Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1161333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2190 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:50:54 »
Hmm nie obserwuje tego u siebie -- przy zalaczonej baterii i nietykanych przelacznikach moge sobie pompowac sprezarka do pelna, a patyki ani drgna. Widac to na zalaczniku. Byc moze przypadkiem zostal uruchomiony przelacznik pantografow? Jesli jest zalaczony, to w zaznaczonym na zalaczniku obszarze pojawia sie male litery "o" i "p" dla pantografow tylnego i przedniego.
Rzeczywiście, za każdym razem mam w tym miejscu "Bmop" tak w ET41 jak i w EU07, choć klawiszy "O" i "P" w ogóle nie tykam. Po przekroczeniu 0,35MPa zmienia się na "BmOP!" i patyki idą w górę. W załącznikach przykładowy log i errors. Uruchamiam z nastawą hamulca BQ, tzn. bez ciśnienia w zbiornikach głównych.
Dodałem też jeszcze jeden błąd do listy w poprzedniej wiadomości, który też już kiedyś zgłaszałem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2191 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:53:27 »
Czy masz moze u siebie w konfiguracji/pliku wstawienia pociagu wpis "pantstate" jako "ladunek" lokomotywy? O ile dobrze pamietam sluzy to wlasnie do "wymuszenia" konkretnego ustawienia pantografow na starcie.

(lub byc moze jest to cos, co jest wywolywane przez scenerie przy ustawieniu na konkretnym torze, tak jak pisze Wiggle? Niestety na sceneriach itp nie znam sie kompletnie, ktos musialby tutaj dac instrukcje jak cos takiego zduplikowac)
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 19:57:43 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2192 dnia: 28 Kwietnia 2017, 19:54:55 »
Pantograf zacznie opadać tak przy tych 2.5 atm

Zacytuje samego siebie, ale by doprecyzować - zacznie się odrywać przy 2.5. Żadne zawory się nie przesterują na opuszczanie. Ile będzie ciśnienia, tyle w górze będą patyki :P Jak będzie 1.8, to (strzelam z wartością - chodzi o efekt) pantograf będzie sobie tak wisiał w połowie między dachem a siecią ;)

A to nie jest niewygodne? Tzn jesli przy 3.5 wylacza przetwornice, to chyba nie pojdzie tez sprezarka, a bez sprezarki to troche ciezko dobic do 4.6.. no chyba ze sprezarka pojdzie tez z akumulatorow, ale tego akurat w symulatorze nie ma..? ;o

No jak już masz 3.5 to siłą rzeczy i tak coś jest tego przyczyną (usterka) - musisz się zatrzymać i pójść do silnikowego się spróbować uruchomić. Z reguły też i tak skład Ci zahamuje, bo w przewodzie głównym również już będzie poniżej 5 atm. To są już awaryjne sytuacje. Normalnie przecież w zasilającym cały czas ~ między 6 a 7 atm jest :)

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2193 dnia: 28 Kwietnia 2017, 20:33:20 »
@tmj: Miałem prędkość początkową ustawioną na 0,1. Poprawiłem na 0,0 i działa, ale znalazłem coś innego. Jeśli podniesiony jest tylko jeden pantograf (obojętne który), to po przejściu do przedziału maszynowego obydwa same przestawiają się na podnoszenie. Co ciekawe, dzieje się to tylko w jednym członie (załącznik).

