Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 890057 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2430 dnia: 17 Maja 2017, 20:05:46 »
To jeszcze jedna rzecz, acz to chyba nie domena wyłącznie tego exe: po zmianie kabiny w lokomotywie nastawnik automatycznie mamy zawsze ustawiony na jazdę w przód. Niestety analogicznie nie jest dostosowywany kierunek skanowania torów, przez co jeżeli zmienimy kabinę i ruszymy do przodu bez gmerania przy ustawianiu kierunku, skanowanie cały czas będzie odbywało się do tyłu (mimo jazdy w przód). Ten problem jest także przyczyną nieotrzymywania rozkładu jazdy w misji pospwilA na Całkowie v2 po podpięciu się do wagonów, gdyż nasze wewnętrzne AI skanuje nie ten semafor, co potrzeba.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2431 dnia: 17 Maja 2017, 20:10:04 »
O ile dobrze pamietam to kierunek skanowania powinien sie zmieniac automatycznie gdy kierunek jazdy nie zgadza sie z kierunkiem skanowania, co teoretycznie ma miejsce przy zmianie kabiny, bo kierunek zmienia sie wtedy na przeciwny. Ale chyba faktycznie tam cos nie dziala, sprawdze jak znajde chwile.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2432 dnia: 17 Maja 2017, 20:19:26 »
Marudzenie mi dzisiaj dobrze wychodzi, więc jeszcze jedno. Jak już dostanę ten rozkład to pierwszą stację mam od razu podświetloną na zielono, mimo że do odjazdu są jeszcze 3 minuty. W efekcie nie dostaję też sygnału od kierownika.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2433 dnia: 17 Maja 2017, 21:27:28 »
O ile dobrze pamietam to kierunek skanowania powinien sie zmieniac automatycznie gdy kierunek jazdy nie zgadza sie z kierunkiem skanowania, co teoretycznie ma miejsce przy zmianie kabiny, bo kierunek zmienia sie wtedy na przeciwny. Ale chyba faktycznie tam cos nie dziala, sprawdze jak znajde chwile.
No ale wywaliłeś ten warunek więc go nie ma :D
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2434 dnia: 17 Maja 2017, 21:36:59 »
Witam. Mam poważny problem z exe C++ od kiedy uruchomiłem wszelkie możliwości logowania czynności systemu ze względu na bluescreeny jakie mi się zdarzały.
Crashdump w załączniku. Symulator nie chce się uruchomić,wywala do Windowsa, program przestał działać i koniec jazdy.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2435 dnia: 17 Maja 2017, 21:48:44 »
Wysyp ma miejsce gdzies w bibliotece systemu operacyjnego, niestety bez zadnych dodatkowych danych. Skoro problem wystapil po zalaczeniu logowania czynnosci systemu, moze ustapi po wylaczeniu tego logowania..?

No ale wywaliłeś ten warunek więc go nie ma :D
Tam ciagle jeden jest w TableCheck() myslalem ze wystarczy :o
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2017, 21:49:45 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2436 dnia: 17 Maja 2017, 21:51:20 »
W jaki sposób dostarczyć dodatkowych informacji?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2437 dnia: 17 Maja 2017, 21:58:09 »
To niestety niezalezne od ciebie, informacje umieszczace sa w pliku crashdump na podstawie stanu programu w momencie wysypu, i akurat w tym wypadku dostepne jest niewiele, tzn brak jest informacji w ktorym konkretnie miejscu w exe wydarzyl sie wysyp.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2017, 01:24:04 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2438 dnia: 17 Maja 2017, 22:05:14 »
Jeśli jest to błąd bibliotek systemu, to czy mogło się skopać coś w Vizual studjo od Microsoft? Może podczas skanowania Combofixem coś się skopało?
Na ile coś takiego jest możliwe?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2439 dnia: 17 Maja 2017, 22:08:05 »
Trudno powiedziec, ale warto dla pewnosci przeinstalowac paczki vc_redist i ewentualnie pythona. Chociaz szansa ze to cos zmieni jest dosc mizerna ;/

