Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1163660 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2130 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:08:38 »
Z tego co widzę utyka na zaesach. Wywal kontrolnie te wagony z całej scenerii. Wiem że dużo roboty, ale... no ja bym spróbował.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2131 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:21:18 »
Prawdopodobnie masz rację Krzysiu.
Pozmieniałem na razie tylko w starterze co nieco, ale nadał błąd. Tym razem Vista się wysiliła i dała mi taką informację:
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 13:24:50 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2132 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:33:51 »
EU40, możesz sobie uruchomić bez cystern? Jak się odpali, to możesz skopiować ten skład na TD. Jak się wysypie, to mógłbyś wtedy przez rainsted wstawić?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2133 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:38:14 »
Znalezione w sieci:
Podano również link. @tmj, odniesiesz się do tego?
Z tego co mi mowi google to ten .bat jest specyficznie dla Blade & Soul. Maszynowe exe ma od dluzszego czasu wlaczona obsluge 3gb na systemach 32-bitowych, bo bez tego Kaliska i inne wieksze scenerie w wersji developerskiej na x86 w ogole nie wchodzily :)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2134 dnia: 26 Kwietnia 2017, 13:55:49 »
Nie wchodzi na kaliskiej tylko misja cegielski. Chyba duża racja z tymi beczkami.
Tylko że , gdy je wywaliłem, wraz w logu występowały.
Hmmm. Pokombinuję.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2135 dnia: 26 Kwietnia 2017, 21:46:02 »
- poprawka, przelacznikiem przetwornicy mozna sobie machac takze przy braku napiecia, chociaz oczywiscie nic to nie daje :d
- poprawka/eksperyment, zbiorniki powietrza dla pantografow w zestawach uokrotnionych sa od siebie niezalezne
- dodany pseudo wylacznik cisnieniowy: w praktyce oznacza to ze sprezarka mozna sie bawic do momentu osiagniecia 'cisnienia krytycznego', dopiero gdy to nastapi sprezarka przestaje pracowac dopoki cisnienie nie spadnie ponizej dopuszczalnego minimum
- poprawka/eksperyment, 'wylacznik cisnieniowy' pantografow nie wybije wylacznika szybkiego w czlonie ktory otrzymuje zasilanie kablem/sprzegiem wysokiego napiecia
- poprawka(?), reflektory itp dzialaja takze po odlaczeniu baterii, o ile pracuje przetwornica
Te działają poprawnie. Teraz ładnie też widać różnicę w prędkości podnoszenia pantografów przy różnym ciśnieniu ich zasilania w obu członach (zał. 1.). Co do reflektorów, to taki sam efekt powinien być ogólnie dla wszystkich obwodów (w tym też oświetlenie przyrządów i kabiny), bo w rzeczywistości wyłącznik baterii i przetwornica podają napięcie na dokładnie ten sam przewód.
- poprawka, wylacznik szybki w lokomotywach elektrycznych da sie zamknac tylko przy doplywie pradu z sieci
To nie do końca, bo po opuszczeniu pantografów jeszcze przez kilka chwil da się zaświecić kontrolkę WSa. Tak samo kiedy zadziała nadmiarowy przetwornicy też da się zaświecić kontrolkę WSa, choć powinno to być (i kiedyś było) niemożliwe.
- poprawka/eksperyment, wylaczenie baterii i przetwornicy powoduje otwarcie wylacznika szybkiego tylko w czlonie w ktorym mialo to miejsce (oprocz EZT)
Nie ma możliwości wyłączenia i załączenia baterii tylko w jednym członie, więc nie mam jak tego sprawdzić.
- poprawka/eksperyment, 'wylacznik cisnieniowy' pantografow otwiera wylacznik szybki tylko w czlonie w ktorym faktycznie spadlo cisnienie (oprocz EZT)
Niestety, WS nadal otwiera się w obu członach (tak, sprawdzałem na exe "b").
Tutaj uwaga: symulator radzi sobie srednio z przechodzeniem miedzy czlonami, i lazenie miedzy nimi moze miec nieciekawe efekty uboczne w trakcie "prototypowego" rozruchu jednostek dwuczlonowych. Najbezpieczniej jest nie wchodzic do czlonu B dopoki cisnienie w ukladzie glownym nie osiagnie minimalnego poziomu dla podniesienia pantografow, i trzeba pamietac o wylaczenia sprezarki zanim sprobuje sie zalaczyc wylacznik szybki dla czlonu B, bo wczesniejsza aktywacja prztwornicy i sprezarki w czlonie A 'zdalnie' ustawia do pracy obie rowniez w czlonie B, wiec po zamknieciu wylacznika szybkiego ma szanse wyleciec nadmiarowy.
Potwierdzam całość. Natomiast zauważyłem jeszcze inny problem. Który parametr spod F3 pokazuje wartość ciśnienia w zbiornikach głównych? Myślałem, że ten podkreślony na czerwono (zał. 2.), ale wychodzi na to, że on pokazuje wartość ciśnienia w przewodzie głównym zasilającym (tym "żółtym"), co jak się okazało (widać po manometrze) nie jest równoznaczne z ciśnieniem w zbiornikach. Przy uruchamianiu ET41 z członu A jego sprężarki pompują powietrze tylko do jego zbiorników, więc wychodzi na to, że jest przelot powietrza ze zbiorników do przewodu, ale w drugą stronę (z przewodu głównego zasilającego do zbiorników głównych) już nie ma, choć powinien być. Widać to też po tym, że przy uruchamianiu sprężarki pracują dalej przez tak samo długi czas jak poprzednio, chociaż pracują tylko na jednym członie (jest ich o połowę mniej), więc napełnianie wszystkich zbiorników powinno im zająć raz więcej czasu. Do tego po załączeniu WSa, przetwornicy i hebelka sprężarek w członie B, sprężarki w nim uruchamiają się i dopiero pompują powietrze do zbiorników, które już właśnie powinny być napełnione z przewodu głównego zasilającego.

