Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1161832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2100 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:30:17 »
I dodać dla gracza możliwość ustawiania wybranych bitów podczas symulacji a nie kolejnych. Jak to działa obecnie, gdy w fiz zabroniony jest powiedzmy czwarty bit a piąty dozwolony, gdy tłuczemy insert?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2101 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:34:22 »
Na teraz to idzie po kolei hak, hamulec, zasilanie, ukrotnienie i mostek. Jesli pojazd ma ustawiona flage ze pozwala na takie polaczenie to laczy, a jak nie to olewa i probuje nastepny typ az mu sie lista skonczy.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2102 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:37:00 »
Skoro jesteśmy przy ukrotnieniu, to zgłaszam że nie działa ukrotnienie w stonkach, mianowicie podłączyłem sp42 i sm42 krótkimi nosami do siebie i ni w sposób żeby przejść do drugiego loka.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2103 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:37:42 »
To chyba wszystko powinno się łączyć poprawnie przy obecnym sposobie, jeśli nie ma błędów w dozwolonych flagach.
Stonki nie maja mostka, więc bardzo dobrze, że nie da się przejść. Tak ma być.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4393
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2104 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:38:09 »
Poza ukrotnieniem daj mostek. Jakti nie maja mostka? A przez pomosty? Ups ok nie przejdzie nie ma dzrzwi z budki na pomost. Ale to jak ma w symku przejsc? Przez f5?
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 21:41:58 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2105 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:39:35 »
No nie zadziala bo w .fiz jest
AllowedFlag=103
Czyli stonki pozwalaja podpiac tylko hak, hamulec, ukrotnienie, zasilanie i ogrzewanie (1+2+4+32+64)

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2106 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:40:41 »
Jest mostek, ale skoro nie da się, ponieważ jedno i drugie nie ma mostka, to trzeba znaleźć rozwiązanie, aby można było dostać się do drugiego loka mimo to.
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2107 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:41:23 »
F5 nie łapie na nobody?
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2108 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:43:09 »
No na upartego jesli potraktowac pomosty jako odpowiednik mostka to mozesz dodac +16 do .fiz w AllowedFlag i pojdzie.

edit:
F5 nie łapie na nobody?
Nie wiem o co chodzi :D ale F5 musi praktycznie stac w miejscu zeby sie zalapac, chyba ze jest wlaczony debug mode.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4393
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2109 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:43:40 »
Nie lapie. A pizatym ai przejmuje loka z tylu. I w efekcie jest 2 mechanikow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4393
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2110 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:46:21 »
Tmj jesli pojazd jest jako nobody to nie da sie do niego wejsc. Nozna wejsc tylko do head i reardriver oraz passenger. Ale po przejsciu pijazd opuszczany jest z automatu obsadzany mechanikiem.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2111 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:46:43 »
No nikt nie zmienia pojazdu podczas jazdy ukrotnionej w biegu, zwłaszcza gdy trzeba się bujać na poręczach jak to stonkowatych.
Skoro nie łapie i są problemy, to raczej trzeba pomyśleć o wyjątkach dla pojazdów ukrotnionych, a nie wracać do prowizorycznych mostków. Po to ta blokada była, by nikt nie wpadał do wagonu od tłuczenia enda.
Mój kanał youtube

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2112 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:47:39 »
A czy przypadkiem ustawienie zaworu na odcięcie nie dezaktywuje AI?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2113 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:52:15 »
Przy sprzęganiu dwóch aktywnych pojazdów. Wysiadka wstawia AI do opuszczanego zawsze niestety. Wadzi to też w scenariuszach gdzie opuszczamy skład przy przesiadce, bo ai go ponownie uruchomi.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2114 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:52:36 »
jak wyglada w zestawach wieloczlonowych rozlaczanie wylacznika szybkiego w przypadku gdy pojazd ma wylaczona baterie i przetwornice? Tzn czy rozlaczenie nastepuje w calym skladzie, czy tylko w czlonie gdzie wylaczone sa urzadzenia?
W lokomotywach dwuczłonowych, to w ogóle powinno się załączać baterię osobno w każdym członie, bo tak jest w rzeczywistości, więc wyłączenie przetwornic i baterii w jednym członie powinno powodować wyłączenie WSa i innych urządzeń (w tym opadnięcie pantografów) też tylko w jednym członie. W EN57 z kolei bateria i jej włącznik znajdują się w członie Rb i zasilają urządzenia w całej jednostce, prawdopodobnie podobnie jest w innych EZT. Przetwornica jest też tylko jedna i umieszczona w wagonie silnikowym. Nie wiem natomiast ile jest przetwornic w EZT z dwoma wagonami silnikowymi (np. EN71, ED72), ale nawet jeśli są dwie, to w normalnych warunkach i tak pewnie sterowane tylko jednocześnie. W EZTach więc wyłączenie przetwornic(y) i baterii będzie powodowało wyłączenie wszystkich WSów (taki EN57 ma ich jakby 4 ;) ). Na ET41 natomiast jeszcze taka ciekawostka co do zasilania jednego członu z drugiego, ale bez możliwości podparcia stycznika SZ1 w drugim członie to nie będzie działać...:

