Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 889484 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1860 dnia: 14 Kwietnia 2017, 14:57:18 »
Przy hamowaniu spotem (EN57-2xxx) gdy pojazdu już stoi hasler pokazuje przez chwilę jeszcze 20km/h i po chwili spada na 0km/h.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1861 dnia: 14 Kwietnia 2017, 15:01:33 »
Ja to troszkę inaczej sprawdzam. Podczas ładowania scenerii wyjmuje na wierzch okno konsoli i czekam aż pojawi się koniec logu:Loading texture data from "dynamic\pkp\303e_v1\4e_1]podloga.dds"
Finished loading 3d model data from "dynamic\pkp\303e_v1\303e_1]kabina_a.e3d"
Player train init OK
Load time: 10 seconds
EVENT LAUNCHED: tdo_rez_shp by ep07-426-ep
Type: PutValues
Key pressed: [F10]
Key pressed: [Y]
W tym momencie na exe z 30 marca mam natychmiastowe pokazanie się okna symulacji co wygląda jak w załączniku.
Od 170405 mam zwiechę, krótka na TD zaledwie kilka, kilkanaście sekund, co pokazuje załącznik. Wydaje się że długo czekam na pokazanie się linijki: EVENT LAUNCHED: tdo_rez_shp by ep07-426-ep
Type: PutValues
Jak w załączniku 2.
ED:
Nie napisałem że poprzednich exe tak było. To tylko było moje pytanie.
Na razie staram się wszystko sprawdzić. Jeżeli coś zauważę na pewno przedstawię swoje uwagi.
Dalej mam za słaby komputer na traxxa.
Niby nie napisałeś, ale też nie napisałeś jasno, że to postulat.
Zachowanie haslera EN57-2xxx na exe z paczki i C++ u mnie jest takie samo. Przy czym może warto zauważyć, że mam tu średnio 120 FPS. Inna sprawa, że wskazówka w tej kabinie nie leży na 0.

ED2:
Exe170413b zwiecha jest i wydaje się większa niż na 170413.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 15:40:09 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1862 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:28:55 »
OK, znalazlem gada. W kodzie "od zawsze" byl blad w resetowaniu wartosci zegara uzywanego do mierzenia uplywu czasu symulacji itp. W rezultacie przy pierwszym uruchomieniu niektore funkcje zamiast wykonac sie raz, wykonywaly sie po kilka-kilkanascie tysiecy razy. Dopoki pod ta petle podpieta byla tylko komunikacja z pulpitem przechodzilo to niezauwazone (bo pulpitem malo kto dysponuje) ale kiedy podczepilem tam takze uaktualnianie UI i pare roznych rzeczy, zaczelo to robic zauwazalna roznice :P
W zalaczonym uaktualnieniu powinno byc juz dobrze, ale prosze sprawdzic.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1863 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:29:34 »
Potestowałem trochę ostatnie aktualizacje związane z nowymi przełącznikami i przyciskami. Zauważyłem, że w EN57 przyciski impulsowe przetwornicy działają bez zarzutów to znaczy, że w momencie włączania animuje się przełącznik włączający, a wyłączając przetwornicę, przełącznik wyłączający. Natomiast z pantografem jest problem, ponieważ przełącznik od podnoszenia, także opuszcza. W poprzednich exe  (tych przed nowymi przyciskami) było okej.

PS. Na laptopie sprawdziłem jeszcze jak ustawić sobie większe pole widzenia (czyli ctrl+scroll), i się miło zaskoczyłem bo działa "uszczypnięcie" panelu od myszki ;)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1864 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:36:36 »
Natomiast z pantografem jest problem, ponieważ przełącznik od podnoszenia, także opuszcza. W poprzednich exe  (tych przed nowymi przyciskami) było okej.
Gwoli scislosci, w wersji Borlandowej tez bylo zle, bo tam sa przelaczniki bistabilne i do tego ten od opuszczania po uzyciu zostaje na stale w pozycji zalaczonej ;)  W wersji zmienionej nie ma jeszcze zaimplementowanej obslugi osobnego przycisku opuszczania, stad nieprawidlowe zachowanie.