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2440 dnia: 17 Maja 2017, 22:12:13 »
Oprócz uruchomienia logowań powiększyłem pamięć wirtualną do 32GB, czy ma to znaczenie? Uruchomienie pamięci wirtualnej? Wcześniej jej nie miałem uruchomionej i wszystko działało. Uruchomiłem ją z przyjacielem tylko po to, by skutecznie wyłapać ewentualny ekran śmierci.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2441 dnia: 17 Maja 2017, 22:13:33 »
Nie, pamiec wirtualna w ogole dobrze iec wlaczona wiec to akurat nie powinno przeszkadzac. Chyba malo ktory PC ma ja wylaczona.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2442 dnia: 17 Maja 2017, 22:19:01 »
W takim wypadku jedyne, co mi pozostaje, to jutro z przyjacielem zainstalować od nowa wszystkie wersje VC i rozpakować od nowa Pythona. To akurat mogę zrobić zaraz.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2443 dnia: 18 Maja 2017, 01:24:29 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen AI dostalo pozwolenie by przyspieszac nieco mniej lekliwie -- dopuszczalne przyspieszenie to 0.85 (z 0.5) w trybie 'leniwym' i 9.8 (z 0.9) w trybie 'agresywnym'. Kwestia otwarta jest czy nie spowoduje do klopotow ze skladami towarowymi, do sprawdzenia.

- AI zostalo nauczone ze jesli juz dajemy sygnal odjazdu, to wypada poczekac te pare sekund zanim trzasniemy drzwiami i ruszymy z miejsca

- poprawka, stacje w rozkladzie zaznaczane sa na zielono dopiero po uplynieciu czasu odjazdu

- poprawka, kierunek skanowania uaktualniany jest takze przy zmianie kabiny, bez potrzeby dodatkowego machania nastawnikiem kierunku

Marudzenie mi dzisiaj dobrze wychodzi, więc jeszcze jedno. Jak już dostanę ten rozkład to pierwszą stację mam od razu podświetloną na zielono, mimo że do odjazdu są jeszcze 3 minuty. W efekcie nie dostaję też sygnału od kierownika.
Dla porzadku, podswietlanie stacji na zielono nie ma nic wspolnego z sygnalem od kierownika, lub jego brakem, to jest zwykla kosmetyka :>  O ile dobrze pamietam to domyslnie do 'zaliczenia' przystanku i uruchomienia sygnalu itp wymagana jest obecnosc/postoj w odleglosci ponizej 50m, i np. pospwilA na calkowie v2 musi dociagnac kawalek to semafora, bo po doczepieniu jest zaparkowany ~70-80m od tabliczki

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2444 dnia: 18 Maja 2017, 07:18:20 »
Cytuj
poprawka, stacje w rozkladzie zaznaczane sa na zielono dopiero po uplynieciu czasu odjazdu
Mnie zapalenie na zielono informowalo o prawidlowym zaliczeniu przystanku. Jesli nie ma to wplywu na podanie odjazdu to nalezy wrocic do tego.  Podswietlenie na zielono powinno zgasnac w momencie podania odjazdu. Moim zdaniem ta kosmetyka w dzisiejszym wydaniu zrobi zamieszanie. Prosze o rozwazenie uwagi.