Jest jeszcze taki błąd, że kiedy pantograf opadnie z powodu zbyt niskiego ciśnienia i przejdzie się do przedziału maszynowego dopompować powietrza małą sprężarką lub przestawi kurek na zasilanie z ZG, to pantograf po zwiększeniu ciśnienia zasilania powinien z powrotem sam podnieść się do góry, a tak się nie dzieje. Trzeba go hebelkiem jakby opuścić i dopiero ponownie podnieść.

Edit: EZeTy dopiero sprawdzam...
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 02:00:02 wysłana przez miko22 »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2136 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:10:19 »
eksperymentalnie wrzuciłem wersję z nowymi shaderami: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg451808.html#msg451808

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2137 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:29:11 »
Natomiast zauważyłem jeszcze inny problem. Który parametr spod F3 pokazuje wartość ciśnienia w zbiornikach głównych? Myślałem, że ten podkreślony na czerwono (zał. 2.), ale wychodzi na to, że on pokazuje wartość ciśnienia w przewodzie głównym
To w czerwonym kolku to jest cisnienie w zbiorniku pantografow dla danego pojazdu :)  Jesli miedzy liczba a napisem ZG jest znak "<" to oznacza kurek trojdrogowy w pozycji laczacej zbiornik pantografow z przewodem glownym, natomiast pionowa linia "|" oznacza ich rozdzielenie (powietrze bedzie dostarczane ze sprezarki pantografow)