Przy okazji, czy w EN57 tylny pantograph opuszczany jest tylko grzybkiem do opuszczania wszystkich pantografow? Bo nie widze do tego osobnego przelacznika, a rozumiem ze ten impulsowy do podnoszenia kontroluje tylko podnoszenie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1865 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:37:33 »
Na 170414 problem rozwiązany. Nie ma zawieszki. :)
Mój kanał youtube

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1866 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:39:31 »
Natomiast z pantografem jest problem, ponieważ przełącznik od podnoszenia, także opuszcza. W poprzednich exe  (tych przed nowymi przyciskami) było okej.
Gwoli scislosci, w wersji Borlandowej tez bylo zle, bo tam sa przelaczniki bistabilne i do tego ten od opuszczania po uzyciu zostaje na stale w pozycji zalaczonej ;)  W wersji zmienionej nie ma jeszcze zaimplementowanej obslugi osobnego przycisku opuszczania, stad nieprawidlowe zachowanie.

Przy okazji, czy w EN57 tylny pantograph opuszczany jest tylko grzybkiem do opuszczania wszystkich pantografow? Bo nie widze do tego osobnego przelacznika, a rozumiem ze ten impulsowy do podnoszenia kontroluje tylko podnoszenie?

Ja na repo wrzucałem poprawkę. Wystarczyło w członie S dodać converter=impulse, panthograf=impulse i przełączniki działały bez problemu. Ten od podnoszenia wracał do pozycji po podniesieniu, a opuszczając prawidłowo animował się ten od opuszczania. Fakt, faktem, że było odwrócone stronami, że przód to tył tak jak napisałeś.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1867 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:42:49 »
Wyłączenie baterii powinno powodować opuszczenie pantografów, oraz czy celowo zostały zamienione klawisze odluźniacza i przestawienia kranu hamulcowego w pozycje jazdy?

Niekoniecznie. Tak jak wspomiał @miko22, dopóki masz zasilanie z przetwornicy, wszystko chodzi. No i tak jak we wspomnianych 4E itd były osobne elektrozawory na podnoszenie i opuszczanie zaworów, tak samo jest w EN57. One zaczną stopniowo odrywać się od sieci dopiero wraz ze spadkiem ciśnienia w przewodzie zasilającym/obwodzie pantografów. Oczywiście gdy elektrozawory zostaną w takiej pozycji, po podpięciu przewodu zasilającego automatycznie pójdą w górę.

Przy okazji, czy w EN57 tylny pantograph opuszczany jest tylko grzybkiem do opuszczania wszystkich pantografow? Bo nie widze do tego osobnego przelacznika, a rozumiem ze ten impulsowy do podnoszenia kontroluje tylko podnoszenie?

Zgadza się.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 16:44:54 wysłana przez AtapiCl »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1868 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:57:04 »
Przy hamowaniu spotem (EN57-2xxx) gdy pojazdu już stoi hasler pokazuje przez chwilę jeszcze 20km/h i po chwili spada na 0km/h.
Na ile moge powiedziec to jest akurat normalne, w sense kod obslugi haslera ma tu celowo wpisana opozniona reakcje:
// skacze co sekunde - pol sekundy pomiar, pol sekundy ustawienie
(..)
// schodz powoli - niektore haslery to ze 4 sekundy potrafia stukac
to jest kod z 2003 i ja tutaj nic nie ruszalem :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1869 dnia: 14 Kwietnia 2017, 16:59:57 »
Na 170414 problem rozwiązany. Nie ma zawieszki. :)
Potwierdzam, zawieszki brak.
Trochę science fiction @tmj, jak wygląda możliwość wytworzenia dymu, mógłbyś się odnieść? Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie teraz. QueuedEU kiedyś zrobił generator cząstek dymu i śniegu, ale wydajność tego była niska (wersja borlandowa).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1870 dnia: 14 Kwietnia 2017, 17:16:09 »
Ewentualnie kiedys tak, ale w dosc dalszej przyszlosci -- systemy czasteczkowe wymagaja troche pracy, tak przy obsludze jak i przesylaniu uaktualnien do karty graficznej. Dobrym momentem zapewne bedzie tutaj robienie tego po zaimplementowaniu normalnych shaderow (zeby nie bylo takiego spadku wydajnosci jak na przejsciowych) a to z kolei moze nastapic po zakonczeniu unifikacji metod renderowania i (prawdopodobnie) wprowadzeniu obslugi materialow w miejsce obecnego definiowania pojedynczych tekstur.

