Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 889972 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2670 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:28:59 »
Musicie sie rowniez dogadac, czy t3d, e3d i jesli e3d z ktorego exe konwertowane.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2671 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:38:27 »
Krótka piłka, model załadowany jako t3d na 20170603. widać jak na screenie. W załączniku log i errors.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2672 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:40:32 »
@tmj masz prawidłowo, bo zapewne wczytałeś z modelu e3d (załączonego do wydanej oficjalnie paczki), który z tego co się domyślam został wygenerowany na tradycyjnym, starym exe, w związku z czym problem nie jest widoczny. Usuń sobie z folderu z SP45 modele w wersji e3d i zostaw t3d. Wtedy zobaczysz problem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2673 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:47:44 »
Czyli najprawdopodobniej cos jest namieszane przy sortowaniu/generowaniu e3d, @Stele mial tez wczesniej problem przy generowaniu semaforow. Trzeba bedzie sprawdzic, chociaz jesli modele wygenerowane starym exe wyswietlaja sie poprawnie, priorytet jest dosc niski ;d

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2674 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:51:06 »
A co z t3d? W sumie to zawsze była developerska paczka, powinna generować poprawnie przezroczystości.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2675 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:53:09 »
Moim zdaniem to nie jest problem w sortowaniu/generowaniu e3d, tylko raczej jakiś problem z t3d. T3d jest jednak podstawowym plikiem, z którego generowany jest e3d. Stare exe być może pomijało przezroczystości przy generowaniu czy coś, w związku z czym wyświetlało się poprawnie. Więc wydaje mi się, że skoro e3d pokazuje tak samo jak t3d, to nie w tym leży problem. Albo coś jest nie tak z modelem (kolejność submodeli albo coś innego?), albo coś nie tak z exe. Mi osobiście wydaje się, że coś jest źle w modelu t3d, skoro np. w SU45 wszystko działa prawidłowo.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2676 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:57:01 »
Kabina jest oparta na tej od SU45, w miernikach nie było nic zmienianie( oprócz tego problemu z zerami), nie mam pojęcia co może być przyczyną zwłaszcza ze na borlandzie działa bez zarzutu.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2677 dnia: 13 Czerwca 2017, 16:58:28 »
Moim zdaniem to nie jest problem w sortowaniu/generowaniu e3d, tylko raczej jakiś problem z t3d.
Zeby to zweryfikowac ktos musialby "recznie" porownac strukture t3d dla obu plikow. Zdaje sie ze w starterze sa jakies narzedzia ktore moga w tym pomoc, ale moj kontakt i znajomosc startera jest minimalna.

Wstepnie duzo prostsze imo byloby skasowanie .e3d dla SU45 i sprawdzenie, co sie stanie gdy jego .t3d zaladowany zostanie do nowego exe.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2678 dnia: 13 Czerwca 2017, 17:02:03 »
SU45 wczytana na nowym exe z t3d działa prawidłowo. Z SP45 jest problem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2679 dnia: 13 Czerwca 2017, 17:05:25 »
Czyli jednak weryfikacje trzeba by zrobic, jesli ktos chce sie podjac ;/  (mozliwe ze zmieniona zostala przypadkowo lub celowo hierarchia submodeli, ale na slepo nie ma co zbytnio spekulowac)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2680 dnia: 13 Czerwca 2017, 17:05:43 »
Wstepnie duzo prostsze imo byloby skasowanie .e3d dla SU45 i sprawdzenie, co sie stanie gdy jego .t3d zaladowany zostanie do nowego exe.
Ja to zrobiłem za nim napisałeś. No przecież opisałem i dałem screena z wczytania pliku t3d na nowym exe i jest źle. Wygenerowałem nowe e3d za pomocą 20170603 i też jest źle. To samo t3d na borlandzie wczytuje się poprawnie i poprawnie generuje na borlandzie e3d, które notabene wczytują się poprawnie do 20170603.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2017, 17:06:49 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2681 dnia: 13 Czerwca 2017, 17:07:07 »
Krzysiek, ale Ty dałeś screena z SP45, a teraz mówimy o SU45.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2682 dnia: 13 Czerwca 2017, 17:07:57 »
No przecież opisałem i dałem screena z wczytania pliku t3d na nowym exe i jest źle.
Krzysiu, ale mi chodzilo o to, czy zle bedzie takze przy ladowaniu t3d dla SU45, nie SP45 :) z tego co pisze @Maciej to nie, wiec byc moze rzeczywiscie jakas roznica miedzy tymi dwoma .t3d jest.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2683 dnia: 13 Czerwca 2017, 18:08:43 »
Różnią się. Opaticy jest takie samo. W kabinie były ręcznie podmienione niektóre submodele jak ten o odpowiadający za podświetlenie dwóch mierników tych najbardziej po lewej. Podświetlenia haslera nie tykałem, a też są cyrki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2684 dnia: 13 Czerwca 2017, 18:24:22 »
Z podświetleniem haslera cyrki są też na siódemkach i ósemkach, czyli tam gdzie zostały podmienione na nowe (autorstwa @TZs). Przyczyna będzie prawdopodobnie ta sama co w przypadku mierników na SP45. Tylko pytanie jaka to przyczyna.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2685 dnia: 13 Czerwca 2017, 18:48:47 »
Opacity 100 zamienic na opacity 0.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2686 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:00:05 »
To nie to. Sprawdziłem kilka rzeczy i doszedłem do wniosku, że na 100% znika podstawowa tekstura, czyli przykładowo w przypadku haslera znika jego tarcza, a zamiast niej pojawia się tylko przezroczyste podświetlenie. Teraz pytanie do tych, którzy znają się na modelach: dlaczego tak się może dziać?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2687 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:00:58 »
Bo C+ źle interpretuje opacity, wygeneruj e3d na borlandowym i będzie ok.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2688 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:02:10 »
A jaka jest ich kolejność w modelu? Tło musi się rysować przed podświetleniem. Tylko dlaczego teraz się to gorzej sortuje?
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2689 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:03:09 »
Podpiete pod tego samego rodzica z sufiksem _on _off lub jeden do _on, drugi do _off ?

