Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1157366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2460 dnia: 20 Maja 2017, 15:16:27 »
Nie chcę krakać, ale jakiś czas temu grzecznie się spytałem czy są problemy z exe c➕➕ na Pokeys.
@Niebugocław, sprawdź nadpisane klawisze w key.ini. Prawdopodobnie nowe klucze funkcyjne powodują, że Pokeys wariuje.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2461 dnia: 20 Maja 2017, 15:54:56 »
W okolicach Radliczyc wywaliło mnie ze znanym komunikatem.
Zaraz zaraz, komu znanym temu znanym :o  ktory to konkretnie komunikat byl, o braku pamieci czy cos innego?

Nie chcę krakać, ale jakiś czas temu grzecznie się spytałem czy są problemy z exe c➕➕ na Pokeys.
Jak juz kilkukrotnie wspomnialem nie mam dostepu do PoKeys ani zadnego tym podobnego urzadzenia, wiec nie jestem w stanie wykryc lub poprawic problemow w tym obszarze. Musi sie tym zajac osoba ktora taki dostep ma. Zrodla programu sa publicznie dostepne, a dostarczany kod jest dolaczany tak szybko jak jest to mozliwe.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2462 dnia: 20 Maja 2017, 16:02:15 »
Niestety brak screena a pamięć dobra ale krótka. Pojadę jeszcze raz, jak wywali dam znać. Najpierw chce przejechać jeszcze raz na 64 bitowym exe. Pytanie istotnej wagi, czy bibliotekę python27.dll można w kompilować w exe? Istotne to z punktu widzenia składania paczki całościowej i uproszczenia instalacji exe 64 lub 32, w zależności od wyboru użytkownika.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2463 dnia: 20 Maja 2017, 16:07:33 »
Pytanie istotnej wagi, czy bibliotekę python27.dll można w kompilować w exe?
Nie bardzo, python miesza w dosc szczegolny sposob. Natomiast pewna mozliwoscia jest wyrzucenie w ogole python27.dll z paczki, i zamiast tego instalacja przez uzytkownika jednej z 'oficjalnych' instalacji python (32- lub 64- bit albo obie) w sposob podobny do tego, jak instalowane sa pakiety vc_redist.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2464 dnia: 20 Maja 2017, 16:10:21 »
Właśnie chcieliśmy uniknąć kolejnego wyboru i instalacji, przez użytkownika. Jest jak jest.
ED:
Na wersji 64 bitowej posypał się scenariusz, EU07-344 zatrzymała się 100m przed peronami w Kaliszu (w kierunku do Łodzi), skutek, brak możliwości ze Skalmierzyc towarowego w kierunku Łódź, nie odjechała ze Skalmierzyc także Sm42 z paroma wagonikami w kierunku na Ostrów, ja nie dostałem wjazdu do Skalmierzyc dla ET42-024 prowadzącej skład beczek. Beka wyszła.
Do tego momentu, nic nie wysypało.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 21:04:04 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2465 dnia: 20 Maja 2017, 21:01:54 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- korekta zalaczania sprezarki dla lokomotyw dwuczlonowych (ET41, 42): sprezarki zalaczaja sie tylko gdy moga uruchomic sie razem, tzn zadna nie jest blokowana przez wylacznik cisnieniowy (do pewnego stopnia jest to tylko proteza, bo nie obejmuje zachowania innych kombinacji ukrotnienia itp, ale na razie lepsza nic nic)

- korekta logiki wykrywania czy lokomotywa jedzie 'pusta' i powinna uzywac hamulca lokomotywy a nie glownego, dotyczylo lokomotyw dwuczlonowych (ET41, 42)

- dodany przelacznik w pliku .ini, input.gamepad kontrolujacy czy exe ma obslugiwac gamepad/joystick. Domyslnie zalaczone, moza wylaczyc poprzez wpis
input.gamepad no
powinno pomoc w przypadku konfiguracji z podlaczonym kontrolerem PoKeys (przynajmniej dopoki w exe nie ma pelnej konfiguracji dla gamepada)