Edit: Przy okazji znalazłem błąd z hamulcami niewystępujący na exe borlandowym. Kiedy uruchamia się jakikolwiek pojazd bez powietrza (dopisek ".BQ" do numeru sprzęgu), przestają w nim działać hamulce, tzn. cylindry hamulcowe nie napełniają się przy spadku ciśnienia w przewodzie głównym. Dodatkowo po zahamowaniu lokomotywy hamulcem pomocniczym słychać jakieś syczenie, które ustaje dopiero po ruszeniu z miejsca.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 21:00:53 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2194 dnia: 28 Kwietnia 2017, 21:06:53 »
Natomiast sam w sobie zanik sterowania obwodem głównym (brak jazdy) powodowany będzie wyłącznikiem ciśnieniowym w obwodzie głównym (AWR), który ma takie same nastawy 3,5 - 4,6 atm.
Jesli moge, dla dodatkowego doprecyzowania, co dokladnie znaczy tutaj "zanik sterowania obwodem glownym"? Rozlaczenie WS, czy cos innego?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2195 dnia: 28 Kwietnia 2017, 21:46:16 »
Powodem błędu z hamulcami jest prawdopodobnie samoczynnie załączający się przy starcie symulacji odluźniacz, który przez cały czas spuszcza powietrze z cylindrów. Wskazuje też na to samoczynne napełnianie przewodu głównego po przestawieniu kranu głównego w pozycję jazdy lub napełnienia, także wtedy, gdy ciśnienie w przewodzie głównym jest mniejsze niż 0,28MPa - normalnie trzeba w takiej sytuacji użyć właśnie odluźniacza. Dopiero po naciśnięciu [Num4] (odblokowaniu odluźniacza) hamulce działają poprawnie. Jeśli już, to pojazd powinien się uruchamiać z zerowym ciśnieniem w cylindrach, ale nie z zablokowanym w stanie załączonym odluźniaczem.

Edit: Swoją drogą, wyłączenie baterii przy niepracującej przetwornicy też powinno spuszczać powietrze z przewodu głównego jak przy samoczynnym hamowaniu CA, SHP, czy radio-stopu, bo traci wtedy zasilanie cewka tego samego elektrozaworu. Także przy uruchomieniu symulacji, kiedy lokomotywa ma wyłączoną baterię, powietrza w przewodzie głównym nie powinno być, bo wtedy też nie ma zasilania ten zawór i jest otwarty do atmosfery, ale przy tym już mogą się posypać scenariusze, w których np. długi skład towarowy musi ruszyć zaraz po uruchomieniu symulacji. Przy czymś takim wymagałby odhamowania od zera, co trochę trwa, ale to też jest do zrobienia "na kiedyś". Albo dodać jakiś dopisek do sprzęgu jak ".BQ", tylko że bez powietrza jedynie w przewodzie głównym?
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 21:56:58 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2196 dnia: 28 Kwietnia 2017, 21:56:39 »
Powodem błędu z hamulcami jest prawdopodobnie samoczynnie załączający się przy starcie symulacji odluźniacz, który przez cały czas spuszcza powietrze z cylindrów.
Ostatnio (nie pamięta od której wersji) coś syczy po wczytaniu scenerii, myślałem że to AI, bo często w debugmode odpalam.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2197 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:15:16 »
(...) ale przy tym już mogą się posypać scenariusze, w których np. długi skład towarowy musi ruszyć zaraz po uruchomieniu symulacji.

Jeśli skład musi ruszyć zaraz po uruchomieniu symulacji ustawia mu się prędkość początkową 0.1, inaczej nie może ruszyć natychmiast nawet na starym exe.
Pamiętam, że zaraz przed ukończeniem ostatniej paczki całościowej była jakaś zmiana, która powodowała, że nie dało rady podnieść patyków przed podpompowaniem sprężarką pomocniczą. Potem zostało to "poprawione", i jak dla mnie: szkoda. Wolałem wersję z prawdziwym "zimnym startem". W TD2 start jest bardzo uproszczony, ale ciśnienie w ZG jest zero i konieczne jest użycie odluźniacza żeby odhamować skład.