ED:
Ukończyłem Kaliską na dzisiejszym exe. Wydaje mi się, że nadal wersja DL jest bardziej stabilna od VBO. Na DL nie mam żadnych problemów z pamięcią, teksturami czy wysypami. Na VBO wygląda tak, jakby dane były przesyłane z dużym opóźnieniem, stąd takie obrazki jak załączyłem wczoraj w dziale screeny/rotfl. Na DL nie mam komunikatu za malo pamieci, być może ten sposób wyświetlania jest wydajniejszy, lub jeśli nawet są prblemy to nie mamy informacji zwrotnych. Na DL pozwoliłem sobie odpalić drugą sesję równoległą do Kaliskiej: Bałtyk z dzisiejszej aktualizacji odpalił się bez problemu, po czym przeprowadziłem skład z torów postojowych na peron. Na tym skończyłem, zależało mi tylko na sprawdzeniu informacji o wysypywaniu się tej scenerii zaraz po uruchomienia.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2017, 18:07:37 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2445 dnia: 18 Maja 2017, 19:32:53 »
Mam pewien pomysł. Czy dało by się automatycznie tworzyć folder, w którym będą znajdowały się wszystkie raporty błędów .dmp? Ja zgromadziłem wszystkich raportów 28 i powoli zaczyna być tego dużo w folderze symulatora. Drugie moje pytanie, czy jest możliwość zgromadzenia wszystkich plików wykonywalnych EU07.exe w osobnym folderze i wskazanie ich do Rainsteda?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2446 dnia: 18 Maja 2017, 19:41:09 »
Pliki wykonywalne można zgromadzić w innym folderze, ale nie można wskazać ich w rainsted do użycia. Był co prawda taki starter STV, ale to dawne dzieje. Za to polecam przenieść do osobnego folderu pliki .dmp, póki nie ma w exe wskazanego katalogu do ich umieszczania.Nie napisałeś czy udało się przywrócić uruchamianie C++.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2447 dnia: 18 Maja 2017, 22:06:50 »
Dla porzadku, podswietlanie stacji na zielono nie ma nic wspolnego z sygnalem od kierownika, lub jego brakem, to jest zwykla kosmetyka :>  O ile dobrze pamietam to domyslnie do 'zaliczenia' przystanku i uruchomienia sygnalu itp wymagana jest obecnosc/postoj w odleglosci ponizej 50m, i np. pospwilA na calkowie v2 musi dociagnac kawalek to semafora, bo po doczepieniu jest zaparkowany ~70-80m od tabliczki
O, to jest cenna informacja, nie wiedziałem. Tylko w takim razie nie wiem, czy to można uznać za spójne z resztą sterowania, bo wydaje się logiczne, że warunek dla zaliczenia przystanku (podświetlenia na zielono) i sygnału kierownika powinien być ten sam. Inaczej zawsze będzie ryzyko, że jedno z drugim się rozjedzie. Inny przykład - w W4 masz wpisany peron 300 m, pociąg AI ma 100 m, zatrzymuje się zaraz na początku. AI w takim wypadku już nie rusza dalej, bo w swoim mniemaniu "zalicza" przystanek, ale sygnału od kierownika by już nie dostało.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2448 dnia: 19 Maja 2017, 00:48:15 »
Mnie zapalenie na zielono informowalo o prawidlowym zaliczeniu przystanku. Jesli nie ma to wplywu na podanie odjazdu to nalezy wrocic do tego.  Podswietlenie na zielono powinno zgasnac w momencie podania odjazdu. Moim zdaniem ta kosmetyka w dzisiejszym wydaniu zrobi zamieszanie. Prosze o rozwazenie uwagi.
Tutaj zle sie chyba zrozumielismy :>  exe rowniez przed wprowadzeniem zmiany 'zapalalo' stacje na zielono dopiero po jej przewinieciu, tzn gdy rozklad przestawial sie na stacje nastepna, co nastepuje dopiero po minieciu czasu odjazdu. Poprawka dotyczy tylko zachowania na stacji poczatkowej, gdzie pod tym wzgledem moglo byc inaczej.

Podswietlanie w rozkladzie jest dosc prymitywna sztuczka, i nie jest "swiadome" czy pociag faktycznie stoi na stacji wymienionej w rozkladzie. Zmiana zachowania by aktualna stacja podswietlala sie gdy pociag faktycznie na niej stanie, i wracala do 'normy' po czasie odjazdu wymagaloby wiekszych zmian.

Jesli chodzi o stabilnosc itp, to przy trybie VBO jest ciagle dosc powazny i nie zlokalizowany blad, ktory poprzez wpisywanie danych nie tam gdzie trzeba prowadzi do wysypow i roznych innych efektow ubocznych. Niestety znalezienie gdzie dokladnie ma to miejsce bedzie najprawdopodobniej pracochlonne.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2449 dnia: 19 Maja 2017, 00:52:04 »
Trzeba więcej pułapek postawić ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2450 dnia: 19 Maja 2017, 21:01:05 »
Taa, chyba na pokemony ;d

bledy sie zlapaly, tzn znalazly. Byly "od zawsze" ale ukrywaly sie dosc dobrze w trybie DL, a VBO byl jaki byl. W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe nie "optymizuje" juz zwrotnic do tego stopnia, ze zamiast utworzyc dla nich siatke 3d zaczyna wstawiac smieci gdzie popadnie

