Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 894180 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2700 dnia: 14 Czerwca 2017, 15:40:49 »
Czyli w jaki sposób można by rozwiązać problem podświetlenia tych haslerów? Bo tekstura podstawowa ma alfę (a jej brak spowodowałby, że na sceneriach nocnych ilość przejechanych kilometrów nie byłaby widoczna) i tekstura podświetlenia także.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2701 dnia: 14 Czerwca 2017, 15:45:10 »
Nie bardzo rozumiem dlaczego tekstura podstawowa ma alfe, zamiast miec wycieta dziure tam gdzie jest miernik kilometrow. Pomijajac ten element, zobacze czy uda sie cos zrobic w exe zeby uporzadkowac tutaj zachowanie bez popsucia przy okazji czegos innego.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2702 dnia: 14 Czerwca 2017, 15:51:22 »
Na tej podstawowej teksturze alfa jest użyta do cyfr, co widać na screenie. Dzięki temu w nocy po zapaleniu oświetlenia, cyfry są podświetlone. Gdyby alfy nie było, cyfry byłyby ciemne i nie dałoby się ich odczytać (tak jest np. na ET21).
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2017, 15:54:01 wysłana przez Maciej »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2703 dnia: 15 Czerwca 2017, 03:37:11 »
W dzisiejszym/wczorajszym uaktualnieniu:

- doprowadzona w wiekszosci do konca unifikacja sciezek renderowania, tzn zarowno wersja VBO jak i DL uzywa tego samego kodu. Efektem ubocznym jest drobny (~10%) spadek wydajnosci w trybie DL, i podobny wzrost wydajnosci w trybie VBO.  Wymiana nie jest calkowicie ukonczona, pozostaly:
-- wyrzucanie z pamieci nieuzywanych zasobow (sektorow ktore przejechalismy i nie sa juz wyswietlane itp) w zwiazku z czym tymczasowo moze miec miejsce wieksze zapotrzebowanie na pamiec
-- eksport modeli w formacie t3d do format binarnego e3d
-- optymalizacja danych terenu, konwersja binarnego modelu terenu do schematu niezaleznego od wspolrzednych 'geograficznych'

powyzsza wymiana, jesli wszystko poszlo dobrze, powinna byc niezauwazalna. Zeby wiec nie bylo calkiem nudno...

- usuniety zostal stary limit zasiegu rysowania -- do tej pory mimo 'mnoznika zasiegu' zakres widocznosci ograniczony byl "na sztywno" do okregu o promieniu 2km. Po usunieciu tego limitu teren i obiekty maja teoretyczny zasieg widzialnosci 7.5 km (z tym, ze uwzgledniane sa tez limity definiowane przez pliki .scn i pliki modeli; jesli model ma zdefiniowana widocznosc do 1km to przy maksymalnym mnozniku widzialny bedzie do 3km, nie 7.5)

- drobne poprawki w obsludze przezroczystosci przy wczytywaniu plikow e3d i t3d. powinny pomoc przy zgloszonych ostatnio bledach, ale rownie dobrze cos moglo sie przy okazji zepsuc co wyjdzie dopiero w praniu


Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2704 dnia: 15 Czerwca 2017, 08:18:49 »
Potwierdzam na wersji z 14 czerwca problem z podświetleniem w SP45 mano i haslera nie występuje.
EDIT:
Jednak przy okazji coś się też zepsuło po drodze, bo np pantografy w zezie na torze doświadczalnym rozjeżdżają się na starcie.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2017, 08:39:54 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2705 dnia: 15 Czerwca 2017, 11:30:34 »
Łamanie patyków można sobie przecież wyłączyć. Po co wywalać z exe i cofać się z rozwojem. Odnośnie tego, co @Sawi pisze, to rzeczywiście na samym starcie patyki się łamią. Włączyłem sobie też jakąś siódemkę i tam również patyki się połamały. Przezroczystości działają poprawnie :).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2706 dnia: 15 Czerwca 2017, 12:51:47 »
Hmm to dziwne, mam u siebie w .ini wlaczone wszystkie ustawienia trakcji na "yes", i lamanie nie wystepuje. Czy moze ktos wkleic swoja konfiguracje .ini przy ktorej sie rozjezdzaja?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2707 dnia: 15 Czerwca 2017, 13:08:27 »
Problem występuje gdy ładujesz na tym exe z t3d. Wygenerowałem e3d exekiem 520 z repo i nic się na nowym nie rozsypało.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2708 dnia: 15 Czerwca 2017, 14:36:42 »
O faktycznie, nie sprawdzalem z t3d wiec przoczylem. W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka ladowania modeli t3d. dosc eksperymentalna, wiec jest szansa ze oprocz naprawienia pantografow cos tam popsula, ale to wyjdzie w praniu
- przy okazji poprawka, teoretycznie powinna zmniejszyc/zlikwidowac okazjonalne miganie ekranow opartych na pythonie


Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2709 dnia: 15 Czerwca 2017, 18:15:21 »
Jeszcze to nie to. Teraz dosłownie w w/w byku zezie pantografy wciąga do środka.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2017, 18:16:40 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2710 dnia: 15 Czerwca 2017, 18:47:15 »
Pantografy działają prawidłowo, gdy wczytuje się je z t3d. Po wczytaniu z e3d wciąga je do środka (w sensie znika jakby część pantografu).
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2017, 18:54:07 wysłana przez Maciej »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2711 dnia: 15 Czerwca 2017, 18:54:29 »
Wczytywanie zarowno .t3d jak i .e3d dziala u mnie na ostatniej wersji poprawnie. e3d jest z paczki calosciowej, byc moze to ktore macie u siebie bylo wygenerowane przez ktoras z wczesniejszych wersji c++ i nie jest zbudowane prawidlowo. Przyjrze sie przy przywracaniu eksportu.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2712 dnia: 15 Czerwca 2017, 18:55:18 »
Ja mam e3d wygenerowane najnowszą wersją exe.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2713 dnia: 15 Czerwca 2017, 18:58:16 »
Najnowsza (615, rowniez 614) wersja exe nie generuje e3d, wiec jest to zwyczajnie niemozliwe :>

