Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 720851 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3030 dnia: 11 Lipca 2017, 13:40:21 »
Teraz po twojej sugestii "przez okres nieco dłuższy niż z klawiatury" działa, ale zawsze zdawało mi się, że nie powinno być tak dużej zwłoki w testowaniu światełek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3031 dnia: 11 Lipca 2017, 13:47:15 »
Predkosc dzialania nie jest w tej chwili ujednolicona, bo zalezy od predkosci powtarzania komendy a ta jest nieco mniejsza dla myszy. Wczesniej gdy byla tylko klawiatura nie przeszkadzalo to, ale teraz jest do ogarniecia.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5582
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1751
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3032 dnia: 11 Lipca 2017, 15:56:06 »
@Tmj, czy jest szansa na dodanie obsługi pakiecików 3 pozycyjnych? Końcówka - 0 - białe. Przydałoby się to do niektórych siódemek. Coś na zasadzie jak teraz syrena działa.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3033 dnia: 11 Lipca 2017, 16:12:30 »
Jest w planach, przy okazji reorganizacji obslugi kabin, kiedy juz do tego dojdzie. Moze troche wczesniej, zobaczymy, bo plany na razie nie sa zbyt konkretne.

Offline HTD

  • Wiadomości: 689
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3034 dnia: 11 Lipca 2017, 16:13:39 »
Nie widze rolki w takim uzytkowaniu. Nawet jak masz sterowanie mysza, to nadal uzyc mozna klawiatury, wiec wprowadzanie rolki nie spelni oczekiwan.
Zupełnie nie rozumiem. Co ma klawiatura do sterowania myszą? Sterowanie klawiaturą jest OK.
Sterowanie myszą jest zbyt nieprecyzyjne. Stała prędkość regulacji po prostu nie nadaje się do sterowania kranem i nastawnikiem. Te elementy raz regulujesz bardzo szybko, raz delikatnie, zależnie od potrzeby. Sterowanie klawiaturą jest tu idealne. Sterowanie myszą nie, dlatego myślę, że obsługa rolki mogłaby pomóc.