Ktoś tam na YT też narzekał, że w takim Trainz procedura uruchomienia takiej siódemki czy byka wygląda w miarę poważnie, a w MaSzynie jest uproszczona do bólu. Dlatego z tymi zaworami to jest bardzo cenna uwaga i warto to wdrożyć nawet jeśli ujawni to błędy w niektórych scenariuszach. Jak mówiłem, jak skład ma ruszyć od razu, to ma wpisaną prędkość 0.1, czyli jest "wstępnie uruchomiony", ma nabite ciśnienie w ZG i jest gotowy do odjazdu. Gorzej, jak ktoś założył, że powiedzmy skład ruszy w ciągu minuty, wtedy będzie problem, bo zgodnie z właściwym działaniem zaworów nie ma szans żeby w tym czasie ruszył. No i oczywiście do tego AI musi też potrafić prawidłowo wystartować zgodnie z poprawioną procedurą. Inna sprawa, że poprawienie takich błędów w scenariuszach jest (zgaduję) bardzo proste, wystarczy im po prostu ustawić prędkość początkową i po krzyku. Można to chyba nawet zrobić bezpiecznie dla wszystkich składów prowadzonych przez AI i raczej nie powinno się nic posypać specjalnie.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2198 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:27:21 »
W sumie racja. To jeszcze można by dodać konieczność odbloku przekaźnika różnicowego obwodu głównego po każdym załączeniu baterii (przy wyłączonej przetwornicy), bo bez tego w rzeczywistości nie da się załączyć WSa. A robi się to tym samym przyciskiem, co odblok nadmiarowych silników trakcyjnych. Jedynie trzeba by zaktualizować modele kabin lokomotyw (w zasadzie chyba wszystkich) o nową kontrolkę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2199 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:30:28 »
Gwarantuje ci, że wszystkie scenariusze dla użytkownika (te bez AI), zaraz przerobie na już uruchomione lokomotywy. Nie dlatego że jestem przeciwny uruchamiania na zimnej, tylko że wprowadzenie tego dla każdego scenariusza będzie samo w sobie nieprawdą. Przykład, drużyna trakcyjna na Łódź kaliska przejmuje Włókniarza do Gdyni, lok ze składem przyjeżdża ciepły! Owszem, można dać gdzieś takie pojazdy na torach postojowych, niech się ludziska tym pobawią. Mam też powody, aby uznać,  że takie udoskonalenie symulatora nie powinno zastępować właściwe szkolenia maszynistów (tych prawdziwych), to będzie pokusa, tania i darmowa. MaSzyna nie jest od tego. Za to spadnie biegusiem jej tak zwana "grywalność" ze względu na stopień skomplikowania.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2200 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:37:25 »
Edit: Swoją drogą, wyłączenie baterii przy niepracującej przetwornicy też powinno spuszczać powietrze z przewodu głównego jak przy samoczynnym hamowaniu CA, SHP, czy radio-stopu, bo traci wtedy zasilanie cewka tego samego elektrozaworu.

Hehe, oprócz EN57* :D

*Tylko pojazdy serii 19xx mają tak jak opisane wyżej - przy braku zasilania otwiera się elektrozawór i robi się dziura w przewodzie głównym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2201 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:44:12 »
Pytanie: Jak exe traktuje ostatni przewód powietrzny (hamulcowy) z flagą 0 i 3? Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2202 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:45:13 »
Nie twierdzę, że wszystkie scenariusze mają wymagać uruchamiania lokomotywy od zera, bo jest często jak piszesz, ale kilka takich może być, a jeśli tak, to sam proces może przecież być realistyczny. A co do obaw o użycie MaSzyny do szkoleń, to już od dawna jest używana i na to chyba niestety nic się nie poradzi (myślę o "symulatorze EN57" pewnej spółki w Lublinie - było kiedyś w Teleexpressie).
Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.
Obecnie nie wywołuje.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 22:50:46 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2203 dnia: 28 Kwietnia 2017, 22:55:47 »
Chodzi mi o nadużywanie możliwości uruchamiania na zimno. Przyjąłbym stosunek 1/10, może 15 wykorzystania tej możliwości. Wiem, że 0, ani 3 na końcu składu nie wywołuje efektów, raczej mi chodziło, czy jest ze strony exe ten stan jakoś interpretowany a później olany, jeśli jest to ostatni wagon.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2204 dnia: 28 Kwietnia 2017, 23:16:30 »
Trochę przeszkadza też tutaj jedna kombinacja od załączania i wyłączania WSa, bo przy próbie jego załączenia w członie, w którym nastąpiło wyłączenie, owszem załącza się, ale z kolei wyłącza się w drugim członie i tak można sobie przełączać na przemian w nieskończoność... Jedyne co można zrobić, to krótko nacisną "M", co spowoduje wyłączenie WSa i dopiero drugi raz przytrzymać wciśnięte "M", a wtedy załączy się w obu członach.
To nie jest dokladnie tak :)
Sygnaly zalaczenia/wylaczenia sa generowane na podstawie stanu urzadzenia w obslugiwanej kabinie -- tzn jesli w czlonie A wylacznik szybki jest otwarty, to zamkniecie go przesle sygnal "zamknij WS" takze do czlonu B, a nie "przelacz WS". Jesli zamkniemy WS w czlonie A, zas w czlonie B juz byl zamkniety, to czlon B po prostu zignoruje komende.
Czyli w sytuacji gdzie jeden czlon jest wlaczony a drugi nie jest, to zeby wlaczyc ten drugi faktycznie trzeba na chwile wylaczyc i ponownie zalaczyc pierwszy, albo pofatygowac sie osobiscie do drugiego i zalaczyc 'recznie' stamtad.