- w ramach koncertu zyczen: AI nie wciska sie nieproszona na fotel mechanika w lokomotywie uzytkownika przy uruchomieniu w trybie debug
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 21:03:03 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2466 dnia: 20 Maja 2017, 21:09:50 »
Edytowałem swój poprzedni post, nie zauważyłem że jest następny. Za AI, dziękuję.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2467 dnia: 20 Maja 2017, 21:16:04 »
TMJ to poproszę jeszcze wyłącznik przetwornicy i sprężarki dla sekcji w której jedziemy (ET42).
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2468 dnia: 20 Maja 2017, 21:20:55 »
Czekaj, bo nie bardzo chwytam, jak ma to dzialac? Czy w ET42 jest osobny dedykowany przelacznik w kazdej kabinie dla przetwornicy przedniej/tylnej i sprezarki przedniej/tylnej? Czy jakos inaczej?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2469 dnia: 21 Maja 2017, 15:02:18 »
Na najnowszym załączonym exe czyli "eu07-x64_170520" np. w ET22 nie idzie później opuścić pantografów po podniesieniu. Nie działa w ET22 oświetlenie kabinowe poprzez kliknięcie w klawisz " ' ". Na chwilę obecną tyle z problemów, było tam tego więcej, ale nie pamiętam teraz co.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2470 dnia: 21 Maja 2017, 15:05:48 »
Z tego co czytałem to zmieniła się nieco klawiszologia i większość już nie potrzebuje Shiftów. Dorzuć loga dla pewności.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 15:09:19 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2471 dnia: 21 Maja 2017, 15:10:37 »
Wiem przecież. Z tego co zauważyłem to chyba wcale "Shifta" nie idzie użyć oprócz przeskoczenia do układów na elektrowozach.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 15:15:38 wysłana przez Patryk Farana »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2472 dnia: 21 Maja 2017, 15:14:24 »
Oprocz zmian ktore wspomnial @Sawi o ile dobrze pamietam przynajmniej niektore ET22 maja zdefiniowane przelaczniki impulsowe pantografow, i brak im definicji przyciskow ktore te pantografy moglyby opuszczac. Tego typu braki wymagaja uporzadkowania plikow .mmd i/lub .fiz dla danego egzemplarza.

shift jest okazyjnie uzywany przy niektorych funkcjach -- zalaczanie sprezarki pantografow, przelaczniki sygnalow konca pociagu i ogolniej przy obsludze przelacznikow wielostopniowych (programatory swiatel, nastawa predkosci reakcji hamulca itp) gdzie shift + klawisz 'zwieksza' wartosc przelacznika, a sam klawisz ja zmniejsza.

edit:
bledy widac w pliku errors
Failed to locate sub-model "grzybpanta" in 3d model "dynamic\pkp\et22_v2\201e_3]kabina_a.e3d"
Failed to locate sub-model "grzybpantb" in 3d model "dynamic\pkp\et22_v2\201e_3]kabina_a.e3d"
grzybki przypisane do opuszczania poszczegolnych pantografow albo nie istnieja, albo nazywaja sie inaczej niz podano w konfiguracji.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 15:19:30 wysłana przez tmj »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2473 dnia: 21 Maja 2017, 15:17:30 »
Podejrzewam, że mało będzie chętnych do tego typu zabaw więc jak przybliż mi temat to się tym zajmę. Z doświadczenia wiem, że odkładanie coś na potem nie jest zbyt rozsądnym wyjściem.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2474 dnia: 21 Maja 2017, 15:23:10 »
Faktycznie, chetnych jest dosc malo :>  na bugtrackerze paczki calosciowej jest kilka zgloszen na temat poszczegolnych kabin i jest tez temat w dziale beta -- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29049.0.html w ktorym jest to dyskutowane troche ogolniej. Jesli potrzebne beda jakies dodatkowe informacje to krzycz~

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1093
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2475 dnia: 21 Maja 2017, 15:23:37 »
Testowałem teraz byka:
201E, 201E-P tylni pantograf idzie opuścić natomiast przedni już nie.
201E-W działa prawidłowo.
201E-RN, 201E-RW, 201E-ZEZ nie działa opuszczanie.
Trzeba było by teraz przelecieć cały tabor czy działa, dodatkowo np. w EU07 nie działa przyciemnianie/rozjaśnianie oświetlenia kabinowego.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 15:25:44 wysłana przez Patryk Farana »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2476 dnia: 21 Maja 2017, 15:24:35 »
Rozbijajcie to na 1 mmd - 1 zgłoszenie i umieszczajcie w bugtrackerze paczki.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2477 dnia: 21 Maja 2017, 15:28:35 »
@tmj czyli teoretycznie braki i wszelkiego rodzaju niezgodności wypluwa w errorsie.txt tak?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2478 dnia: 21 Maja 2017, 15:32:58 »
Wiekszosc laduje w errors, zgadza sie (te ktore wychodza przy ladowaniu kabiny)
Oprocz tego czesc przyciskow podstawowych jest obslugiwana nawet gdy przycisk nie jest zdefiniowany (zeby dalo sie w ogole takimi pojazdami jezdzic) w takim przypadku przy nacisnieciu przycisku dawana jest wzmianka w log.txt