Docelowo mysz powinna miec dwie rolki bo elementow obrotowych jest wiecej.
Pomyślałem o tym: wystarczy jedna rolka. Klikasz element - tym samym przypisujesz sterowanie rolką do niego. Kliknąłeś nastawnik, od teraz kręcenie rolką steruje nastawnikiem. Kliknąłeś hamulec pomocniczy, od teraz rolka myszy steruje nastawą kranu hamulca pomocniczego.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3035 dnia: 11 Lipca 2017, 16:24:03 »
Stała prędkość regulacji po prostu nie nadaje się do sterowania kranem i nastawnikiem. Te elementy raz regulujesz bardzo szybko, raz delikatnie, zależnie od potrzeby. Sterowanie klawiaturą jest tu idealne. Sterowanie myszą nie, dlatego myślę, że obsługa rolki mogłaby pomóc.
W kwestii formalnej -- sterowanie nastawnikiem i kranem z klawiatury rowniez odbywa sie ze stala predkoscia. Nie bardzo widze dlaczego wcisniecie '+' lub '-' na klawiaturze zeby krecic nastawnikiem jest idealne, ale wcisniecie lewego/prawego przycisku myszy by tak samo krecic tym nastawnikiem, to juz nie ;>  To samo dotyczy kranu, chociaz tutaj zdaje sobie sprawe ze roznice robia dodatkowe 'skroty' dla konkretnych pozycji hamowania.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3036 dnia: 11 Lipca 2017, 16:30:34 »
Z ciekawosci zadam pytanie, bo widze dwa fronty prac, czy oba exe zostana polaczone w jedno?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3037 dnia: 11 Lipca 2017, 16:31:03 »
Cytuj
Te elementy raz regulujesz bardzo szybko, raz delikatnie, zależnie od potrzeby...
To miałem na myśli, dlatego napisałem, że w trakcie sterowania myszą działa też sterowanie klawiaturą. I to klawiaturą należy się posługiwać kręcąc kranem i kołem nastawnika. Także nic innego nie mamy na myśli.  Za to jeśli się uda doprecyzować działanie kursora i sterowanych elementów, a także prędkości powtarzania, to jeszcze lepiej.
Taka dygresja ode mnie: Lokomotywy powinny dać się uruchomić z klawiatury bez użycia myszy (jako alternatywa). Całkowitego przejścia na mysz nie widzę, są niepełnosprawni w śród nas, którzy z tym sposobem sterowania nie poradzą sobie. Nie chodzi czy coś jest idealne, tylko czy się sprawdzi dla wszystkich.
Z ciekawosci zadam pytanie, bo widze dwa fronty prac, czy oba exe zostana polaczone w jedno?
Nie ma dwóch frontów prac. @Milek7 wprowadza swoje zmiany na źródłach od @tmj. Pracują na jeden wynik.
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 16:35:39 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3038 dnia: 11 Lipca 2017, 16:39:59 »
To samo dotyczy kranu, chociaz tutaj zdaje sobie sprawe ze roznice robia dodatkowe 'skroty' dla konkretnych pozycji hamowania.
Hmm, dziwne, za moich czasów zawór FV4a działał bezstopniowo - pozycja płynnie zmieniała się w zakresie od -1 do 6 w miarę trzymania klawisza Num 3 i Num 9.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9180
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3039 dnia: 11 Lipca 2017, 16:41:20 »
Krzysiu dlatego właśnie @tmj dodał ten wpis do ini by sobie każdy mógł indywidualnie sam wybrać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3040 dnia: 11 Lipca 2017, 16:46:39 »
Hmm, dziwne, za moich czasów zawór FV4a działał bezstopniowo - pozycja płynnie zmieniała się w zakresie od -1 do 6 w miarę trzymania klawisza Num 3 i Num 9.
Nadal tak dziala :>  ale dodatkowo jest przeskok do konkretnych polozen pod 8/5/2 co jest czesto szybsze niz wcisniecie 3/9 i czekanie az sie przesunie.

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3041 dnia: 11 Lipca 2017, 17:00:56 »
Taka dygresja ode mnie: Lokomotywy powinny dać się uruchomić z klawiatury bez użycia myszy (jako alternatywa). Całkowitego przejścia na mysz nie widzę, są niepełnosprawni w śród nas, którzy z tym sposobem sterowania nie poradzą sobie. Nie chodzi czy coś jest idealne, tylko czy się sprawdzi dla wszystkich.
Racja, więc jeśli zostanie dodane coś ważnego przy uruchamianiu lokomotywy (np. wyłącznik rozrządu, bez którego w rzeczywistości nie podniesie się nawet pantografów), to i tak musi mieć przypisany jakiś skrót klawiaturowy. Chyba o to chodziło @Sawi, a nie o samą możliwość wyłączenia sterowania myszą, żeby sobie przypadkiem "Altu" nie wcisnąć.

