontrolowana przez parametr shadowtune (przez trzeci z parametrow)  Wartosc domyslna to 1250
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2017, 13:55:37 wysłana przez tmj »

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3137 dnia: 26 Lipca 2017, 13:38:10 »
@tmj w trosce o użytkowników niebędących na bierząco z exe prosiłbym o dodanie tu archiwum eu07-data.
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2017, 13:46:05 wysłana przez jakol112 »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3741
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3138 dnia: 26 Lipca 2017, 15:00:31 »
Na ustawieniach z załącznika przy shadowtune 8192, 500, 500, 500 na Całkowo Towarowy mam między 55 a 60 FPS.
Zauważyłem jeden problem - z kabiny wszystkie cienie wyświetlają się prawidłowo; natomiast po przejściu do kamery zewnętrznej są miejsca, gdzie cieni nie ma (pojawiają się dopiero po przesunięciu kamery, po powrocie do tego samego miejsca nagle znikają). Testowane na i5-3470 + GTX1050.


Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3139 dnia: 26 Lipca 2017, 19:36:34 »
Mi się trafił na niebie jakiś nieokreślony obiekt. Księżyc i słońce było na swoim miejscu.
Ustawienia kolegi DieselPower w wcześniejszego postu, sceneria l053_calkowo-tlk55250

I też się zgodzę, że wersja @Milek7 bardziej przypadła do gustu, szczególnie przez wygładzenie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3140 dnia: 26 Lipca 2017, 20:31:07 »
Zajrzyj do log/errors czy nie ma tam komunikatu o jakiejs brakujacej teksturze.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3141 dnia: 26 Lipca 2017, 22:50:44 »
Tam jest bardzo dużo missingów...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3142 dnia: 26 Lipca 2017, 23:18:49 »
Texture file missing: "sky\moon"
Texture file missing: "sky\sun"
Wyglada na to ze tam jest dodatkowo jakies drugie niebo zainstalowane albo cos, a to latajace cos to jest geometria ktora normalnie udaje slonce albo ksiezyc. Sceneria prosto z Gwiezdnych Wojen, tylko piachu na pustynie nie dowiezli.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3143 dnia: 26 Lipca 2017, 23:47:29 »
Scenery sky definition
sky_dynamic_stratus.t3d
To jakaś stara sceneria, niewchodząca w skład 17.07. To niebo i używane przez nie składowe są usuwane przy instalacji aktualizacji, jako kolidujące z nowymi efektami.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3144 dnia: 26 Lipca 2017, 23:56:56 »
W "jutrzejszym" uaktualnieniu:

- poprawka, cienie nie powinny znikac w niektorych lokacjach (w normalnych warunkach; do normalnych warunkow nie zaliczam przesuniecia kamery kilkaset metrow w gore, przynajmniej na razie)

- eksperymentalnie, na potrzeby kalkulacji cieni geometria terenu z przyleglosciami traktowana jest jako dwustronna; pozwala to "pasom lasu" generowac cienie zamiast przepuszczac swiatlo z braku 'tylnej' scianki.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3145 dnia: 27 Lipca 2017, 07:44:29 »
Scenery sky definition
sky_dynamic_stratus.t3d
To jakaś stara sceneria, niewchodząca w skład 17.07.
Akurat sceneria jest świeża, bo z czerwca 2016 r. No ale widać z babolem.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3146 dnia: 27 Lipca 2017, 09:40:11 »
- eksperymentalnie, na potrzeby kalkulacji cieni geometria terenu z przyleglosciami traktowana jest jako dwustronna; pozwala to "pasom lasu" generowac cienie zamiast przepuszczac swiatlo z braku 'tylnej' scianki.
U milka Cała kalkulacja cieni nie jest robiona od tyłu?
Mój kanał youtube

Offline Maniakunitra1

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3147 dnia: 27 Lipca 2017, 10:49:12 »
A ja mam taki problem, że EP07-1066 na linii 61 odmówił posłuszeństwa. Przez przypadek wyłączyłem wyłącznik szybki, po tym incydencie wyłączyłem sprężarkę, przetwornice i klikam magiczne M. I co ? Zapala się lampka, po puszczeniu klawisza gaśnie. Awaria ? ;) Jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2017, 10:50:50 wysłana przez Maniakunitra1 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3148 dnia: 27 Lipca 2017, 15:02:36 »
U milka Cała kalkulacja cieni nie jest robiona od tyłu?
Tak, usuwanie przy renderowaniu cieni przednich scianek zamiast tylnych to czesto stosowana sztuczka, ale sprawdza sie glownie przy modelach tworzacych zamknieta calosc. Chce sprawdzic jak to bedzie wygladac w roznych konfiguracjach.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3149 dnia: 28 Lipca 2017, 06:19:54 »
Tak to wyglada u mnie. I tak efekt niezwykly. Tyle lat na to czekalismy. Popatrzylem jak to wyglada z perspektywy pasazera. I o to efekt. Brawo Tmj brawo Milek7.
https://youtu.be/YcBnQ8ReTC0
https://youtu.be/E0-X6piIqHQ
https://youtu.be/drkF2y3LCxs

A tu kiedy jest zachod i slonce od tylu https://youtu.be/5N5DORHPOvM

Przy okacji ktos ma sprawdzone ustawienia shadowtune? U mnie jest jak jest przy rozdzialce 4092 jako powierzchni mapy.
Nie patrzcie na stare chlodnie. To taki sposob na nasmiewanie sie z firmy w ktorej jestesmy niewolnikami.
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2017, 08:28:32 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015