Cisnienie w zbiorniku glownym jest podane na ekranie F1 dostepnym w debug mode. Wydaje mi sie ze powinno byc rowne z cisnieniem w przewodzie zasilajacym, ktory jest podany na ekranie F3 jako druga liczba w sekcji "PP:" w dolnej linii (pierwsza liczba w tej sekcji to cisnienie w przewodzie hamulcowym) Zapewne trzeba by pomyslec o umieszczeniu tej wartosci takze pod F3 zeby nie trzeba bylo przelaczac w te i we wte.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 22:34:35 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2138 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:35:37 »
Myślałem, że ten podkreślony na czerwono (zał. 2.),
;) Tak jak napisałem, powietrze powinno przepływać nie tylko ze zbiorników głównych do przewodu głównego zasilającego, ale też w drugą stronę, a tak się nie dzieje.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 01:57:12 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2139 dnia: 26 Kwietnia 2017, 22:56:44 »
xD zapomnialem ze to mial byc drugi zalacznik. Tam faktycznie nie ma przeplywu, ale przygladajac sie blizej sa tam takze inne kwiatki; w duzym uproszczeniu symulacja nie uwzglednia kilku rzeczy dla nieobsadzonych czlonow i pojazdow uokrotnionych, bo ma powiedziane zeby zwracac uwage na pojazdy z obsada (ludzka albo AI) Nie wiem na ile da sie to na szybko rozplatac.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2140 dnia: 26 Kwietnia 2017, 23:03:23 »
Odnośnie do EZTów:
- poprawka, przelacznikiem przetwornicy mozna sobie machac takze przy braku napiecia, chociaz oczywiscie nic to nie daje :d
- dodany pseudo wylacznik cisnieniowy: w praktyce oznacza to ze sprezarka mozna sie bawic do momentu osiagniecia 'cisnienia krytycznego', dopiero gdy to nastapi sprezarka przestaje pracowac dopoki cisnienie nie spadnie ponizej dopuszczalnego minimum
Działają.
- poprawka/eksperyment, zbiorniki powietrza dla pantografow w zestawach uokrotnionych sa od siebie niezalezne
- poprawka/eksperyment, 'wylacznik cisnieniowy' pantografow nie wybije wylacznika szybkiego w czlonie ktory otrzymuje zasilanie kablem/sprzegiem wysokiego napiecia
Nie ma możliwości sprawdzenia, bo zbiorniki pantografów nie wykazują kompletnie żadnych nieszczelności (ciśnienie nie maleje po odcięciu kurkiem od ZG).
- poprawka(?), reflektory itp dzialaja takze po odlaczeniu baterii, o ile pracuje przetwornica
Nie działa, tzn. reflektory jak i reszta oświetlenia gasną po wyłączeniu baterii przy załączonej przetwornicy. Dodatkowo w ED72 nie działa sprężarka.

Edit:
Co do załączania sprężarek w ukrotnionych SP/SU45 lub SU46, to tam w rzeczywistości sprężarki obydwu ukrotnionych lokomotyw sterowane są wyłącznikiem ciśnieniowym z lokomotywy sterującej (pierwszej), czyli tak jak w przypadku EZT i też albo pracują wszystkie, albo żadna.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 23:47:57 wysłana przez miko22 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2141 dnia: 27 Kwietnia 2017, 00:00:43 »
Exek Milka x86 260417.
Msvc 2015 jest. Liby są. Nic nie tykałem od fixed pipeline który się "jakoś" uruchamiał. Teraz msvc error.
Mój error identyczny jak ten poniżej.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 00:16:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2142 dnia: 27 Kwietnia 2017, 00:13:58 »
Witam.
 U mnie również na exe ng++ Milka zonk. Windows uraczył mnie takim oto komunikatem:-)

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2143 dnia: 27 Kwietnia 2017, 01:56:21 »
Tak jak napisałem, powietrze powinno przepływać nie tylko ze zbiorników głównych do przewodu głównego, ale też w drugą stronę, a tak się nie dzieje.
Przepraszam, pomyliłem się nieco. Powinno być: "powietrze powinno przepływać nie tylko ze zbiorników głównych do przewodu głównego zasilającego (tego "żółtego"), ale też w drugą stronę"

Online Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2144 dnia: 27 Kwietnia 2017, 08:47:22 »
W każdym EZT zacina się syrena, nawet pomimo dopisania low i high. Dopisałem też normalnie do jednego przełącznika, żeby sprawdzić, czy normalnie w -1 0 1 będzie to samo i również się zacina i syrena trąbi cały czas.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2145 dnia: 27 Kwietnia 2017, 09:23:15 »
EXE od @Milek7, zero komplikacji. Bardzo duży skok wydajności w porównaniu do wersji fixedpipeline. Załącznik z 16x antyaliasingiem. Nareszcie jest ciemno jak... powinno być. Tak jak napisał, wymagana regulacja świateł, także szerokości smugi i t.p.
Proszę o wyrozumiałość, daję screen bez kompresji, uważam że warto.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2146 dnia: 27 Kwietnia 2017, 09:33:57 »
A u mnie wydajność spadła masakrycznie. Nawet 30 fps nie mam podczas gdy wcześniej było stabilne 100.
Wersja x64.
Log sypie błędami w ilości niepoliczalnej. Staram się go załączyć ale jest zbyt duży.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 09:52:19 wysłana przez pat »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2147 dnia: 27 Kwietnia 2017, 10:30:06 »
Log trzeba spakować rarem jak jest zbyt duży... Gdzie miałeś 100FPS? Póki co nie przydadzą się takie informacje z braku możliwości porównania do Twoich wcześniejszy osiągów.
ED:
Dodaje załączniki, odpalenie TD widok z kabiny i po za nią. dodaje także log.txt
W widoku zewnętrznym jest jakiś zonk (załącznik 3 i 4), główna smuga światła podąża za kamerą, powinna być prostopadła do czoła lokomotywy. W niedzielę dysponuje czasem, zerknę w biblioteki shaderów, z jakim efektem, to nie mam pojęcia.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 10:57:08 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2148 dnia: 27 Kwietnia 2017, 13:14:09 »
W każdym EZT zacina się syrena, nawet pomimo dopisania low i high. Dopisałem też normalnie do jednego przełącznika, żeby sprawdzić, czy normalnie w -1 0 1 będzie to samo i również się zacina i syrena trąbi cały czas.
No troche dziwnie, zeby zacinala sie nawet ta zwykla, skoro w innych kabinach dziala normalnie. Czy moglbys wrzucic gdzies wersje z dodanymi pedalami? Bedzie mi latwiej sprawdzic co tam sie dzieje.