Edit:
    { "brakeprofile_sw:", "brake acting speed" }, //nastawa hamulca (domniemam po braku opisow nizej, ze moze chodzic tu o nastawe hamulca P: osobowy)
    { "brakeprofileg_sw:", "brake acting speed: cargo" }, //nastawa hamulca G: towarowy
    { "brakeprofiler_sw:", "brake acting speed: rapid" }, //nastawa hamulca R: rapid
Przypuszczam, że chodzi tu po prostu o "przełącznik nastawy hamulca" jaki jest np. w EU07, gdzie jest jeden pakieciak do trzech nastaw, a w niektórych lokomotywach (np. SU45, SU46) są hebelki osobno od nastawy towarowej i osobno od pospiesznej podpisanej jako "hamowanie dwustopniowe" (te dwie linijki niżej).
    { "antislip_bt:", "wheelspin brake" }, //przeciwposlizg
    { "stlinoff_bt:", "motor connectors" }, //styczniki liniowe
Tu bym dał odpowiednio "przyhamowanie przy poślizgu" i "wyłączenie styczników liniowych", ale to akurat taki szczegół.
    { "rearupperlight_sw:", "rear upper headlight" }, //to samo co poprzednio, tylko rozdzielone na inna kabine
    { "rearleftlight_sw:", "rear left headlight" },
    { "rearrightlight_sw:", "rear right headlight" },
    { "rearleftend_sw:", "rear left marker light" },
    { "rearrightend_sw:",  "rear right marker light" },
A tu pewnie chodzi nie tyle o drugą kabinę, co o reflektory tylne jak np. w SM42, gdzie wszystkimi steruje się z jednego pulpitu, więc mogłoby być np. kolejno: "reflektor górny tył", "reflektor lewy tył", "reflektor prawy tył", "sygnał czerwony lewy tył" i "sygnał czerwony prawy tył".
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2017, 17:26:32 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3042 dnia: 12 Lipca 2017, 01:16:25 »
Krzysiu dlatego właśnie @tmj dodał ten wpis do ini by sobie każdy mógł indywidualnie sam wybrać.
Dodanie tego do ini miało zapobiec nieumyślnym przełączeniom na prośbę MK1991, co zresztą popieram. Natomiast nie rozwiązuje to sprawy gdybyśmy chcieli jednak część włączników zostawić tylko do obsługi myszą (przedział maszynowy z uruchomieniem od zera). Jedna opcja to tak jak napisał @miko22. Druga opcja w takiej sytuacji, to wspomożenie obsługi przez AI, gdzie automat zastąpi nas po części w uruchomieniu lokomotywy (włączenie potrzebnych urządzeń do rozpoczęcia jazdy).
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2017, 01:17:52 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3043 dnia: 12 Lipca 2017, 12:30:53 »
Nie wiem, czy poświaty semaforów i tarcz tak mają wyglądać. Z daleka to jeszcze pół biedy, ale z bliska wygląda to fatalnie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3044 dnia: 12 Lipca 2017, 12:38:27 »
Loading common gfx data...
Texture file missing: "fx\lightglare"
Texture file missing: "fx\sun"
Texture file missing: "fx\moon"
Nie masz paczki z assetami. EU07-data w wątku przyklejonym.
Mój kanał youtube

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 508
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3045 dnia: 12 Lipca 2017, 12:56:12 »
Co ciekawe mam aktualnego Visual C++. A o jakie dokładnie Bassety chodzi i w jakim przyklejonym wątku ich szukać? Nadal nie wiem. Ok. Już nieaktualne.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2017, 13:00:43 wysłana przez Irek_Wd »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3046 dnia: 12 Lipca 2017, 18:10:51 »
W dzisiejszym uaktualnieniu troche ulepszymy, troche spie..my:

- operowanie mysza elementami takimi jak nastawnik i hamulec odbywa sie teraz ze zmienna predkoscia: po wcisnieciu przycisku obslugi zmiana stanu urzadzenia odbywa sie tym szybciej, im dalej odsuniemy mysz od punktu w ktorym byla w momencie wcisniecia (kierunke przesuniecia nie ma znaczenia, moze byc w gore, w bok, jak komu wygodniej)

- uwzglednione w obsludze mysza: przelacznik oswietlenia urzadzen, i "uniwersale" Tutaj uwaga, bo zaszly przy okazji pewne zmiany:

- liczba elementow typu "universal" zostala zwiekszona do 10. Definiowane sa w pliku .mmd jak dotychczas wpisami "universal0:", "universal1:" itp. az do "universal9:" Obsluga tych elementow zostala zunifikowana uproszczona do przelaczania miedzy dwoma stanami, i wywolywana jest za posrednictwem myszy, lub klawiszami 0-9 W zalozeniu daje to mozliwosc wprowadzenia pewnej liczby elementow "ozdobnych" typu drzwi, drzwi do szaf, okna itp ktore otwiera sie i zamyka, bez dalszych efektow ubocznych

- uwaga w zwiazku z powyzsza zmiana: oswietlenie urzadzen zostalo "awansowane" z dotychczasowego "universal3" na dedykowany element kabiny. Definiowane jest teraz wpisem
instrumentlight_sw:
a element 'oswietlajacy' ma definicje podobnie zmieniona na
i-instrumentlight:
i-instrumentlight_M:
i-instrumentlight_C:
zaleznie od typu zasilania. Znaczy to niestety, ze do zmiany sa istniejace .mmd chociaz powinno tutaj wystarczyc zwykle "zamien w plikach" tekstu "universal3" na "instrumentlight" wiec jest nadzieja ze da sie to zrobic bez wiekszego bolu.