Co do synchronizacji pracy sprezarek, chwilke to potrwa bo nie ma jeszcze w exe mechanizmow ktore pozwolilyby na realizacje czegos takiego i trzeba je dodac

Co do sterowania pantografami, tutaj jest chyba dosc duze poplatanie na styku exe, konfiguracji kabin i samych modeli t3d -- nie zdziwilbym sie gdyby np wyszlo ze tylny czlon ET41 ma zamienione miejscami pantografy w modelu albo cos rownie dziwnego. Rozplatac to ewentualnie trzeba, ale na szybko za wiele nie da sie zrobic.

edit:
Pytanie: Jak exe traktuje ostatni przewód powietrzny (hamulcowy) z flagą 0 i 3? Teoretycznie ostatni sprzęg w składzie z "trójką" powinien wywołać dziurę w PG.
Bez zagladania w kod, zgaduje ze typ sprzegu podany w pliku scn jedynie 'nadpisuje' typ polaczenia jaki moze byc uformowany, jesli za podanym pojazdem bedzie umieszczony jeszcze jeden. Czyli '3' znaczy jedynie "nastepny pojazd mozna spiac hakiem i przewodem hamulca", ale nie zostawia to jakiegos dyndajacego, otwartego przewodu.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2017, 23:22:21 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2205 dnia: 29 Kwietnia 2017, 01:25:10 »
Rzeczywiście, trochę się zapędziłem z tym WSem. Sprawdziłem jeszcze raz na spokojnie i jest tak: kiedy w członie B jest załączony, a w A wyłączony i próbuje się go załączyć, to w momencie załączania w A, wyłącza się w B, a jak w A się już załączy, to i w B się z powrotem załącza. Załącz sobie najpierw WSa w obu członach, załącz przetwornice i spowoduj wyłączenie WSa w A (np. odetnij kurkiem zasilanie pantografów w A i przyspiesz czas aż opadną, a później dopompuj/połącz z powrotem z ZG). Będąc w A dalej będzie słychać pracujące przetwornice w B. Jak pantografy w A się podniosą, wciśnij i nie puszczaj "M". Będzie słychać, jak przetwornice w B się zatrzymują. Dopiero po puszczeniu "M" wystartują ponownie w obu członach, kiedy załączą się WSy. W rzeczywistości w B nie powinien się ani na chwilę wyłączyć WS przy czymś takim, bo od załączania i wyłączania są osobne przyciski. No ale to już są takie szczegóły, więc jak uważasz, tak zrób (albo i nie)...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2206 dnia: 29 Kwietnia 2017, 02:00:46 »
To zatrzymywanie sie przetwornic/sprezarek to jest pozostalosc w kodzie zamykania wylacznika szybkiego. Nie moge sobie przypomniec czy byl jakis powod, zeby to zostawic, i byc moze po niedawnych zmianach mozna sie tego teraz pozbyc, sprawdze.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2207 dnia: 29 Kwietnia 2017, 07:01:20 »
Mamy gdzieś aktualne .chk pojazdów z dynamic?
Mi pantografy nie opadają.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2208 dnia: 29 Kwietnia 2017, 14:26:18 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, lampka wylacznika szybkiego powinna dokladniej odzwierciedlac stan obwodu glownego w danym czlonie/pojezdzie