W duzym skrocie w tym momencie ogolny plan jest nastepujacy:
faza 1
- skonczyc ogarnianie system kontroli, przynajmniej dla samego pojazdu
- skonczyc unifikacje systemow renderowania, poprawic przy okazji wysypy zwiazane z generowaniem geometrii w niektorych sytuacjach
- uporzadkowac nieco to, jak w tej chwili przechowywane i organizowane sa dane symulacji, glownie chodzi tu o redukcje bezposrednich wskaznikow do wszystkiego we wszystkim
faza 2 (bo zalezy od 1-ej)
- selekcja obiektow mysza -> umozliwi obsluga pojazdu mysza i edycje scenerii
- zapis stanu scenerii z poziomu symulatora, i ponowny odczyt -> niezbedne dla edycji scenerii z programu
- podpiecie normalnego interfejsu uzytkownika
- opcjonalnie, wprowadzenie shaderow, obsluga map normal/specular, shadow maps
- opcjonalnie, modul komunikacji sieciowej
faza 3 (bo zalezy od 2-ej)
- edycja scenerii z poziomu programu
- multiplayer

... a ile z tego wyjdzie, to juz inna para kaloszy.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 17:17:48 wysłana przez tmj »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1871 dnia: 14 Kwietnia 2017, 21:25:44 »
Czy dzięki przepisaniu exe do c++ będą większe możliwości na rzeczywiste odwzorowanie sterowania pojazdów?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1872 dnia: 14 Kwietnia 2017, 21:32:40 »
Samo przepisanie nie zmienia pod tym wzgledem nic, natomiast dalsza rozbudowa exe pod tym katem, jak najbardziej ;)  Przepisanie pozwala na uzycie bardziej wspolczesnych kompilatorow i dodatkowych elementow jezyka c++ co powinno ulatwic taka rozbudowe.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1873 dnia: 14 Kwietnia 2017, 22:17:07 »
Nie wiem czy to było poruszane, czy w SU45/46 dałoby radę przypisać przełącznik "grzania" tak aby n.p po wciśnięciu klawisza "H" ustawiał się w pozycji 1 po wciśnięciu drugiego razu na 2 pozycję, i tak aż do końca i powrót? Coś jak w trainz jest w kabinie Adama. (to tylko moja sugestia)
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2017, 22:25:24 wysłana przez Piotr93 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1874 dnia: 14 Kwietnia 2017, 22:53:45 »
A ten przelacznik w Trainz to cos robi, czy tylko tak dla picu jest? Bo to dwie rozne rzeczy, a w exe z tego co widze na razie jest tylko implementacja ogrzewania pociagu (i w sumie chyba tez dla picu, ale nie przygladalem sie)

Ogolnie rzecz biorac to rozbudowa kabiny o dodatkowe elementy mialaby sens po ogarnieciu tego, jak kabiny sa zorganizowane i definiowane w exe, a to z kolei moze sie wiazac z przekonstruowaniem tego jak traktowane sa obwody i inne flaki w pojazdach. Na forum chyba wypowiadalo sie pare osob, ze to jest temat ktory ich interesuje.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1875 dnia: 15 Kwietnia 2017, 00:10:59 »
Dobra, ale na obecną chwilę nie ma zbytnio sensu ogrzewanie pociągu, skoro ono nic nie robi po za dodaniem obrotów silnika w spalinówkach. Fajnie, że takie coś jest, bo dodaje realizmu. Ale np. jeśli byłby bardziej rozwinięty system pasażerów (co pokazywał Q, czyli wsiadanie itd) to mogłoby to działać tak jak w OMSI czyli Omnibussimulator, gdzie mamy temperaturę powietrza na zewnątrz i w środku pojazdu, która jest uzależniona od tego, czy ogrzewanie jest załączone, czy nie. Ale na obecną chwilę to jest tak właściwie tylko bajer który większego sensu nie ma. Natomiast sama kwestia przełączników, to fajnie jeśli dałoby się przełączyć o tyle pozycji ile w danym pojeździe jest. W niektórych np. światła mają kilka pozycji.
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1876 dnia: 15 Kwietnia 2017, 06:09:33 »
Myślenie maszynisty pociągu towarowego. Moim zdaniem wyłącznik ogrzewania, jak najbardziej powinien zostać. Spełnia on funkcję bezpieczeństwa i jest zakodowany w psychice maszynisty kiedy i jak ma go używać. Macie do wykorzystania jeszcze inne przyciski (rolety, drzwi, wiatraczki, okno) które spełniają już mniejszą rolę.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2017, 06:10:34 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1877 dnia: 15 Kwietnia 2017, 07:37:24 »
Ja tu trochę błądzę. Nie wiem jak naprawić problem z tan problem z pantografami w et41, które nie chcą się podnosić.
Znalazłem to:
Cytuj
Na nowych exe nie działa mi et41_v2 wstawiony jako AI. Mimo wstawienia z V=0.1 lok się nie uruchamia. W errors.txt jest coś takiego:
Kod: [Zaznacz]

Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-a.mmd"
Animations tag is missing from the .mmd file "dynamic\pkp\et41_v2\203e-b.mmd"


Jak rozumiem fakt braku animacji powoduje, że lok nie ma prądu (bo nie podnoszą się pantografy)? Ktoś mądry jest w stanie te animacje dopisać?
i to
Cytuj
Zrobione dawno temu. :) http://eu07.pl/daily/export/dynamic/pkp/et42_v2/
Ale za bardzo nie wiem co z tym zrobić. Może ktoś pomoże.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1878 dnia: 15 Kwietnia 2017, 07:40:45 »
To wina jednej linijki w mmd. Wystarczy jak zapiszesz te pliki u siebie i wkleisz do dynamic/pkp/et42_v2. Z mmd i txt może będziesz musiał kombinować z prawoklik i zapisz element docelowy jako.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1879 dnia: 15 Kwietnia 2017, 08:41:37 »
Dobrze. Ale problem dotyczy nie et42 tylko et41. To muszę jakąś linijkę z mmd et42 zamienić z mmd et41?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1880 dnia: 15 Kwietnia 2017, 08:43:56 »
Sorka, poranek wczesny. http://eu07.pl/daily/export/dynamic/pkp/et41_v2/ ten link, i mmd wrzucić do ET41_V2. (UWAGA: mamy w paczce ET41_V1 i V2)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1881 dnia: 15 Kwietnia 2017, 08:50:36 »
Teraz jest dobrze. Cały czas się zastanawiałem jak to jest że problem jest w jamniku a naprawiać mam w rusie. Dziękuje za pomoc.