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3047 dnia: 12 Lipca 2017, 19:07:12 »
Rev 1892. Wszystko oprócz kibli, które miałem testowymi Wiggla nadpisane.

Drobny bug z klikanymi heblami wyszedł. Jeśli pojazd ma pantografy impulsowe, podniesione do góry, kliknięcie hebla "pantograf podnieś" opuszcza je i animuje hebel "pantograf opuść".
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2017, 19:30:45 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3048 dnia: 12 Lipca 2017, 19:45:28 »
Czy nowe pliki .mmd będą dostępne w jutrzejszym patchu różnicowym? Czy tak to działa, dobrze to rozumiem? Jeśli nie, to nie ma problemu, dostosuję sobie we własnym zakresie, tylko chciałem zapytać.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2017, 20:11:55 wysłana przez Bachus_MK »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3049 dnia: 12 Lipca 2017, 19:48:06 »
Drobny bug z klikanymi heblami wyszedł. Jeśli pojazd ma pantografy impulsowe, podniesione do góry, kliknięcie hebla "pantograf podnieś" opuszcza je i animuje hebel "pantograf opuść".
To ograniczenie obecnego modelu sterowania -- nie ma indywidualnych komend do opuszczenia/podniesienia pantrografow, wiec obsluga jest taka sama jak przy wcisnieciu skrotu klawiszowego, tzn. klikniecie na ktorejkolwiek kontrolce jest traktowane jako komenda "przelacz pantograf" i dobierana jest animacja przelacznikow na podstawie stanu i konfiguracji.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3050 dnia: 12 Lipca 2017, 20:12:39 »
Cytuj
Czy nowe pliki .mmd będą dostępne w jutrzejszym patchu różnicowym? Czy tak to działa, dobrze to rozumiem? Jeśli nie, to nie ma problemu, dostosuję sobie we własnym zakresie, tylko chciałem zapytać.
Tak, będzie w jutrzejszym różnicowym, już jest na repo Milka i będzie w kolejnej rewizji patcha. Klopy też zrobiłem póki co.
Mój kanał youtube

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3051 dnia: 12 Lipca 2017, 20:17:48 »
Rozumiem, dzięki za info.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3052 dnia: 14 Lipca 2017, 03:14:54 »
Pytanie do szerokiej bazy uzytkownikow,

co jakis czas pojawialy sie sugestie rozbudowania systemu dzwiekow dla przelacznikow w kabinie, poczawszy od rozdzielenia dzwiekow dla przelacznikow i przyciskow, a konczac na rzeczach nieco bardziej zaawansowanych jak...

Ja przy tworzeniu dźwięków zauważyłem potrzebę rozdzielenia pośrednich pozycji nastawnika jazdy i bocznikowania od krańcowych z tym, że dźwięk pozycji końcowych uaktywniał by się zależnie od tego w którą stronę kręcimy nastawnikiem jazdy czy manipulujemy bocznikami. Pierwsza pozycja tu i tu była by zawsze odtwarzana przez próbkę dźwięku nastawy pośredniej, końcowa pozycja i w górę i w dół była by realizowana przez dźwięk nastawy końcowej. Chodzi mi o to dosadne walnięcie przy końcu kręcenia kołem i bocznikowania. Tego nie mamy, a to jest bardzo słyszalne.