Efekt daje taki, że przy odhamowanej lokomotywie w członie A w tym przypadku można by wyłączyć baterię i zasilanie dalej by było z członu B. Dokładniej jest to opisane w opisie pod filmem.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 21:59:09 wysłana przez miko22 »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2115 dnia: 25 Kwietnia 2017, 22:26:01 »
Wydaje mi się, że mostki i możliwość przechodzenia między ukrotnionymi pojazdami działają inaczej, jeżeli pojazd jest wstawiany do scenerii od razu z ukrotnieniem i jeżeli jest dopiero łączony w trakcie misji. W pierwszym przypadku przy wpisach headdriver 55 w pierwszym pojeździe i nobody w drugim nie przypominam sobie problemów z przechodzeniem między lokami. Trzeba tylko pamiętać o SHIFT+W po przejściu, żeby zdezaktywować czuwak w drugim pojeździe. Ale faktycznie, jeżeli byśmy się rozpięli i próbowali potem spiąć ponownie to niestety to już raczej nie zadziała.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2116 dnia: 25 Kwietnia 2017, 22:34:30 »
Trainset ignoruje blokady flag w fiz. Shift+W zostało wyłączone z dwa lata temu o ile wiem.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2117 dnia: 25 Kwietnia 2017, 22:49:44 »
Aktywacja czuwaka z [Shift]+[W] jest przeniesiona pod nastawnik kierunkowy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2118 dnia: 25 Kwietnia 2017, 23:46:53 »
OK, wysoce eksperymentalne uaktualnienie:

- poprawka, wylacznik szybki w lokomotywach elektrycznych da sie zamknac tylko przy doplywie pradu z sieci
(na marginesie, mozna by to latwo rozbudowac takze dla lokomotyw spalinowych itp, gdzie przyciski O i P sa dosc czesto przypisane do pompy paliwa i oleju itp. chociaz jak na razie to bylaby tylko "sztuka dla sztuki" bo tych elementow chyba nie ma symulowanych?)

- poprawka, przelacznikiem przetwornicy mozna sobie machac takze przy braku napiecia, chociaz oczywiscie nic to nie daje :d

- poprawka/eksperyment, zbiorniki powietrza dla pantografow w zestawach uokrotnionych sa od siebie niezalezne

- dodany pseudo wylacznik cisnieniowy: w praktyce oznacza to ze sprezarka mozna sie bawic do momentu osiagniecia 'cisnienia krytycznego', dopiero gdy to nastapi sprezarka przestaje pracowac dopoki cisnienie nie spadnie ponizej dopuszczalnego minimum

- poprawka/eksperyment, 'wylacznik cisnieniowy' pantografow otwiera wylacznik szybki tylko w czlonie w ktorym faktycznie spadlo cisnienie (oprocz EZT)

- poprawka/eksperyment, 'wylacznik cisnieniowy' pantografow nie wybije wylacznika szybkiego w czlonie ktory otrzymuje zasilanie kablem/sprzegiem wysokiego napiecia

- poprawka/eksperyment, wylaczenie baterii i przetwornicy powoduje otwarcie wylacznika szybkiego tylko w czlonie w ktorym mialo to miejsce (oprocz EZT)

- poprawka(?), reflektory itp dzialaja takze po odlaczeniu baterii, o ile pracuje przetwornica

Tutaj uwaga: symulator radzi sobie srednio z przechodzeniem miedzy czlonami, i lazenie miedzy nimi moze miec nieciekawe efekty uboczne w trakcie "prototypowego" rozruchu jednostek dwuczlonowych. Najbezpieczniej jest nie wchodzic do czlonu B dopoki cisnienie w ukladzie glownym nie osiagnie minimalnego poziomu dla podniesienia pantografow, i trzeba pamietac o wylaczenia sprezarki zanim sprobuje sie zalaczyc wylacznik szybki dla czlonu B, bo wczesniejsza aktywacja prztwornicy i sprezarki w czlonie A 'zdalnie' ustawia do pracy obie rowniez w czlonie B, wiec po zamknieciu wylacznika szybkiego ma szanse wyleciec nadmiarowy.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 00:49:53 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2119 dnia: 25 Kwietnia 2017, 23:50:31 »
W EN57 z kolei bateria i jej włącznik znajdują się w członie Rb i zasilają urządzenia w całej jednostce, prawdopodobnie podobnie jest w innych EZT. Przetwornica jest też tylko jedna i umieszczona w wagonie silnikowym. Nie wiem natomiast ile jest przetwornic w EZT z dwoma wagonami silnikowymi (np. EN71, ED72), ale nawet jeśli są dwie, to w normalnych warunkach i tak pewnie sterowane tylko jednocześnie. W EZTach więc wyłączenie przetwornic(y) i baterii będzie powodowało wyłączenie wszystkich WSów (taki EN57 ma ich jakby 4 ;) ).