edit: wersja shaderowa chodzi u mnie bardzo ladnie, wydajnosc na poziomie wersji bez shaderow. Parametry rzeczywiscie jeszcze do ustawienia, no i ten specular dla terenu trzeba wylaczyc, bo smiesznie wyglada ;>
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 13:26:01 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2149 dnia: 27 Kwietnia 2017, 14:11:53 »
Kilka obrazków:
1 i 2, widać różnicę przed lokomotywą z załączonymi światłami i be świateł.
3 i 4, widać różnicę przed lokomotywą i za nią z włączonymi światłami a następnie ten sam teren oświetlony jedynie światłem księżyca.
5, 6 i7, widać podobne zależności.
Wygląda na nieco za szeroką wiązkę światła, scena podobna do tej z uszkodzoną wersją VBO.
Wydajność jest identyczna (2, 3 FPS, to nie różnica), jak exe @tmj
8, ukończona Kaliska.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2150 dnia: 27 Kwietnia 2017, 14:23:54 »
U mnie wszystkie scenerie poza TD powodują zawieszenie symulatora na najnowszym exe od @Milek7 - po załadowaniu mijają 3 sekundy a symulator zawiesza się (program nie odpowiada): http://i.imgur.com/jozTQLh.jpg
Log i errors w załączniku.

Na przyszłość - pliki graficzne również należy wrzucać w załącznik, z poszanowaniem regulaminu. | @macius5991
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2017, 12:11:06 wysłana przez macius5991 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2151 dnia: 27 Kwietnia 2017, 15:23:25 »
@Milek7; Bałtyk, auta straciły swoje tekstury mimo, że na exe od @tmj są. Dodatkowo pojawia się tekstura, nie wiem czego. Ta sama paczka, nie ma możliwości aby czegoś brakowało, lub coś przybyło. Odpalane exe na zmianę Twoje i @tmj.
@pat: Załączniki na forum wklejamy inaczej niż na czatach, SB i IRCu. Należy to zrobić umieszczając jpg w załączniku tak jak log. Załączniki nie mogą zaginąć.
Z logu wynika, że masz dobry sprzęt, zawieszanie się w trakcie odpalania scenerii, świadczy o błędnie skonfigurowanych sterownikach grafiki, lub nieprawidłowych bibliotekach w systemie.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 15:25:12 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2152 dnia: 27 Kwietnia 2017, 15:43:40 »
Ta auta nie mają tekstury, są barwione materiałem. Może to tego wina.
To dziwne coś wygląda na zdegenerowany chodnik z kostki.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2153 dnia: 27 Kwietnia 2017, 15:52:50 »
Zwykle pojazdy mam czarne z braku tekstury na exe od @milek7, ale że na obu exekach ta sama paczka, to brak tekstury nie jest przyczyną. Barwienie materiałem w tym przypadku do naprawy. Co do kostki, to tam nic takiego nie ma co by się mogło zdegenerować, przynajmniej ja to tak oceniam, badając te miejsca na exe od @tmj. Ten ostatni screen, to pojawienie się tej rozmytej linii jest też uzależnione od kąta patrzenia kamery. Miejsce, na prawo przed Alakowicami nad wodą i nad otaczającym gruntem. Przejazd jest ten pierwszy za Bałtykiem Miasto, jadąc do Alakowic.
Generalnie bardzo udana kompilacja, wygląda obiecująco pod względem wydajności i szybkości wczytywania. Dopieszczenie wyglądu oświetlenia, nie powinno tego popsuć.
ED:
A jednak porównanie siatek terenu daje do myślenia.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 16:07:26 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2154 dnia: 27 Kwietnia 2017, 16:17:44 »
Kompletnie z innej beczki, czy ktos z majacych do czynienia z kodem orientuje sie, jak wlasciwie sa zorganizowane HVCouplers ?
double HVCouplers[2][2]; //przewod WN
wyglada to tak jakby pierwszy parametr definiowal czy to jest sprzeg przedni/tylny w danym pojezdzie, a drugi /chyba/ napiecie dochodzace z pojazdu doczepionego, o ile jakis jest [foo][0], lub napiecie 'wlasne' podawane na zewnatrz [foo][1] ... ale to zalozenie kompletnie sie nie sprawdza dla obroconych czlonow B (ktore pokazuja napiecie przychodzace z czlonu A na pozycji [foo][1], a wlasne na pozycji foo[0]) I teraz nie wiem, czy to jest blad przy podawaniu parametrow ktory trzeba poprawic, czy w tym szalenstwie jest jakas inna metoda do ktorej trzeba sie dostosowac?