Po pogrzebaniu troche w exe rozbudowalem w zwiazku z tym nieco mozliwosc definiowania kontrolek kabiny w pliku .mmd  Wyglada to teraz tak, ze dla kazdego przycisku osobno mozna zdefiniowac szereg indywidualnych dzwiekow: dzwiek odgrywany gdy kontrolka przesuwana jest na pozycje nastepna, dzwiek odgrywany gdy przesuniecie nastepuje na pozycje poprzednia, jak rowniez definicje dzwiekow odgrywanych na konkretnych pozycjach danego urzadzenia (przy czym te ostatnie maja wyzszy priorytet)

W zwiazku z ta zmiana, najprosciej byloby wylaczyc obsluge dotychczasowych dzwiekow przelacznikow, nastawnikow itp, ale znaczyloby to, ze kabiny sa pod tym wzgledem "nieme" do czasu az ktos sie pofatyguje przypiac dzwieki do przyciskow w poszczegolnych .mmd  Co naturalnie ma dosc mizerne szanse powodzenia. Dlatego tez pytanie jest nastepujace: czy byloby to rozwiazanie akceptowalne, czy tez nalezy tu szukac jakiejs protezy na "czas przejsciowy"?

(pytam oczywiscie z lenistwa)
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2017, 03:19:56 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 588
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3053 dnia: 14 Lipca 2017, 03:25:29 »
Ja z swojej strony deklaruję załatanie kabin które posiadamy dźwiękami jeśli tylko otrzymam odpowiednie instrukcje co do wpisów w .mmd. Do niektórych lokomotyw wiele dźwięków już posiadam, z resztą są one zamieszczone w dziale dla deweloperów. Dysponuję tymi dźwiękami o których pisałeś @tmj, oraz dźwiękami dla przełączników przetwornic, sprężarek itp. dla EU07 i ET22. Znajdzie się też coś dla EP09. Dla lokomotyw, których dźwięków sam nie mam, ale są ich różne wersje w folderze, mogę dopasować dźwięki. Potrzebuję jedynie tak jak napisałem wyżej instrukcji co do wpisów.
Prawda jest okruchem lodu.

Online jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1213
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 655
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3054 dnia: 14 Lipca 2017, 14:16:03 »
... czy tez nalezy tu szukac jakiejs protezy na "czas przejsciowy"?
Żeby obecne kabiny nie stały się "nieme", jak to określiłeś, to w EXE można zastosować protezę. Polegała by ona na tym, że tymczasowo obsługiwane by były oba rodzaje manipulacji dźwiękami (jeden co jest obecnie, drugi z rozbudowanymi pozycjami nastawnika itd.), a następnie parser w *.mmd sprawdzałby, czy w tym pliku jest jakiś wpis "nowej generacji". Jeśli go by nie było, obsługa przełączana by była na stary system, jeśli by natomiast był, to obsługa byłaby na nowym systemie.
Dosyć niejasno to opisałem, toteż można krytykować moją wypowiedź. Mimo to może ktoś coś zrozumie z mojego bełkotu i oceni, czy można wprowadzić taką protezę (którą można by było później łatwo usunąć), czy też ktoś ma lepszy pomysł.
Pozdrawiam.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 588
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3055 dnia: 14 Lipca 2017, 14:58:08 »
Myślę, że na chwilę obecną nie było by to złe. Jedno co bym zmienił, to wpis z pliku fiz zamiast w mmd. Można by wtedy zrobić dźwięki do tego co się da, zaznaczyć to w pliku fiz i sukcesywnie ożywiać resztę.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3056 dnia: 14 Lipca 2017, 15:33:53 »
Chyba wpis w mmd byłby znacznie lepszy. Inne dźwięki do różnych kabin - zmodernizowanych, starego typu, po naprawach.
P.S. Posiadam gołe przyciski typu N (grzybki i kryte) oraz przełączniki typu Z, włącznik baterii WIS-63 i przełącznik pakietowy (przełączanie nastaw hamulca itd). Jeśli jest potrzeba to mogę nagrać dźwięki wszystkich ww aparatów.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2017, 15:36:54 wysłana przez jakol112 »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 588
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3057 dnia: 14 Lipca 2017, 16:19:07 »
dźwięki możesz nagrać chętnie je przystosuję. Prosił bym tylko, żeby był to plik audio i potrzebna była by zapowiedź dla każdego dźwięku, tak bym wiedział jak nazywać poszczególne próbki.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3058 dnia: 14 Lipca 2017, 16:26:22 »
Skoro @mk1991 zadeklarowal pomoc, na razie wytne stara obsluge i zobaczymy co bedzie ;p

w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wielokrotne przechodzenie miedzy kabinami/pojazdami nie powinno dluzej prowadzic do wysypow