- poprawka, dzielenie krzywych na odcinki nie prowadzi juz okazjonalnie do psucia innych danych

nie wiem czy to usunie wszystkie dziwne efekty uboczne w trybie VBO, ale powinno pomoc przynajmniej na czesc z nich.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2451 dnia: 19 Maja 2017, 21:04:53 »
20170517, spóźnione trochę.
Ostatnie trzy próby ukończenia jazdy beczkami na Kaliskiej (ET42) na VBO, kończyły się wysypem, zawsze w tym samym miejscu. Ale plus na wersji z 17 maja był taki, że nie mam komunikatów "za malo pamieci"

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2452 dnia: 19 Maja 2017, 21:08:07 »
Jesli znajdziesz moment to sprawdz jak to pojdzie pod 519, powinno byc lepiej ;o

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2453 dnia: 20 Maja 2017, 14:06:32 »
Mam pytanie jak obecne exe C++ jest dostosowane do PoKeys55? Czy nadaje się ono do regularnego użytku do podłączonego pulpitu? Zauważyłem, że zaznaczeniu w Rainsted informacji zwrotnych do PoKeys, mamy w kabinie "symulację pijanego maszynisty", tzn. kamera lata w koło bez ingerencji myszki.
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2017, 14:21:01 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2454 dnia: 20 Maja 2017, 14:20:20 »
Jakiekolwiek dostosowanie do elementow zewnetrznych wymaga dostepu do rzeczonych elementow, a ja takiego nie posiadam. O ile sie nie myle to pracuje nad tym @maciek001 chociaz nie wiem czy nad PoKeys, czy jakims innym wariantem.

Nie wiem tez dlaczego ekran mialby wirowac akurat z powodu podlaczenia PoKeys, bo tam nie ma chyba zadnej interakcji tego rodzaju. To moze zabrzmiec glupio, ale nie masz czasem podpietego do komputera gamepada, rzuconego gdzies na podloge/biurko do gory nogami, tak ze drazek zablokowany jest w jednym kierunku? Ewentualnie podpietego joysticka? Oba te urzadzenia sa teraz w pewnym stopniu obslugiwane, i wychylenia osi sa przekladane na ruch kamery.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2455 dnia: 20 Maja 2017, 14:22:18 »
Oprócz pulpitu i myszki nie mam nic podłączone. W załączeniu log.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2456 dnia: 20 Maja 2017, 14:24:53 »
W rzeczonym logu:

Cytuj
Connected gamepad: Virtual Joystick

cos tam jest podpiete w systemie takiego, ze jest widziane/obslugiwane jak joystick. Byc moze jest to wlasnie pulpit, trudno powiedziec na odleglosc. Windows ma w panelu sterowania cos co sie nazywa 'kontrolery gier' (game controllers) byc moze to dziwne urzadzenie jest tam wymienione.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2457 dnia: 20 Maja 2017, 14:27:40 »
Tak, ten joystick to właśnie pulpit. Po odłączeniu USB ekran przestaje wirować.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2458 dnia: 20 Maja 2017, 14:34:13 »
Hmm zapewne nastawniki albo cos podobnego sa przekazywane jako wychylenie osi. No to kiepsko. Pewnym prowizorycznym rozwiazaniem mogloby byc podlaczenie jakiegolwiek faktycznego gamepada/joysticka a nastepnie podpiecie pulpitu jako drugiego (tak, zeby pulpit wyladowal na liscie kontrolerow pozniej a exe bralo pod uwage tylko sygnaly rzeczywistego joysticka) Na troche dluzsza mete zapewne trzeba bedzie doinstalowac opcje w .ini zeby obsluge gamepada wylaczyc.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2459 dnia: 20 Maja 2017, 14:53:26 »
Wczorajsza nocna i dzisiejsza jazda. AI przerżnęło o 3m. W okolicach Radliczyc wywaliło mnie ze znanym komunikatem. Przejadę się jeszcze na 64 bitach.