Jeżeli mowa o oporowych EN57, to odłącznik baterii jest w szafie nn w wagonie silnikowym. Poza tym spotkać klasyczny WS złożony z czterech styczników to już graniczy z cudem (no dobra, przynajmniej w Warszawie). Przy okazji rewizji już od wielu lat wymieniane były na próżniowe (najczęściej DCU, rzadziej Secheron). Co do wyłączania WSa i definicji składu - jeżeli mowa o jednym EZT, no to wiadomo - wyłączenie przetwornicy i baterii powoduje wyłączenie WSa na tym ezecie, WS nie ma zasilania. Natomiast jeżeli skład to kilka ezetów i mowa o wyłączeniu przetwornicy i baterii w jednym z nich, to WS wyłączy się tylko w tym jednym.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 00:30:39 wysłana przez AtapiCl »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2120 dnia: 25 Kwietnia 2017, 23:57:15 »
No widzisz, w kwestii EN57 mam do dyspozycji tylko teorię z książek, dosyć przestarzałych, czyli tak, jak to było "fabrycznie"...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2121 dnia: 26 Kwietnia 2017, 00:01:05 »
Ale tak jest od oryginalności (jeżeli o odłącznik baterii chodzi) :) Przy baterii akumulatorów są tylko bezpieczniki oraz (już też nie zawsze) przełącznik do ładowania z zewnątrz wraz z gniazdem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2122 dnia: 26 Kwietnia 2017, 00:23:37 »
Uaktualnienie do uaktualnienia, bo z rozpedu udalo mi sie ustwic w exe efekt dokladnie przeciwny do zamierzonego, tzn spadek cisnienia zamiast zrzucac patyki tylko w danym czlonie dla pojazdow innych niz EZT robil to dla wszystkich oprocz EZT ;/

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2123 dnia: 26 Kwietnia 2017, 09:02:36 »
Ja tylko powiem jak idzie tabelka. Powoli udaje się dojść do ładu i składu z tym wszystkim. AI zaczyna powoli jeździć tak jak do tej pory. Jeszcze mam problem na zwrotnicach, ale muszę najpierw rozkminić w jaki sposób było to zrobione poprzednio bo cosik zmaściłem i teraz wykrywa mi mój własny pojazd na zwrotnicy jako obcy. Za to eventy wstępnie działają jak trzeba.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2124 dnia: 26 Kwietnia 2017, 10:03:28 »
A mi na Viście już wszystko się wysypało. Kod wskazuje że to nie jest wina karty graficznej, tylko coś z pantografem.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobra! Mój błąd! Wgrałem MaSzynę jeszcze raz i gra i buczy. Uwaga nieaktualna!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A jednak wywala mnie na cegielskim w Kaliskiej.
Dostaję taki oto komunikat:
http://eu07.pl/userfiles/4746/foto-rainsted.jpg
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 11:20:55 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2125 dnia: 26 Kwietnia 2017, 11:46:01 »
Na karcie intela chcesz multisampling x16? Nie da rady. Chodzi mi o ten dłuższy plik log.txt
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2017, 11:49:01 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2126 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:13:41 »
Mój błąd. Zmieniłem jednak na x1 i nadal błąd wyskakuje.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2127 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:32:08 »
Dobra! Mój błąd! Wgrałem MaSzynę jeszcze raz i gra i buczy. Uwaga nieaktualna!
To w koncu jak jest, wyskakuje nadal blad, czy wszystko gra i buczy i to juz nieaktualne?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2128 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:37:44 »
Znalezione w sieci:
Cytuj
Wycinek z supportu:

 "For more stable performance using a 32-bit version of windows vista, 7,8,8.1, or windows 10 operating system, we recommend activating the memory expansion function by running the Enable3GBMem_Vista_Win7_32bit.bat file in the game installation folder. Activating this function will..."

Probably fix the problem so lets get to it.
Podano również link. @tmj, odniesiesz się do tego?
http://www.appcrash.org/

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2129 dnia: 26 Kwietnia 2017, 12:48:49 »
Całkowo v2 chodzi i to jak burza. Może to coś na tym cegielskim jest nie teges. Jak na razie tylko na tej misji wyskakuje błąd.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.