- poprawka, przejscie do innej kabiny deaktywuje automatycznie czuwak w opuszczanym pomieszczeniu; powinno wyeliminowac sytuacje gdzie po przejsciu z jednego pojazdu do innego (np miedzy czlonami lokomotyw wieloczlonowych) pozostawal ciagle dzialajacy czuwak w opuszczonym czlonie, bezustannie aktywujac hamowanie awaryjne

- diagnostyka, dodane na ekranie F3 informacje o aktualnej sile hamowania pojazdu (Fb) i wspolczynniku tarcia dla biezacego odcinka toru (Fr)

- ficzer, rozszerzona obsluga definiowania dzwiekow aktywacji urzadzen w kabinie pojazdu:

dotychczasowa skladnia parametrow dla przyciskow wygladala np tak:
mainctrl: nastawnikpodst rot -0.02 0.0 0.15

nowa skladnia wyglada tak:
mainctrl: { nastawnikpodst rot -0.02 0.0 0.15 soundinc: nastawnikdoprzodu.wav, sounddec: nastawnikdotylu.wav, sound17: nastawnikpozycja17.wav }
(parametry zamkniete sa w klamry w ramach upodabniania do formatu yaml. potrzebne sa jesli dodajemy przelacznikom nowe parametry poniewaz liczba tych parametrow jest dosc dowolna, i podejscie takie ulatwia prace parserowi)

parametry dzwieku podawane sa w formacie klucz: nazwadzwieku.wav
rozpoznawane klucze to:
- soundinc: dzwiek odgrywany gdy urzadzenie przestawiane jest na pozycje 'nastepna' czyli np przestawienie nastawnika do przodu, zalaczenie przycisku, otwarcie szafki itp
- sounddec: dzwiek odgrywany gdy urzadzenie przestawiane jest na pozycje 'poprzednia' czyli np przestawienie nastawnika do tylu, puszczenie grzyba, zamkniecie okna itp.
- soundX: dzwiek odgrywany gdy urzadzenie ustawione jest na konkretna pozycje X wiekszosc przyciskow ma tylko dwie pozycje, "0" i "1" ale np nastawniki maja tyle pozycji, ile pozycji ma nastawnik Ilosc wpisow soundX dla danego elementu jest w zasadzie dowolna
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2017, 16:29:55 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 588
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #3059 dnia: 14 Lipca 2017, 16:53:49 »
W obecnej sytuacji bardzo łatwo możemy zrobić joystick, wystarczy wstawić dźwięk na uruchomienie manipulacji joystickiem i puszczenie joysticka. Przydało by się to dla pojazdów z rozruchem impulsowym. Na początek przejrzę to co mam zrobione i wstawię do tego co jest w mmd. Jednocześnie proszę wszystkich, którzy mają zrobione pulpity do konkretnych pojazdów o materiały. Potrzebne będzie wszystko co jest możliwe do nagrania. Maszynistów, którzy są na forum proszę bardzo o nagrania różnych szafek okien żaluzji, podejrzewam, że teraz nawet uniwersale mogą mieć dźwięki. Potrzebne są też dźwięki dźwigni syren dla wszystkich pojazdów, bo tego nie mam w nagraniach.
PS. Potrzebujemy też dźwięku drzwi lokomotyw, ponieważ niektóre z naszych pojazdów mają taką możliwość. Potrzebne będzie też nagranie nastawnika kierunku w EN57 dla obu pozycji jazdy, pozycji neutralnej i pozycji jazdy w tył.
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2017, 16:56:50 wysłana przez mk1991 »
Prawda jest okruchem lodu.