- uporzadkowana nieco obsluga pantografow, pojazdy nie powinny sie juz mylic przy zmianie kabiny ktore pantografy sa zaznaczone do podniesienia/opuszczenia (ale swoja droga jest to temat do dalszego ogarniecia, zeby przelaczniki w kabinach mogly prawidlowo odzwierciedlac stan ustawiony w danej kabinie, oraz ktory klawisz kontroluje ktory pantograf itp)

- eksperyment: zamykanie wylacznika szybkiego nie wylacza chwilowo przetwornic i sprezarek w calym pociagu.

- eksperyment: jesli 'zablokujemy' sprezarke pantografow by dzialala bez trzymania klawisza, bedzie ona pracowac dalej takze po opuszczeniu pomieszczenia -- zatrzyma sie albo po osiagnieciu limitu 480 kpa, albo jesli pofatygujemy sie do maszynowego i zatrzymamy ja recznie, wciskajac i puszczajac, tym razem poprawnie, shift + V
(wydajnosc sprezarki bedzie zapewne nieco zmniejszona, ale na razie zostaje jak jest bo ulatwia to testy ;d

- poprawka(?) wplywu cisnienia pantografow itp na stan pojazdu:
-- przy zejsciu cisnienia ponizej zdefiniowanego minimum (parametr MinPress, domyslnie 3.5) jesli aktywny jest wylacznik cisnieniowy (aktywuje sie przy cisnieniu 460kpa) w wiekszosci pojazdow rozlaczony zostanie wylacznik szybki. W EZT rozlaczenie nie nastapi, natomiast wylaczona i zablokowana zostanie praca przetwornicy w danej jednostce (powinno byc tez ogrzewanie, ale tutaj trzeba wprowadzic dodatkowe modyfikacje) Blokada jest usuwana po dobiciu cisnienia do 460 kpa.
-- przy dalszym zejsciu cisnienia, na poziomie ~345kpa w wiekszosci pojazdow, ~245kpa dla EZT zaczynaja opadac pantografy i aktywuje sie przekaznik zanikowo-napieciowy, otwierajac wylacznik szybki
(w obu przypadkach wylacznik nie ma efektu jesli pojazd ma dodatkowe zrodlo zasilania w postaci aktywnego polaczenia WN)
(przy niskim cisnieniu pantografy opadaja zamiast 'wisiec' ze wzgledu na obecna konstrukcje ich animacji. Na ten moment nie wiem, jak latwo da sie to poprawic)
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 14:27:51 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2209 dnia: 29 Kwietnia 2017, 16:56:48 »
Tylko przydaloby sie cos ala pakieciak "Zwarcie PWR", coby moc sie uruchomic jednostka od zera ;) Chyba ze mala sprezarka magicznie bardzo wydajnie nabija ponad 4.6, no to niech tymczasowo bedzie :P
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 16:58:36 wysłana przez AtapiCl »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2210 dnia: 29 Kwietnia 2017, 16:59:35 »
Ja mam takie pytanko. Czy jest możliwość, że jeśli nie ma przełącznika przetwornicy i sprężarki to przycisk załączania WS'a załącza przetwornicę i sprężarkę? Tak jest w zmodernizowanych EN57 (tych co mają silniki asynchroniczne).
I fajnie byłoby takie coś wyprowadzić "na skróty".
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2211 dnia: 29 Kwietnia 2017, 17:23:46 »
Tylko przydaloby sie cos ala pakieciak "Zwarcie PWR", coby moc sie uruchomic jednostka od zera ;) Chyba ze mala sprezarka magicznie bardzo wydajnie nabija ponad 4.6, no to niech tymczasowo bedzie :P
W tej chwili wyglada to tak, ze przekaznik cisnienia pantografow jest na starcie nieaktywny i aktywuje sie dopiero po osiagnieciu 4.6 atm, a dopoki sie on nie aktywuje, uklad ignoruje wartosci cisnienia ponizej progowej. Czyli w praktyce wyglada to tak, ze startujac 'na pusto' wystarczy napompowac nieco powyzej 2.5 atm, tak zeby patyki sie podniosly, i mozna wtedy zamknac wylacznik szybki, i uruchomic przetwornice i sprezarke glowna, ktora juz nabije ile trzeba. Czyli w pewnym sensie tak, jakby zwarcie PWR bylo wlaczone domyslnie (i usuwalo sie samoczynnie po dobiciu do 4.6) o ile dobrze rozumiem cala aranzacje?