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2714 dnia: 15 Czerwca 2017, 19:01:41 »
Dobra, cofam. Przy convertmodels 0 wszystko działa jak należy, a po zmienieniu na convertmodels 135 powstaje ten błąd.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2715 dnia: 15 Czerwca 2017, 20:21:56 »
Przy wlaczonej konwersji faktycznie glupieje, bo konwersji chwilowo nie ma. Powinno sie wyprostowac w nastepnym uaktualnieniu.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2716 dnia: 15 Czerwca 2017, 20:33:10 »
Dla jasności oczywiście dzieje się tak przy parametrze 135.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2717 dnia: 15 Czerwca 2017, 23:39:35 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- przywrocony eksport do format binarnego e3d (oprocz modelu terenu, bo to przypadek specjalny i wymaga paru dodatkowych zmian) przy okazji powinny byc tez usuniete wczesniej zgloszone bledy animacji pantografow itp.

(nie wykluczam ze w eksporcie kryja sie jakies krzaki, bo cos za latwo poszlo. jak zwykle wyjdzie w praniu)
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2017, 23:44:21 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2718 dnia: 17 Czerwca 2017, 00:47:10 »
Chyba wina ostatniego exe, poznikały szkiełka z semaforów kształtowych. Parę dni temu było jeszcze wszystko ok.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2719 dnia: 17 Czerwca 2017, 03:28:53 »
Na exe c++ szybka wczesniej byla wyswietlana bo exe ignorowalo dostarczone flagi, i traktowalo element jako polprzezroczysty na podstawie obecnosci alfy w teksturze... ale ta metoda prowadzila do blednego wyswietlania wskaznikow w kabinie SP45 pare stron do tylu. Wnioskujac z komentarzy w kodzie i z patch notes, dla polprzezroczystosci element powinien miec zarowno Opacity 0 jak i tektsure z alfa. I taka tez zmiana/poprawka zostala wprowadzona. Technicznie rzecz biorac, exe robi to, co mu "dyktuje" model t3d. Szybki pojawiaja sie, gdy w modelu .t3d zmienimy parametr Opacity dla ich submodeli do wartosci 0

Dowcip w tym, ze exe Borlandowe rowniez wyswietla szybki mimo "blednie" zdefiniowanego modelu .t3d z Opacity 100. Wie ktos moze, dlaczego?
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2017, 03:33:01 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2720 dnia: 17 Czerwca 2017, 13:28:37 »
Poprawiłem Opacity na 0, dalej nie ma szkiełek - np. models/pkp/sk12krat.t3d

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2721 dnia: 17 Czerwca 2017, 13:54:00 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2722 dnia: 17 Czerwca 2017, 14:05:13 »
U mnie tez ten problem wystepuje. Brak szkiełek. To samo w tarczach ostrzegawczych i manewrowych. Wszedzie na kształtach brak szkiełek.
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2017, 14:09:14 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2723 dnia: 17 Czerwca 2017, 14:39:55 »
Poprawiłem Opacity na 0, dalej nie ma szkiełek - np. models/pkp/sk12krat.t3d
Dziwne, u mnie po ustawieniu Opacity 0 pojawily sie. Nie masz przypadkiem ciagle w katalogu starego pliku .e3d? Jesli tak, to exe bedzie go ladowac, ignorujac poprawiony t3d.


Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2724 dnia: 17 Czerwca 2017, 15:01:42 »
Tylko górne szkiełko nie powinno być kwadratowe (zresztą widać że tektura przy górnym ramieniu wchodzi na drugie szkiełko).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2725 dnia: 17 Czerwca 2017, 15:37:53 »
Szklo jest okragle. Kwadratowe jest pudelko zawieszone za przeslona :>

edit:
swoja droga, warto by chyba dodac cos takiego jak mozliwosc recznego wymuszenia renderowania obiektu zarowno w fazie przezroczystej jak i nieprzezroczystej, np definiujac Opacity 50
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2017, 15:42:20 wysłana przez tmj »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2726 dnia: 17 Czerwca 2017, 17:09:44 »
Jak kompiluje sobie exe 0612 to na DisplayList po wciśnięciu F12 mam crasha gdzieś w ntdll.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2727 dnia: 17 Czerwca 2017, 17:28:21 »
Znaczy sie jak dasz F12 i quit, juz na wyjsciu? To mu sie czasem trafia bo watek pythona probuje pisac do logu a potem wychodzi zanim przekaze komunikat, ale ze to na wyjsciu jest to nie bylo specjalnie parcia zeby to poprawiac. Zdarza sie dosc losowo.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2728 dnia: 17 Czerwca 2017, 18:11:44 »
Nie, odpalam i daje F12 i w momencie naciśnięcia mam crasha.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2729 dnia: 17 Czerwca 2017, 18:24:44 »
Jesli to jest przy uruchomieniu z VS, to F12 wymusza przerwanie, ale jesli przy zwyklym uruchomieniu to nie wiem, u mnie tego nie ma ;/