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2690 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:09:18 »
Wina tekstur. Podmieniłem sobie z ciekawości plik kabina1.tga w folderze z SP45 na tą z SU45. Mierniki obrotów i temperatury wody wyświetlają się teraz prawidłowo.

EDIT: Powodem błędnego wyświetlania był zbędny kanał alfa na teksturach niepodświetlonych mierników i haslera.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2017, 19:19:08 wysłana przez Maciej »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2691 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:39:51 »
Mi nawet do glowy nie przyszlo ze ktos by dodal alfe, bo jak nie trzeba to po co ;/

(exe sprawdza wystepowanie alfy, i jesli ja znajdzie to model z taka tekstura jest przesuwany do fazy obiektow przezroczystych; czyli jak jest tarcza i podswietlenie to podswietlenie moze byc rysowane wczesniej, a tarcze juz wtedy sobie odpuszcza bo mu wychodzi ze jest pod spodem czyli z punktu widzenia renderera niewidoczne)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2692 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:44:38 »
@tmj wspominał o karzełkach, też trzeba sprawdzić co tam się dzieje. Mam wrażenie, że nie na wszystkich było źle.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2693 dnia: 13 Czerwca 2017, 19:45:59 »
W SP45 alfa była bez sensu, zaś z tego co widzę to w przypadku haslerów od @TZs alfa była użyta do cyferek od liczenia kilometrów, ale chyba jak ją usunę to nic złego się nie stanie?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2694 dnia: 13 Czerwca 2017, 20:31:22 »
Mi się wydaje, że jest wycięcie na licznik. Za parę minut podejrzę model tarczy.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2695 dnia: 14 Czerwca 2017, 07:09:36 »
Wygląda, że trzeba by zrobić sprawdzanie czy dany submodel ma przeznaczenie na wyświetlanie alfy i dopiero wtedy sprawdzenie czy tekstura ma alfę.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2696 dnia: 14 Czerwca 2017, 10:09:01 »
No to od tego był parametr opacity. Z setką ma mieć alfa testa i być rysowany wcześniej, z zerem ma mieć alfa blenda i być rysowany później. Reszta zgodnie z kolejnością w modelu. TMJ, zmieniałeś tu coś?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2697 dnia: 14 Czerwca 2017, 13:32:40 »
Opacity jako parametr wystepuje tylko w t3d, do e3d z jakiegos powodu nie jest przenoszony. Nie wiem kto tak ustalil i czemu, ale efektem ubocznym jest ze przy ladowaniu e3d exe musi polegac na wygenerowanych flagach przezroczystosci, i o ile dobrze pamietam sprawilo to gdzies tam w polowie watku problem. Zobacze czy uda sie tutaj cos wyprostowac, o ile znowu nie wywola problemow ;/

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2698 dnia: 14 Czerwca 2017, 15:32:25 »
A nie można zrobić takiej możliwości, żeby były wyświetlana dwa obiekty z przezroczystością? W sensie, że jeśli tekstura podstawowa (czyli np. niepodświetlony hasler) ma alfę oraz tekstura podświetlenia ma alfę, to i tak obie się wyświetlą. Bo spojrzałem na te haslery od @TZs i widzę, że gdybym usunął alfę z niepodświetlonego haslera, to po załączeniu podświetlenia, cyfry od licznika kilometrów nie będą widoczne przez, to że nie będą oświetlone.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2699 dnia: 14 Czerwca 2017, 15:36:55 »
Wyswietlanie wielu obiektow z przezroczystoscia jest mozliwe, ale wymaga to ich posortowania by byly rysowane w kolejnosci od tych polozonych najdalej, do tych polozonych najblizej. Nie wiem jak exe robi to w tej chwili, nie zagladalem, ale jesli np kabina jest zrobiona na leniwca tzn oba submodele maja 'zakotwiczenie' w tym samym miejscu, to exe nie jest wrozka i w takiej sytuacji szansa, ze obiekty zostana ustawione w kolejnosci wlasciwej jest jak rzut moneta, czyli 50:50