edit:
Ja mam takie pytanko. Czy jest możliwość, że jeśli nie ma przełącznika przetwornicy i sprężarki to przycisk załączania WS'a załącza przetwornicę i sprężarkę? Tak jest w zmodernizowanych EN57 (tych co mają silniki asynchroniczne).
I fajnie byłoby takie coś wyprowadzić "na skróty".
Takie cos chyba dobrze byloby umiescic jako wariant w .fiz (podobnie jak jest np. sprezarka automatycznie polaczona z przetwornica) zeby to nie wyskoczylo samo z siebie w jakichs niedorobionych konfiguracjach, gdzie ktos nie zrobil wpisu przelacznika bo mu sie nie chcialo.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 17:35:54 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2212 dnia: 29 Kwietnia 2017, 17:36:57 »
Noo to warto to mieć na uwadze. W sumie racja, bo jak jakiś pojazd ma niedopisany przełącznik od przetwornicy to by była lipa.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2213 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:16:11 »
- poprawka, lampka wylacznika szybkiego powinna dokladniej odzwierciedlac stan obwodu glownego w danym czlonie/pojezdzie
- uporzadkowana nieco obsluga pantografow, pojazdy nie powinny sie juz mylic przy zmianie kabiny ktore pantografy sa zaznaczone do podniesienia/opuszczenia (ale swoja droga jest to temat do dalszego ogarniecia, zeby przelaczniki w kabinach mogly prawidlowo odzwierciedlac stan ustawiony w danej kabinie, oraz ktory klawisz kontroluje ktory pantograf itp)
- eksperyment: zamykanie wylacznika szybkiego nie wylacza chwilowo przetwornic i sprezarek w calym pociagu.
- eksperyment: jesli 'zablokujemy' sprezarke pantografow by dzialala bez trzymania klawisza, bedzie ona pracowac dalej takze po opuszczeniu pomieszczenia -- zatrzyma sie albo po osiagnieciu limitu 480 kpa, albo jesli pofatygujemy sie do maszynowego i zatrzymamy ja recznie, wciskajac i puszczajac, tym razem poprawnie, shift + V
(wydajnosc sprezarki bedzie zapewne nieco zmniejszona, ale na razie zostaje jak jest bo ulatwia to testy ;d