(w kodzie jest pod tym wzgledem troche bajzel, bo w niektorych miejscach wyglada to tak, jakby probowal odczytywac na sztywno pozycje [foo][1] jako napiecie z zewnatrz, ale to sie rozmija z faktycznymi wartosciami jakie otrzymuja te zmienne, na podstawie stanu pojazdu wlasnego i sasiednich. Oprocz tego sa jakies dziwne kwiatki w stylu uzaleznienia HVCoupler[0] od stanu Coupler[1] i odwrotnie, zamiast dopasowania 0 do 0 i 1 do 1...)

edit:
I drugie glupie pytanie, tym razem z "rzeczywistosci": czy w EN57 i pochodnych jest cos takiego jak kurek trojdrogowy? Bo w exe jest to zakodowane tak, ze w przypadku EZT jest on traktowany jak nieistniejacy, mozna pompowac zbiornik pantografu bez jego przelaczenia, i nawet po 'odcieciu' zbiornika glownego powietrze z niego zasila zbiornik pantografu. A ja nie wiem jak ma byc :x
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 17:04:05 wysłana przez tmj »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2155 dnia: 27 Kwietnia 2017, 16:35:35 »
@Stele lub @CX MANIAK:
Potrzeba mi loga z nowego exe: (nic więcej się nie zmieniło, tylko zapisywanie do loga w przypadku błędu shadera)
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/18/artifacts

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2156 dnia: 27 Kwietnia 2017, 17:31:47 »
Log. Win XP x86. Coś się dużo wolniej uruchamiało i nawet okienko OGL zdążyło mignąć, ale to pewnie przez dodatkowe testy do logowania.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2017, 17:32:56 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2157 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:04:14 »
Wpis generujący efekt Bałtycki jest w pliku:
include baltyk/drogi_ra.scm endPo wyłączeniu tego pliku z wczytywania błędu nie ma. Dziwne, że u mnie na exe od @tmj, tego nie ma (załączniki).

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2158 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:15:42 »
Log. Win XP x86. Coś się dużo wolniej uruchamiało i nawet okienko OGL zdążyło mignąć, ale to pewnie przez dodatkowe testy do logowania.
sprawdź to https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/uniformshaders27.zip

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2159 dnia: 27 Kwietnia 2017, 18:17:23 »
Eu07++ng.exe nie wczytuje terenu z plików e3d, chociaż w logu żadnych informacji dlaczego, nie ma. A nie zauważyłem, aby ten problem był wymieniony w "znanych błędach", więc zgłaszam.
Cytuj
Finished loading 3d model data from "models\walbrzych_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\zmigrod_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\zmigrod_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\jawsl_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\jawsl_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\strzelin_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\strzelin_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\opole_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\opole_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\legnica_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\legnica_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\malczyce_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\malczyce_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\olesnica_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\olesnica_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\glogow_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\glogow_teren.e3d"
Loading binary format 3d model data from "models\ostrow_teren.e3d"...
Finished loading 3d model data from "models\ostrow_teren.e3d"

A po wyjściu z kabiny F4 i przeleceniu paru kilometrów exe się wysypało.
Windows Vista x64.
Log -> http://www.en57.pl/log.txt
Crushdump -> http://www.en57.pl/eu07++ng_crashdump_20170427_172431.dmp
no z ładowanie e3d nic się nie zmieniło, powinno działać. jaka to sceneria? i czy na exe tmj działa?