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2479 dnia: 21 Maja 2017, 15:37:56 »
Ok no to trzeba będzie przejrzeć tabor, począwszy od siódemek a skończywszy na tamarach. Im mniej protez tym lepiej.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2480 dnia: 21 Maja 2017, 16:30:38 »
Tmj tak jak ci pisalem. Przelacznik jest czynny tylko na sekcji na ktorej jedziemy. Chodzi o to ze mech moze wylaczyc sprezarke i przeywornice na sekcji na ktorej jedzie. Chodzi o halas. To sa dedykowane hebelki. W tylnej sekcji zawsze dziala.  Prosze tez o wylacznik rozrzadu i stycz liniowych.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 16:31:52 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Tadek40

  • Wiadomości: 38
  • Weź nie komentuj tylko daj mi wyjazd.:P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2481 dnia: 21 Maja 2017, 17:00:09 »
Witam. Wywala oto taki błąd przedstawiony na screenie. Wszystko próbowałem. Zainstalowałem potrzebne rzeczy itp. Wiecie z czym problem? Pozdrawiam. Używany EXE to wersja EXE 64bit.
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 17:02:04 wysłana przez Tadek40 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2482 dnia: 21 Maja 2017, 17:14:56 »
Tak, niewlasciwa biblioteka python27.dll musi byc taka na 64 bity.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2483 dnia: 22 Maja 2017, 02:52:11 »
W dzisiejszym (wlasciwie wczorajszym) uaktualnieniu

- poprawki, mam nadzieje ostateczne, generowania torow/drog/skrzyzowan itp w trybie VBO. Tymczasowo zostawiam jeszcze w exe pulapki na pokemony, wiec jesli mozna prosze sprawdzic po zakonczeniu jazdy na scenerii, czy w pliku errors pojawily sie wpisy w rodzaju
Cytuj
Vertex buffer overflow (..)
lub
Cytuj
Vertex amount mismatch (..)
itp. I jesli tak, to dac znac.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2484 dnia: 22 Maja 2017, 18:37:09 »
Tmj tak jak ci pisalem. Przelacznik jest czynny tylko na sekcji na ktorej jedziemy. Chodzi o to ze mech moze wylaczyc sprezarke i przeywornice na sekcji na ktorej jedzie. Chodzi o halas. To sa dedykowane hebelki. W tylnej sekcji zawsze dziala.  Prosze tez o wylacznik rozrzadu i stycz liniowych.
Wylacznika rozrzadu raczej na razie nie bedzie, bo nie ma w exe mechanizmow w ktore moznaby go wpiac (indywidualnie zapamietywany stan urzadzen dla poszczegolnych pulpitow/kabin, czy chocby obecnosc w pamieci wiecej niz jednej kabiny naraz) Bedzie musiala wystarczyc reszta:

- poprawka, wylacznik stycznikow liniowych w lokomotywach dwuczlonowych (ET41, 42) wplywa na stan obu czlonow zamiast tylko obsadzonego

- wylacznik stycznikow liniowych moze byc obslugiwany jako bistabilny, a nie tylko impulsowy jak dotychczas. Tryb bistabilny ustawia sie wpisem w pliku .fiz w sekcji Switches:
MotorConnectors=Toggle
przy braku wpisu przelacznik jest traktowany domyslnie jako impulsowy

- dodana obsluga przelacznikow przetwornicy i sprezarki, dzialajacych selektywnie dla obsadzonego czlonu. Kontrolowane domyslnie przez Shift-X (przetwornica) i Shift-X (sprezarka) Nazwy przyciskow w pliku .mmd to
converterlocal_sw
compressorlocal_sw

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2485 dnia: 22 Maja 2017, 19:40:23 »
Wiem ze bylo by to chamskie z mojej strony ale zapytam takze czy jest mozliwe te elementy zastosowac do et21? Co prawda to nie 2czlon ale na pulpicie mozna heblami odlaczac dowolna sprezarke i przetwornice. A i B.  Mechanicy zalaczaja te tylne a przednie odlaczaja z uwagi na halas.
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2017, 19:42:12 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2486 dnia: 22 Maja 2017, 19:42:36 »
Symulowana lokomotywa ma po jednym urządzeniu każdego typu.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2487 dnia: 22 Maja 2017, 19:50:49 »
Zgadza sie, jest tylko jedna na pojazd/czlon, wiec chyba czego takiego nie obsluzy.