- poprawka(?) wplywu cisnienia pantografow itp na stan pojazdu:
-- przy zejsciu cisnienia ponizej zdefiniowanego minimum (parametr MinPress, domyslnie 3.5) jesli aktywny jest wylacznik cisnieniowy (aktywuje sie przy cisnieniu 460kpa) w wiekszosci pojazdow rozlaczony zostanie wylacznik szybki. W EZT rozlaczenie nie nastapi, natomiast wylaczona i zablokowana zostanie praca przetwornicy w danej jednostce (powinno byc tez ogrzewanie, ale tutaj trzeba wprowadzic dodatkowe modyfikacje) Blokada jest usuwana po dobiciu cisnienia do 460 kpa.
-- przy dalszym zejsciu cisnienia, na poziomie ~345kpa w wiekszosci pojazdow, ~245kpa dla EZT zaczynaja opadac pantografy i aktywuje sie przekaznik zanikowo-napieciowy, otwierajac wylacznik szybki
(w obu przypadkach wylacznik nie ma efektu jesli pojazd ma dodatkowe zrodlo zasilania w postaci aktywnego polaczenia WN)
Wszystko działa :) Co do wydajności małej sprężarki, to racja, dobry pomysł żeby na razie zostawić, a później tak jak pisałem, trzeba by zmniejszyć gdzieś do 1/3 obecnej wydajności. Natomiast całkiem idealnie by było, gdyby przy takim jej zablokowaniu w ogóle się sama nie wyłączała, tylko pompowała bez przerwy, ale żeby ciśnienie nie rosło powyżej tych 0,48MPa. Chodzi o to, że w rzeczywistości podparcie stycznika (co jest bardzo częstą praktyką, bo nikomu się nie chce trzymać przez 2min. załączonego hebelka impulsowego ;) ), powoduje całkowite pominięcia wyłącznika ciśnieniowego, ponieważ przez jego styki zasilana jest cewka tego stycznika z hebelka, więc jeśli stycznik jest podparty, to jego styk główny jest cały czas zamknięty i sprężarka pompuje takie ciśnienie, jakie tylko da radę napompować, ale za to bez przerwy. Efekt jest taki, że po pierwsze ją słychać*, a po drugie ciśnienie powietrza zasilającego pantografy nie maleje. I jeszcze jeśli jest tak zablokowana, to powinna się wyłączyć przy wyłączonej przetwornicy i baterii, bo wtedy po prostu nie ma zasilania, a po załączeniu baterii z powrotem załączyć.

*Proponuję zmienić sobie w *.mmd lokomotyw dźwięk małej sprężarki na poniższy, bo jest duuużo bardziej realistyczny od obecnego. Aż się przyjemniej uruchamia lokomotywę ;)
small-compressor: en57_compressor_v1_start.wav,en57_compressor_v1.wav,en57_compressor_v1_stop.wav 200

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2214 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:22:07 »
Natomiast całkiem idealnie by było, gdyby przy takim jej zablokowaniu w ogóle się sama nie wyłączała, tylko pompowała bez przerwy, ale żeby ciśnienie nie rosło powyżej tych 0,48MPa.
Zeby bylo smieszniej to tak przez chwile bylo, ale w kodzie oryginalnie byl wylacznik i myslalem ze tak jest poprawnie :)  Mozna to zmienic zeby sie nie wylaczala, chociaz moze to tez zalezy od konkretnego typu lokomotywy?

A propos dzwieku, to .mmd dla kibli nie maja zdefiniowanego dzwieku sprezarki pantografow dla srodkowgo czlonu, ktos musialby dodac, bo bez tego pompuje sie po cichu.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2215 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:28:55 »
Tzn. przy normalnym trzymaniu [Shift]+[V] będąc w przedziale maszynowym ma się wyłączyć przy 0,48MPa i dać ponownie załączyć dopiero po spadku poniżej 0,38MPa, ale za to przy "podparciu stycznika" (wciśnięcie [Shift]+[V], puszczenie najpierw [Shift] i później [V]) ma się dać załączyć przy każdym ciśnieniu i pracować bez przerwy (o ile załączona jest bateria lub przetwornica). Albo jak Ci wygodniej, to to puszczanie klawiszy w odwrotnej kolejności przy "podpieraniu" można zastąpić przez [Ctrl]+[V], także to już jak wolisz...