EDIT.
Teraz tak mając czas pojeździć na tym exe zauważyłem że kiedyś jesteśmy poza kabiną nie można sterować nastawnikiem hamulcem itp. Moim zadaniem to nie jest dobre rozwiązanie gdyż to uniemożliwia sprawne prowadzenie misji manewrowych. Moim zdaniem przynajmniej nastawnik jazdy kierunku hamulec dodatkowy i samoczynny powinien być możliwi do obsługi spoza kabiny.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2017, 10:14:07 wysłana przez MichałŁ »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1882 dnia: 15 Kwietnia 2017, 11:12:34 »
Cytuj
Moim zadaniem to nie jest dobre rozwiązanie...
Też tak myślałem, szczególnie manewrowo3. Idąc tym tropem, z kabiny powinniśmy mieć możliwość podczepiania i odczepiania (insert/delete). Po dłuższym namyśle jednak nie jestem pewien. Mnie bardziej przemawia napisanie skryptu wirtualnego manewrowego, który obsługuje sprzęgi ograniczając nasze wysiadanie i wsiadanie do kabiny.
Wspomniane było, że możliwość sterowania po za pojazdem, pozostanie w debug mode.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1883 dnia: 15 Kwietnia 2017, 11:24:54 »
Akurat tu mi nie chodzi o sprzęganie, bo to nawet w prawdziwym świecie musi robić maszynista. Ja mam na myśli to że w realu mam ustawiacza który mówi mi przez radio albo podaje sygnały ręczne kiedy dojeżdża się do składu albo przy zwrotnicach mając cały bat wagonów przed albo za sobą. Na starych exe wyskakiwało się z kabiny i było się takim wirtualnym ustawiaczem-maszynistą czyli sterowało się maszyną podczas dojeżdżania czy krzyżowania z perspektywy ustawiacza. Teraz jest to bardzo niewygodne lub nawet niewykonalne.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1884 dnia: 15 Kwietnia 2017, 11:38:06 »
Chodzi nam dokładnie o to samo, tyle że nie dość sprecyzowałem o co mi chodzi.
Chcesz powiedzieć że jak mamy 17 wagonów na haku, to maszynista leci na koniec składu podpinać następne 4?
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2017, 11:39:27 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1885 dnia: 15 Kwietnia 2017, 11:52:14 »
Na przetoku nie będzie spinał ani rozpinał. Ale kiedy zapina się lokomotywą pod sformowany skład to raczej będzie spinał się sam.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1886 dnia: 15 Kwietnia 2017, 12:42:52 »
Ja mam na myśli to że w realu mam ustawiacza który mówi mi przez radio albo podaje sygnały ręczne kiedy dojeżdża się do składu albo przy zwrotnicach mając cały bat wagonów przed albo za sobą. Na starych exe wyskakiwało się z kabiny i było się takim wirtualnym ustawiaczem-maszynistą czyli sterowało się maszyną podczas dojeżdżania czy krzyżowania z perspektywy ustawiacza. Teraz jest to bardzo niewygodne lub nawet niewykonalne.
Zgadzam się. Teraz bardzo ciężko dojeżdża się tymi przykładowymi 17 wagonami do 4 następnych, kiedy nie widać, ile jeszcze zostało do tych 4. Trzeba wyskakiwać z kabiny, lecieć do tego 17. wagonu, żeby sprawdzić, ile trzeba jeszcze podjechać, wskakiwać do kabiny, żeby ew. skorygować moc lokomotywy/prędkość, znowu lecieć na koniec składu itd. Na starszych exe można było być cały czas przy tym 17. wagonie i na bieżąco kontrolować parametry jazdy, żeby nie zatrzymać się 10m od następnego wagonu lub nie dobić do niego. To samo przy zatrzymywaniu się przy tarczach manewrowych czy zaraz za rozjazdami. Do tego moim zdaniem dużo wygodniejsze były stare prędkości latania po scenerii, bo w razie potrzeby można było szybko przelecieć na koniec składu ([Ctrl]+[strzałka] czy nawet przez chwilkę [Ctrl]+[Shift]+[strzałka] przy dłuższym składzie) i zmienić się chwilowo z maszynisty/manewrowego w ustawiacza, który jak napisał @MichałŁ, stałby tam w rzeczywistości i np. przez radio podawał, jaka jeszcze odległość została do następnego składu, pod który się podjeżdża.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1887 dnia: 15 Kwietnia 2017, 12:59:08 »
Biorac pod uwage, ze te wymagania sa dosc sytuacyjne i w calosci adresuje je debug mode, czy nie wystarczy zwykle przelaczenie shift+ctrl+f12 na czas tego manewru, i wylaczenie po fakcie? Wtedy i biegasz dookola skladu szybciej, i mozna sterowac bez potrzeby przebywania w kabinie.

A co do wlasciwego zaadresowania problem, to sklanialbym sie raczej w strone dodania takiego 'wirtualnego ustawiacza' ktory podaje do kabiny odleglosc konca skladu do najblizszego pojazdu. Zwlaszcza ze mozna takiego rowniez zastapic pomocnikiem/ustawiaczem 'prawdziwym' przy multiplayerze.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2017, 13:01:29 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1888 dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:04:11 »
Praca manewrowa nie może wymagać debugmode. Szary gracz nie powinien musieć nawet wiedzieć o tym trybie. O ile prędkość lotu z shift+strzałka w trybie normalnym jest moim zdaniem wystarczająca, to kontrola numerycznej+kierunku z freefly powinna pozostać z tego względu. No albo "asystent parkowania". Może być póki co jako odległość do pojazdu na interfejsie.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1889 dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:13:30 »
Nie twierdzę jak "ma być", tylko po prostu moim zdaniem akurat to było po staremu lepiej/wygodniej i nie zmniejszało zbytnio realizmu.
Może być póki co jako odległość do pojazdu na interfejsie.
Zawsze to coś, ale nie zapominaj o tarczach manewrowych i rozjazdach (kiedy np. nie ma Tm).

Edit:
A to to już mamy jako odległość do sygnału podane na diagnostyce.
Ok., cofam powyższe.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2017, 13:38:24 wysłana przez miko22 »