Przy okazji, te nowe przelaczniki dzialaja w ten sposob, ze opcjonalnie wylacza urzadzenie w danym czlonie, ale zeby zadzialalo to musi byc zalaczony zarowno ten wylacznik 'lokalny' jak i 'glowny'. Czy tak jest poprawnie, czy do dzialania wystarczy ze zalaczony jest tylko jeden z nich?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2488 dnia: 22 Maja 2017, 20:08:28 »
- korekta zalaczania sprezarki dla lokomotyw dwuczlonowych (ET41, 42): sprezarki zalaczaja sie tylko gdy moga uruchomic sie razem, tzn zadna nie jest blokowana przez wylacznik cisnieniowy (do pewnego stopnia jest to tylko proteza, bo nie obejmuje zachowania innych kombinacji ukrotnienia itp, ale na razie lepsza nic nic)
- poprawka, wylacznik stycznikow liniowych w lokomotywach dwuczlonowych (ET41, 42) wplywa na stan obu czlonow zamiast tylko obsadzonego
W obu powyższych przypadkach nie zauważyłem zmiany w porównaniu do wcześniejszych exe (testowałem na dzisiejszym).
- wylacznik stycznikow liniowych moze byc obslugiwany jako bistabilny, a nie tylko impulsowy jak dotychczas. Tryb bistabilny ustawia sie wpisem w pliku .fiz w sekcji Switches:
MotorConnectors=Toggle
przy braku wpisu przelacznik jest traktowany domyslnie jako impulsowy

- dodana obsluga przelacznikow przetwornicy i sprezarki, dzialajacych selektywnie dla obsadzonego czlonu. Kontrolowane domyslnie przez Shift-X (przetwornica) i Shift-X (sprezarka) Nazwy przyciskow w pliku .mmd to
converterlocal_sw
compressorlocal_sw
Działa prawidłowo. Zauważyłem natomiast inna dziwną rzecz - kiedy podczas mocnego hamowania samą lokomotywą, np. za pomocą hamulca ręcznego zaciągniętego do oporu (musi być wpis "ManualBrake=Yes" w *.fiz, żeby hamulec w ogóle działał), zablokują się w niej koła (z reguły już przy małej prędkości) i zacznie się wtedy piaskować, to pojawia się jakaś tajemnicza siła, która przy wciśniętym pedale piasecznicy rozpędza skład do ok. 17km/h i dopiero wtedy koła łapią przyczepność zaczynając się obracać i hamować. Jeśli puści się pedał piasecznicy przed zatrzymaniem i koła znów się zablokują, to ponownie można przyspieszać za pomocą tej darmowej energii ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2489 dnia: 22 Maja 2017, 20:31:30 »
- korekta zalaczania sprezarki dla lokomotyw dwuczlonowych (ET41, 42): sprezarki zalaczaja sie tylko gdy moga uruchomic sie razem, tzn zadna nie jest blokowana przez wylacznik cisnieniowy (do pewnego stopnia jest to tylko proteza, bo nie obejmuje zachowania innych kombinacji ukrotnienia itp, ale na razie lepsza nic nic)
- poprawka, wylacznik stycznikow liniowych w lokomotywach dwuczlonowych (ET41, 42) wplywa na stan obu czlonow zamiast tylko obsadzonego
W obu powyższych przypadkach nie zauważyłem zmiany w porównaniu do wcześniejszych exe (testowałem na dzisiejszym).
Podejrzewam ze efekty latwiej jest zaobserwowac na ET42 niz ET41 (ze wzgledu na panel z kontrolkami dla obu czlonow osobno) W poprzednich wersjach exe jesli sprezarki w uokrotnieniu byly nastawione na prace automatyczna, to po aktywacji wylacznika cisnieniowego i spadku cisnienia, ponownie zalaczala sie tylko sprezarka w czlonie przednim -- aktualizacja czlonu drugiego nastepuje w programie juz po tym jak sprezarka w czlonie przednim zalacza sie i zwieksza nieco cisnienie w przewodzie, i w efekcie wylacznik cisnieniowy czlonu tylnego nigdy sie nie deaktywowal.

Wylacznik stycznikow liniowych w wersjach poprzednich ustawial tylko zmienne dla kontrolowanego czlonu, i signal nie byl przekazywany sasiadom -- w efekcie czlon tylny nie byl odlaczany i pracowal dalej. W ET41 nie bardzo to widac, bo jest tam tylko jedna kontrolka stycznikow (i nie dziala prawidlowo ale to juz inna historia) ale mozna to wylapac w dosc pokretny sposob -- po odhamowaniu i ustawieniu nastawnika na pozycje jazdy styczniki zamykaja sie, wciskamy wtedy wylacznik L, a nastepnie trzymajac go przelaczamy odczyt pradu przez shift-Z: dla pierwszego czlonu poprawnie wykaze 0, ale po przelaczeniu na wyswietlanie stanu drugiego czlonu miernik idzie w gore, bo czlon ciagle pcha :>

(tzn pchal, teraz powinno byc jak trzeba)
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2017, 20:33:29 wysłana przez tmj »