Edit: Wróć, [Ctrl]+[V] przestawia przecież kurek ;) W takim razie [Ctrl]+[Shift]+[V]? Wymagane do uruchomienia lokomotywy nie jest, więc może chyba mieć nieco bardziej skomplikowaną kombinację ;)
Albo normalne uruchomienie dać pod samo [V], jak było kiedyś, a z podparciem pod [Shift]+[V]...
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 18:37:06 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2216 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:40:39 »
Jak juz to zacznie dzialac, wlasciwie juz zaczelo, to dla takich jak ja trzeba zrobic instrukcje uruchamiania na zimno (jakas czeklista).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2217 dnia: 29 Kwietnia 2017, 18:40:46 »
Ctrl+V jest teraz uzywany dla kontroli kurka trojdrogowego. To brzmi troche bardziej skomplikowanie, wiec na razie chyba zostawie po prostu jak jest -- exe nie ma za bardzo mozliwosci wykrycia ze "podparto stycznik" i nawet gdyby zaczac cos kombinowac to wylaczaloby sie przy przechodzeniu przez przedzial co czasami byloby pozadane, a czasami nie. Co najwyzej jak znajde chwile to dopisze blokade po osiagnieciu 4.8, bo w tej chwili nie ma.
(uzaleznienie od zasilania jest obecne ale z tego co widze uwzglednia tylko baterie i nie wylacza dzwieku. poprawi sie :d

edit:
Jak juz to zacznie dzialac, wlasciwie juz zaczelo, to dla takich jak ja trzeba zrobic instrukcje uruchamiania na zimno (jakas czeklista).
Uruchomienie jest bardzo podobne do startu 'normalnego, przynajmniej dla pojedynczych lokomotyw i EZT. Glowna roznica to taka, ze po zalaczeniu kierunku, baterii i zgaszeniu czuwaka idziemy sobie do przedzialu maszynowego (klawisz End), wlaczamy tam sobie ekran F3 zeby bylo wygodniej a nastepnie
* ctrl + V zeby przelaczyc kurek trojdrogowy na sprezarke pantografow (w EZT nie trzeba), przelaczenie jest widoczne w drugiej linii we wpisie "pant" jako "|ZG"
* wciskamy i przytrzymujemy shift + V az wartosc cisnienia pokazana dla zbiornika pantografow (wpis "pant" w drugiej linii ekranu F3) osiagnie wartosc 3.8-4.0
* wracamy do kabiny (klawisz Home) i konczymy normalnie rozruch
* trzeba pamietac by po napelnieniu sprezarka glowna przewodu zasilajacego do wartosci powyzej 3.5 udac sie ponownie do przedzialu maszynowego i przestawic kurek trojdrogowy na pozycje "<ZG", uzywajac ponownie ctrl + V. Inaczej cisnienie powoli zejdzie ze zbiornika, patyki opadna i trzeba bedzie rozruch zaczynac od poczatku :P
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 19:45:35 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2218 dnia: 29 Kwietnia 2017, 21:21:16 »
Czyli w praktyce wyglada to tak, ze startujac 'na pusto' wystarczy napompowac nieco powyzej 2.5 atm, tak zeby patyki sie podniosly, i mozna wtedy zamknac wylacznik szybki, i uruchomic przetwornice i sprezarke glowna, ktora juz nabije ile trzeba. Czyli w pewnym sensie tak, jakby zwarcie PWR bylo wlaczone domyslnie (i usuwalo sie samoczynnie po dobiciu do 4.6)

No dobra, aktywuje się przy 4.8, spadnie do 3 i co? Jak rozumiem nie odpalę przetwornicy, tylko mogę wówczas jedynie pompować małą do 4.6?
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 21:41:27 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2219 dnia: 29 Kwietnia 2017, 21:42:41 »
No podobno jak w przewodzie spadnie tak nisko to i tak jakis wiekszy problem jest, a napraw w symulatorze jeszcze nie ma :)

(to raczej jest odrebny problem niz uruchamianie od zera, ale jesli jest jakies szczegolne zapotrzebowanie to mozna by dodac jakas kombinacje dla 'zwarcia pwr' tylko jak to sie konretnie objawia, usuwa 'blokade' na przetwornicy i pozwala ja wlaczyc takze przy nizszym cisnieniu?)